w

Opis aktualizacji 3.05 w Valorant, co zmieni się w nowym akcie?

Riot Games

Opis aktualizacji 3.05 do Valorant.


W tym patchu wprowadzamy większą spójność obrażeń zadawanych przez umiejętności wrogim umiejętnościom i modyfikacje dwóch uwielbianych przez wszystkich robotów, a także dokładamy kolejną cegiełkę w temacie usprawnienia rozkładu rang.

Nie przegapcie kolejki tylko do Fracture i nowego dopalacza PD dla posiadaczy Przepustki bojowej premium.

AKTUALIZACJE AGENTÓW

Wprowadzamy zapewniające spójność zmiany obrażeń umiejętności Brimstone’a, Sovy i Breacha. Chcemy nagradzać graczy, którzy używają umiejętności w kreatywny sposób i korzystają z dostępnych dla nich narzędzi w celu pokonywania przeszkód tworzonych przez innych agentów. By było to możliwe, obiekty fizyczne w całym VALORANT muszą na siebie oddziaływać w sposób niezawodny i spójny, tym samym umożliwiając graczom właściwe planowanie i przeprowadzenie akcji bez wiedzy na temat interakcji między konkretnymi umiejętnościami.

BREACH

Wstrząs Wtórny (C)

  • Od teraz zadaje obrażenia:
    • Botowi Alarmowemu Killjoy
    • Nanorojowi Killjoy
    • Blokadzie Killjoy
    • Potykaczowi Cyphera
    • Rzutowi Okiem Reyny
    • Kuli Bariery Sage
    • Strzale Zwiadowczej Sovy
    • Punktowi/ZERO KAY/O

BRIMSTONE

Ostrzał Orbitalny (X)

  • Od teraz zadaje obrażenia:
    • Nanorojowi Killjoy
    • Potykaczowi Cyphera
    • Kuli Bariery Sage
    • Strzale Zwiadowczej Sovy
    • Punktowi/ZERO KAY/O

SOVA

Furia Łowcy (X)

  • Od teraz zadaje obrażenia:
    • Nanorojowi Killjoy
    • Potykaczowi Cyphera
    • Kuli Bariery Sage
    • Strzale Zwiadowczej Sovy
    • Punktowi/ZERO KAY/O

KILLJOY

Działko Killjoy to wszechstronna umiejętność, która zapewnia informacje, silnie spowalnia i zadaje przeciętne obrażenia. Gracze są w stanie radzić sobie z Działkiem w środkowych i późnych rundach, lecz jest ono szczególnie uciążliwie podczas rund pistoletowych w walkach na długi zasięg, gdy połączenie natężenia oznaczania z rozrzutem broni sprawia, że parcie naprzód stanowi nie lada wyzwanie. Zmiany te mają na celu ograniczenie zdolności Działka do zatrzymywania natarć oraz zapewnienie przeciwnikom dodatkowych możliwości kontry.

Działko (E)

  • Zmniejszono spowolnienie wywoływane oznaczaniem nabojami z 72,5% do 29,5%.

RAZE

Zdolności Bum Bota do czyszczenia obszarów, zauważania i śledzenia przeciwników oraz zabijania tych wyposażonych w lekkie tarcze pojedynczym wybuchem powodowały, że gracze mieli bardzo ograniczone możliwości kontry – szczególnie w trakcie rund, w których nie wydawali dużej ilości gotówki. Zdecydowaliśmy się więc zmniejszyć obrażenia i w zamian obniżyć koszt tej umiejętności, by zapewnić więcej opcji kontrowania Bum Bota. Powinno to także zwiększyć częstotliwość, z jaką osoby grające Raze będą mogły używać Bum Bota w celu zagwarantowania swojej drużynie pola do działania.

Bum Bot (C)

  • Zmniejszono maksymalne obrażenia ze 125 pkt. do 80 pkt.
  • Zmniejszono minimalne obrażenia z 50 pkt. do 30 pkt.
  • Zmniejszono koszt z 400 do 300 kredytów.

AKTUALIZACJE MAP

  • NOWA MAPA: Fracture jest już dostępna!
    • Poniżej znajdziecie więcej informacji o rotacji mapy Fracture.

AKTUALIZACJE GRY RANKINGOWEJ

  • Kręgi 1/2/3 w randze Nieśmiertelny powracają!
    • Tabela rankingowa zostanie zaktualizowana, by rozróżniać graczy znajdujących się w różnych kręgach rangi Nieśmiertelny.
  • Zaktualizowano ograniczenia regulujące dobieranie się w grupy w grach rankingowych, by dostosować je do powrotu kręgów 1/2/3 w randze Nieśmiertelny:
    • Diament 1 → Nieśmiertelny 1
    • Diament 2 → Nieśmiertelny 2
    • Diament 3 → Nieśmiertelny 3
  • Dostosowano rozkład rang w trybie rankingowym tak, jak zostało to opisane w poprzednim artykule
  • Kolejka tylko do Fracture!
    • Ta kolejka to zwykły, nierankingowy tryb, w którym gracze będą mogli zapoznać się z nową mapą, zanim rozegrają na niej mecz w rozgrywkach rankingowych.
    • Kolejka tylko do Fracture będzie dostępna przez 2 tygodnie. Po tym czasie Fracture zostanie uwzględniona w innych trybach – również w rankingowym.

ZMIANY POSTĘPÓW

DODATKOWE PD PRZEPUSTKI BOJOWEJ PREMIUM

  • Ulepszenie Przepustki bojowej do wersji premium zapewni dopalacz PD w wysokości 3% do zdobywanych postępów w Przepustce bojowej dla wszystkich dobieranych gier do końca aktu II.
    • Uważamy, że odczucia płynące z Przepustki bojowej są najlepsze, gdy gracze mogą zdobywać odlotowe nagrody w miarę odblokowywania kolejnych poziomów w Przepustce i osiągania ważnych kamieni milowych oraz gdy są usatysfakcjonowani zdobywanymi łupami.
  • Nie działa to wstecz, więc ulepszając Przepustkę bojową na wczesnym etapie, zyskacie największą liczbę PD.
  • Dopalacz PD nie działa dla codziennych i cotygodniowych misji.

ZMIANY SPOŁECZNOŚCIOWE

  • Zaktualizowano wykrywanie AFK, by uniemożliwić graczom farmienie poziomów Przepustki/konta poprzez pozostawanie AFK w trybach gry takich jak Deathmatch czy Bitwa na Śnieżki.

AKTUALIZACJE WYDAJNOŚCI

  • Zaktualizowano obliczanie opóźnienia, by nie obejmowało czasu klatki serwera.
  • Usprawniono oznaczenia wykorzystywane przez NVIDIA Reflex.
    • NVIDIA Reflex jest wykorzystywane do obniżania i pomiaru opóźnienia renderowania. Ta aktualizacja powinna umożliwić technologii Reflex zapewnienie lepszego tempa klatek poprzez dodanie obecnych znaczników oraz naprawę tych starszych.

BŁĘDY

AGENCI

  • Naprawiono błąd powodujący, że nakładające się na siebie dymy sojuszniczej i wrogiej Viper mogły spowodować, że efekt krótkowzroczności i obrażenia od rozpadu nigdy się nie kończyły.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Omen mógł utknąć w innych obiektach, jeśli te blokowały drogę powrotną jego umiejętności Z Cieni.
  • Omen nie będzie już wyposażał swojej broni wolniej, niż było to zamierzone po rzuceniu Mrocznej Osłony.
  • Astra nie będzie już wyposażała swojej broni wolniej, niż było to zamierzone po rzuceniu Postaci Astral.
  • Naprawiono błąd powodujący, że fale NULL/cmd KAY/O niszczyły szkło na mapie Ascent.

TRYB RANKINGOWY

  • Naprawiono błąd powodujący, że tabela rankingowa ładowała się w nieskończoność podczas prób wyszukania konkretnego gracza.

FUNKCJE E-SPORTOWE

  • Ekran ładowania powinien teraz prawidłowo wyświetlać trenerom wszystkie informacje o wybranych agentach (skład agentów obu drużyn itp.).
  • Naprawiono błąd powodujący, że obserwujący moderatorzy nie mogli wyświetlić opcji „Zatrzymaj czas w grze”, jeśli rozłączyli się, a następnie połączyli ponownie w trakcie rundy.