Reklama

Snapshot 21w10a trafił do Minecrafta. Lush caves i więcej wariacji Deepslate’u

Minecraft

Reklama

Najnowszy snapshot wprowadza jeden z długo wyczekiwanych jaskiniowych biomów. Co jeszcze?


Gracze od jakiegoś czasu mogą śledzić postępy twórców pracujących nad aktualizacją 1.17, w której do Minecrafta trafią zupełnie nowe jaskinie. Największą atrakcją tego snapshota okazują się bujne podziemia, których zawartość trafiła do gry kilka wersji testowych wcześniej.

Ich opisowi można przyjrzeć się w innym artykule (Snapshot 21w05a dodaje do Minecrafta sporo nowych obiektów, które gracze spotkają w nowych jaskiniach). Jak natomiast wygląda nowy biom?

Co nowego w snapshocie 21w10a?

Reklama

Bloki

  • Popękane Deepslateowe cegły
    • Spękany wariant cegły Deepslate’u.
    • Można pozyskać go, przepalając Deepslateową cegłę w piecu.
  • Popękane Deepslateowe kafelki
    • Spękany wariant cegły Deepslate’u.
    • Można pozyskać go, przepalając Deepslateową cegłę w piecu.
  • Deepslateowe rudy
    • Dodano warianty Deepslateowych rud dla miedzi, emeraldów i węgla.
    • Nie generują się podczas tworzenia mapy i zostały dodane na użytek twórców map i paczek.
  • Zainfekowany Deepslate
    • Zainfekowany wariant Deepslate’u.
  • Bruk Deepslate’u
    • Jego tekstura została zmieniona.
    • Teraz może zostać przerobiony na Deepslate.
  • Deepslate
    • Tekstura ścian została zmieniona.
    • Deepslate może być teraz położony wzdłuż dowolnej osi.
    • W jaskiniach generuje się w losowym ustawieniu.
  • Deepslateowe cegły i kafelki
    • Dodano możliwość ich wytworzenia.
  • Tekstury kilku rud ponownie zostały zmienione
    • Wygląd rud żelaza bardziej dopasowuje się do innych rud.
    • Tekstura rudy diamentu bardziej przypomina teksturę rudy diamentu w Deepslate.

Reklama

ZOBACZ – Które ataki mobów z Minecrafta są najniebezpieczniejsze w całej grze? i dlaczego?

Przedmioty

  • Luneta
    • Model został zmieniony na jego dedykowaną teksturę.
      • Podobnie jak trójząb, luneta używa modelu 3d, kiedy jest trzymana w ręce.

Stwory

  • Slime
    • Maksymalny rozmiar, z jakim można przywołać slime’a, został zmieniony na 128.

Generowanie świata

  • Drzewo azalii
    • Generuje się nad bujnymi jaskiniami. Zarówno na powierzchni, jak i pod ziemią.
    • Jest zbudowane z liści azalii, dębowego pnia i zakorzenionej ziemi.
  • Biom bujnych jaskiń
    • Biom jest aktualnie dostępny wyłącznie w światach z opcją single-biome.
    • Biom dostosowuje się do środowiska – może występować w każdym typie jaskiń.
    • Mech pokrywa podłogę i sufit.
    • Na sufitach pojawiają się pylikwiaty.
    • Zawiera rozlewiska z gliny, z której wyrastają mimozy.
    • W jaskiniach generują się azalie w obu wariatach.
    • Jaskiniowe pnącza ze świecącymi jagodami wyrastają z sufitów i oświetlają jaskinie.

ZOBACZ – Jak stworzyć zepsute kopalnie podczas generowania świata w Minecraft?

  • Skamieliny
    • Skamieliny w najgłębszych częściach podziemi generują się z Deepslateowymi rudami diamentu zamiast węgla.
  • Jaskinie szczelinowe
    • Są teraz znacznie rzadziej spotykane.
  • Rozkład rud
    • Generuje się więcej rud szmaragdu w górach.
    • Generuje się więcej lazurytu.
    • Generuje się mniej rud miedzi, złota i redstone.
    • Generują się mniejsze złoża diamentu, lecz występują one nieco częściej. Ogólnie generuje się mniej rud diamentu.
    • Rudy żelaza generują się rzadziej i niżej.
    • Zmniejszono ilość rud węgla wystawionych na powietrze.

Ogólne

  • Shadery
    • Są teraz uwzględnione we wszystkich obsługiwanych stanach renderowania.
    • Każdy moduł cieniujący oprócz blit shadera można zastąpić w paczkach zasobów.
    • Na ten moment zmiana shaderów nie jest oficjalnie wspierana, a sposób jej działania może ulec zmianie w przyszłości.
Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej