w

Przez 7 lat gracze Minecrafta mogli trafić na ten wyjątkowy błąd ze skrzynką, ale mało kto go widział

Wszyscy doskonale wiedzą, jak w Minecrafcie wygląda skrzynka, teoretycznie nie wiąże się z nią nic ciekawego, a jednak.


Podstawowa wiedza każdego gracza Minecrafta zakłada, że skrzynki mogą być złożone z jednej lub z dwóch części i na tym się kończy. To nie do końca prawda. Przez wiele lat w grze można było spotkać albo wręcz stworzyć samemu znacznie bardziej złożone skrzynki.

Wyglądało to dziwnie, ale jak najbardziej działało. Co więcej, niezwykle rzadko, ale jednak można było natrafić na taki widok na swoim świecie survival.

Jakim cudem to było możliwe?

Przez lata gracze mogli spokojnie tworzyć większe skrzynki, niż Mojang przewidziało. Wystarczyło po prostu znać błąd z podmianą wody. Dzięki niemu można było robić naprawdę rozbudowane systemy przechowywania przedmiotów.

I choć to działało, to nie tak dobrze, jak można by było się tego spodziewać. Głównie dlatego, że Mojang nigdy nie stworzyło interfejsu dla większej ilości skrzynek, niż 2. W efekcie UI przy 4 skrzynkach po prostu się rozjeżdża.

Zachowuje jednak swoją funkcjonalność. Mojang w pewnym momencie to naprawiło, ale nie oznaczało to wcale końca 3 skrzynek. W niesamowicie rzadkich warunkach, gdy dungeon i opuszczona kopalnia zgrały się w czasie, możliwe było spotkanie takiego widoku:

Błąd pozwalający na uzyskanie większej ilości skrzynek był w Minecrafcie przez 7 lat. Mało kto w ogóle spotkał to w grze. Finalnie Mojang naprawiło bug w aktualizacji oznaczonej jako 1.13 jeszcze w 2018 roku.