w

Jak kanał dla dzieci na Youtube zarobił ponad 10 milionów dolrarów w rok, zaczynając praktycznie od zera?

Ile można zrobić w 12 miesięcy? Okazuje, że bardzo dużo.


Kanały dla dzieci w 2020 roku były naprawdę dochodowe. Choć Youtube nakładało różnego rodzaju blokady, to zdecydowanie w latach 2018-2020 powstało wiele korporacji zajmujących się tylko i wyłącznie produkowaniem treści dla dzieci, które są dystrybuowane na Youtube.

Idealnie pokazuje to przykład Moonbug Entertainment, będącej właścicielami Cocomelon oraz Little Baby Bum. Z 19-osobowego zespołu zrobiło się ponad 80 pracowników.

10 milionów dolarów w rok

Kanały okazały się strzałem w dziesiątkę. Wyświetlenia na nich są ogromne i jak dowiadujemy się z raportu finansowego złożonego za 2019 rok, w sumie zarobiono ponad 10 milionów dolarów. Na początku 2019 roku, własność intelektualna firmy była wyceniana na mniej niż 350 funtów. W 2020 roku jest to już ponad 9 milionów funtów, co w przeliczeniu daje ponad 10 milionów dolarów, to z kolei przekłada się na 36 milionów złotych.

Liczba naprawdę imponująca, szczególnie że projekt zaczęto rozwijać w bardzo dużym tempie w 2019 roku. Warto wspomnieć, że korporacja ta zarabia głównie na ubraniach i przedmiotach ze swoich bajek. Firma w lipcu zakupiła kanał Cocomelon i zaczęła produkować licencjonowane zabawki.

Zabawki o tyle były kluczowe, że Youtube nakazał w 2020 roku zadeklarować się twórcom na Youtube, czy są kanałami typowo dla dzieci, czy tworzą dla dorosłych. Kanały dla dzieci nie mają większości reklam, a zarobki z nich są bardzo małe.

Z tego powodu wyświetlenia firma musiała przekuć w coś innego. Sukcesem okazały się być zabawki, które sprzedawane są bardzo różnych kwotach. To często same figurki albo coś w rodzaju scenek z ulubionymi bohaterami dzieci.