Snapshot 21w10a trafił do Minecrafta. Lush caves i więcej wariacji Deepslate’u
Reklama
Najnowszy snapshot wprowadza jeden z długo wyczekiwanych jaskiniowych biomów. Co jeszcze?
Gracze od jakiegoś czasu mogą śledzić postępy twórców pracujących nad aktualizacją 1.17, w której do Minecrafta trafią zupełnie nowe jaskinie. Największą atrakcją tego snapshota okazują się bujne podziemia, których zawartość trafiła do gry kilka wersji testowych wcześniej.
Ich opisowi można przyjrzeć się w innym artykule (Snapshot 21w05a dodaje do Minecrafta sporo nowych obiektów, które gracze spotkają w nowych jaskiniach). Jak natomiast wygląda nowy biom?
Co nowego w snapshocie 21w10a?
Reklama
Bloki
- Popękane Deepslateowe cegły
- Spękany wariant cegły Deepslate’u.
- Można pozyskać go, przepalając Deepslateową cegłę w piecu.
- Popękane Deepslateowe kafelki
- Spękany wariant cegły Deepslate’u.
- Można pozyskać go, przepalając Deepslateową cegłę w piecu.
- Deepslateowe rudy
- Dodano warianty Deepslateowych rud dla miedzi, emeraldów i węgla.
- Nie generują się podczas tworzenia mapy i zostały dodane na użytek twórców map i paczek.
- Zainfekowany Deepslate
- Zainfekowany wariant Deepslate’u.
- Bruk Deepslate’u
- Jego tekstura została zmieniona.
- Teraz może zostać przerobiony na Deepslate.
- Deepslate
- Tekstura ścian została zmieniona.
- Deepslate może być teraz położony wzdłuż dowolnej osi.
- W jaskiniach generuje się w losowym ustawieniu.
- Deepslateowe cegły i kafelki
- Dodano możliwość ich wytworzenia.
- Tekstury kilku rud ponownie zostały zmienione
- Wygląd rud żelaza bardziej dopasowuje się do innych rud.
- Tekstura rudy diamentu bardziej przypomina teksturę rudy diamentu w Deepslate.
Reklama
ZOBACZ – Które ataki mobów z Minecrafta są najniebezpieczniejsze w całej grze? i dlaczego?
Przedmioty
- Luneta
- Model został zmieniony na jego dedykowaną teksturę.
- Podobnie jak trójząb, luneta używa modelu 3d, kiedy jest trzymana w ręce.
- Model został zmieniony na jego dedykowaną teksturę.
Stwory
- Slime
- Maksymalny rozmiar, z jakim można przywołać slime’a, został zmieniony na 128.
Generowanie świata
- Drzewo azalii
- Generuje się nad bujnymi jaskiniami. Zarówno na powierzchni, jak i pod ziemią.
- Jest zbudowane z liści azalii, dębowego pnia i zakorzenionej ziemi.
- Biom bujnych jaskiń
- Biom jest aktualnie dostępny wyłącznie w światach z opcją single-biome.
- Biom dostosowuje się do środowiska – może występować w każdym typie jaskiń.
- Mech pokrywa podłogę i sufit.
- Na sufitach pojawiają się pylikwiaty.
- Zawiera rozlewiska z gliny, z której wyrastają mimozy.
- W jaskiniach generują się azalie w obu wariatach.
- Jaskiniowe pnącza ze świecącymi jagodami wyrastają z sufitów i oświetlają jaskinie.
ZOBACZ – Jak stworzyć zepsute kopalnie podczas generowania świata w Minecraft?
- Skamieliny
- Skamieliny w najgłębszych częściach podziemi generują się z Deepslateowymi rudami diamentu zamiast węgla.
- Jaskinie szczelinowe
- Są teraz znacznie rzadziej spotykane.
- Rozkład rud
- Generuje się więcej rud szmaragdu w górach.
- Generuje się więcej lazurytu.
- Generuje się mniej rud miedzi, złota i redstone.
- Generują się mniejsze złoża diamentu, lecz występują one nieco częściej. Ogólnie generuje się mniej rud diamentu.
- Rudy żelaza generują się rzadziej i niżej.
- Zmniejszono ilość rud węgla wystawionych na powietrze.
Ogólne
- Shadery
- Są teraz uwzględnione we wszystkich obsługiwanych stanach renderowania.
- Każdy moduł cieniujący oprócz blit shadera można zastąpić w paczkach zasobów.
- Na ten moment zmiana shaderów nie jest oficjalnie wspierana, a sposób jej działania może ulec zmianie w przyszłości.
Reklama