w

Riot wprowadzi nowe kary dla osób, które idą AFK podczas gry w Valoranta. Zmiany rankedów

Riot oficjadnie potwierdził, że pracuje nad nowymi karami i pewnymi zmianami w trybie rankingowym Valoranta.


Valorant boryka się dokładnie z tym samym problemem co League of Legends i aż dziw, że twórcy nie skorzystali z pełni rozwiązań, jakie opracowano dla LoLa. Chodzi tutaj o walkę z osobami, które w trakcie meczu idą sobie AFK.

Okazuje się, że Riot już zaplanował konkretne zmiany, które będą miały na celu zmniejszenie tak samo toksyczności, jak i chodzenia AFK.

Co planuje zrobić Riot?

Deweloperzy piszą o dwóch rozwiązaniach. Przede wszystkim zmienią się wymagania, które będą teraz polegać na wygraniu dostatecznej ilości meczów, a nie na ich rozegraniu.

“Obecność graczy odchodzących od komputera w waszych meczach na pewno jest frustrująca. Zastanawiamy się, w jaki sposób moglibyśmy ograniczyć takie zachowania. Zacznijmy może od tego, że wraz z patchem 1.14 wprowadzamy aktualizację, w wyniku której zmianie ulegną wymagania dotyczące odblokowania trybu rankingowego: zamiast „rozegranych gier” wymóg będą stanowić „wygrane gry”. Mamy nadzieję, że zmusi to graczy zaliczających mecze bez zaangażowania do faktycznego udziału w rozgrywce i walki o zwycięstwo. Więcej informacji znajdziecie w nadchodzącym opisie patcha.”

Co dalej? Pojawią się także surowsze kary, które obniżą lub wręcz zabiorą zdobyte doświadczenie, wprowadzą dłuższe oczekiwanie na znalezienie meczu, czy nawet bany.

“Po drugie, pracujemy nad skuteczniejszym wykrywaniem tego typu zachowań, a co za tym idzie – nad wprowadzeniem surowszych kar. Rozważamy sankcje związane z rangami, odbieranie zdobytego doświadczenia, restrykcje w postaci dłuższego czasu oczekiwania w kolejkach, a w razie konieczności nawet bany. Chcemy rozróżnić uciążliwe zachowania w kanałach komunikacji od tych podczas rozgrywki i karać je w stosowny sposób. Nie mogę zdradzić wam naszych planów dotyczących systemu wykrywania wykroczeń. Możecie być jednak pewni, że staramy się ograniczyć uciążliwość rozgrywki pod tym względem. Zmiany będziemy wprowadzać stopniowo, ale mamy nadzieję, że dostrzeżecie wyczuwalną różnicę już w przyszłym roku.”

Można się domyślać, że Riot pracuje nad tym bardzo mocno, skoro pierwsze informacje i zmiany mają się pojawić już w jednym z następnych patchów, oznaczonym jako 1.14.