Cheaty w CSGO dla wszystkich przez system pingów, gracze śmieją się, że tak Valve walczy z oszustami
Jak wyrównać szanse wszystkich graczy? Każdemu dać możliwość oszukiwania.
System pingów w CS:GO wcale nie jest nowością, którą wprowadzono tydzień temu, a mimo temu ma błędy, jakie pasują bardziej do wersji beta, niżeli do finalnej wersji, która jest dostępna już dla wszystkich.
Tym bardziej, że Valve już raz to naprawiało, a teraz wygląda na to, że błąd powrócił. O co chodzi? O możliwość pingowania przeciwników znajdujących się za ścianami. To coś, co spokojnie można nazwać wykorzystywaniem luki.
System pingowania ujawnia przeciwników
Uwagę na to zwrócił użytkownik Reddita o nicku „birkir”, który pokazał, jak działa wykrywanie przeciwników znajdujących się za rogami. Jest to banalnie proste w użyciu i daje bardzo dużą przewagę. CS:GO już raz miał z tym problem, wówczas nazywano to „legalnym WH” i trudno się dziwić.
Teraz zapewne ponownie zostanie to naprawione, ale tylko na części „rogów” i zakrętów. Za kilkanaście dni pojawi się kolejny film, potem kolejny itd. System pingowania wymaga po prostu gruntownych zmian, dostosowanych pod konkretne mapy i miejsca. Póki co nie wygląda to zbyt ciekawie.
Społeczność śmieje się, że w ten sposób deweloperzy walczą z cheaterami, po prostu dają wszystkim możliwość oszukiwania.
Valve wie o tym przede wszystkim od graczy. Jeżeli ci przestaną informować o takich miejscach i błędach, to deweloperzy po prostu je zostawią, a wtedy może mieć to faktyczny wpływ nie tylko na wynik rund, ale także i całych meczów. Z pewnością na jakimś etapie powstanie cały poradnik ze wszystkimi takimi sztuczkami.