Zaskakujące statystyki dotyczące liczby graczy podczas MM-ów w CS:GO.
SteamDB przeprowadził statystyki dotyczące matchmakingów w Counter-Strike’u: Global Offensive. Badania te pokazują, jak wielu graczy korzysta z funkcji turniejów rankingowych w grze z poszczególnych regionów.
Można z tego wyciągnąć parę bardzo interesujących wniosków, które nieco mogą zadziwić. O co dokładnie chodzi?
Gracze z regionu US prawie nie grają matchmakingów
Jak widać na poniższym wykresie – zdecydowana większość graczy CS:GO, którzy grają MM-y, pochodzi z północnej Europy. Nie jest to dużym zaskoczeniem, ponieważ mowa tutaj o naprawdę dużej bazie graczy, którzy ewidentnie całkiem chętniej wybierają serwery Valve od, chociażby Faceita czy ESEA.
Nieco inaczej sprawa wygląda jednak w regionie US. Tam liczba graczy oscyluje wokół 25 tysięcy graczy, czyli ok. 6 razy mniej, niż w EU. Ponadto US jest podzielone na 5 różnych regionów.
Można sobie wyobrazić, jak długo trzeba czekać na mecz w tamtych regionach. W Europejskim czasie ten potrafi niekiedy sięgać od 2 do 5 minut, natomiast tam sytuacja musi być zdecydowanie gorsza. Wydawałoby się, że tamten region również cieszy się niemałą popularnością, lecz widocznie część graczy uciekło na inne platformy lub w ogóle nie gra meczów turniejowych.
Póki co Counter-Strike przeżywa pewnego rodzaju kryzys ilości graczy, o czym informowaliśmy już w tym artykule.