Balans w League of Legends od zawsze wzbudza ogromne emocje.
Riot wielokrotnie podkreślał, że przy kwestiach balansu zawsze kieruje się twardymi statystykami i odzewem tak samo samej społeczności, jak i profesjonalnych graczy. Przypomnijmy, że 9 miesięcy temu deweloperzy uważali, że ich MOBA jest dobrze zbalansowana.
Potem, 6 miesięcy temu powstały materiały pokazujące słynne już „200 lat doświadczenia”. Dzisiaj Rybson, jeden z popularnych streamrów LoLa mówi o balansie w jeszcze dobitniejszy sposób.
Buffy postaci, którą grają Rioterzy?
Podczas jednego ze streamów, RybsonLoL_ wypowiedział się ogólnie o tym, co sądzi o Rioterach i tym, jak balansowane są postacie w League of Legends.
(…) Karthus dostaje buffy, bo jakiś Rioter gra tylko Karthusem, śmierdziel no. Dokładnie taka sama sytuacja, Karthus dostaje tylko i wyłącznie dlatego buffy, bo ziomek, który jest odpowiedzialny za buffy postaci gra Karthusem i ma ujemne winratio w goldzie. Tylko dlatego dostaje Karthus buffy (…)
Czy faktycznie tak jest? Riot wielokrotnie powtarzał, że balans to bardzo trudna kwestia i nie sposób dogodzić wszystkim. Głównie dlatego, że poziom gry jest bardzo różny na niższych i wyższych rangach. Od kilku miesięcy deweloperzy mieli się starać, by rozróżniać różne poziomy gry i stosować zmiany w taki sposób, by uderzały tylko w konkretne rangi.
Czy to wychodzi? Jak widać, niekoniecznie. Wielu pracowników studia rzeczywiście znajduje się w złocie i nie jest to żadną tajemnicą.
Kilka miesięcy temu wspominaliśmy o kilku osobach pracujących w Riocie. Wówczas większość nie miała złota, a srebro. Dzisiaj może się to trochę różnić, choć większość została dokładnie na tym samym poziomie. Tak to wyglądało 9 miesięcy temu:
- Riot Ve1vet – Brąz 3
- Riot Sherman – Srebro 3
- Riot JustMoose – Srebro 2
- Riot Commish – Srebro 4
- WWE Cesaro – Srebro 4
Nie można jednak generalizować. Nadal jest wiele osób pracujących w Riocie, które ukrywają swoje nicki i nie chwalą się tym, że są odpowiedzialni za balans właśnie w obawie przed wyzywaniem.
“Jest to rodzaj zachowania, które popychało mnie wiele razy do usunięcia tagu Riotu z mojej nazwy przywoływacza. Proszę, nie bądźcie tacy. To po prostu sprawia, że brzmisz głupio i niszczy to, co mogłoby być świetną grą.”
“Niestety nie jest to tak rzadkie, jak mogłoby się wydawać. Deweloperzy też są ludźmi.”
Wiele osób zgodziło się z Rybsonem, że rzeczywiście z zewnątrz tak to wygląda. Ile ludzi, tyle opinii, natomiast o balansie jest stosunkowo mało dobrych słów i raczej nie wynika to znikąd.