w

Dlaczego Riot znerfił Raze w Valorancie, choć według twórców wcale nie była OP?

Riot jakiś czas temu znerfił Raze. Dzisiaj dowiadujemy się, jak wyglądał proces, który doprowadził do decyzji o osłabieniu postaci.


W związku z dużą ilością pytań odnośnie balansowania postaci w Valorancie, Riot opublikował specjalny wpis, pokazujący perspektywę deweloperów i proces, przez jaki przechodzą konkretni bohaterowie.

Okazuje się, że według wewnętrznych statystyk Riotu, Raze wcale nie była zbyt mocna. Finalnie jednak ją osłabiono. Dlaczego?

Jak Riot balansuje Valoranta?

Deweloperzy postanowili trochę opowiedzieć o tym, w jaki sposób balansowane są postacie. Za przykład wzięto Raze, chyba najbardziej kontrowersyjną postać w becie. Okazuje się, że według Riotu nie tylko nie była OP, ale mieściła się także we wszystkich wyznaczonych normach:

“Raze mogła się pochwalić wysokim współczynnikiem zwycięstw wynoszącym w przybliżeniu 51% i 53,5% w starciach z agentami innymi niż ona, zwłaszcza broniąc się przeciwko wrogom, którzy atakowali jej pozycję całymi grupami. Taki stan rzeczy nie doprowadził do aktywacji alarmów, które ustawiliśmy w zamkniętej becie.”

Dlaczego więc uznano, że trzeba ją osłabić? Tutaj widać, jak bardzo Riot przykłada się do tego, by śledzić wszystkie kanały społecznościowe. Bezpośrednią przyczyną nerfów Raze byli sami gracze.

“Przyjrzeliśmy się odczuciom graczy. Streamy, ankiety, anegdoty, fora… sprawdziliśmy wszystko, co wpadło nam w ręce. Jej rakiety i granaty budziły ogromną frustrację, ale kiedy wgryźliśmy się w temat, zauważyliśmy, że gracze nie reagowali na sygnały dźwiękowe jej umiejętności i mieli trudności ze zrozumieniem tego, co się z nimi stało, nie licząc faktu swojej śmierci.”

W ten sposób ma działać wyważanie tak naprawdę wszystkich postaci. Studio będzie patrzyło najpierw na statystyki, potem na opinie społeczności. W tym konkretnym wypadku finalnie osłabiono Raze poprzez zmniejszenie liczby posiadanych granatów oraz zmianę efektów dźwiękowych.

Zdaje się, że Riot podchodzi do kwestii wyważania bardzo uważnie. Czy jednak społeczność jest zadowolona z obecnego balansu? Trudno powiedzieć, gdyż opinii jest dokładnie tyle, ile graczy. To też dlatego największe znaczenie w przyszłości będą miały statystyki, a dopiero później opinie społeczności.