Reklama

Counter Strike 2 oficjalnie ogłoszony i pokazany. Wszystko, co trzeba wiedzieć

Counter Strike

Reklama

Nowa era Counter Strike zaczyna się tego lata.

Reklama


Counter-Strike 2 stanowi największy skok technologiczny w historii serii, umożliwiając rozwój nowych funkcji i aktualizacji na kolejne lata.

Wszystkie nowe funkcje gry zostaną ujawnione podczas oficjalnej premiery tego lata, ale droga do Counter-Strike 2 rozpoczyna się dzisiaj w formie ograniczonych testów dla wybranych graczy CS:GO. W tym czasie na celowniku znajdzie się pewien podzbiór funkcji, by zidentyfikować i naprawić problemy przed globalnym wydaniem.

Counter-Strike 2 nadejdzie tego lata i będzie darmowym ulepszeniem do CS:GO, więc szykujcie wyposażenie, szlifujcie umiejętności i przygotujcie się na to, co na was czeka! Czytajcie dalej, by dowiedzieć się więcej o części funkcji ograniczonych testów Counter-Strike 2.

Reklama

Dynamiczny Dym

Od teraz granaty dymne tworzą dynamiczne obiekty wolumetryczne, które współdziałają ze środowiskiem i reagują na oświetlenie, ostrzał i eksplozje. Dym może teraz wchodzić w interakcję z innymi zdarzeniami w grze, dzięki czemu powstają nowe możliwości rozgrywki. Pociski i granaty zaczepne mogą rozpraszać dym, by przelotnie oczyścić linię strzału lub zmniejszyć widoczność.

VideoVideo

Rozchodzi się i wypełnia przestrzenie w naturalny sposób. Od teraz dym będzie wydostawał się przez otwarte drzwi i wybite okna, unosił się w górę i opadał po schodach, a także rozchodził się w długich korytarzach i mieszał z dymem pochodzącym z innego źródła.

VideoVideo

Reaguje na oświetlenie. W silniku Counter-Strike 2 cząsteczki dymu współdziałają z ujednoliconym systemem oświetlenia, co skutkuje bardziej realistycznym światłem i barwami.

Tick Rate to przeszłość

Częstotliwość aktualizacji serwera (tzw. tick rate) nie ma już znaczenia podczas poruszania się, strzelania ani rzucania granatami. Do tej pory serwer sprawdzał stan świata gry w odrębnych odstępach czasowych, czyli „tyknięciach” zegara serwera. Aktualizacje zajmujące mniej niż jedno takie tyknięcie są sercem Counter-Strike 2 i dzięki tej architekturze serwery znają dokładny moment rozpoczęcia ruchu, wystrzału z broni czy też rzutu granatem. Dzięki temu, niezależnie od częstotliwości aktualizacji, wasze poruszanie się i strzelanie będzie równie płynne, a wasze granaty będą zawsze lądować w ten sam sposób.

VideoVideo

Zmiany map

Przejrzyste, jaśniejsze, lepsze. Od ulepszeń po całkowite przeróbki – mapy są teraz bardziej przejrzyste, jaśniejsze i lepsze.

Całkowicie przerobione

Te mapy zostały w pełni przebudowane od podstaw z użyciem wszystkich nowych narzędzi i funkcji renderowania silnika Source 2.
PRZYKŁADOWA MAPA: OVERPASS

Ulepszone

Są to mapy wykorzystujące nowe oświetlenie silnika Source 2, w tym system renderowania oparty na fizyce tworzący realistyczne materiały, oświetlenie i odbicia.
PRZYKŁADOWA MAPA: NUKE

Sztandarowe

Klasyczne mapy o solidnych podstawach, których gracze mogą użyć, by ocenić zmiany w rozgrywce między CS:GO a Counter-Strike 2. Ulepszono na nich oświetlenie i widoczność postaci, ale poza tym pozostały one niezmienione.

Narzędzia i funkcje renderowania silnika Source 2 zostaną udostępnione twórcom map społeczności, by mogli w łatwiejszy sposób kompilować mapy, eksperymentować z nimi i tworzyć nowe wersje na podstawie poprzednich. Wyczekujcie także Wasztatu Przedmiotów Source 2, który będzie dostępny w ramach ograniczonych testów później.

Przedmioty w nowym świetle

Zabierzcie ze sobą cały swój ekwipunek CS:GO do Counter-Strike 2. Nie tylko zachowacie wszystkie przedmioty zgromadzone przez lata, ale każdy z nich będzie prezentował się atrakcyjniej dzięki oświetleniu i materiałom silnika Source 2.
Prócz obsługi starszych modeli i wykończeń, wszystkie standardowe bronie otrzymały ulepszone modele w wysokiej rozdzielczości, na czym skorzystają niektóre wykończenia broni.

Efekty wizualne w HD

Od interfejsu użytkownika aż po rozgrywkę – wszystkie efekty wizualne zostały stworzone na nowo.
Zaktualizowaliśmy wszystkie efekty wizualne w Counter-Strike 2. Dzięki oświetleniu i systemom cząsteczkowym na silniku Source 2 powstał zupełnie nowy wygląd i zachowanie wody, eksplozji, ognia, dymu, płomieni wylotowych, smug pocisków, efektów trafień i nie tylko.

Elementy wizualne w grze

Przerobiliśmy najistotniejsze efekty wizualne rozgrywki w Counter-Strike 2 z myślą o czytelności. Trafienia pocisków są łatwo widoczne z oddali, a rozbryzgi krwi z ran po trafieniach rozchodzące się w danym kierunku (które z czasem zanikają) dają wam więcej użytecznych informacji, gdy przemierzacie świat gry.

VideoVideo

Efekty otoczenia

Doświadczcie całkowicie nowych eksplozji, ognia, światła bijącego z ładunków C4 i nie tylko. Dzięki silnikowi Source 2 i mocy nowoczesnego komputera do gier efekty otoczenia w Counter-Strike 2 wierniej odwzorowują rzeczywistość i są bardziej spójne.

VideoVideo

Ulepszenia interfejsu

Interfejs w Counter-Strike 2 został całkowicie odświeżony, włączając w to nowe efekty wizualne w samej grze. Ulepszenia te nie tylko wyglądają dobrze, ale też informują graczy o istotnych wydarzeniach w grze.

VideoVideo

Precyzyjny dźwięk

Zmodernizowany, zbalansowany i przestrzenny

Dźwięk w Counter-Strike 2 został poddany ponownej produkcji, by lepiej odzwierciedlał środowisko fizyczne, był bardziej wyrazisty i wyrażał więcej aspektów gry. Został również na nowo zbalansowany, by zapewnić graczom lepsze doznania słuchowe.

To jeszcze nie koniec

Podczas ograniczonych testów zostanie poddany ocenie jedynie podzbiór funkcji Counter-Strike 2, by możliwe było rozwiązanie większych problemów, nim nadejdzie lato. Ale to nie wszystko. Już za kilka miesięcy zdradzimy wam wszystkie szczegóły Counter-Strike 2 i wręcz nie możemy się doczekać tego momentu.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej