w

Riot wyjaśnia, dlaczego nie da się wyłączać efektów dla skinów w Valorancie i czy pojawi się tak opcja

Cały model biznesowy Valoranta opiera się przede wszystkim o przedmioty kosmetyczne. Gracze chcieliby jednak lekkiej ich modyfikacji.


Niektóre skiny choć są świetne, to potrafią rozproszyć. Szczególnie, gdy mówimy o smoczych skórkach, ziejących ogniem, gdzie przeładowanie odbywa się za sprawą małej głowy smoka chwytającej magazynek.

To na pewno potrafi rozproszyć, dlatego w społeczności powstało wiele różnych propozycji tego, by jednak dać graczom możliwość większego dostosowania efektów.

Co na to Riot?

Deweloperzy w najnowszym swoim wpisie na blogu nieco wyjaśnili swoją filozofię i odpowiedzieli, czy można liczyć w przyszłości na tego typu funkcje.

“Tak, często rozmawialiśmy na ten temat przed premierą. Jest kilka kwestii, które trzeba rozważyć, zanim zacznie się produkcję technologii do obsługi takich elementów, między innymi to, w jaki sposób gracze zareagują na poszczególne efekty, animacje i dźwięki.

Przede wszystkim zależy nam na rozwiązaniu wszystkich problemów, które zagrażają integralności rywalizacji w grze. Jeśli coś obiektywnie wpływa na postawę naszych graczy podczas gry, naprawimy to (tak jak zrobiliśmy to w przypadku animacji wyposażania i pierwszeństwa odgłosów Operatora Wiecznego Płomienia). Staramy się tworzyć nasze skórki w taki sposób, abyście nie chcieli ich wyłączyć, ale zdajemy sobie sprawę, że gracze zawsze będą mieli różne gusta. Na przykład, gdy pojawiły się skórki Oni, mnóstwo osób prosiło nas o zwiększenie głośności ich dźwięków, ponieważ nie słyszały subtelnych, upiornych odgłosów w wirze bitwy. Oczywiście wielu innych graczy wręcz błagało nas, aby nie zmieniać głośności, ponieważ im odpowiadała.”

Studio podkreśla, że na pewno jest to obszar, który będzie rozwijany, natomiast w ramach tych przemyśleń pojawiło się w głowach deweloperów wiele różnych pytań, na które póki co nie znaleziono jeszcze odpowiedzi.

“Jeżeli zastanowimy się nad kwestią opcji wyłączania poszczególnych elementów skórek, pojawi się nieskończona liczba różnych możliwości. A co, jeśli chcę zachować animacje, ale pozbyć się efektów? Jak to będzie wyglądać? A może chcę wyłączyć dźwięk, ale zachować animacje i/lub efekty? Gdybyśmy odtworzyli podstawową wersję dźwięku, odgłosy przestałyby zgrywać się z animacją. Ze względu na tak dużą liczbę możliwych kombinacji nie moglibyśmy zapewnić graczom spójnego i poprawnego działania tej funkcji. Nie możemy dopuścić do takiej sytuacji.

W grę wchodzi prędzej udostępnienie graczom opcji przełączania się pomiędzy poziomami posiadanej przez nich skórki. Czyli: jeśli mielibyście Operatora Wiecznego Płomienia 4. poziomu, nie bylibyście zmuszeni do korzystania właśnie z niego, ponieważ moglibyście używać również poprzednich poziomów skórki. Zbudowanie takiego systemu wymaga czasu, co oznaczałoby, że pracujący nad nim inżynierowie nie mogliby zająć się innymi, równie ważnymi aspektami rozgrywki. Mimo wszystko przyznajemy, że opcja zmiany poziomów skórek jest dla nas ważna i chcemy pociągnąć ten temat dalej.”

Kiedy spodziewać się pierwszy efektów prac? Prawdopodobnie za kilka miesięcy. To nie jest zdecydowanie priorytetem na ten moment.