w

Zdziwicie się, ale ta decyzja Valve odnośnie CSGO miała sens, przynajmniej z tej perspektywy

Wiadomo już, czym Valve się kierowało przy okazji ostatniej aktualizacji.


Valve raczej nie jest kojarzone z genialnymi decyzjami. Szczególnie po ostatniej aktualizacji CS:GO, która, choć odbyła się już spory kawałek czasu temu, to nadal budzi emocje. Głównie za sprawą zmiany w kwestii puli dostępnych map.

Przypomnijmy, choć zapewne każdy doskonale o tym wie, że Train zostało usunięte z puli map, a na jego miejsce wskoczyło Ancient. I o ile wprowadzenie Ancient nadal nie zostało w żaden sposób uzasadnione, to z pozbyciem się Traina jest już inaczej.

Dlaczego Train wypadł?

Serwis Leetify pokazuje, że Valve kierowało się prawdopodobnie popularnością map na Matchmakingach. Tutaj faktycznie Train jest praktycznie na ostatnim miejscu, nie licząc dodanego jako ostatniego Vertigo.

Najpopularniejsze są:

  • Mirage,
  • Dust 2,
  • Inferno.

Co ciekawe, na Faceit’cie wygląda to już inaczej. Według Leetify Train wyprzedzał takie lokacje, jak:

  • Nuke,
  • Vertigo,
  • Cache.

Patrząc na statystyki z matchmakingów, Train nie był zbyt popularny i zapewne dlatego został zastąpiony. Jeżeli popatrzymy tylko i wyłącznie z tej perspektywy przymykając oko na Ancient, to decyzja o zmianie puli map mogła być całkiem trafna.