Reklama

Twórcy Genshin Impact w ogniu krytyki, ponad 2 miliony utraconych obserwujących

Genshin Impact

Reklama

Twórcy Genshina są obecnie w ogniu krytyki. A nie jest to oczywiście ich pierwszy raz.


Kiedy wszystko wydawało się układać dość dobrze, Hoyoverse nagle postanowiło popełnić dość spory błąd. Błąd, który rozpoczął ogromną lawinę hejtu i krytyki.

Przypomnijmy, że nie jest to pierwszy raz, kiedy studio robi coś, co nie podoba się graczom. Gdyby to wszystko zsumować, jest to tak naprawdę trzecia taka większa sytuacja.

Ponad 2 miliony utraconych obserwujących

Reklama

Genshin Impact stoi obecnie w ogromnym ogniu krytyki, a to wszystko rozpoczęło się przez pewną kwestię wypowiedzianą podczas livestreamu wersji 4.4. Twórcy postanowili bowiem wynagrodzić graczom w niezbyt dobry sposób.

Reklama

Gracze mają otrzymać 3 wishe poprzez mail w grze za 3 lata wsparcia. Dla większego kontekstu, aby zdobyć wymarzoną postać, w najgorszym przypadku potrzeba tych wishy aż 180. Gdyby Twórcy nie powiedzieli tego podczas livestreamu, a pozostaliby tylko przy oryginalnych nagrodach, to bardzo prawdopodobne byłoby, że nic z tych rzeczy by się nie zdarzyło.

@GenshinUniverse

Wszystko zaczęło się od utraty obserwujących na chińskim tiktoku (Douyin). Post jest z 21 stycznia.

Konto Douyin Genshina straciło dzisiaj więcej niż milion obserwujących.
Chińscy gracze byli zniesmaczeni przez nagrody na Chiński Nowy Rok, po tym rozpoczął się „strajk”. Poza Douyin, ludzie także usuwają obserwację na ich innych mediach społecznościowych. 

Wszystko zaczynało się rozkręcać. Jeśli myśleliście, że to wszystko, to jesteście w ogromnym błędzie.

Gracze usuwają obserwację firmom współpracującym z Genshinem

Kiedy Genshin stracił już ogrom obserwujących, gracze poszli o krok dalej i rozpoczęli usuwanie obserwujących również firmom, które zawarły współpracę z Genshinem. Dotyczy to firm takich jak:

  • KFC,
  • Pizza Hut,
  • Heytea.

To tylko trzy przykłady, firm jest znacznie więcej, a w ich skład wchodzi również Samsung.

@hxg_diluc

Ludzie teraz usuwają obserwację  firmom, które mają współpracę z Genshinem, włączając w to KFC, PizzaHut i HeyTea

To niestety nie jest wszystko, cała sprawa rozkręca się coraz bardziej.

Review Bombing i kupowanie botów

Chińscy gracze rozpoczęli review bombing. Genshin zaczął być zalewany negatywnymi recenzjami. Stało się również coś, czego nie spodziewali się gracze. Wygląda na to, że ktoś zakupił konta, które mają obserwować profil Genshina.

@hxg_diluc

Nie można być w 100% pewnym, że jest to bot, ale jest to całkiem oczywiste.
Na przykład, te konta obserwują tylko Genshina i są na 0 levelu, co oznacza, że nigdy konta te nie miały interakcji z innymi, typowa charakterystyka botów. Możesz zdobywać doświadczenie przez dzienne logowanie się, polubienie kogoś filmów, więc level 0 to po prostu bardzo nowe konto aka bot.

@hxg_diluc

Aktualizacja: hyv (Hoyoverse) kupuje konta-zombie, aby utrzymać ilość obserwujących na BiliBili (Chiński Youtube)

Z każdym dniem drama przybierała na sile aż zaczęły się plotki, że Hoyoverse podobno się odniosło do dramy.

Odpowiedź od Hoyoverse?

Sportskeeda przesłała dalej rzekomą odpowiedź Developerów na całą dramę.

W odpowiedzi na całą dramę, developer rzekomo wydał przeprosiny i obiecał aby poprawić komunikację. Ogłosił także, że nagrody zostaną ponownie ustalone i zostanie zapewniona dodatkowa kompensacja. Szkody zostały już wyrządzone i jest ciężko stwierdzić, czy ucieszy to fanów.

O ile wszystko zaczęło się od chińskiej strony graczy, teraz wszystko jest już globalne. Youtuberzy i streamerzy zaczęli wyrażać swoje rozczarowanie nie tylko brakiem odpowiednich nagród, ale przede wszystkim odpowiedniej komunikacji z graczami. Ludzie narzekają na wprowadzanie systemów, które nie spełniają oczekiwań, ale to już inny temat.

Po jakimś czasie po sieci zaczął krążyć screenshot, który rzekomo miał opisać nowe nagrody.

Ta aktualizacja rzuca światło na ostatnie zmiany w chińskim community dotyczące Genshin Impact. Obecnie, Genshin doświadczył znaczącego spadku w obserwujących, spotykając się z review bombingiem przez różnorodne platformy. Próby kontrowania tego polegały na kupowaniu botów, generowaniu fałszywych recenzji, mając wpływ nie tylko na Genshina, ale także na powiązane marki takie jak KFC, PizzaHut, i HeyTea. Na szczęście, globalna społeczność wspiera stanowisko chińskiej społeczności, zmuszając Genshina aby odnieść się do problemu natychmiast. Plotki głoszą, że Genshin może zaoferować 20 życzeń (waluta) jako rozwiązanie, dając dla graczy dwie opcje: Zaakceptować rekompensatę aby zakończyć tę sytuację albo odmówić, pokazując potrzebę na większą kompensację taką jak darmowa postać lub darmowy wybór skinów. To żądanie zgadza się z obawami, że 20 życzeń może już nie wystarczyć, patrząc na zniesmaczenie z nagrodami i wprowadzeniem potrójnych bannerów – potencjalna strategia finansowa (milking). Trwająca sytuacja z 4.4 jest przewidziana jako sytuacja mająca znacznie zmienić doświadczenie gracza w przyszłości.

Honkai Star Rail vs Genshin Impact

Obecnie społeczność Honkai Star Rail jest bardzo podzielona między społecznością Genshin Impact. Jest ogromna ilość sprzeczek pomiędzy dwoma grupami, a to wszystko przez nierówne traktowanie obu gier. Honkai Star Rail otrzymał niedawno 5-gwiazdkową postać – Dr.Ratio, natomiast Genshin takowej nie otrzymał (nie licząc Aloy, która jest ogromnym rozczarowaniem według znacznej większości community). Honkai otrzymuje też co każdą wersję 10 darmowych życzeń, kiedy Genshin otrzymuje je tylko na rocznicę i chiński nowy rok.

Można powiedzieć, że dzięki temu, że Honkai Star Rail istnieje, cała ta drama mogła się zacząć. W nadchodzących dniach trzeba będzie zdecydowanie uważnie przypatrzeć się, czy nie ma nigdzie oficjalnej odpowiedzi od Hoyoverse. CN gracze zwykle są obserwowani baczniej przez Hoyoverse niż gracze globalni. Cała ta sytuacja przypomina bardzo pierwszą rocznicę Genshina i sytuację z Zhonglim.

Jeśli pojawi się oficjalny statement Hoyoverse, zdecydowanie rozniesie się on bardzo szybko po sieci. Pozostaje nam wszystko obserwować z boku.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama