Nowa aktualizacja CSGO poprawia widoczność postaci, zmienia mapy i więcej
Do CSGO trafiła kolejna aktualizacja, która tym razem poprawiła widoczność graczy na mapach.
Społeczność Counter-Strike’a: Global Offensive chyba od samej premiery gry w 2012 roku borykała się z problemem widoczności przeciwnika. Zdarzało się, że modele graczy dosłownie zlewały się z tłem, a tym samym walka z nimi na odległość była czymś koszmarnym. Warto dodać, że wszystkie zmiany dotyczyły nie tylko samych modeli postaci, ale również map.
Jak prezentują się zmiany wprowadzone do CSGO?
Najwięcej zmian wprowadzono na Duście 2, Mirage’u, Cache’u i Overpassie. Na pierwszej z wymienionych map drzwi do BS-a B zostały odwrócone. Podniesiono okna na rampie A, aby polepszyć widoczność graczy. Na tzw. „mirku” usunięto stos śmieci na midzie i znacząco polepszono oświetlenie. Na Cache’u drabinę do gniazda snajpera zastąpiono pudełkiem. Overpassa oczyszczono z różnych niepotrzebnych przedmiotów, które zmniejszały widoczność, jak choćby bluszcz.
Deweloperzy postanowili również dodać nowe ustawienie: „Zwiększ kontrast gracza”. Jest ono domyślnie włączone i pomaga wykryć graczom wrogów.
[To] zwiększa kontrast postaci, wzmacnia piksele krawędziowe dla modelu z dużej odległości, tworzy niewielkie rozmycie wokół niego, aby zmniejszyć szum tła i tworzy niewielką kontrastową aureolę, gdy nie ma różnicy kolorów między graczem a otoczeniem.
Pełna lista zmian znajduje się poniżej:
Rozgrywka:
- Dodano zaawansowane ustawienie wideo „Zwiększ kontrast gracza”, które poprawia widoczność przeciwników w sytuacjach o niskim kontraście
Agenci:
- Poprawiono niektóre tekstury agentów, aby poprawić ich widoczność
Mapy:
Cache:
- Zastąpiono drabinę do gniazda snajperskiego skrzynią
- Oczyszczono kilka istotnych kątów
- Dodano areny 1 vs 1
- Wymieniono kontenery na nowy model dla lepszej wydajności
- Poprawiono widoczność w wejściu TT do maina A
- Naprawiono nieintuicyjnego wallbanga w Mid Shed
- Subtelne poprawki kolorów
- Różne poprawki przycinania
- Ogólne optymalizacje
Dust 2:
- Odwrócono drzwi od BS-a B\
- Uproszczone tło, gdy patrzy się z tuneli B na ciężarówkę na midzie
- Zmienono odległośćpoczątkową mgły z 1000 na 512, zmieniono maksymalną gęstość z 0.2 na 0.4
- Podniesiono okna według rampy BS-a, aby postacie były bardziej widoczne
Inferno:
- Przycięto bluszcz przy sprawnie CT w kierunku łuku
- Naprawiono cień CSM z wieży na midzie
Mirage:
- Usunięto stos śmieci na górze mida
- Przycięto roślinę przez spawn TT w kierunku apartów
- Zwiększono oświetlenie w oknie
- Naprawiono cichy błąd rozwijania balkonu z BS-a B
- Zmieniono kąt drabiny w drabinkowym
Overpass:
- Na BS-ie A usunięto duże modele bluszczu w pobliżu łazienek
- Usunięto wąskie okna w łazienkach
- Usunięto rower i zmieniono na piknik przy długiej A
- Rozjaśniono tunel
- Rozjaśniono spawn TT
- Dodano ładne, kamienne wykończenia
Train:
- Dodano nowy model zderzaka pociągu z płaską powierzchnią
Renderowanie:
- Niewielkie optymalizacje strumieniowania tekstur
Różne:
- Skorygowano spadjącą geometrię kolizji C4
- Naprawiono zacinanie się kamery pilota drona w Strefie Zagrożenia, gdy ten otrzymywał obrażenia spodowane oparzeniem
- Dodano zdarzenie wyrzutu pocisku Desert Eagle’a dla ostatnio wystrzelonego pocisku