Pora na głębokie zanurzenie we wszystkim, co da początek odcinkowi 5.

Nowa ranga Wschodzącego, podwodna mapa, dwie metody kompletowania kolekcji aktu I oraz szczypta Chaosu – wszystko to sprawia, że odcinek 5 VALORANT wprowadza bezkompromisową rozgrywkę w zupełnie inny wymiar.
NOWA MAPA: PEARL (22 CZERWCA – TYLKO W KOLEJCE DO PEARL, 12 LIPCA – WSZYSTKIE KOLEJKI)
Pearl jest pogrążonym w morskich głębinach fenomenem. Najnowsza miejscówka VALORANT stanowi kombinację cudów technologii i taktycznej rozgrywki z trzema alejami. Będziecie musieli przetrwać bez możliwości swobodnego przemieszczania się i ułatwień w ruchu w postaci drzwi, urządzeń zaciskowych i teleporterów. Dlatego lepiej przestańcie się gapić na rybki!
PRZEPUSTKA BOJOWA AKTU I ODCINKA 5 (22 CZERWCA)
Jeśli eksploracja podwodnej Ziemi Omega wam nie wystarczy, zgarnijcie wyjątkowe przedmioty aktu I, które płoną, lśnią i błyszczą w dłoniach. W skład kolekcji wchodzą: Classic Migoczący, karta gracza „Operacja: wakacje” oraz przywieszka „Idealny wzór”.
Kupcie Przepustkę bojową premium I aktu, aby zdobyć przedmioty VALORANT z kolejnych kręgów jej zawartości. Mamy na myśli choćby Phantoma Grupy Uderzeniowej 809, Operatora Ognisty Podmuch czy przywieszkę „Kocia taktyka”.
PRZEPUSTKA WYDARZENIA: CROSSOVER (22 CZERWCA – 12 LIPCA)
Przestańcie zadawać sobie pytanie „A co jeśli?”, tylko oprawcie obrazkowe historie VALORANT w okładki i zabierzcie je do domu. Upamiętnijcie pierwszą wyprawę na Ziemię Omega inspirowanymi komiksami kartami gracza autorstwa najlepszych rysowników wszechczasów.
W porę zdobądźcie wystarczającą liczbę PD, aby dodać do kolekcji trzy wyjątkowe pozycje: karty gracza, Punkty Promienitu i nowe tytuły.
NOWA KOLEKCJA SKÓREK: PRELUDIUM DO CHAOSU (22 CZERWCA)
Bez końca wpatrujcie się w otchłań… bo ta być może wyrzuci z siebie złowieszcze skórki broni. Preludium do Chaosu sprawia, że bronie Vandal, Operator, Shorty i Spectre jeszcze nigdy nie wyglądały tak imponująco. Możecie też utorować sobie drogę do zwycięstwa orężem do walki wręcz, którym tym razem jest miecz.
NOWA RANGA: WSCHODZĄCY (22 CZERWCA)
Odnosicie czasem wrażenie, że walcząc w kolejce rankingowej, drepczecie tylko w miejscu? Wschodzący to nowa ranga, która umościła się między Diamentem i Nieśmiertelnym. I zapowiada się na to, że narobi sporo zamieszania. Chcemy poszerzyć zakres rang, co nie oznacza jednak, że awans przyjdzie wam łatwiej niż dotychczas.
AKTUALIZACJE MAP
PEARL
- NOWA MAPA: Pearl dołącza do gry!
- Kolejka tylko dla Pearl.
- Ta kolejka to zwykły, nierankingowy tryb, w którym gracze będą mogli zapoznać się z nową mapą, zanim rozegrają na niej mecze w rozgrywkach rankingowych.
- Kolejka tylko do Pearl będzie dostępna przez 2 tygodnie. Następnie ta mapa zostanie uwzględniona w trybie rankingowym.
SPLIT
- Tymczasowo usuwamy Split z puli map w trybach nierankingowym i rankingowym.
AKTUALIZACJE GRY RANKINGOWEJ
NOWA RANGA: WSCHODZĄCY
- Wprowadziliśmy do gry nową rangę między Diamentem a Nieśmiertelnym o nazwie „Wschodzący”.
- Naszym zdaniem jest was nieco za dużo w dolnych rangach, zwłaszcza w Brązie i w Srebrze. Patrząc na podział graczy, zdaliśmy sobie sprawę, że gdybyśmy mieli was awansować, doprowadziłoby to do zbyt wielu osób w Platynie oraz Diamencie. Dodaliśmy więc nową rangę, aby ułatwić sobie podzielenie was na kategorie, zachować prestiż wyższych poziomów i jaśniej określić poziom umiejętności na każdym szczeblu.
- Ze względu na dodanie Wschodzącego dla wszystkich rang pod nim przesunęliśmy progi MMR, które decydują o tym, kiedy spadniecie o szczebel niżej. Podwyższyliśmy próg potrzebny do awansu do Nieśmiertelnego 1/2/3 i Promienistego.
- Chodzi o zasady w stylu „Twoje MMR musi wynosić X, abyś mógł osiągnąć tę rangę”. Progi MMR określają wartość wzrostów waszej oceny rankingowej i pomagają dopasować rangę do waszego MMR.
- To oznacza, że gracze awansują o jedną rangę, jeśli aktualnie plasują się poniżej Wschodzącego.
- Gracze z kręgów od Nieśmiertelnego w górę będą mieli większe trudności przy powrocie do rangi z poprzedniego odcinka, ponieważ chcemy dostosować ten proces do naszych oczekiwań wobec zawodników z najwyższych szczebli VALORANT. To oznacza również, że ranking Nieśmiertelnego będzie liczył mniej graczy we wszystkich regionach.
- Ze względu na cosezonowy reset nie zdobędziecie awansu w klasyfikacji z początkiem tego odcinka bez włożenia w to odrobiny wysiłku, ale reset ten będzie mniej surowy niż ostatnim razem. Jako że przesuniemy naszych graczy w górę, aby zapełnić Wschodzącego, reset nie ściągnie was tak bardzo w dół.
- Następny reset rang zepchnie was prawdopodobnie niżej niż obecny. Pamiętajcie, że mniej surowy reset nastąpi tylko w tym odcinku, ze względu na wprowadzenie Wschodzącego.
- Ograniczenia regulujące dobieranie się w grupy dla Wschodzącego to 3 szczeble powyżej lub poniżej gracza, który należy do tej rangi.
- Jest to zgodne z naszym zestawem zasad regulujących dobieranie się w grupy dla rang od Platyny w górę.
- Najwyższe możliwe rozstawienie to teraz Wschodzący 1 (wcześniej Diament 1).
- 25% kara obniżenia oceny rankingowej za grę w grupie pięcioosobowej będzie się teraz zaczynać w Nieśmiertelnym 1 (wcześniej Diament 3).
- Ograniczenie gier solo / w duecie / grup pięcioosobowych będzie się teraz zaczynać w Nieśmiertelnym 1 (wcześniej Diament 3).
- Pamiętajcie: gracze z kręgu Diament 3 i wyższych mogli wcześniej grać tylko solo, w duecie lub w grupie pięcioosobowej. Teraz to ograniczenie obowiązuje dopiero od Nieśmiertelnego 1.
- Dodanie kolejnej rangi umożliwiło przeniesienie kary za grę w grupie pięcioosobowej oraz ograniczenie gier solo i w duecie do Nieśmiertelnego. Dzięki temu będzie przejrzyściej. Nieśmiertelny to ranga, od której rozpoczyna się tabela rankingowa i z tego względu zależy nam, aby gracze stali się bardziej odpowiedzialni za swoją klasyfikację.
- Ze względu na zbieżność nazw z nową rangą przemianowaliśmy odblokowanie kontraktu Sage 8. poziomu. Od teraz będzie on nosił tytuł „Nieustraszony”.
- Ta zmiana nie była dla nas łatwą decyzją, ale po rozmowie na ten temat doszliśmy do wniosku, że stanowi ona okazję ku temu, aby nowa nazwa tytułu była bardziej powiązana z Sage oraz jej osobowością czy stylistyką.
BŁĘDY
MAPY
- Naprawiono błąd na Haven, w wyniku którego gracze nie mogli używać swojego graffiti na murze w ogrodzie A.
AGENCI
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Jett mogła wyposażyć broń podczas Pomyślnego Wiatru.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego agenci ujawnieni przez Strzałę Zwiadowczą Sovy lub Prześladowcę Fade czasami pojawiali się na minimapie w niewłaściwym miejscu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny lunety czasami znikał podczas celowania przy użyciu Majstersztyku Chambera.
SYSTEMY GRY
- Naprawiono błąd, w wyniku którego użycie kuli punktu ulta lub rozbrajanie Spike’a przy maksymalnym zasięgu mogły spowodować migotanie animacji ładowania umiejętności lub paska postępów.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego pasek ładowania umiejętności nie aktualizował się, jeśli gracz stracił połączenie i odzyskał je podczas meczu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre bronie wyświetlały nieprawidłową animację szybkości wyposażenia, przez co moment możliwości wystrzału nie był czytelny. Oto niektóre sytuacje, na które miał wpływ ten błąd:
- Cypher wychodzący z widoku Kamery Szpiegowskiej.
- Zajmowanie kul punktu ulta.
- Anulowanie lub ukończenie podkładania Spike’a.