w

Jak tak naprawdę osłabiono Deagle w CSGO? Kiedy gracze zadadzą mniej obrażeń, niż wcześniej?

W ostatniej aktualizacji CS:GO deweloperzy postanowili osłabić Deagle. To bezpośrednia odpowiedź na prośby graczy. Co się tak naprawdę zmieniło?


Valve bardzo rzadko zmienia balans broni. Dzieje się to tak naprawdę tylko w wyjątkowych i tych największych aktualizacjach. Deagle od wielu miesięcy budził wiele kontrowersji, w efekcie czego broń otrzymała wyraźnego nerfa.

Wszyscy wiedzą, że Deagle jest słabszy, ale mało kto w ogóle patrzy na konkretne statystyki i jest w stanie powiedzieć, jak Deagle się zmienił, kiedy zadamy mniej, a kiedy tyle samo obrażeń. Jak to z tym jest?

Nerf Deagle w CS:GO

Przede wszystkim Valve osłabiło bazowe obrażenia z 63 do 53. Teoretycznie nie jest to wielka różnica, ale jak najbardziej ma znaczenie. Zmniejszono także mnożnik obrażeń w głowę (headshotów) z 4 do 3.9. By zachować możliwości broni do likwidowania przeciwników jednym strzałem zmniejszono redukcję obrażeń z 19% na 500 jednostkach do 15%.

Do czego się to sprowadza? Deagle jest słabszy na bliskim dystansie, 2 strzały w ciało niekoniecznie będą oznaczać likwidację przeciwnika – choć nadal jest to jak najbardziej możliwe.

  • Dwa strzały w brzuch nadal zlikwidują przeciwnika do 650 jednostek
  • Jeden strzał w klatkę piersiową i jeden z brzuch powinny poradzić sobie z wrogiem do 300 jednostek
  • Zasięg strzału w głowę pozostał praktycznie niezmieniony i wynosi do 2000 jednostek

Dwukrotny strzał w przeciwnika z “armorem”:

. Przed patchem Po patchu
2 strzały w klatkę 380 jednostek N/A
1 klatka 1 brzuch 640 jednostek 300 jednostek
2 strzały w brzuch 910 jednostek 650 jednostek

Czyli na pewno będzie trudniej, ale nie tak koszmarnie. Valve nie wyklucza dalszych zmian, więc można się spodziewać, że teraz trwa zbieranie wszystkich danych tak samo z serwerów, jak i mediów społecznościowych.