w

Serwis Twitch bije rekordy oglądalności w 2021 roku. Jak sobie radzą platformy streamingowe?

Ograniczenia pandemiczne są cały czas pomniejszane. Jak w związku z tym radzą sobie serwisy streamingowe?


Wydaje się, że sytuacja pandemiczna zarówno w naszym kraju, jak i na świecie jest zdecydowanie lepsza, niż jeszcze rok temu. W związku z tym społeczeństwo stara się “powrócić do normalności”, zatem to restauracje, kina oraz marki organizujące imprezy mogą stanowić największą konkurencję dla serwisów streamingowych? Jak radzą sobie z tym największe portale i jakie były ich wyniki w 2021 roku?

Twitch w 2021 roku radził sobie najlepiej w ciągu ostatnich lat

Choroba panująca na świecie sprawiła, że największe serwisy streamingowe sporo na tym zyskały. Najlepszym przykładem będzie tutaj oczywiście Twitch, który – jak podaje Stream Hatchet – w 2021 roku zanotował aż 18,5 miliarda obejrzanych godzin. Dla porównania warto dodać, że dwa lata wcześniej, czyli w 2019 roku było to 8,3 miliarda godzin, a w 2020 – 13,1 mld.

TTV nie jest oczywiście jedynym portalem streamingowym, zatem należy tutaj wspomnieć o YouTube Gaming. Niestety ten nie ma się czym pochwalić w 2021, ponieważ jego oglądalność spadła z 4,3 miliarda obejrzanych godzin w ubiegłym roku do 3,8 miliarda.

Mimo to szef platformy jest bardzo optymistycznie nastawiony do projektu i wraz ze swoim zespołem stara się go rozwijać, chociażby poprzez dodanie integracji z OBS-em. Warto również dodać, że bez względu na słabszy wynik – oglądalność YT Gaming jest dwa razy wyższa, niż w 2019 roku.

Imponujący wzrost w ciągu ostatnich dwóch lat odnotował Facebook Gaming, który w tym roku zaliczył 3.5 miliarda obejrzanych godzin. To aż 56-procentowy wzrost oglądalności w przeciągu 12 miesięcy.

Wygląda na to, że każda platforma streamingowa zaliczyła spory progres. Przyczyniła się do tego oczywiście sytuacja panująca na świecie, choć prawdopodobnie dzięki temu portale zaskarbią sobie część użytkowników na dłużej.