Remake Dust 2 z CSGO idealnie pokazuje, dlaczego taka grafika nie sprawdzi się w Counter Strike
Społeczność Counter Strike często przerabia różne miejscówki z Global Offensive. Tym razem pośrednio udowodniono, dlaczego wymagająca grafika niekoniecznie sprawdziłaby się w CS:GO.
Każdy gracz CS:GO doskonale kojarzy grafiki i filmiki prezentujące, jak gra Valve mogłaby wyglądać, gdyby otrzymała nowy silnik i nowe efekty graficzne. Zawsze wygląda to niesamowicie spektakularnie.
I choć wygląda to świetnie na konceptach, to w praktyce raczej by się nie sprawdziło. Dlaczego?
Koncept, który pokazuje prawdziwy problem
Użytkownik Reddita o nicku „xyphexia” stworzył remake Dust 2 korzystając z silnika Unigine Engine 2.13. Dla normalnego śmiertelnika oznacza to tyle, co nic. Wystarczy jednak spojrzeć na tę grafikę, by zrozumieć, co tu dokładnie zaszło:
Na pierwszy rzut oka przypomina to gry pokroju Battlefielda. Wiele różnych szczegółów, które wyglądają po prostu ładnie. Gdzie w tym wszystkim jest problem? Czai się dokładnie po lewej stronie.
Dostrzeżenie przeciwnika jest praktycznie niemożliwe na pierwszy rzut oka. CS:GO musi być maksymalnie czytelne i przejrzyste. Dlatego raczej nigdy nie otrzyma takiej grafiki, jak na koncepcie od „xyphexia”.