Duże zmiany jednego z agentów Valorant – Chamber. Będzie teraz lepiej dopasowany do rozgrywki.
Chamber jest jednym z tych agentów, który w ostatnim czasie zdominował grę. Nie tylko na scenie rankingowej, ale też w turniejach o najwyższą stawkę. Z tego powodu Riot szukał sposobu na jego wyważenie.
Teraz się to udało, a zmiany trafią już niedługo na oficjalne serwery i jest ich naprawdę dużo. Co zmienili deweloperzy w precyzyjnym strażniku rodem z koszmarów?
Duże zmiany Chambera
W Valorancie istnieje sporo agentów, którzy mają swoje mocne lub słabe strony. Zazwyczaj jest to zbalansowane i jednego agenta kontruje inny i tak dalej. Jednak w przypadku Chambera i stref jego wpływu, nie było tak łatwo i jego doskonały gracz był w stanie wznieść się nad innych bohaterów. To sprawiało, że stał się zbyt silny i musiał zainterweniować Riot:
W patchu 5.12 zamierzamy wprowadzić szereg zmian, aby odpowiedzieć na te problemy. W tej aktualizacji chcemy uwypuklić tożsamość Chambera jako strażnika wyspecjalizowanego w precyzji, który wystawia się na ryzyko, aby utrzymywać strefy, w tym samym czasie znacząco redukując jego sferę wpływu i wprowadzając więcej kontr dla jego oponentów.
Co więc zmieniono? Okazuje się, że praktycznie wszystko i śmiało można powiedzieć, że jest to mały rework:
Łowca Głów (Q)
- Zaktualizowana krzywa stabilności.
- Zwiększony rozrzut po drugim pocisku w czasie spamowania. Ma bezpośrednio osłabić spamowanie nieprecyzyjnymi strzałami w ciało wykorzystywanymi jako skuteczny sposób walki.
- Schadzka (E)
- Chamber umieszcza teraz pojedynczą kotwicę, do której może się teleportować, gdy jest w jej zasięgu.
- Zwiększono promień z 15 m do 26 m.
- Usunięto ograniczenie wysokości teleportacji.
- Możecie teleportować się do kotwicy, będąc na innym poziomie tak długo, jak pozostajecie w jej zasięgu.
- Zwiększono czas wyposażenia po teleportacji z 0,4 do 0,7 sek.
- Zmiany te nie wpływają na Łowcę Głów.
- Zniszczenie kotwicy teleportacji Schadzki unieszkodliwia ją teraz do końca rundy, zamiast narzucenia jej czasu odnowienia.
- Na Chambera nie zostaje już nałożony dodatkowy czasu odnowienia, kiedy wycofuje kotwicę po teleportacji.
- Chamber umieszcza teraz pojedynczą kotwicę, do której może się teleportować, gdy jest w jej zasięgu.
Znak Rozpoznawczy (C)
-
-
- Zasięg pułapki jest teraz ograniczony.
- Znak Rozpoznawczy zostanie wyłączony, gdy Chamber wyjdzie z zasięgu, a reaktywowany, gdy w ten zasięg wróci.
- Od teraz może zostać wycofany w środku rundy.
- Nie wymaga pola widzenia.
- 30 sek. czasu odnowienia po odwołaniu.
- Zniszczenie pozostaje na stałe.
- Początkowy czas uzbrajania zwiększono z 2 do 4 sek.
- Zwiększono zdrowie z 1 do 20 PZ.
- Zasięg pułapki jest teraz ograniczony.
-
Majstersztyk (X)
- Obniżono szybkostrzelność o 57,5%.
Spowolnienie
- Dotyczy zarówno Znaku Rozpoznawczego, jak i Majstersztyku.
- Skrócono czas trwania z 6 do 4 sek.
Riot Games postawiło sobie kilka celów w jego zmianach, ale te wyróżniają się najbardziej:
- Znalezienie zauważalnego wyważenia pomiędzy jego mocą przy pierwszych potyczkach, a sposobami kontrowania.
- Wyegzekwowanie bardziej przemyślanych konfiguracji.
Czy to wystarczy, aby zbalansować Chambera? Gracze przekonają się już niedługo.