w

Riot przywraca oneshotujące postacie. Część zmian z poprzednich aktualizacji LoLa zostaje cofnięta

Riot przyznaje, że z niektórymi zmianami deweloperzy przesadzili.


Gracze byli praktycznie pewni, że Riot wycofa się z części zmian i faktycznie tak się dzieje. Opis aktualizacji 12.11 już znamy, a teraz dochodzi do tego stanowisko Riotu. Deweloperzy zaznaczają, że nie chcą cofać wszystkiego, ale assasyni i postacie oneshottujące są jednak elementem LoLa.

Jak czytamy na Twitterze, nie wszystko zostanie cofnięte, ale postacie burstujące muszą zostać wzmocnione, bowiem Riot osłabił je aż za bardzo. Jeżeli już przyzwyczailiście się do obecnego LoLa, to zaraz ponownie niektóre rzeczy wrócą na swoje miejsce.

Riot wycofuje się z części zmian

Poniżej wiadomości od Riotu znajduje się pełny opis patcha 12.11. Z wiadomości tych musicie wiedzieć, że LoL znowu się zmieni. Riot ponownie miesza w mechanikach, znowu zabrano się za wieże.

Zmiany w aktualizacji 12.11

Wzmocnienia bohaterów

  • Xin Zhao
    • Determination (P)
      • Skalowanie leczenia zwiększone z 7% do 10%
    • Wind Becomes Lightning (W)
      • Koszt many zmniejszony z 60 do 60-40
      • Obrażenia pchnięcia zwiększone z 40-180 (+80% tAD) (+50% AP) do 50-190 (+90% tAD) (+65% AP)
  • Nunu and Willump
    • Consume (Q)
      • Leczenie na celach, które nie są bohaterami zwiększone z 65-185 (+6% bHP) (+70% AP) do 65-185 (+10% bHP) (+90% AP)
    • Snowball Barrage (E)
      • Czas odnowienia zmniejszony z 14 do 14-10 sekund
  • Ryze
    • Spell Flux (E)
      • Skalowanie AP zwiększone z 30% do 35%
      • Koszt many zmniejszony z 40-100 do 35-75
  • Taric
    • Starlight’s Touch (Q)
      • Koszt many zmniejszony z 65-85 do 60
      • Skalowanie leczenia za każdy stack zwiększone z 0,75% do 1%
    • Dazzle (E)
      • Czas trwania ogłuszenia zwiększony z 1,25 do 1,5 sekundy
      • Czas odnowienia zmniejszony z 17-13 do 15-11 sekund
  • Rakan
    • Gleaming Quill (Q)
      • Bazowa wartość leczenia zwiększona z 18-90 do 30-115
    • Grand Entrance (W)
      • Czas odnowienia zmniejszony z 18-12 do 16-10
    • Battle Dance (E)
      • Koszt many zmniejszony z 60-100 do 40-60
      • Bazowa wartość tarczy zwiększona z 35-135 do 50-150
  • Samira
    • Podstawowe statystyki
      • AD na poziom zwiększone z 3 do 3,3
    • Flair (Q)
      • Skalowanie AD zwiększone z 80%-120% do 85%-125%
  • Caitlyn
    • Piltover Peacemaker (Q)
      • Skalowanie AD zwiększone z 130%-190% do 125%-205%
      • Koszt many zmniejszony z 50-90 do 55-75
    • 90 Caliber Net (E)
      • Podstawowe obrażenia zwiększone z 70-230 do 80-280
      • Czas odnowienia zmniejszony z 16-10 do 16-8 sekund
  • Aphelios
    • Prędkość ataku po ulepszeniu zwiększona z 6% do 6,5%
    • Lethality po ulepszeniu zwiększone z 4,5 do 5,5
  • Tahm Kench
    • An Acquired Taste (P)
      • Skalowanie obrażeń on-hit zwiększone z 2,5% do 4%
    • Tongue Lash (Q)
      • Podstawowa wartość leczenia zwiększona z 10-20 do 10-30
    • Devour (R)
      • Podstawowa wartość tarczy zwiększona z 500-900 do 650-950
  • Irelia
    • Bladesurge (Q)
      • Skalowanie leczenia zwiększone z 7%-11% do 9%-13%
    • Flawless Duet (E)
      • Czas odnowienia zmniejszony z 18-12 do 16-12
  • Gragas
    • Barrel Roll (Q)
      • Minimalne skalowanie AP zwiększone z 70% do 80%
      • Czas odnowienia zmniejszony 11-7 do 10-6 sekund
    • Body Slam (E)
      • Czas odnowienia zmniejszony z 16-12 do 14-12 sekund
  • Lee Sin
    • Podstawowe statystyki
      • AD zwiększone z 66 do 68
    • Sonic Wave (Q)
      • Podstawowe obrażenia zwiększone z 50-150 do 55-155
  • Tryndamere
    • Bloodlust (Q)
      • Podstawowa wartość leczenia zwiększona 25-57 do 30-70
      • Leczenie za punkt furii zwiększone z 0.45-1.65 do 0.5-2.3
    • Undying Rage (R)
      • Czas odnowienia zmniejszony z 130-90 do 120-80
  • Sylas
    • Kingslayer (W)
      • Czas odnowienia zmniejszony z 14-6 do 12-6 sekund
      • Koszt many zmniejszony z 60-100 do 50-90
      • Minimalne skalowanie AP zwiększone z 35% do 40%
    • Abscond (E)
      • Czas odnowienia zmniejszony 14-10 do 13-9 sekund

Osłabienia bohaterów

  • Lillia
    • Podstawowe statystyki
      • Bazowe HP zmniejszone z 650 do 625
    • Dream-Laden Bough (P)
      • Obrażenia zmniejszone z 1,5% za 100 AP do 1,2% za 100 AP
  • Wukong
    • Warrior Trickster (W)
      • Czas odnowienia zwiększony z 20-12 do 22-12 sekund
    • Nimbus Strike (E)
      • Mnożnik obrażeń przeciwko potworom zmniejszony z 180% do 160%
  • Master Yi
    • Podstawowe statystyki
      • Przyrost HP na poziom zmniejszony o 6
    • Wuju Style (E)
      • Podstawowe obrażenia zmniejszony z 30-62 do 30-50
  • Swain
    • Death’s Hand (P)
      • Skalowanie leczenia zmniejszone z 3,5%-7% do 3%-6%
    • Vision of Empire (W)
      • Obrażenia zmniejszone z 80-240 (+70% AP) do 80-220 (+55% AP)
    • Demonic Ascension (R)
      • HP przywracane na sekundę zmniejszone z 15-45 (+20% AP) do 15-40 (+18% AP)
  • Taliyah
    • Podstawowe statystyki
      • Bazowe HP zmniejszone z 570 do 550
    • Threaded Volley (Q)
      • Czas odnowienia zwiększony z 6,5-2,5 do 7-3 sekundy
      • Bazowe obrażenia za kamień zmniejszone z 38-130 do 40-120
  • Gwen
    • Hallowed Mist (W)
      • Odporność na magię zmniejszona z 20 do 12-20
      • Czas odnowienia zwiększony z 22-14 do 22-18 sekund
    • Skip ‘n Slash (E)
      • Zwrot czasu odnowienia zmniejszony z 60% do 50%
  • Kayn (Rhaast)
    • Reaping Slash (Q)
      • Skalowanie zmniejszone z 5,5% za 100 AD do 5% za 100 AD
  • Brand
    • Blaze (P)
      • Obrażenia na stack zmniejszone z 3% do 2,5%
      • Obrażenia eksplozji zmienione z 10%-14% do 8%-12%
  • Kog’Maw
    • Caustic Spittle (Q)
      • Prędkość ataku zmniejszona z 15%-35% do 10%-30%
      • Redukcja zmniejszona z 25%-33% do 23%-31%
    • Bio-Arcane Barrage (W)
      • Skalowanie z maksymalnym zdrowiem celu zmniejszone z 3%-7% do 3%-6%
  • Rengar
    • Podstawowe statystyki
      • Bazowe HP zmniejszone z 655 do 620
      • AD na poziom zmniejszone z 3 do 2,5
    • Thrill of the Hunt (R)
      • Czas odnowienia zwiększony z 110-70 do 110-90
  • Veigar
    • Event Horizon (E)
      • Czas odnowienia zwiększony z 20-12 do 20-14
  • Senna
    • Absolution (P)
      • Szansa na zdobycie duszy przy zabójstwie przez Sennę zwiększona z 2.777% do 8.333%
    • Piercing Darkness(Q)
      • Bazowa wartość spowolnienia zmniejszona z 20% do 15%
      • Czas trwania spowolnienia zmieniony z 2 do 1-2 sekund
  • Olaf
    • Berserker Rage (P)
      • Maksymalna wartość prędkości ataku osiągana przy 30%
      • Maksymalna wartość lifestealu zmniejszona z 0%-30% do 8%-25%
    • Undertow (Q)
      • Minimalny cooldown Q zmniejszony z 3 do 2,5 sekundy
      • Bazowe obrażenia zwiększone z 60-260 do 70-270
    • Tough It Out (W)
      • Czas odnowienia zwiększony z 16-10 do 16-12 sekund
    • Ragnarok (R)
      • Odporność oraz pancerz zmniejszone z 10-40 do 10-30

Zmiany bohaterów

  • Zeri
    • Podstawowy atak
      • Usunięto spowolnienie podstawowego ataku.
      • Przelicznik AP wzmocnionego podstawowego ataku zwiększony z 80% do 90%
      • Dodatkowe obrażenia podstawowego ataku od maksymalnego zdrowia celu zwiększone z 1-10% do 3-15%
    • Burst Fire (Q)
      • Obrażenia zwiększone z 7-15 (+110%-120% AD) do 8-20 (+110%-130% AD)
    • Ultrashock Laser (W)
      • Zdolność trafi krytycznie przeciwko bohaterom oraz potworom, jeśli przeleciało przez ścianę.
      • Spowolnienie zmniejszone z 30%-70% do 30%-50%
      • Przelicznik AD zwiększony z 140% do 150%
      • Czas odnowienia zmniejszony z 13-9 do 12-8 sekund
    • Spark Surge (E)
      • Czas odnowienia zmniejszony z 26-20 do 22-16 sekund
      • Redukcja czasu odnowienia zmniejszona z 1 do 0,5 sekundy (przy trafieniu krytycznym z 3 sekund do 1,5)
    • Lightning Crash (R)
      • Bonusowa prędkość poruszania się za stack zmniejszona z 1,5% do 1%
      • Ilość stacków za trafienie bohatera zwiększona z 4 do 8
      • Czas odnowienia superumiejętności zmniejszony z 120-70 do 100-70 sekund

Wzmocnienia przedmiotów

  • Crown of the Shattered Queen
    • AP zwiększone z 60 do 70 (Przedmiot Ornna: z 80 do 90)
  • Hextech Rocketbelt
    • Przebicie odporności zwiększone z 6 do 10 (Przedmiot Ornna: z 10 do 15)
  • Night Harvester
    • Czas odnowienia na cel zmniejszony z 40 do 30 sekund
    • Ability haste zwiększone z 15 do 25 (Przedmiot Ornna: z 20 do 30)
  • Goredrinker
    • Ability haste zdolności mitycznej zwiększone z 5 do 7
  • Duskblade of Draktharr
    • Lethality zwiększone z 18 do 20 (Przedmiot Ornna: z 26 do 29)
    • AD zwiększone z 60 do 70 (Przedmiot Ornna: z 75 do 90)
  • Eclipse
    • Lethality zwiększone z 18 do 20 (Przedmiot Ornna: z 26 do 29)
    • AD zwiększone z 55 do 60 (Przedmiot Ornna: z 75 do 85)
    • Obrażenia od maksymalnego HP zmienione z 6% do 6% dla postaci melee, 3% dla postaci walczących z dystansu
  • Prowler’s Claw
    • Lethality zwiększone z 18 do 20 (Przedmiot Ornna: z 26 do 29)
    • AD zwiększone z 60 do 70 (Przedmiot Ornna: z 75 do 85)
  • Axiom Arc
    • Lethality zwiększone z 10 do 13
  • Serpent’s Fang
    • Lethality zwiększone z 12 do 14
  • Sterak’s Gage
    • Skalowanie tarczy zwiększone z 70% do 75%
    • Bazowe AD konwertowane na bonusowe AD zwiększone z 40% do 45%
  • Blade of the Ruined King
    • Lifesteal zwiększony z 7% do 8%
  • Bami’s Cinder
    • Koszt ukończenia zmniejszony z 300 do 200
  • Frostfire Gauntlet
    • HP zwiększone z 350 do 450
  • Turbo Chemtank
    • HP zwiększone z 350 do 450
  • Sunfire Aegis
    • HP zwiększone z 350 do 450
  • Randuin’s Omen
    • Pancerz zwiększony z 80 do 90
  • Spirit Visage
    • Odporność na magię zwiększona z 40 do 50
  • Abyssal Mask
    • Odporność za dotkniętego przeciwnika zwiększona z 7 do 9
    • Odporność na magię zwiększona z 30 do 35
  • Zeke’s Convergence
    • Pancerz zwiększony z 25 do 35
  • Knight’s Vow
    • Ability haste zwiększone z 10 do 20
  • Chempunk Chainsword
    • Ability haste zwiększone z 15 do 25
    • AD zwiększone z 45 do 55
  • Mortal Reminder
    • Ilość ataków wymaganych do wzmocnienia zmniejszona z 3 do 2
  • Executioner’s Calling
    • AD zwiększone z 15 do 20
  • Morellonomicon
    • HP zwiększone z 250 do 300
    • AP zwiększone z 80 do 90
  • Chemtech Putrifier
    • AP zwiększone z 55 do 60
  • Oblivion Orb
    • AP zwiększone z 30 do 35
  • Thornmail
    • Skalowanie pasywnych obrażeń zwiększone z 10% do 20%
  • Bramblevest
    • Bazowe obrażenia zdolności pasywnej zwiększone z 3 do 4

Osłabienia przedmiotów

  • Everfrost
    • Czas trwania spowolnienia zmniejszony z 1,5 do 1 sekundy
  • Liandry’s Anguish
    • Podstawowe obrażenia palenia zmniejszone z 15 do 12,5 na sekundę
  • Riftmaker
    • AP zmniejszone z 80 do 70 (Przedmiot Ornna: z 100 do 90)
  • Umbral Glaive
    • Czas odnowienia zwiększony z 35 do 40 sekund
  • Maw of Malmortius
    • Czas odnowienia zwiększony z 60 do 75 sekund
  • Death’s Dance
    • Leczenie zmniejszone z 140% bAD do 120% bAD
  • Kraken Slayer
    • Obrażenia trzeciego ataku zmniejszone z 60 (+45% bAD) do 50 (+40% bAD)

Zmiany systemowe

  • Głębokie rany
    • Siła głębokich ran zmniejszona z 30/50% do 25/40%
  • Lethal Tempo
    • Prędkość ataku za stack zmniejszona z 5% do 3%
  • Obrażenia wież
    • AD zewnętrznych wież zwiększone z 167-391 do 162-322