Polak stworzył mapę Jungle, która weszła do CS:GO. Jak zarabia i ile mu to zajęło
Niewiele osób wie, ale to Polak stworzył mapę, która ostatecznie znalazła się w CS:GO.
W ramach operacji Shattered Web, do Counter Strike: Global Offensive wprowadzono nowe przedmioty kosmetyczne, przepustkę, ale także nowe mapy.
Jedną z nich jest Jungle – lokacja stworzona przez Polaka.
Jungle stworzył Polak
michal3210 jest odpowiedzialny za mapkę, która ostatecznie trafiła do CS:GO. W małym wywiadzie z Mervo, Polak ujawnił ile zajęło mu stworzenie lokacji. Dowiedzieliśmy się, że w sumie nad mapą pracował kilka miesięcy i jest to coś około 400 godzin.
Całkiem sporo, jak na kompletny brak pewności, że praca Michała zostanie wykorzystana w grze i być może coś z tego zarobi. A wydatków przy tworzeniu mapy było całkiem sporo. Paczki modeli bywają naprawdę drogie.
Twórca Jungle ujawnił również, że Valve nie odkupuje mapy w pełni, a wypłaca tantiemy za jej używanie. Lokacja dalej należy do twórcy, a Valve jedynie ją wykorzystuje. Oznacza to tyle, że łatanie błędów, poprawa niektórych kwestii na mapie należy dalej do twórcy.
Z wywiadu dowiadujemy się także, że komunikacja z Valve jest całkiem dobra – przynajmniej dla twórców rzeczy, które mają zostać dodane do CS:GO.
Cała rozmowa jest naprawdę ciekawa i pokazuje, że czasem warto przysiąść nad jakimś projektem nawet, jeżeli nie mamy żadnej pewności, że się zwróci.