w

Edytor map w Overwatch jest bliżej, niż kiedykolwiek wcześniej!

O edytorze map mówi się praktycznie od premiery Overwatch. Dzisiaj twórcy przyznają, że jest coraz bliżej.


Edytor map to coś, co wielokrotnie pojawiało się wśród propozycji społeczności na kolejne funkcje w Overwatch. Możliwość dowolnego ustawiania budynków, dróg, zakrętów, różnych elementów otoczenia to zdecydowanie mógłby być przełom w świecie gry.

Do tej pory było to jednak kompletnie nieosiągalne i na poziomie „kiedyś byśmy chcieli”.

Dzisiaj jest już znacznie bliżej

W najnowszych rozmowach z twórcami warsztatu ujawniono, że edytor map znajduje się na liście rzeczy do zrobienia i co ciekawe, nie jest to takie trudne. Do tej pory Blizzard operował jedynie na wewnętrznych rozwiązaniach, których złożoność praktycznie uniemożliwiała nawet poważne myślenie o edytowaniu lokacji.

Warsztat chowa w sobie jeszcze wiele funkcji, których nie dane było nam zobaczyć. Na premierę tego narzędzia zdecydowano się niektóre rzeczy po prostu wyciąć i dodać je później. Nie oznacza to oczywiście, że  wśród nich znajduje się pełny edytor map, ale narzędzia pośrednie, które ostatecznie mogą umożliwić tworzenie własnych map.

MAPA Z OVERWATCH STWORZONA NA SILNIKU UNITY

Chodzi tutaj o przykładowo pustą mapę, z której dopiero gracze będą mogli coś ulepić – środowisko czysto testowe.

Praktycznie wszystko rozbija się o gotowe modele, które w głębi Blizzarda prawdopodobnie są przygotowywane. Warsztat już teraz pozwala na dokładne określenie pozycji niektórych elementów, więc pierwszy krok został wykonany.

Coś w stylu trybu kreatywnego w Fortnite

TRYB KREATYWNY W FORTNITE

Najbliżej mi porównać to do Fortnite, gdzie kilka miesięcy temu udostępniono tryb kreatywny. Tam także zaczęło się od kompletnie pustej mapy testowej.

Potem dodano gotowe budynki i elementy otoczenia, które gracz może umieszczać na mapie. Podobnie mogłoby to zostać rozwiązane w Overwatch, gdzie gracze z pustego otoczenia tworzyliby coś swojego.

Małymi kroczkami

Blizzard już teraz wspomina o dodaniu statycznych elementów, które gracz będzie mógł wykorzystać do testowania. To drugi już po dodaniu pustej mapy krok, przybliżający nas do edytora map. Jeżeli pojawi się gotowe menu z wyborem różnych elementów (ścian, latarni, ładunku), to stąd już niedaleka droga do możliwości tworzenia całych lokacji.

Reklama
DołączObserwuj
Więcej z Overwatch