w

Opis patcha 2.02 w Valorancie – zmiany w rankedach, trybach oraz w celności broni

Zmiany celności karabinów w biegu i systemu gry rankingowej oraz niezbędne naprawy błędów.


W tym patchu staramy się poprawić odczucia związane z celnością podczas biegania. Jak już wspomnieliśmy, planujemy dokonywać tych zmian stopniowo i jeśli nie będziecie z nich zadowoleni, jesteśmy gotowi do rozważenia innych opcji.

Przygotowaliśmy także kilka modyfikacji w systemie gry rankingowej, które umożliwią graczom jeszcze szybsze osiągnięcie odpowiedniej rangi i uczynią walkę o czołowe rangi stabilniejszymi. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami (znajdują się tam także informacje dotyczące aktu II).

Patch_Notes_Highlights_2_02-pol.jpg

AKTUALIZACJE BRONI

Aktualizacja celności karabinów w ruchu (Bulldog/Guardian/Phantom/Vandal)

Znacznie zwiększyliśmy wartość błędu dla wszystkich karabinów podczas poruszania się i strzelania, by ograniczyć poczucie łatwego zdobywania zabójstw przy bieganiu z bronią tego rodzaju. Dzięki tym zmianom zabójstwa dokonywane podczas poruszania się z karabinami będą rzadsze, zwłaszcza na dalekich dystansach, choć wciąż możliwe z bliższej odległości. Będziemy monitorować ten temat i w razie konieczności dokonamy dalszych zmian.

  • Błąd w biegu z karabinami zwiększono z 3,75 jedn. do 5 jedn.
  • Błąd w chodzie z karabinami zwiększono z 0,8 jedn. do 1,1 jedn.
  • Błąd w ruchu podczas kucania z karabinami zwiększono z 0,3 jedn. do 0,8 jedn.

AKTUALIZACJE GRY RANKINGOWEJ

  • Zwiększono skuteczność zbieżności oceny rankingowej: teraz gracze szybciej osiągną swoją klasyfikację matchmakingową (MMR), co przełoży się na mniejszą liczbę gier koniecznych do rozegrania celem udowodnienia swojej rangi.
    • Dzięki temu gracze osiągną należną im rangę po rozegraniu mniejszej liczby gier.
    • Pozwoli to wszystkim o wiele szybciej osiągnąć odpowiednią do swoich umiejętności rangę/miejsce w rankingu. Chcieliśmy być nieco konserwatywni przy wypuszczaniu nowego systemu rankingowego, jednak wiemy, że czasami potrzeba było rozegrać zbyt wiele gier, by osiągnąć pożądaną rangę. Dzięki podwojeniu skuteczności zbieżności gracze mogą niekiedy zdobyć ponad 40 punktów oceny rankingowej, co przełoży się na szybsze awansowanie.
  • Gracze z rangą od Żelaza do Diamentu, którzy w grze poradzą sobie wyjątkowo dobrze (w porównaniu do swoich średnich wyników), otrzymają premię do oceny rankingowej.
    • Chcemy nagradzać graczy, którzy zaprezentują się wybitnie w jakiejś grze, zaliczając występ ponad swoje możliwości.
    • Pozwoli to wyróżnić te rozgrywki, w których ktoś przechodzi samego siebie. Dzięki temu można awansować nieco szybciej, co będzie dla was nagrodą za wyjątkowo udane rozgrywki. Pamiętajcie, że chodzi tutaj o uzyskanie wyników lepszych od swojej własnej średniej, a nie o zanotowanie lepszego występu od sojuszników czy przeciwników.
    • Można to uznać za kolejny system stworzony do walki ze smerfami, którzy radzą sobie naprawdę dobrze w grze. Tacy gracze będą mogli obecnie o wiele szybciej awansować, dzięki czemu ich ranga dużo lepiej odda ich umiejętności (a tym samym będą wrzucani do rozgrywek na wyższych poziomach).
  • Zmieniono limit rozmiaru umówionej grupy składającej się z graczy o randze Diament 3 na 2 osoby.
    • Potrzebowaliśmy sprawdzianu umiejętności przed rangą Nieśmiertelny, a ta zmiana pozwoli nam przygotować graczy na tabelę rankingową i stworzy bufor uniemożliwiający grę w pięcioosobowych grupach tuż przed osiągnięciem rangi Nieśmiertelny.
    • Cenimy sobie i chcemy wspierać tych z was, którzy potrafią grać i rywalizować ramię w ramię ze swoimi przyjaciółmi. Zależy nam jednak także na zapewnieniu wysokiego stopnia zaufania i integralności rywalizacji dla graczy, którzy trafiają do tabeli rankingowej.
    • Chcemy zachować prestiż rang od Nieśmiertelnego w górę i wierzymy, że potrzebujemy niewielkiego bufora, by gracze mogli udowodnić swoje umiejętności przed staniem się Nieśmiertelnymi. Zapobiegnie to grom w umówionym pięcioosobowym składzie tuż przed osiągnięciem rangi Nieśmiertelny i przygotuje graczy z rangą Diament 3 na to, co ich czeka. Diament 3 będzie ostatecznym sprawdzianem dla tych, którzy marzą o randze Nieśmiertelny i wyższej.
  • Obecne miejsce w tabeli rankingowej wyświetlane będzie w zakładce „Kariera: Ranga aktu”. Na zakończenie aktu ostateczne miejsce w tabeli rankingowej zostanie zapisane i wyświetlane w postaci odznaki rangi aktu.

AKTUALIZACJE TRYBÓW

  • Dodano ograniczenie w sklepie z bronią w grze, by uniemożliwić graczom dokonywanie zbyt wielu zakupów w krótkim przedziale czasu, co potencjalnie mogło prowadzić do problemów z wydajnością.
    • Ograniczenie to jest dość łagodne w przypadku większości trybów, jednak w trybie Deathmatch już dużo surowsze.

NAPRAWIONE BŁĘDY

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze mogli bezgłośnie podkładać Spike’a.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze nie mogli poruszać się po wyjściu z widoku z drona Sovy lub kamery Cyphera
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze nie mogli opuścić widoku z kamery Cyphera lub poruszać myszą
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego podnoszenie broni leżących na sobie skutkowało próbami podniesienia ich obu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego okienko czatu pozostawało otwarte w trakcie gry.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wiadomości przeciwników widoczne były w trybie Deathmatch nawet po włączeniu opcji wyciszenia wszystkich wrogów.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego kara ograniczenia kolejki nie zawsze skalowała się odpowiednio w stosunku do graczy, którzy wielokrotnie pomijali kolejki.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ekran awansu był widoczny krócej, niż powinien.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego w niektórych miejscach wyświetlana była niepoprawna ikona rangi Nieśmiertelny.
  • Naprawiono kilka błędów lokalizacyjnych, które utrudniały przeczytanie tekstu w lobby oraz na ekranach końca gry i historii gry w niektórych językach.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego różne umiejętności nie działały prawidłowo na obszarze działania dymu Brimstone’a i Jett, nawet jeśli były widoczne dla ich celu.
  • Naprawiono błąd związany z Krokiem w Mrok Omena, w wyniku którego można było utknąć w znacznie oddalonych narożnikach.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego po użyciu Zmyłki Yoru i posłaniu kroków przez teleport rzucany był kolejny pocisk odgrywający dźwięk agenta zamiast obiektu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Szperacze Skye nie były w stanie wytropić wrogów na platformie z tyrolką w punkcie B na mapie Split.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Yoru po użyciu Wtargnięcia mógł utknąć w różnych miejscach.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego u Sovy nie aktywowała się prawidłowa animacja chodu po zakończeniu działania jego Sowiego Drona.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Omen mógł zmienić ekwipunek zaraz po wybraniu miejsca na mapie przy korzystaniu z umiejętności Z Cieni.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego kamera mogła „odczepić się” od Omena w trakcie korzystania z Mrocznej Osłony w przypadku słabych warunków sieciowych.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Spike’a można było podłożyć na ścianie Sage w punktach mapy Icebox.
  • Zmniejszono jasność w początkowym etapie oślepienia przez błyski.