Reklama

Valve zakazuje przymusowych reklam w grach na Steam

Gry

Tomasz Wojcik

Reklama

Przymusowe reklamy w grach dotychczas kojarzyły się głównie z grami mobilnymi. Valve walczy by tak pozostało.


Reklamy w grach mobilnych to najpopularniejszy sposób zarabiania przez mobilniaki. Rozgrywka często przerywana jest reklamą, której nie można wyłączyć. Zdarza się, że pominąć wyskakujące reklamy można tylko przez zakup specjalnych pakietów.

Praktyka wymuszonych reklam prężnie zaczęła wchodzić również na Steam. Pod przykrywką darmowych gier otrzymywaliśmy masę produkcji tonących w reklamach. Takie gry są maszynkami do farmienia pieniędzy, dlatego ciężko się dziwić, że twórcy decydują się na taki model finansowy.

To się jednak zmieni.

Reklama

Valve reaguje

Reklama

W najnowszej aktualizacji Valve rzuca rękawice developerom i zakazuje tworzenia gier, w których reklamy są integralną częścią gry. Od teraz, twórcy darmowych produkcji, którzy chcą zarobić na swoich grach – będą zmuszeni obrać inne metody monetyzacji. Sam Valve proponuje wprowadzenie mikropłatności, ustawienie regularnej ceny gry lub stworzenie DLC.

Gracze zadowoleni

Zmiana ta bardzo podoba się graczom. W komentarzach czytamy opinię o nienachalnych i interesujących reklamach w grach, które stosują producenci od lat.

Dawniej potrafili robić fajne i nienachalne reklamy, które nie tylko przyciągały uwagę, ale były częścią samej gry. Tak powinno się to robić ~Czytamy.

Zmiany w kwestii przymusowych reklam w grach na pewno odsieją sporo tytułów indie. Wiadomo, że najbardziej „ucierpią” produkcje dla starszych osób, oraz gry które miały imitować te mobilne.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama
Powrót do strony głównej