w

Jak bardzo różni się Among Us z 2017 roku od tego, jak produkcja InnerSloth wygląda dzisiaj?

Among Us mimo bardzo małego zespołu naprawdę poszło do przodu, a widać to na porównaniu z wersji alfa.


Among Us nie jest nową produkcją, w rzeczywistości pierwsze konkretne testy dla szerszej publiki rozpoczęły się jeszcze w 2017 roku. To wtedy wypuszczono wczesną wersję prototypową, która dobitnie pokazuje, jak duży progres zrobił InnerSloth.

Pierwsza grywalna wersja wyszła jednak dopiero w 2018 roku, gdy deweloperzy uznali, że to najwyższa pora, by zmienić “prototyp” w alfę. Przeskok już wtedy był naprawdę duży, a dzisiaj trudno sobie wyobrazić, że ludzie faktycznie w to grali.

Among Us w wersji alfa

Sama alfa trwała stosunkowo krótko. Po kilku miesiącach zdecydowano się na ogłoszenie bety. Tam pojawiły się już lepsze animacje, zadania oraz grafika.

Te 3 lata temu mało kto myślał o tym, by nagrywać filmy z rozgrywki gry, która nie miała stać się hitem. Dlatego materiałów z tamtego okresu jest stosunkowo mało. To jednak wystarczy, by zobaczyć, jak to kiedyś wyglądało. To, co widzicie na górze to jedno z pierwszych zadań.

Beta była już stosunkowo podobna do tego, co jest obecnie. Oczywiście miała swoje ograniczenia w postaci maksymalnie 5 graczy na jednej mapie, w tym tylko jedna była Impostorem. Twórcy rozwijali grę bardzo powolnie, aż do jej ogromnego skoku popularności.

2018 rok to również okres, w którym gra była płatna, tak samo jej “podstawowa” wersja, jak i konkretne mapy. Za wszystko płaciło się osobno.