w

Opis patcha Valoranta 1.14 – Nowy tryb bitwa na śnieżki, zmiany map, agentów i więcej

Riot Games kompletnie przeskoczył jedną aktualizację.


Riot chciał bardziej się skupić nad planowanymi zmianami, dlatego przez ponad 20 dni w Valorancie nie pojawił się żaden patch. Wygląda jednak na to, że teraz już wszystko wraca do normy.

Deweloperzy opublikowali bowiem opis aktualizacji, która zostanie wprowadzona na serwery prawdopodobnie najbliższej nocy.

Od deweloperów

Cześć! Wróciliśmy z patchem 1.14, a jeśli zastanawiacie się, co spotkało aktualizację 1.13, to wiedzcie, że wykorzystaliśmy ją do wprowadzenia pewnych ulepszeń w silniku Unreal. A zatem wszystko jasne.

Obecny patch skupia się odrobinę na agentach i w większym stopniu na Iceboxie. Zmiany na tej mapie dotyczą usprawnień punktu A oraz przemieszczania się w pionie.

Do odblokowania gry rankingowej należy teraz wygrać 10 gier nierankingowych. Wszystko po to, by walczyć ze smerfami i graczami odchodzącymi od komputera. A skoro o tym mowa, sporo dodatków dla obserwatorów powinno sprawić, że o wiele łatwiej będzie śledzić rywalizację. Zdobywanie rang dostosowaliśmy w taki sposób, by pomóc graczom na niższych poziomach piąć się w górę.

Dostępny jest ograniczony czasowo tryb „Bitwa na śnieżki” oraz Nocny.Rynek.

AKTUALIZACJE AGENTÓW

sage-banner.png

SAGE

Kula Bariery

 

    • Nie można rzucić Kuli Bariery w trakcie fazy zakupów.
      • Mimo że był to hotfix mający na celu uniemożliwienie wykorzystywania luk Omenem, ta zmiana jest na tyle konkretna, że naszym zdaniem tworzy spójną całość z innymi ograniczeniami związanymi ze ścianami. Większość umiejętności używanych podczas fazy zakupów powinna spełniać rolę bardziej użytkową.
    • Po umocnieniu Bariera nie traci już punktów zdrowia z upływem czasu – ich zanik rozpoczyna się na kilka sekund przed jej zniknięciem.
      • Jesteśmy zadowoleni z funkcjonalności umocnionej Bariery, jednak chcemy dokonać pewnych zmian, by zapobiec złagodzeniu skutków kontry wykorzystującej umocnienie, jednocześnie nagradzając grających Sage za skuteczne umacnianie swoich ścian. Usuwając złagodzenie kontry, jesteśmy w stanie pracować nad nagradzaniem tych graczy, którym uda się skutecznie umocnić bariery.

AKTUALIZACJE MAP

icebox-banner.jpg

ICEBOX

W tej aktualizacji zmiany na Iceboxie skupiają się na uproszczeniu punktu A i ograniczeniu wysokości niektórych obszarów pozwalających na ruch w pionie na tej mapie.

 

Icebox_1.gif

    • Ograniczono wysokość obszaru taśmy A i połączono go rampą z platformą poniżej.
      • Dzięki temu obszar taśmy A zbliży się poziomem do pozostałych miejsc umożliwiających poruszanie się w pionie po tym punkcie.
      • Namierzanie celów znajdujących się wyżej wymaga teraz mniejszego ruchu celownikiem w pionie.

Icebox_2.gif

  • Dodano przejrzystą bramę, której nie można przekroczyć na najniższym poziomie.
    • Przemieszczanie się powinno być bardziej przewidywalne z perspektywy atakujących ten punkt i obrońców próbujących go odzyskać.

Icebox_3.gifIcebox_4.gif

  • Nachylono ścianę (pierwsze zdjęcie) i zamieniono skrzynie z promienitem na mniejszy obiekt (drugie zdjęcie).
    • Dzięki temu atakujący powinni mieć ułatwione dojście do punktu, zaś obrońcy możliwość, by szybciej go odzyskać.

Icebox_5.gif

  • Zmniejszono wysokość żółtego kontenera.
    • Pozwala to oczyścić górną część kontenera z wielu miejsc, a także ogranicza konieczność nadmiernego przesuwania celownika podczas namierzania stojących na kontenerze celów.

AKTUALIZACJE TRYBÓW

Chcecie rozegrać „Bitwę na śnieżki” w gronie znajomych (i zapewne nieprzyjaciół)? Ten ograniczony czasowo tryb pojawi się 15 grudnia i będzie dostępny przez dwa tygodnie do 29 grudnia. Rozegrajcie partię „Bitwy na śnieżki”, by zdobyć tematyczną przywieszkę, która będzie dostępna w przyszłości.

    • Drużynowy Deathmatch 5 na 5:
      • Wygrywa pierwsza drużyna, która zdobędzie 50 zabójstw.
      • Odradzanie jest włączone, więc będziecie mogli z powrotem wskoczyć do gry.
    • Wyrzutnia śnieżek jest bronią z wyboru:
      • Killjoy skonstruowała niestandardową wersję wyrzutni Mołotowów Brimstone’a.
      • Śnieżki bazujące na pociskach mają określony czas lotu i jego tor po łuku (celujcie, biorąc poprawkę na ruch celu).
      • Nieskończone śnieżki – strzelajcie, ile wlezie!
    • Niekończąca się obfitość prezentów – wzmocnienia:
      • Prezenty mnożą się na mapie – czasami pojawia się portal, a wraz z nim lawina podarunków.
      • Każdy otwarty (strzelcie w niego) prezent zapewnia wzmocnienie.
      • W danym momencie możecie korzystać tylko z jednego wzmocnienia, więc dzielcie się zdobyczami z innymi.
      • Gdy zginiecie, stracicie wzmocnienie, ale inni będą mogli je przejąć.
    • Rodzaje prezentów:
      • Szybki Ostrzał – strzelajcie jeszcze szybciej.
      • Rosnąca Śnieżka – rośnie podczas lotu.
      • Rykoszet – umożliwia sztuczki ze śnieżkami odbijającymi się od ziemi i ścian.
      • Łyżwy – suńcie szybko i stylowo. I skaczcie wyżej!
    • Mapy:
      • tydzień: sprawdźcie w akcji świąteczną wersję mapy Icebox (tylko w „Bitwie na śnieżki”).
      • tydzień: „Bitwa na śnieżki” dostępna będzie na wszystkich obecnych mapach.
    • Postęp:
      • 750 PD za każdą ukończoną grę oraz 150 dodatkowych PD za zwycięstwo.
      • Tryb „Bitwa na śnieżki” nie zapewnia postępu w misjach.

AKTUALIZACJE GRY RANKINGOWEJ

    • Zdobywanie rang zostało zaktualizowane, by ułatwić wyjście z najniższych rang.
      • Opcja ta była dotychczas wyłączona z uwagi na utraty płynności gry.
    • Odznaka rangi aktu ponownie jest widoczna na kartach graczy w grze.
      • Problemy z wydajnością, takie jak utrata płynności, zostały naprawione wraz z optymalizacją wydajności przy śmierci.
    • Strona kariery: historia gry oraz rangi aktu zostały rozdzielone i mają odrębne sekcje.
      • Wciąż można podejrzeć historię gry oraz postęp rangi aktu swoich znajomych.

ZMIANY SKLEPU

 

  • Sprawdźcie najnowszą funkcję – przedstawiamy Nocny.Rynek.
    • Każdy gracz będzie miał 6 szans na otrzymanie ze zniżką losowej skórki broni typu: wybrana, luksusowa lub premium.
    • Start 10 grudnia.

ZMIANY SPOŁECZNOŚCIOWE

    • Wymagania do odblokowania gry rankingowej zmieniono z konieczności rozegrania 20 gier nierankingowych na wygranie 10 gier nierankingowych.
    • Mamy nadzieję, że ograniczy to liczbę graczy, którzy zbyt często opuszczają grę lub celowo giną w grach nierankingowych, co jest domeną graczy chcących jak najszybciej odblokować tryb rankingowy.
    • Do menu „Zgłoś gracza” dodano pole tekstowe, dzięki czemu będziecie mogli przekazać więcej informacji na temat powodu zgłoszenia, jeśli zechcecie.
    • Gracze mogą teraz dodawać znajomych w grze za pośrednictwem listy graczy dostępnej pod klawiszem Escape.
    • Dodawajcie do znajomych swoich kolegów z drużyny lub przeciwników, jeśli dobrze grało wam się w ich towarzystwie, by w przyszłości stoczyć z nimi kolejne boje!

AKTUALIZACJE SYSTEMÓW GRY

    • Ręczne odzyskanie stanu gry:
    • W przypadku, gdy organizatorzy turnieju muszą odtworzyć grę lub rozegrać ją od konkretnej rundy, mogą tego dokonać dzięki naszemu narzędziu do ręcznego odzyskiwania.
    • Kamery kinowe:
    • Rozmieściliśmy kamery kinowe dla obserwatorów w różnych miejscach na każdej mapie.
    • Obserwatorzy mogą wcisnąć klawisze Shift + numer gracza, by przejść do najlepszej kamery kinowej i śledzić z niej akcję.
    • Obserwatorzy mogą natychmiast opuścić kamerę kinową i przejść do kamery swobodnej.
    • Mamy mnóstwo pomysłów na dodatkowe funkcje, dlatego wypatrujcie zmian w przyszłości.
    • Podążanie za pociskiem:
    • Obserwatorzy mogą teraz podążać za pociskiem wystrzelonym przez gracza (domyślny klawisz – F).
    • Kamera obserwatorów pozostanie w miejscu docelowym pocisku i przejdzie do kamery swobodnej.
    • Minimalny HUD na czas transmisji:
    • Obserwatorzy, którzy zamierzają transmitować rozgrywki, mogą włączyć „Minimalny HUD na czas transmisji” w opcjach lobby gry niestandardowej, by zminimalizować informacje widoczne na ekranie w celu wykorzystania własnych nakładek.
    • Śledzenie obserwatora:
    • Obserwatorzy mogą zablokować widok na ekranie innego obserwatora (będą pasażerem, a nie kierowcą).
    • Domyślne klawisze śledzenia poprzedniego/następnego obserwatora: „[” oraz „]”.
    • Obserwatorzy mogą wykorzystać przypisane graczom numery na minimapie, by przeskoczyć bezpośrednio do danego gracza.

NAPRAWIONE BŁĘDY

    • Naprawiono błąd, w wyniku którego na kilku mapach można było umieścić działko Killjoy pod ziemią.
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego Omen mógł teleportować się poza barierę fazy zakupów.
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego wciśnięcie klawisza „Naciśnij, aby mówić” w trakcie pisania na czacie włączało czat głosowy.
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego w przypadku części graczy odchodzących od komputera ograniczenia kolejki resetowały się.