Jak pisze osoba, która znalazła ten błąd – istnieje on od dobrych 7 lat, prawdopodobnie od momentu przebudowania hitboxów w 2015 roku.
Coś podobnego miało kiedyś miejsce w LoLu, gdy po latach okazało się, że po jednej stronie miniony zadają więcej obrażeń. W przypadku CS:GO wydaje się, że jest jeszcze zabawniej. Gracze zorientowali się, że jedna z frakcji ma mniejsze hitboxy od drugiej.
Różnica jest naprawdę spora. Cała sprawa dotyczy głowy, która po jednej stronie ma być mniejsza o blisko 17%. Jest to różnica, która zdaniem graczy jest kompletnie nieakceptowalna w przypadku gier opierających się na rywalizacji.
Gdzie leży problem?
Temat o hitboxach głowy zrobił się bardzo popularny po jednym z wpisów na Twitterze. Ten punktuje, że po stronie Profesjonalistów (T) hitboxy głowy są mniejsze o 17%.
Zostało to poparte również filmem, w którym gracz strzela z wyłączonym rozrzutem, celuje w jedno miejsce i najpierw chybia, używając modelu profesjonalistów, a potem wszystko „wchodzi” w hitbox głowy, który ma SAS.
7 lat, zanim ktoś to zauważył. Zdaniem społeczności powinno to zostać natychmiast naprawione. Trudno jednak powiedzieć, ile Valve zejdzie się z tym, by doprowadzić to do porządku.