w

Teamfight Tactics: Patch 11.16 – Opis zmian

Szczegóły zmiany w patchu 11.16 Teamfight Tactics.


Witajcie z powrotem, herosi!

Oto patch 11.16, a wraz z nim przeróbka legionistów, dostosowanie przedmiotów światła oraz niewielkie zmiany wyważenia dotyczące bohaterów i cech. Przygotowaliśmy dla was przede wszystkim wzmocnienia, które mają na celu zwiększenie różnorodności w strategiach początkowych oraz w warunkach zwycięstwa. Wszystkie śródrotacyjne nowości mogły przyprawić was o zawrót głowy, przypominamy więc o zerknięciu na aktualizacje patcha 11.15, które wraz z kilkoma osłabieniami wypuściliśmy 22 i 28 lipca. A do tego – w zestawach dostępne będą nowe Małe Legendy inspirowane wydarzeniem Strażnicy Powstają!

Patch w skrócie

Małe Legendy Strażnicy

Wokół wydarzenia Strażnicy Powstają zrobiło się już tak głośno, że trudno dziwić się grupie Małych Legend, które rwą się do akcji w dwóch nowych Zestawach Startowych. I chociaż nie będą walczyć z Viego, to nie ma wątpliwości, że Strażnicy Żwirek, Trząszcz i Upiorek wyruszyli już w drogę, by dokonywać szlachetnych czynów! Tylko na razie nie wiedzą jeszcze, jakie to będą czyny.

1. Zestaw Startowy Strażników
  • Strażnik Upiorek
  • Dodatkowe Jajo Małych Legend z 1. serii
  • Dodatkowe Jajo Małych Legend z 2. serii
  • Dodatkowe Jajo Małych Legend z 3. serii
260 2,29 €
2. Zestaw Startowy Strażników
  • Strażnik Żwirek
  • Strażnik Trząszcz
  • Dodatkowe Jajo Małych Legend z 4. serii
  • Dodatkowe Jajo Małych Legend z 5. serii
  • Dodatkowe Jajo Przyjaciół z Odległych Krain
  • Dodatkowe Jajo Kosmicznego Towarzysza
  • Dodatkowe Jajo Nieśmiertelnych Stworzeń
  • 100 Odłamków Gwiazd
650 5,49 €

Aby uzyskać więcej informacji na temat małych Strażników, zerknijcie na ten znakomity artykuł, w którym omawiamy również trwającą już Inicjatywę Strażników. Inicjatywa Strażników? Nie kojarzycie? A więc jest to nasz (i wasz) sposób na zrobienie czegoś dobrego. Grając w TFT, zbieracie punkty i zasilacie Fundusz Oddziaływania Społecznego, który zwalcza głębokie systemowe problemy w dziedzinach takich jak edukacja, możliwości zawodowe, obywatelska postawa i zrównoważony rozwój. Chcecie dowiedzieć się więcej? Po prostu przeczytajcie ten artykuł.

 

Duże zmiany

Cechy

Wy możecie dołączyć do legionu dobroczyńców, którzy wspierają Fundusz Oddziaływania. My natomiast zajmiemy się innymi legionistami, którzy czerpią za mało korzyści ze swojej cechy (ekhm, Draven, ekhm, Kayle). Usunęliśmy rzucenie zaklęcia jako warunek potrzebny do aktywacji leczenia przy kolejnym ataku podstawowym. Zamiast tego wyposażyliśmy ich w stały, uniwersalny wszechwampiryzm.

Abominacje zostały osłabione w aktualizacjach patcha 11.15, ale nie powstrzymało to graczy przed znalezieniem właściwych przedmiotów dla Monstrum, z którymi 3 abominacje stanowią śmiertelne niebezpieczeństwo.

  • Skalowanie Monstrum abominacji z etapem: 20% ⇒ 16%
  • Zdrowie abominacji: 1000/1400/1800 pkt. ⇒ 900/1400/1900 pkt.
  • Zdrowie abominacji na każdy poziom gwiazdek: 100/140/180 pkt. ⇒ 90/140/190 pkt.
  • PRZERÓBKI: Legioniści mają dodatkową prędkość ataku oraz leczą się o część obrażeń zadanych atakami i umiejętnościami.
  • Prędkość ataku legionistów: 25/65/120/250% (bez zmian)
  • NOWOŚĆ: Wszechwampiryzm legionistów: 15/20/25/35%

Bohaterowie: 2. kategoria

Gdyby tylko Tristana mogła uciec przed tym osłabieniem w podskokach na swojej rakiecie…

  • Prędkość ataku Rakietowego Skoku Tristany: 120/140/160% ⇒ 120/130/140%
  • Podstawowe zmniejszenie obrażeń Buntowniczego Tańca Irelii: 40/50/60% ⇒ 30/40/50%
  • Obrażenia od ataku Irelii: 65 pkt. ⇒ 60 pkt.

Bohaterowie: 3. kategoria

Niewielkie pole manewru, jeśli chodzi o zmiany, oraz niezwykła zależność od poziomu gwiazdek sprawiały, że wyważenie Nocturne’a było istnym koszmarem. Dodajemy skalowanie obrażeń z mocą umiejętności oraz zmniejszamy różnice w sile pomiędzy 1-gwiazdkowym a 2-gwiazdkowym Nocturne’em, co powinno ułatwić jego wyważanie teraz i w przyszłości.

  • NOWOŚĆ: Wirująca umiejętność Nocturne’a zadaje teraz dodatkowe obrażenia fizyczne.
  • Obrażenia dodatkowe Ostrzy Cieni Nocturne’a: 0 pkt. ⇒ 70/85/110 pkt. (skaluje się z mocą umiejętności)
  • Współczynnik obrażeń od ataku Ostrzy Cieni Nocturne’a: 125% ⇒ 75%
  • Leczenie Ostrzy Cieni Nocturne’a: 90/95/100% ⇒ 100% (nie skaluje się już z mocą umiejętności)
  • Wzmocnienie prędkości ataku Ostrzy Cieni Nocturne’a: 30/35/40% ⇒ 35%

Bohaterowie: 4. kategoria

Czy Lucian jest oburęczny?

Brak interakcji tego bohatera z przedmiotami opierającymi się na efektach przy ataku dość mocno ogranicza jego możliwości w komponowaniu przedmiotów. Aby temu zaradzić (i podać Strażnikom pomocną dłoń w walce przeciwko Czarnej Mgle), pozwalamy mu na aktywowanie efektów przy ataku. Dysponujemy jednak tylko jedną pomocną dłonią (żeby nie przesadzić), dlatego efekty przy ataku będą nakładane co drugi strzał Luciana. Powinno to wzmocnić go przy używaniu takich przedmiotów jak Huragan Runaana. Z drugiej strony stracone aktywacje cechy kanoniera nieco go osłabią. Co do tej oburęczności – bardzo chciałby, ale niestety nie jest.

„Matematycznie” poprawna kompozycja z Lucianem zostawiała Galio w tyle z 1 gwiazdką, co było dziwną, nienaturalną dla graczy strategią. Zmniejszenie zdrowia powinno odciągnąć was od tej strategii i skierować w stronę takiej, która skupia się na stworzeniu drużyny Strażników, zamiast takiej, która zawiera tylko jednego bohatera z największym wpływem na rozgrywkę.

  • Leczenie Tarczy Duranda Galio: 50% ⇒ 60%
  • Czas działania Tarczy Duranda Galio: 2 sek. ⇒ 2,5 sek.
  • Obrażenia Tarczy Duranda Galio: 200/300/2000 pkt. ⇒ 200/300/1200 pkt.
  • Obrażenia Rozbłysku Duszy Karmy: 210/260/700 pkt. ⇒ 225/280/750 pkt.
  • Co drugi strzał z Rzezi Luciana liczy się jako atak (oznacza to, że będzie działać z takimi przedmiotami jak Huragan Runaana, Kosa Statikka, Ostrze Gniewu Guinsoo, Determinacja Kolosa itp.).
  • Zdrowie Luciana: 800 pkt. ⇒ 700 pkt.

Przedmioty

Oprócz wzmocnienia Żywego Srebra mieliśmy zamiar wygładzić nierówności występujące pomiędzy zbyt mocnymi i zbyt słabymi przedmiotami światła.

  • Czas działania niewrażliwości na kontrolę tłumu Żywego Srebra: 12 sek. ⇒ 15 sek.
  • Moc umiejętności Świetlistego Wzmocnienia Niebieskiego Błogosławieństwa: 30% ⇒ 40%
  • Pancerz i odporność na magię Kamiennej Płyty Strażnika Bramy za każdego wroga: 35 pkt. ⇒ 40 pkt.
  • Wzmocnienie obrażeń podstawowych Pogromcy Demonów: 35% ⇒ 40%
  • NOWE Świetliste Wzmocnienie Osądu Guinsoo: +30% prędkości ataku
  • Regeneracja zdrowia Świetlistego Wzmocnienia Kowalencyjnej Iskry: 2% maks. zdrowia ⇒ 1% maks. zdrowia
  • Obrażenia trafienia krytycznego Olśniewającej Rękawicy: 80% ⇒ 90%
  • Siła tarczy Naszyjnika Pierwotnego Targonu: 500/600/700 pkt. ⇒ 600/700/800 pkt.
  • Moc umiejętności Wyniesionego Zabójczego Kapelusza Rabadona: 110% ⇒ 120%
  • Zależne od brakującego zdrowia leczenie Świetlistego Odkupienia: 35% ⇒ 25%
  • Obrażenia magiczne Łańcucha Piorunów Przychylności Statikka: 100 pkt. ⇒ 115 pkt.
  • Regeneracja zdrowia Świetlistego Wzmocnienia Świetlistej Peleryny: 1% maks. zdrowia ⇒ 0,5% maks. zdrowia

Niewielkie zmiany

Opisy zmian, które za chwilę przeczytacie, mogą częściowo brzmieć dość znajomo.

Cechy

Poniższe dostosowania cech skupiają się głównie na ostatniej i środkowej fazie gry. Na przykład 3 Strażników zapewniało siłę na początku rozgrywki, ale przy 6 i 9 Strażnikach kompozycja wydawała się coraz słabsza.

  • Procentowe skalowanie obrażeń od ataku strzału z działa kanonierów: 250/450/1200% ⇒ 225/450/1200%
  • Prędkość ataku czartów: 5/30/75/150% ⇒ 10/30/70/130%
  • Skalowanie tarczy Zwiastunów Nocy z ich maks. zdrowiem: 30/60/100/250% ⇒ 30/60/90/200%
  • Obrażenia dodatkowe Zwiastunów Nocy: 20/30/40/80% ⇒ 20/30/40/70%
  • Prędkość ataku zwiadowców: 75/180% ⇒ 80/180%
  • Dodatkowa prędkość ataku Strażników: 30/120/1000% ⇒ 25/120/1000%
  • Obrażenia od ataku na sekundę zwadźców: 3/5/15 pkt. ⇒ 3/6/15 pkt.

Bohaterowie: 1. kategoria

Dzięki poniższym zmianom misja Olafa, polegająca na zginięciu w chwalebnej walce, powinna być łatwiejsza do wykonania. Tak, gracze pomijający wszystkie opowieści – to odniesienie do wydarzenia Strażnicy Powstają.

  • Wzmocnienie początkowej many Leony: 0/80 pkt. ⇒ 40/80 pkt.
  • Leczenie z podstawowych ataków Gniewu Berserkera Olafa: 25/35/75 pkt. ⇒ 20/30/70 pkt.
  • Obrażenia od ataku Vayne: 30 pkt. ⇒ 35 pkt.

Bohaterowie: 2. kategoria

Thresh może nie być w stanie wykonać wyroku…

  • Premia do pancerza i odporności na magię Gniewu Północy Sejuani: 80/125/250 pkt. ⇒ 60/100/200 pkt.
  • Pancerz i odporność na magię Setta: 35 pkt. ⇒ 40 pkt.
  • Obrażenia Wyroku Śmierci Thresha: 200/400/1000 pkt. ⇒ 175/350/800 pkt.
  • Obrażenia od ataku Varusa: 60 pkt. ⇒ 65 pkt.

Bohaterowie: 3. kategoria

Insec-bójstwo.

  • Obrażenia Okaleczenia Lee Sina: 250/350/700 pkt. ⇒ 250/350/650 pkt.
  • Osłabienie many Lee Sina: 30/70 pkt. ⇒ 30/80 pkt.
  • Obrażenia od ataku Lulu: 40 pkt. ⇒ 50 pkt.
  • Czas działania premii do prędkości ataku sojusznika Fanaberii Lulu: 4 sek. ⇒ 5 sek.
  • Premia do obrażeń od ataku Ostrza Świtu Riven: 90/100/130% ⇒ 90/100/120%
  • Obrażenia od ataku Riven: 85 pkt. ⇒ 80 pkt.
  • Obrażenia Płonącego Ostrza Yasuo: 250/350/650 pkt. ⇒ 250/350/600 pkt.
  • Obrażenia nieuchronne Płonącego Ostrza Yasuo kumulowane przy trafieniu: 25/35/65 pkt. ⇒ 25/35/60 pkt.
  • Prędkość ataku Yasuo: 1,0 jedn. ⇒ 0,95 jedn.

Bohaterowie: 4. kategoria

  • Czas trwania ogłuszenia Stokrotki Iverna: 2/2,5/6 sek. ⇒ 1,5/2/6 sek.
  • Zdrowie Rell: 950 pkt. ⇒ 900 pkt.

Bohaterowie: 5. kategoria

Naszym herosom przydałaby się mała pobudka. Mamy w końcu Zaranie Ery Herosów. Jako że osiągnięcie 5 smoczych bohaterów jest łatwiejsze, również częstsze zdobywanie Heimerdingera we wczesnej fazie gry stało się bardziej prawdopodobne. Wiązało się to ze skokami mocy, które były odrobinę zbyt dobrym Ulepszeniem!!!

  • Prędkość ataku Heroicznego Zamachu Akshana: 60/80/400% ⇒ 70/85/400%
  • Obrażenia procenta zdrowia Sprawiedliwości Boskiego Lwa Garena: 25/30/200% ⇒ 25/35/200%
  • Wzmocnienie maksymalnej many Garena: 100/180 pkt. ⇒ 100/170 pkt.
  • Kradzież pancerza i odporności na magię Uniku i Cięcia Gwen: 1/1/11 pkt. ⇒ 2/2/11 pkt.
  • Obrażenia kuli ognia Smoczątka z Ulepszenia!!! Heimerdingera: 450/600/3333 pkt. ⇒ 400/600/3333 pkt.
  • Czas działania ogłuszenia Zwiastuna Zagłady Volibeara: 2,5/3,5/10 sek. ⇒ 2/3,5/10 sek.

Przedmioty

W związku ze spustoszeniem, które Słoneczna Peleryna siała we wczesnej fazie gry, rozważaliśmy zmianę jej nazwy na „Pelerynę Spustoszenia”, ale w końcu postanowiliśmy po prostu nieco ją osłabić.

  • Moc umiejętności Zabójczego Kapelusza Rabadona: 70% ⇒ 75%
  • Zależne od brakującego zdrowia leczenie Odkupienia: 20% ⇒ 18%
  • Obrażenia od podpalenia Słonecznej Peleryny: 25% maks. zdrowia ⇒ 20% maks. zdrowia
  • Czas trwania podpalenia Słonecznej Peleryny: 10 sek. ⇒ 8 sek.

Naprawione błędy

  • T-Rex płakał, jak to widział: Nunu wyposażony w Świetlistą Ognistą Armatę będzie teraz rzucał zaklęcia na swój zwiększony zasięg ataku.
  • Podwójna tęcza trafia na podwójne tornado: Zefir i Świetlisty Zefir nie mogą już trafić tego samego celu.
  • Na pohybel trollom: przygotowywanie Luciana nie może już zostać przerwane przez prowokacje.
  • Zabrakło tchu? Wzmocnienie prędkości ataku Świetlistego Zefira będzie teraz poprawnie usuwane na koniec każdej walki.
  • Opis umiejętności: opis Ostatniego Uścisku Senny zawiera teraz czas trwania ogłuszenia.
Reklama
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends