Reklama

Opis aktualizacji 1.09 w Valorancie. Nerf Operatora, zmiany 5 agentów, wymuszona zmiana nicków

Valorant

Reklama

Poznaliśmy już opis następnej aktualizacji Valoranta.

Reklama


Standardowo jeszcze przed wprowadzeniem nowego patcha, Riot udostępnia oficjalnie jego opis. Dzięki temu można się przygotować do zmian i rozpocząć pierwsze dyskusje na ich temat.

Zgodnie z przewidywaniami zmieniany jest między innymi Operator oraz kilku agentów takich, jak Omen, Reyna, czy Jett.

Opis aktualizacji 1.09

Operator dorasta! Jednak zanim wszyscy stwierdzicie, że został zmasakrowany, pozwólcie jednemu z naszych głównych projektantów zaprezentować naszą analizę. Czekają was także systemowe aktualizacje broni, zmieniające celność po wylądowaniu po skoku.

Reklama

Pięcioro agentów przejdzie zmiany — spróbujemy sprawić, by Viper stanowiła bardziej wszechstronne zagrożenie, a Brimstone i Reyna otrzymają podobne wzmocnienia szybkostrzelności.

Czymże jest nazwa? Zgłaszani gracze, których nazwa jest obraźliwa, będą teraz zmuszeni do zmiany swojego Riot ID.

Patch_Notes_Highlights_1_09-pol.png

AKTUALIZACJE AGENTÓW

omen-banner.png

OMEN

Paranoja

  • Zaktualizowano efekty wizualne pocisku, by lepiej oddawały obszar trafienia, zwłaszcza jeśli pocisk leci w stronę gracza.

Stale obserwujemy poziom mocy Paranoi, jednak w pierwszej kolejności chcieliśmy się zająć problemami graficznymi w przypadkach, gdy trafieni Paranoją gracze na swoich ekranach mają wrażenie, jakby byli poza obszarem trafienia umiejętności.

jett-banner.png

JETT

Burza Ostrzy (seria)

  • Czas pomiędzy następującymi po sobie seriami wydłużono z 0,33 do 0,45 sekundy.
  • Sztylety rzucane w serii mają teraz spadek obrażeń, który zaczyna się przy 12 metrach i zmniejsza się stopniowo do 35 pkt. obrażeń przy maksymalnej wartości.
  • Mnożnik trafienia w głowę przy serii zmniejszono z 3x do 2x.

Wciąż sprawdzamy przepakowane strony Jett, jednak już teraz możemy stwierdzić, że jej seria Burzy Ostrzy jest zbyt skuteczna na większym dystansie. Seria powinna być atakiem na bliskim zasięgu, jednak zauważyliśmy, że często pozwala zaliczyć zabójstwa z odległości ponad 20 metrów. Dzięki tym zmianom jej efektywny zasięg zostanie ograniczony, a jednocześnie zachowamy potencjał przy starciach z bliska.

viper-banner.png

VIPER

Mimo że Viper jest silniejsza niż kiedykolwiek, jej ogólny wpływ na grę jest mniejszy niż byśmy chcieli. Obecne zmiany utrzymane są w podobnym tonie, co przy okazji patcha 1.07 — zwiększamy jej elastyczność, zwłaszcza podczas prób współpracy z całą drużyną.

Paliwo

  • Viper zaczyna teraz rundę z paliwem na poziomie 100 jednostek (poprzednio 50).

Ponieważ Viper może teraz ustawić swój mur przed rundą, chcemy umożliwić jej działanie wraz z drużyną natychmiast, gdy bariera opadnie, by nie musiała próbować także uzupełniać paliwa do maksymalnego poziomu przed wykonaniem pierwszej akcji.

Jadowite Ukąszenie

  • Osłabienie w postaci podatności z Jadowitego Ukąszenia utrzymuje się 2 sekundy po wyjściu z kwasu Viper.

Natychmiastowe zdjęcie podatności po opuszczeniu niebezpiecznego obszaru nie tworzyło zagrożenia, na jakie liczyliśmy. Zmiana powinna sprawić, że Viper (i jej drużyna) zyska odrobinę rzeczywistej przewagi, a dla przeciwników stworzy unikalne zagrożenie, które będą musieli obejść.

Gniazdo Żmij

  • Podwojono prędkość ruchu podczas używania.
  • Po użyciu umiejętności Viper może szybko dobyć broni. Czas ten różni się w zależności od jej rodzaju, ale średni czas opóźnienia broni spadnie o 0,4 sekundy.

Połączenie dłuższego czasu rozmieszczania i dobywania broni sprawiło, że grający Viper dostawali duże obrażenia lub nawet ginęli podczas korzystania ze swoich ultów w sytuacjach, kiedy powinni się czuć w miarę bezpiecznie. Ta zmiana zapewni im dodatkowe opcje przemieszczania się podczas używania umiejętności i szybszego dobywania broni.

reyna-banner.png

REYNA

Cesarzowa

  • Premia do szybkostrzelności została zmniejszona z 25% do 15%.

Przy dotychczasowej szybkostrzelności w połączeniu z bronią ciężką / pistoletami maszynowymi mieliśmy wrażenie, że Cesarzowa jest zbyt skuteczna ORAZ zbyt szybka, by opanować jej wzór rozrzutu dla karabinów. Liczymy, że zmiana pozwoli nam się zająć każdym z tych problemów, a jednocześnie da nam szansę na ujednolicenie wzrostu szybkostrzelności (odpowiadającego opisanemu poniżej stymulantowi Brimstone’a), który gracze będą mogli opanować.

 

brimstone-banner.png

BRIMSTONE

Nadajnik Stymulujący

  • Premia do szybkostrzelności została zwiększona z 10% do 15%.

 

Uznaliśmy, że z uwagi na zmianę u Reyny (opisaną wyżej), stymulantowi Brimstone’a przyda się nieco mocy. Ujednolici to także nasze dwa wzmocnienia w postaci wzrostu szybkostrzelności, dzięki czemu będą łatwiejsze do opanowania.

AKTUALIZACJE BRONI

Zanim naciśniecie przycisk „Wyślij”, zapoznajcie się z naszymi przemyśleniami na temat zmian w Operatorze. Po ostatnich aktualizacjach nasza społeczność często poruszała temat tej broni, dlatego zechciejcie poświęcić nam chwilę.

Operator odgrywa ważną rolę w VALORANT — stanowi najtrudniejsze wyzwanie pod względem taktycznym dla przeciwników, wymagając odpowiedniego planowania i mądrego korzystania z przedmiotów. Od dawna przyglądaliśmy się tej broni, chcąc poznać najlepszy sposób na dostosowanie jej niebywałej siły, jednocześnie upewniając się, że wciąż pozostanie najpotężniejszą bronią do utrzymywania pozycji w całym arsenale.

Wychylanie się zza rogu z Operatorem w przypadku agresywnych graczy jest stanowczo zbyt skuteczne (zwłaszcza, jeśli robi się to ze skakaniem). Oprócz tego odparcie gracza z Operatorem dzięki przedmiotom użytkowym wydaje się mało opłacalne, ponieważ dość szybko będzie on w stanie wrócić na poprzednią pozycję i zabić przeciwnika. Wachlarz zmian mechanicznych (martwa strefa, prędkość poruszania się podczas przybliżania, szybkostrzelność, czas wyposażenia, niecelność po skoku) ma na celu zlikwidowanie tych problemów i zwiększenie możliwości kontry przy większej mobilności gracza z Operatorem. Operator wciąż jest silną bronią przy wychylaniu się zza rogu, jednak dużo łatwiej będzie ukarać graczy nadużywających tego.

W kwestii dostępności — widzimy, że część z was zdobywa Operatora i pancerz już w rundzie 3., co tylko zwiększa przewagę w kolejnych rundach. Nowa cena sprawia, że Operator wchodzi do gry nieco później, a stracenie go będzie jeszcze bardziej dotkliwe. Chcemy wyważyć stosunek ryzyka do korzyści podczas korzystania z tej wyjątkowo niebezpiecznej broni.

Jeszcze jedna kwestia związana z przełamywaniem kątów — wiele umiejętności w grze stworzono w celu agresywnego podejścia do kątów, zwłaszcza jeśli staje się naprzeciwko tak potężnej broni, jak Operator. Niedawne zmiany u Breacha dały graczom potężniejsze środki do przełamywania kątów, jednak mamy wrażenie, że można tu zrobić więcej. Planujemy kilka zmian u niektórych agentów, jednak musimy je jeszcze sprawdzić wewnętrznie, by mieć co do nich stuprocentową pewność. Czekajcie na kolejne informacje!

— Max „Orcane” Grossman, główny projektant agentów

Operator

  • Zwiększono cenę z 4500 do 5000 kredytów.
  • Zmniejszono prędkość poruszania się podczas przybliżenia z 76% do 72%.
  • Dostosowano martwą strefę broni, obniżając próg jej niecelności z 30% szybkości poruszania się do 15% (staje się niecelna szybciej, a po zaprzestaniu ognia dłużej wraca do pierwotnej celności).
  • Zmniejszono szybkostrzelność z 0,75 do 0,6.
  • Czas natychmiastowego wyposażenia dostosowano z 0,3 do 0,5 sekundy (natychmiastowe wyposażenie następuje po użyciu kuli, rozbrojeniu / podłożeniu bomby, Zasłonie Chmur Jett i Podkręconej Piłce Phoenixa).
  • Obrażenia od strzału w nogę zmniejszono ze 127 do 120 pkt.

Wszystkie bronie

Zauważyliśmy, że niekiedy gracze po wykonaniu skoku mogą oddać celne strzały wcześniej niż powinni. Choć kwestia ta jest najbardziej rażąca w przypadku Operatora, to jednak w pewnym stopniu dotyczy wszystkich broni. Wychylanie się podczas skoku daje różne korzyści, jednak graczom zbyt trudno było się temu przeciwstawić. Te zmiany zachowują ewentualne korzyści, jednocześnie opóźniając możliwość oddania idealnego strzału przez wychylającą się osobę.

  • Stan niecelności po skoku zmieniono ze stopniowego na binarny.
  • Czas trwania niecelności po skoku wydłużono z 0,2 do 0,225 sekundy.
  • Wartość niecelności po skoku zwiększono z 5,0 do 7,0 (większa niecelność obowiązuje przez 0,225 sekundy po lądowaniu).

AKTUALIZACJE GRY RANKINGOWEJ

  • Dzięki temu patchowi szanse na utknięcie w kolejce trwającej ponad godzinę powinny zostać znacznie ograniczone.
    • Już obecnie zdarza się to niezwykle rzadko, jednak częściej może spotykać najlepszych graczy w rankingu, zwłaszcza w przypadku umówionych grup. Dokonujemy także pewnych zmian zakulisowych, by gry wysokorankingowe, znalezione po dłuższym czasie, były odpowiednio wyważone i sprawiedliwe.

ZMIANY SPOŁECZNOŚCIOWE

  • Sprawdzanie Riot ID.
    • Gracze zgłoszeni za nieodpowiednie Riot ID będą teraz automatycznie sprawdzani po zakończeniu gry. Jeśli ich nazwa będzie oznaczona jako nieodpowiednia, będą zmuszeni zmienić swój Riot ID przy następnym logowaniu do klienta Riot.
  • Usunięto wieloliniowe łamania w czacie.
    • Niektórzy trollowali innych wiadomościami przypominającymi te systemowe, nakłaniając ich do opuszczenia gry. Dość tego!
  • Zmiany w ustawieniach grupowego czatu „Naciśnij, aby mówić” będą następować natychmiast.
  • Okno czatu można ustawić tak, by pozostało otwarte w każdym menu.
  • Logika sortowania panelu społeczności.
    • Algorytm sortowania panelu społeczności został zaktualizowany, by podczas interakcji był dla graczy o wiele bardziej intuicyjny.

NAPRAWIONE BŁĘDY

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego obszar trafienia Sovy był nieprawidłowy, kiedy korzystał on z Sowiego Drona.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego świecące oczy Omena nie znikały, kiedy anulował on swojego ulta.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego preferencje dotyczące gry niestandardowej były kasowane po wyjściu z lobby gry niestandardowej.
Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej