Czy Chlorine już wkrótce trafi do trybu w turniejowego CSGO? Wszystko na to wskazuje
Chlorine, czyli mapa stworzona przez Polaka, prawdopodobnie już wkrótce trafi na matchmakingi.
W ostatnich paru tygodniach możemy być świadkami wielkiego przebudzenia Valve, które ciągle popycha ich do wprowadzania kolejnych zmian do Counter-Strike’a: Global Offensive. Jedną z nich jest wpowadzenia do tytułu puli nowych map. Wśród nich znalazło się m.in. Chlorine, które już niebawem ma stać się częścią grupy map w trybie matchmakingów.
Świadczyć o tym mają liczne zmiany, które są wprowadzane na mape. Wyglądają one tak, jakby Gabe Newell i spółka przygotowywali mapę do trybu konkurencyjnego.
Jakie zmiany przemawiają za tym, iż na Chlorine zagramy na matchmakingach?
W ostatniej łatce mogliśmy zobaczyć, że Chlorine otrzymało mnóstwo zmian, które potencjalnie mogłyby przygotowywać ją do matchmakingów. Mowa tu oczywiście o usunięciach miejsc, w których mogłaby utknąć bomba, zmianie rozmiaru mapy, a także paru zmian w samej budowie mapy, które miały na celu odpowiednio ją zrównoważyć. Deweloperzy postanowili również dodać więcej bambusowego ogrodzenia – nie daje ono możliwości taktycznych, jednak znacząco zwiększa widoczność na polu walki.
Według naprawdę wielu opinii takie zmiany, jak choćby zwiększenie widoczności na mapie, przygotowuje mapę pod esportowe rozgrywki na wyższym poziomie.
Oto lista zmian na Chlorine:
- Naprawiono trzask drewnianych drzwi na BS-ie B,
- Dodano osłonę dla strony atakującej na midzie,
- W niektórych miejscach usunięto modele liści,
- Usunięto kąt widzenia na głowę strony broniącej z mida CT BS-a A,
- Usunięto wodę z rzeki na spawnie CT,
- Zwiększona strefa roślin ma BS-ie A,
- Usunięto bambusowe ogrodzenie w pobliżu górnej części CT na BS-ie A,
- Dodano bambusowe ogrodzenie w pobliżu maina terrorystów w górnym A, przesuwając szczelinę bliżej zbiornika,
- Dodano bambusowe ogrodzenie w pobliżu dużej skały na górze A, aby wyciąć bezpośredni widok z górnej części CT na główne wejście T,
- Dodano bambusowe ogrodzenie z tyłu głównego wejścia CT do stanowiska bombowego A dla lepszej widoczności,
- Dodano bambusowe ogrodzenie przy zbiorniku na BS-ie B,
- Dodano ogrodzenia bambusowe w obszarach o dużym natężeniu ruchu dla lepszego kontrastu modelu gracza,
- Poprawiono kolor światła otoczenia, aby był bardziej niebieski,
- Poprawiono tekstury w tunelu rzeki i łączniku, aby były bardziej żywe,
- Poprawiono teksturę rzeki, aby była jaśniejsza,
- Poprawiono teksturę nieba, aby było mniej fioletowe,
- Dodano źródło światła w tunelu rzecznym w pobliżu spawnu CT,
- Dodano źródło światła na górze B,
- Rozjaśniono główne światła na BS-ie B.
Zmiany oświetlenia Chlorine mogą oznaczać, iż mapa będzie przeniesiona (już w trybie matchmaking) na silnik Source 2.
Czy rzeczywiście tak się stanie i Chlorine trafi do puli map turniejowych? Tego nie wiemy, jednak wszystkie zmiany na to wskazują.