Reklama

T-Mobile z milionowymi karami. UOKiK ukarało operatora za wprowadzanie w błąd

Różne

Reklama

UOKiK wydał decyzję o ukaraniu T-Mobile za wprowadzanie klientów w błąd.


Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał właśnie decyzję dotyczącą jednego z największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce.

Za wprowadzanie w błąd konsumentów i oferowanie im „darmowego pakietu”, który tak naprawdę darmowy nie był, nałożono ponad 25 milionów złotych kary.

UOKiK nakłada karę na TMobile

Reklama

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył ponad 25 milionów złotych kary na popularnego operatora T-Mobile.

Reklama

Sprawa dotyczy oferty „1200 GB internetu za darmo przez rok”. Kto by się spodziewał, ale usługa wcale taka darmowa nie była.

Reklamy T-Mobile sugerowały, że pakiet danych jest za darmo. Pojawiały się na bilbordach, citylightach na przystankach komunikacji miejskiej, były wyświetlane w bankomatach i na terminalach płatniczych – w języku polskim i ukraińskim.

Jak się okazało, pakiet nie zawierał 1200 GB, a 100 GB w każdym miesiącu. I nie za darmo, a w skali miesiąca konto trzeba by było doładować za 420 złotych.

Hasła reklamowe mają za zadanie przyciągnąć uwagę konsumenta, tak aby zapadły mu w pamięć i skłoniły do zakupu reklamowanej usługi. Przekaz reklamowy musi być co do zasady krótki, zwięzły i jasny. To jednak nie upoważnia przedsiębiorców do stosowania nieprawdziwych reklam. Konsument ma prawo oczekiwać, że prezentowana oferta jest uczciwa i nie zawiera „haczyków”. Rzeczywisty mechanizm promocji T-Mobile Polska opierał się na systemie „ratalnym”, w którym przez 12 miesięcy konsument dostawał co miesiąc pakiet 100 GB, pod warunkiem zasilenia karty na co najmniej 35 zł.

Dokładna kwota kary, to 25 623 957 złotych, a oprócz niej T-Mobile musi wydać specjalne oświadczenie, które zostanie opublikowane w ich mediach społecznościowych.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej