w

Reset sezonu, przyznanie brakujących LP? Riot przyznaje się do błędu, któremu zaprzeczano

Po wielu skargach graczy Riot w końcu przyznaje się, że system przydzielania LP w grach rankingowych był zbugowany.


Od jakiegoś czasu gracze donosili, że dostają zbyt mało LP. Niektórzy zwracali się z tym problemem bezpośrednio do działu wsparcia i uzyskiwali odpowiedź, że wszystko jest z ich kontami w porządku, a wszystko uspokoi się w momencie, gdy MMR dopasuje się do poziomu gracza.

Jedni się z tym pogodzili, inni zupełnie przestali przez to grać. Nic dziwnego, skoro za wygraną dostawało się mniej punktów, niż traciło w przypadku przegranej. W ten sposób niektórym było niesamowicie trudno przejść do kolejnej rangi.

Riot przyznaje, że w LoLu był błąd z MMR i LP

Dzisiaj rano informowaliśmy, że Riot przyznał się do błędu i zamierza go naprawić w aktualizacji 11.2. Po kilku godzinach wiemy, że to niezbyt pocieszyło graczy.

W patchu 11.2 do gry trafi poprawka błędów z MMR i przyrostu LP. Chcieliśmy zarówno ulepszyć doświadczenie płynące z zdobywania punktów ligowych, jak i być pewnymi, że poprawiamy kluczowy element powodujący problem.

Znaleźliśmy błąd z MMR, który sprawiał, że gracze na winstreaku tracili więcej niż zyskiwali (wygrana dawała im 12 LP, a porażka zabierała 15).

Dajcie nam znać, co myślicie po rozegraniu kilku gier w patchu 11.2.

I się zaczęło. Gracze bardzo wyraźnie zareagowali na tę informację, pisząc, że czują się w pewien sposób oszukani. Wielokrotnie pytali dział wsparcia i sam Riot na Twitterze, czy jest z tym jakiś problem.

Co teraz? Gracze proponują kilka rozwiązań:

  • Reset sezonu – Małe szanse na to, że faktycznie tak się stanie, jest to praktycznie niemożliwe, natomiast wiele zależy od skali problemu
  • Przyznanie brakujących LP – Ta wersja ma sens, ale mogłaby wprowadzić ogromne zamieszanie w rangach i w całym sezonie
  • Zwiększone LP przez kilka meczów – To opcja, która wydaje się być najbardziej sensowna i tym samym możliwa. Riot mógłby na kilka gier zboostować zdobywanie LP, by wyrównać straty

Póki co na żadną z tych sugestii nie odpowiedziano, natomiast na pewno gracze nie odpuszczą. Pozostaje także kwestia dużej niekonsekwencji, na którą uwagę zwraca społeczność.

Czasem zyskuje się więcej, czasem mniej i trudno powiedzieć, z czego to tak naprawdę wynika. To wydaje się jednak zupełnie inną kwestią.