Nowa opcja streamingu tekstur w ustawieniach graficznych CSGO wpływa na liczbę FPS?
Czy zmiana ustawienia streamingu tekstur w CSGO może wpłynąć na liczbę FPS-ów w grze?
Jeden z popularnych YouTuberów zajmujący się tematyką Counter-Strike’a: Global Offensive opublikował interesujący materiał. Postanowił złożyć naprawdę słaby komputer i przetestować na nim nową opcję znajdującą się w ustawieniach graficznych tytułu – streaming tekstur. Jego celem było sprawdzenie czy nowe ustawienie dodane przez Valve może mieć jakikolwiek wpływ na płynność gry i liczbę klatek.
Wniosek całego „badania” jest bardzo interesujący
Okazuje się, że na pierwszy rzut oka włączony lub wyłączony streaming tekstur nie wpływa na wydajność naszego sprzętu w Counter-Strike’u. Na urządzeniu YouTubera mogliśmy zobaczyć ciągle te same wyniki – najmniej 42, najwięcej 67 klatek na sekundę.
Sprawa nieco zmienia swój obrót, gdy YouTuber zbadał frametimes (odstęp czasowy pomiędzy wyświetlaniem poszczególnych klatek) z włączonym i wyłączonym streamingiem tekstur. Okazuje się, że odstęp pomiędzy wyświetleniem poszczególnych klatek przy minimum 0.1% różni się od tego przy włączonym o średnio 10 ms.
Poniżej można zobaczyć pełny materiał YouTubera:
Oznacza to, że teoretycznie korzystniejsze dla słabych komputerów jest wyłączenie streamingu tekstur, jednak jest to tylko teoria. W praktyce nie zobaczymy, ani nie odczujemy żadnej różnicy.