w

Remake w LoLu nie działa tak, jak powinien Gracze tracą LP, jak za użycie tej opcji

Riot Games

Zmiany systemu poddawania gier wpłynęły na straty LP? Gracze tracą punkty za remake.


Do League of Legends kilka lat temu trafił system mający za zadanie unieważniać gry, w których ktoś jest AFK. Do tej pory świetnie to działało, ale teraz jest znacznie gorzej. Gracze zaczęli tracić LP.

W sprawie zainterweniował Riot, ale nie oznacza to, że twórcy zwrócą graczom punkty. Na ten moment trzeba bardzo uważać, kiedy gra się rankedy.

Utrata LP po remake

Zapewne każdy wie, że w League of Legends istnieje kilka opcji na poddanie gry:

  • Standardowa
    • W 20 minucie
    • Potrzeba 4 na 5 głosów
  • Wcześniejsza
    • W 15 minucie
    • Potrzeba 5 na 5 głosów
  • Z AFK
    • Wcześniej w 10 minucie
      • Teraz w 3:30
  • Remake
    • Obecnie opcja odpala się w 1:30 i trwa 90 sekund
      • Wcześniej odpalał się w 3 minucie i trwał 30 sekund

Takie zmiany doprowadziły prawdopodobnie do tego, że powstał mały problem. Gracze poddają się wcześniej używając remake’a, ale wciąż tracą LP. Od rozpoczęcia przedsezonu pojawiło się już kilka postów w mediach społecznościowych o tym dziwnym błędzie:

Po przeanalizowaniu gier faktycznie można zauważyć, że dzieje się to podczas remake i nie jest to związane z wcześniejszym poddaniem się. Na przykład na op.gg gra została zaznaczona jako remake i nie widać jej na mobalitycs, gdzie śledzone są straty i wzrosty LP:

Można to jednak policzyć, patrząc na straty pomiędzy dwoma grami. Wyjdzie tam faktycznie różnica na poziomie dwukrotnie większym i doskonale widać, że gdzieś systemowi umknęła jedna gra.

Nie jest to także jednorazowa sytuacja i nie spotyka jednego gracza. Każdy w poddającej drużynie traci LP. W poście wypowiedział się zaciekawiony Rioter i poprosił o nick, aby przeanalizować sytuację.

To był /remake, a nie przedwczesne poddanie się z powodu gracza AFK po 3:30, prawda? Jeśli tak, czy możesz wysłać mi swoje imię przywoływacza, region i grę, abyśmy mogli to zobaczyć.

EDYCJA: patrząc na kilka przykładów, które ludzie mi przesłali, zostały one poddane po 3:30 (nie był to remake), więc liczyłyby się jako wygrana/przegrana.

W tym przypadku natomiast doskonale widać, że jest to remake. Być może deweloperzy szybko znajdą sposób, aby to naprawić i gracze nie będą tracić LP w sytuacjach, gdzie nie powinni otrzymać kary.

DołączObserwuj
Więcej z League of Legends