Aktualizacja 10.10 w Fortnite – Sklepowa Sadyba, potwory i zmiany Brutali!
Nowa aktualizacja zawitała do Fortnite. Zgodnie z przewidywaniami, powróciła Sklepowa Sadyba razem z potworami. Epic Games zdecydowało się również zmienić Brutali.
Battle Royale
Co nowego?
Sklepowa Sadyba
Strefa szczeliny zmieniła Mega Market z powrotem w Sklepową Sadybę i ceny poleciały w dół. To jednak tylko dlatego, że lokacja zrobiła się jeszcze bardziej niebezpieczna – pojawiają się tam spragnione promocji biesy, które z chęcią zagarną dla siebie wszystkie sklepy.
Tryb okresowy: World Run
Unikajcie zdradzieckich pułapek, lawy i innych przeszkód, by zostać najszybszymi biegaczami świata. 16 graczy ściga się, by ukończyć trasę. Pierwsza drużyna, która zbierze 30 monet, wygrywa!
Tryby okresowe
Tryb okresowy: World Run
Typ drużyn: oddziały | Odradzanie się: włączone
- 16 graczy.
- 4 drużyny.
- Wygrywa drużyna, która pierwsza zbierze 30 monet.
- W przypadku, gdy dwie drużyny mają taką samą liczbę monet, wygrywa ta, która zebrała je pierwsza.
Bronie i przedmioty
- Przywrócone do gry tylko w trybie okresowym Walka na Miecze w parach i oddziałach:
- Infinity Blade
- Zmniejszono uszkodzenia zadawane otoczeniu z 10 000 do 600.
- Infinity Blade
- Zwiększono liczbę stosów zasobów w skrzyniach w Wykrzywionym Miasteczku z 1 do 3.
- Zmiany BRUTALA:
- Dodano celownik laserowy, który pojawia się w grze, gdy gracze ładują i wystrzeliwują rakiety.
- Laser jest widoczny nie tylko dla strzelca z BRUTALA, ale także dla członków drużyny i przeciwników.
- Dzięki tej zmianie wszyscy gracze będą wiedzieć, gdzie wymierzone są rakiety, zanim zostaną odpalone.
- Poprawiono informacje graficzne i dźwiękowe w sekwencji samozniszczenia.
- Do BRUTALA można teraz wsiąść bezpośrednio z trybu szybowania.
- Zaktualizowano logikę pojawiania się BRUTALA w trybach z dużymi drużynami i włączonym odradzaniem się.
- BRUTALE pojawiają się w grze okresowo, zamiast czekać, aż fazy burzy się zakończą.
- BRUTALE porzucone w burzy ulegną samozniszczeniu po 30 s.
- Jeśli w BRUTALU nie siedzi żaden gracz, pojazd pojawi się ponownie na minimapie po 15 s.
- Dodano celownik laserowy, który pojawia się w grze, gdy gracze ładują i wystrzeliwują rakiety.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że BRUTALE przeciwników były czasami niewidoczne.
- Nie można już używać BRUTALI, by podróżować po mapie szybciej, niż zakładano.
- Tempo obrotu wieżyczki BRUTALA nie zależy już od liczby klatek na sekundę.
Rozgrywka
- Sklepowa Sadyba
- Strefa szczeliny zastąpiła Mega Market Sklepową Sadybą.
- W Sklepowej Sadybie pojawiają się hordy biesów, które atakują graczy.
- Zlikwidowane biesy mogą upuścić broń, przedmiot jednorazowy lub naboje.
- Biesy nie mogą opuszczać strefy szczeliny ze Sklepową Sadybą.
- W Sklepowej Sadybie pojawiają się hordy biesów, które atakują graczy.
- Strefa szczeliny zastąpiła Mega Market Sklepową Sadybą.
- Znany błąd: Zniszczenie obiektu, na którym znajduje się skrzynia lub pojemnik z amunicją, nie powoduje ich otwarcia.
- Planujemy rozwiązać ten problem w aktualizacji 10.20.
- Znany błąd: Zniszczenie obiektu, na którym znajduje się skrzynia lub pojemnik z amunicją, nie powoduje ich otwarcia.
Poprawki błędów
- Można już zbierać ukryte gwiazdki bojowe 1 i 2 tygodnia.
- Naprawiono błąd, który powodował, że licznik czasu korzystania z krzaka resetował się, gdy gracz wielokrotnie próbował aktywować przedmiot. (Gracze nadal mogli używać krzaka w zamierzonym momencie, ale wartości na liczniku były błędne).
- Naprawiono błąd, który powodował, że dym ze zrzutów zapasów nie pojawiał się, gdy zrzut nie znajdował się w polu widzenia.
- Drzewa, które otrzymują obrażenia, nie zmieniają się już w drzewa innego rodzaju.
- Dzięki temu drzewa pokryte śniegiem nie zmieniają się już w drzewa bez pokrywy śnieżnej.
- Naprawiono błąd, który powodował, że na początku meczu niektóre ze skrzyń były już uszkodzone lub otwarte.
- Wiadomość „Witamy w Wykrzywionym Miasteczku” nie zapętla się, gdy gracz wejdzie/wyjdzie z tej lokacji. Nie nachodzi już też na ostrzeżenia przed burzą.
- Przechodzenie przez będące w ruchu zabawki Rzut butelką i Wymyślna butelka nie powoduje już kłopotów z kamerą.
Wydarzenia
- 5 sierpnia wprowadziliśmy poprawkę naprawiającą błąd dobierania graczy w trybie Areny. Zakres Rozgłosu, według którego system dobierał graczy, był szerszy, niż zamierzony.
- Ponieważ gracze są teraz dobierani według węższego zakresu Rozgłosu, niektórzy z was mogą dłużej oczekiwać w kolejkach. Ta zmiana ma jednak na celu zapewnienie wam lepszej jakości rozgrywki.
Plac zabaw
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że skrzyń w Wykrzywionym Miasteczku nie dało się otwierać.
Wydajność
- Wprowadzono dalsze poprawki wydajności, mające zmniejszyć szansę na to, że po lądowaniu w lokacjach poziom wczytanych szczegółów będzie niski.
Grafika i animacja
- Poprawki wizualne stroju Plastikowy Piechur
- Dodano śladu błota i zużycia, a także rozjaśniono kontur.
- Zmiany te wprowadziliśmy, by strój nie zapewniał kamuflażu w pewnych określonych strefach na mapie, co sprawiało, że bardzo ciężko było go zauważyć.
- Wszyscy gracze, którzy zakupili strój, mogą go zwrócić nie wykorzystując do tego żadnego z dostępnych żądań zwrotu.
- Uwaga: Możliwość zwrotu będzie dostępna przez 30 dni, a czas ten zacznie upływać od kolejnego zalogowania.
- Dodano śladu błota i zużycia, a także rozjaśniono kontur.
- Przywrócono animację spoczynkową stroju Dowódcy Drużyny Mechów do jej oryginalnej wersji.
Poprawki błędów
- Wprowadzono poprawki graficzne malowania Emotyzm na broniach.
Dźwięk
- Włączono pogłos na konsolach PlayStation 4 i Xbox One.
Interfejs
- Samouczek kontekstowy
- To system wskazówek pomagający graczom, którzy dopiero zaczęli grać w Battle Royale.
- Odpowiada za wyświetlanie podpowiedzi podczas meczów. Każda ze wskazówek pojawia się w tych sytuacjach, do których najbardziej pasuje.
- Można go włączyć lub wyłączyć w zakładce ustawień gry.
- Domyślnie jest włączony.
- Zaktualizowano tło sklepu z przedmiotami.
Poprawki błędów
- W polach ukończonych misji nie pojawia się już „0%”, nie brakuje też ptaszka.
- Sugerowane wyzwania na ekranie mapy nie zajmują już całego dostępnego miejsca ani nie zawierają misji podwyższających poziom.
- W polach misji okresowych nie pojawia się już napis „Wkrótce” w miejscu, w którym powinien być widoczny licznik pozostałego czasu.
Powtórki
- System śledzenia w trybie kamery mapy bojowej działa płynnie i nie przeskakuje już po ścieżce.
- Wyłączono postprocessing burzy na mapie bojowej.
- Dodano skróty klawiszowe służące do zmiany tempa odtwarzania powtórek. G je zwiększa, a kombinacja Shift i G – zmniejsza.
Poprawki błędów
- Zmiana opcji kamery mapy bojowej nie powoduje już resetu pozycji kamery.
- Po starcie busa bojowego mapa bojowa nie przechodzi już w widok trzecioosobowy.
- Wyłączono opcję widoczności członków oddziału na mapie bojowej podczas oglądania meczu solo.
Wersja na urządzenia mobilne
- Powiadomienia push
- Można nimi zarządzać z poziomu ustawień urządzenia lub włączać i wyłączać w ustawieniach gry.
- Strefa bezpieczna na stronie karnetu bojowego działa już poprawnie na urządzeniach z iOS X.
- Funkcja automatycznego strzału działa już poprawnie u graczy używających krzaka.
- Interfejsy członków drużyny i paska szybkiego dostępu są już wyświetlane w trybie obserwatora.
- Przycisk „Wyjdź” został usunięty z ekranu wylogowywania.
- Po zamknięciu mapy przy użyciu ”X” na górze ekranu, można ją otworzyć ponownie jednym dotknięciem.
- Przycisk „Aktywacja głosu przyciskiem” jest widoczny na ekranie w busie bojowym.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował zawieszanie się gry na Androidzie, gdy gracze pozostawiali działającą aplikację w tle po zakończeniu meczu.
- Naprawiono błąd, który powodował zawieszanie się gry na urządzeniach z iOS, gdy pozostawały one w trybie uśpienia przez dłużej niż 10 sekund.
- Nazwy przycisków BRUTALA są już poprawne.
- Przy wybieraniu trybu meczu nie pojawia się już dodatkowy kontur okna wyboru.
- Przycisk „Odrzuć” w zmieniaczu interfejsu poprawnie odrzuca wszystkie dokonane zmiany.
- Przycisk „Pokazuj pomoc” znika po wejściu do busa bojowego.
- Strona sklepu będzie wyśrodkowana na urządzeniach z proporcjami ekranu 4:3.
- Znacznik strony karnetu bojowego nie duplikuje się.
- Przycisk „Szybkie leczenie” nie pojawia się, gdy gracze są powaleni.
- Rewolwer z lunetą strzela poprawnie przy włączonej funkcji strzelania automatycznego.
- Wciśnięcie „X” na mapie, by ją zamknąć, nie wyłącza prawego drążka na padzie 'Razer: Raiju’.
- Okno tekstowe klawiatury nie pozostaje otwarte po zablokowaniu i odblokowaniu ekranu urządzenia z Androidem przy pisaniu wiadomości, która zostanie dołączona do podarunku.
- Wprowadziliśmy poprawki graficzne w następujących miejscach:
- Ekran karnetu bojowego Zobacz wszystkie nagrody
- Lotnia Blacha z Graffiti
- Zbierak Taktyczne Kije
- Wariant stroju DJ Jak-mu-tam
- Plecak Atmosfera
- Oczy stroju Katalizator
- Strój Mściciel
- Poprawiono go, by wyglądał tak, jak na innych platformach.
Tryb kreatywny
Co nowego?
BRUTAL
Już w trybie kreatywnym! Pora na mechaniczną rozwałkę w waszych grach.
Zarządzaj swoimi wyspami
Brakuje wam miejsca na nową twórczość? Możecie teraz dowolnie dodawać i usuwać wyspy.
Filtr kamery
Wyświetla efekty postprocessingowe na ekranach graczy podczas gry.
Wyspy
- Poprawiono menu Wybierz wyspę.
- Gracze mogą stworzyć do 50 wysp.
- Dostępne wyspy:
- O klimacie umiarkowanym, łąkowe, arktyczne, Mroźna Forteca, zamarzniętego jeziora, kanionów, pustkowi, tropikalne, przybrzeżne, wulkaniczne, piaszczyste, kraterów, latająca Kevina, z czarnego szkła, siatek oraz Podium.
- Poprawiono interfejs wyboru wyspy, by zwiększyć jego użyteczność.
- Dodano zakładkę Usunięte wyspy:
- Usunięte wyspy pojawiają się w tym miejscu i przez jakiś czas można je odzyskać.
- Po osiągnięciu 50 wysp i 5 usuniętych wysp, bezpowrotnie utracicie najstarszą usuniętą wyspę przy każdym tworzeniu nowej.
- Nazwy wysp nadal znajdują się w zakładce Opis w menu Moja wyspa.
- Ponowna publikacja istniejącej wyspy powoduje aktualizację oryginalnego kodu wyspy, a nie wygenerowanie nowego.
- Właściciel opublikowanego kodu może zablokować kod swojej wyspy, by inni gracze domyślnie mieli dostęp wyłącznie do jej konkretnej wersji. Wystarczy przejść na stronę kodu w witrynie Epic Games i wybrać aktywną wersję wyspy.
Rozgrywka
- Do menu Gra i Ustawienia gry dodano nowe opcje:
- Uwaga: Wszystkie poniższe elementy pojawiły się w aktualizacji 10.00, nie zostały jednak spisane w informacjach o aktualizacji.
- Czy wszystkie drużyny muszą skończyć: Nie, tak (domyślnie: nie).
- Warunki zwycięstwa: Najwięcej rund, najwięcej punktów (domyślnie: najwięcej punktów).
- Zezwól na wspomaganie celowania: Tak, nie (domyślnie: tak).
- Obrażenia od kilofa zadawane graczom: Domyślne, żadne (domyślnie: domyślne).
- Zobaczcie trofeum finałów World Cup Creative w centrum kreatywnym. Ksywki zwycięzców zostały wyryte na pucharze.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że gry, w których zlikwidowani gracze zmieniali drużyny, nie działały zgodnie z ustawieniami maksymalnego rozmiaru drużyny lub stosunku liczby graczy w obu drużynach.
- Naprawiono błąd, który powodował, że osoby dołączające do trwającego meczu jako obserwatorzy, powracały do centrum kreatywnego przy zmianie rundy.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze mogli ignorować ustawienie „Wyjście poza granice” w trybie lotu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że opcja „Wygrywa ostatni ocalały” nie kończyła gry po ostatniej eliminacji.
Bronie i przedmioty
- Zmniejszono uszkodzenia zadawane otoczeniu Infinity Blade z 10 000 do 600, by broni tej można było używać wraz z generatorami stworów.
Poprawki błędów
- Rekwizytomat
- Naprawiono błąd, który powodował, że postacie graczy zawieszały się, gdy korzystali oni z Rekwizytomatu w tym samym czasie, gdy usuwali go z ekwipunku.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Rekwizytomat nieprawidłowo wykorzystywał ikonę rakiet.
Narzędzie kreatywne i Smartfon
- Do menu ustawień gry dodano nową opcję:
- Filtr kamery: Dzięki niemu możecie dodać efekty postprocessingowe, które będą widoczne na ekranach graczy znajdujących się na waszej mapie.
- Domyślne, sepia, retro (domyślnie: domyślne).
- Filtr kamery: Dzięki niemu możecie dodać efekty postprocessingowe, które będą widoczne na ekranach graczy znajdujących się na waszej mapie.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że szybkie wybieranie elementów budowli przy użyciu funkcji wybierania wielu elementów naraz powodowało zmianę koloru innych elementów budynków na wyspie na zielony.
Gotowce i galerie
- Dodano galerię filarów. Można je przenosić tak, jak rekwizyty.
- Dodano galerię B cząsteczek, gdzie można znaleźć efekty cząsteczek-motyli oraz cząsteczek-mew.
- Do galerii torów przeszkód w kolorach czarnym, niebieskim, zielonym, taśma klejąca, pomarańczowym, fioletowym, czerwonym i białym dodano dodatkowe elementy o takiej samej barwie po obu stronach.
- Do galerii rekwizytów z elementami domowymi dodano rekwizyty urodzinowe.
- Do galerii Oazy Ciężarowców dodano słup telefoniczny, znak z autostrady i wielbłąda.
- Do galerii przyrody z lodowymi zboczami dodano lodowe meteoryty.
Poprawki błędów
- Nie można już wchodzić w interakcję z rekwizytami w knajpce przy drodze.
- Wklejone rekwizyty z wioski wikingów można już obracać.
- Naprawiono błąd, który powodował, że lodowe jezioro na wyspie z zamarzniętym jeziorem znikało na niskich ustawieniach graficznych.
- Naprawiono błąd, który powodował, że paski zdrowia elementów z galerii dużych, trójkątnych graniastosłupów pozostawały widoczne przy podnoszeniu ich przy użyciu Smartfona.
Urządzenia
- Zwiększono liczbę dostępnych kanałów aktywatora z 24 do 32, a odbiorników – z 30 do 40.
- Dodano nową wersje generatora przedmiotów.
- Nowy generator umieszcza się tak, jak przedmiot, a nie jak pułapkę i można nim manewrować przy użyciu Smartfona.
- UWAGA: Stary generator na bazie pułapki będzie jeszcze przez jakiś czas dostępny, ale ostatecznie zostanie usunięty z ekwipunku. Nie wpłynie to na istniejące mapy, które korzystają z generatorów starego typu; po prostu znikną one z menu urządzeń. Dajcie nam znać na kanałach społecznościowych, co sądzicie o nowym generatorze.
- Ponowne generowanie przedmiotów: Wł., wył. (domyślnie: wł.)
- Generowanie losowych przedmiotów: Wł., wył. (domyślnie: wył.)
- Widoczność podczas gry: Wł., Wył. (domyślnie: wł.)
- Czas do pierwszego pojawienia się: Natychmiast, 1 s, 2 s, 3 s, 4 s, 5 s, 10 s, 15 s, 20 s, 25 s, 30 s, 45 s, 1 min, 1,5 min, 2 min, 3 min, 4 min, 5 min (Domyślnie: 10 s).
- Czas między odrodzeniami: Natychmiast, 1 s, 2 s, 3 s, 4 s, 5 s, 10 s, 15 s, 20 s, 25 s, 30 s, 45 s, 1 min, 1,5 min, 2 min, 3 min, 4 min, 5 min (Domyślnie: Natychmiast).
- Koszt przedmiotu w drewnie/kamieniu/metalu: Gracze mogą podnieść przedmiot, jeśli w mają wymaganą ilość określonego materiału w ekwipunku.
- Za darmo, 5, 10–200 (wzrasta o 10), 200–500 (wzrasta o 20), 500–700 (wzrasta o 50), 800, 900, 1000 (domyślnie: za darmo).
- Dodatkowa amunicja do broni: wł., wył. (domyślnie: wł.).
- Podnoszenie w ruchu: wył., wł. (domyślnie: wył.).
- Widoczność przedmiotu: x 1, x 2, x 3, x 4, x 5 (Domyślnie: x 1)
- Włączony na początku gry: włączony, wyłączony (domyślnie: włączony).
- Włącz przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
- Wyłącz przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
- Generuj przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
- Przejdź do kolejnego przedmiotu przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
- Nowy generator umieszcza się tak, jak przedmiot, a nie jak pułapkę i można nim manewrować przy użyciu Smartfona.
- Dodano generator BRUTALA.
- Ustawienia generatora
- Włączony: wył., wł., rozgrzewka, początek gry (domyślnie: wł.).
- Czas do odtworzenia: Nigdy, natychmiast, 1 s, 2 s, 3 s, 4 s, 5 s, 10 s, 15 s, 20 s, 25 s, 40 s, 45 s, 1 min, 1,5 min, 2 min, 3 min, 4 min, 5 min (domyślnie: natychmiast).
- Odtwórz pojazd przy włączeniu: tak, nie, w razie potrzeby (domyślnie: tak).
- Zniszcz pojazd przy wyłączeniu: tak, nie (domyślnie: tak).
- Odtwórz pojazd przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
- Spraw, by pojazd zniknął przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
- Włącz przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
- Wyłącz przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
- Ustawienia generatora
- Zaawansowany sterownik burzy (dodany w aktualizacji 10.10) – Umożliwia wam tworzenie na waszych mapach własnych burz o wielu fazach. Użycie w połączeniu z zaawansowanymi nadajnikami burzy pozwoli tworzyć burze o zróżnicowanym charakterze. Nadal pracujemy nad tym urządzeniem i w przyszłości może ono podlegać zmianom, jeśli poprawią one jakość rozgrywki.
- Ustawienia zaawansowanego sterownika burzy
- Stwórz burzę na początku gry: czy burza ma pojawiać się zaraz po rozpoczęciu gry?
- Tak, nie (domyślnie: tak)
- Fazy burzy: czy burza będzie korzystać z domyślnych faz Battle Royale, czy własnych instrukcji z zaawansowanych nadajników burzy?
- Domyślnie, własne (domyślne: domyślne)
- UWAGA: Jeśli korzystacie z możliwości ustawienia własnych faz burzy, zalecamy przypisanie każdej z faz osobnego zaawansowanego nadajnika burzy, także do fazy pierwszej. System obecnie działa w taki sposób, że pozostawienie którejkolwiek fazy bez zdefiniowanych ustawień może mieć niepożądane/nieprzewidywalne efekty.
- Promień burzy w pierwszej fazie: odpowiada za promień burzy na początku pierwszej fazy.
- 5 m, 10 m, 20 m, 30 m, 40 m, 50 m, 75 m, 100 m, 200 m, 300 m, 400 m, 500 m, 1000 m, 2000 m, 3000 m, 4000 m, 5000 m (domyślnie: 200 m)
- Opóźnienie: w jakim czasie po rozpoczęciu gry powinna pojawić się burza?
- Brak, 5 s, 10 s, 15 s, 30 s, 1 min, 2 min, 3 min, 4 min, 5 min, 10 min (domyślnie: brak).
- Faza początkowa: w jakiej fazie powinna być pojawiająca się burza?
- 1–50 (domyślnie: 1)
- Przemieszczanie się w późniejszych fazach: czy w późniejszych fazach burza może poruszać się poza promieniem poprzedniej fazy?
- Tak, nie (domyślnie: tak)
- UWAGA: To ustawienie wpływa wyłącznie na domyślne fazy burzy. W przypadku korzystania z własnych faz burzy, będzie ona poruszać się zgodnie z zasadami zapisanymi w zaawansowanych nadajnikach burzy.
- Stwórz burzę przy transmisji od: generuje burzę po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
- Brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
- Zniszcz burzę przy transmisji od: niszczy sterownik burzy, natychmiast usuwając burzę po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
- Brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
- Po zakończeniu fazy transmituj na: po zakończeniu każdej z faz burzy wysyła sygnał na określonym kanale.
- Brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
- Stwórz burzę na początku gry: czy burza ma pojawiać się zaraz po rozpoczęciu gry?
- Ustawienia zaawansowanego sterownika burzy
- Zaawansowany nadajnik burzy (dodany w aktualizacji 10.00) – Dzięki niemu zmienicie to, jak domyślnie zachowuje się burza i stworzycie taką, która porusza się i zachowuje dokładnie tak, jak chcecie. Używajcie go w połączeniu z zaawansowanym sterownikiem burzy, ustawionym na używanie własnych faz.
- Ustawienia zaawansowanego nadajnika burzy
- Faza: którą fazę burzy kontroluje nadajnik?
- 1–50 (domyślnie: 1)
- Promień końcowy: odpowiada za promień burzy na zakończenie wybranej fazy.
- Nie zastępuj, 5 m, 10 m, 20 m, 30 m, 40 m, 50 m, 75 m, 100 m, 200 m, 300 m, 400 m, 500 m, 1000 m, 2000 m, 3000 m, 4000 m, 5000 m (domyślne: nie zastępuj).
- Czas oczekiwania: po jakim czasie burza ma zacząć zmieniać rozmiar?
- Nie zastępuj, 5 s, 10 s, 15 s, 30 s, 1 min, 2 min, 3 min, 4 min, 5 min, 10 min, 20 min (domyślnie: nie zastępuj).
- Czas zmiany rozmiaru: ile czasu ma zajmować burzy osiągnięcie nowego rozmiaru?
- Nie zastępuj, 30 s, 1 min, 1,5 min, 2 min, 2,5 min, 3 min, 5 min, 10 min (domyślnie: nie zastępuj)
- Obrażenia: ile obrażeń na sekundę ma zadawać burza tym graczom, którzy znajdują się w jej obrębie?
- Nie zastępuj, 1%, 2%, 5%, 7%, 10%, 15%, 20%, 25%, 50%, 75%, likwidacja na miejscu (domyślnie: nie zastępuj).
- Ruch: jak burza ma się poruszać?
- Nie zastępuj, losowo, przemieść się do nadajnika, nie poruszaj się (domyślnie: nie zastępuj).
- Min. odległość ruchu: jaki jest minimalny dystans, jaki powinna przebyć burza? (Działa, gdy wybrana opcja Ruchu to „losowo”).
- Nie zastępuj, 0 m, 5 m, 10 m, 20 m, 30 m, 40 m, 50 m, 75 m, 100 m, 200 m, 300 m, 400 m, 500 m, 1000 m, 2000 m, 3000 m, 4000 m, 5000 m (Domyślne: Nie zastępuj).
- Maks. odległość ruchu: jaki jest maksymalny dystans, jaki powinna przebyć burza? (Działa, gdy wybrana opcja Ruchu to „losowo”).
- Nie zastępuj, 0 m, 5 m, 10 m, 20 m, 30 m, 40 m, 50 m, 75 m, 100 m, 200 m, 300 m, 400 m, 500 m, 1000 m, 2000 m, 3000 m, 4000 m, 5000 m (Domyślne: Nie zastępuj).
- Faza: którą fazę burzy kontroluje nadajnik?
- Ustawienia zaawansowanego nadajnika burzy
- Dodano nowe opcje do podstawowego sterownika burzy
- Stwórz burzę na początku gry: czy burza ma pojawiać się zaraz po rozpoczęciu gry?
- Tak, nie (domyślnie: tak)
- Stwórz burzę przy transmisji od: generuje burzę po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
- Brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
- Stwórz burzę na początku gry: czy burza ma pojawiać się zaraz po rozpoczęciu gry?
- Zniszcz burzę przy transmisji od: niszczy sterownik burzy, natychmiast usuwając burzę po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
- Brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
- Po zakończeniu fazy transmituj na: po zakończeniu każdej z faz burzy wysyła sygnał na określonym kanale.
- Brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
- Wszystkie generatory pojazdów zyskały nowe opcje.
- Włączono: kiedy generator ma tworzyć pojazdy?
- Wył., wł., rozgrzewka, początek gry (domyślnie: wł.).
- Czas ponownego generowania: Czas oczekiwania generatora, zanim urządzenie wygeneruje kolejny pojazd po zniszczeniu poprzedniego. (Opcja „Nigdy” powoduje, że pojazdy można wygenerować ponownie wyłącznie przy użyciu aktywatorów).
- Nigdy, Natychmiast, 1 s, 2 s, 3 s, 4 s, 5 s, 10 s, 15 s, 20 s, 25 s, 40 s, 45 s, 1 min, 1,5 min, 2 min, 3 min, 4 min, 5 min (Domyślnie: Natychmiast).
- Odtwórz pojazd przy włączeniu: czy kiedy generator przechodzi ze stanu wyłączony do stanu włączony, ma tworzyć nowy pojazd? Wybranie opcji „tak” spowoduje, że generator zniszczy istniejący pojazd i natychmiast odtworzy nowy, a przy „w razie potrzeby” generator stworzy nowy pojazd tylko, gdy nie ma go na mapie.
- Tak, nie, w razie potrzeby (domyślnie: tak).
- Zniszcz pojazd przy wyłączeniu: czy generator ma niszczyć wszelkie istniejące pojazdy, kiedy jest wyłączony?
- Tak, nie (domyślnie: tak)
- Odtwórz pojazd przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
- Spraw, by pojazd zniknął przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
- Włącz przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
- Wyłącz przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
- Włączono: kiedy generator ma tworzyć pojazdy?
- Dodano nowe opcje urządzenia celu.
- Odtwórz audio / efekty dźwiękowe: wł., wył. (domyślnie: wł.)
- Kolizja podczas gry: wł., wył. (domyślnie: wł.)
- Zderzaj się ze: wszystkim, tylko z brońmi (domyślnie: ze wszystkim).
- Wynik: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 10, 15, 20, 25, 50, 75, 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 600, 700 (domyślnie: 0).
- Włącz widoczność przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
- Wyłącz widoczność przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
- Dodano nowe opcje generatora stworów.
- Typ generatora: służy do ustawiania wyglądu generatora.
- Generator Sześcianu, generator lodowy (domyślnie: generator sześcianu).
- Dodano więcej opcji typów potworów:
- Losowy stwór Sześcianu, lodowy bies, duży lodowy bies, lodowy brutal, duży lodowy brutal, lodowy zasięgowy, trujący bies, eksplodujący brutal, losowy lodowy, losowy Hordobicia, wszystkie losowe (Domyślnie: losowy stwór Sześcianu).
- Typ generatora: służy do ustawiania wyglądu generatora.
- Do galerii przedmiotów jednorazowych dodano ciasto
- Zjedzenie ciasta zapewnia graczowi 5 pkt. zdrowia lub osłon.
- Poniższe urządzenia otrzymały aktualizacje hologramów podglądowych lub nowe hologramy:
- BRUTAL, wózek sklepowy, TWG, Taran, Burzolot X-4, deskolotka, działo, Kulojazd, licznik czasu, tablica wyników, ekwipunek i ustawienia drużyny.
Poprawki błędów
- Opcja „Wygrywa ostatni” została zmieniona na „Kończy ostatni pozostały”; ma też przydatniejszy opis.
- Naprawiono niektóre błędu aktywatorów:
- Grafiki z numerami kanałów na skopiowanych aktywatorach aktualizują się poprawnie.
- Aktywatory poprawnie przypisują sygnał graczowi, kiedy ten aktywuje je z pojazdu.
- Przy strzale ze strzelby aktywatory będą aktywować się raz na strzał, a nie raz na śrucinę.
- Poprawiono opis opcji „Ukończ raz” w liczniku czasu.
- Usunięto kilka problemów związanych z urządzeniem strefy rozbrojenia:
- Usunięto błąd umożliwiający graczom branie zamachów i zadawanie obrażeń kilofem w strefie rozbrojenia.
- Usunięto błąd, który powodował, że gracze mogli korzystać z broni, kiedy przechodzili z jednej strefy rozbrojenia do drugiej.
- Naprawiono błąd, który powodował, że burza nie przemieszczała się do właściwego nadajnika, mimo odpowiednich ustawień zaawansowanego generatora burzy.
- Naprawiono błąd, który powodował, że flaga nie była wyświetlana poprawnie, kiedy gracze umieszczali ją w generatorze przedmiotów czy urządzeniu ekwipunku i ustawień drużyny.
Interfejs i opcje społecznościowe
- Dodano możliwość wyświetlania łącznych wyników w widżecie interfejsu tablicy wyników.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący, że przeglądanie menu wyzwań w grze po raz drugi przy używania pada skutkowało zamknięciem menu, które przestawało działać.
- Naprawiono błąd, który powodował, że przycisk „Pokaż/ukryj szczegóły” był wyświetlany niepoprawnie, gdy na ekranie znajdował się panel z opisem wyspy.
- Naprawiono błąd, który powodował, że ekwipunek w trybie kreatywnym pozostawał na ekranie nawet po wyłączeniu menu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że przywódca ekipy nie mógł ponownie dołączyć do swojej aktywnej gry, gdy opuścił mecz w trakcie rozgrywki, ale nadal był członkiem ekipy.
Wydajność
- Dalsze poprawki przypadków zawieszania się gry na PC.
- Zoptymalizowano zużycie pamięci w iOS, by poprawić stabilność.
- Naprawiono niektóre błędy, powodujące zawieszanie się gry na Switchu.
Wersja na urządzenia mobilne
Poprawki błędów
- Efekty wizualne dymu Nalotu są teraz widoczne z dystansu.
- Opcja „Tekst” w ustawieniach „Moja wyspa” nie nakłada się już na inne elementy przy przewijaniu listy opcji.
- Krzesło reżysera z galerii rekwizytów planu filmowego można już podświetlać przy użyciu Smartfona.
Ratowanie Świata
Co nowego?
Penny rusza w trasę!
W tym tygodniu pomożecie Penny dotrzeć do stacji radiowej i nadać piosenkę na lato. Ładujcie furgonetkę i zbierajcie grupę, bo pora ruszać w drogę z nowym zadaniem tygodniowym!
Piorunująca Thora
Gdzie pioruny rąbią… tam jest Thora.
Misje i systemy
Jak wspomnieliśmy w ostatnim wpisie z cyklu Nasze plany, planujemy poprawki systemu nagród, przede wszystkim w misjach najwyższych poziomów w Twine Peaks. Oto ich lista:
- Misje najwyższych poziomów w Twine Peaks
- Zwiększono ilość materiałów do ewolucji i złota w nagrodach za misje alarmowe.
- Podwyższono klasę rzadkości broni/ocaleńców w nagrodach za wykonane misje alarmowe z minibossami. Ponadto nagrody te o wiele rzadziej będą kluczami transformacyjnymi.
- Zwiększono szansę na otrzymanie materiałów do ewolucji i profitów w nagrodach za misje alarmowe.
- Zwiększono częstotliwość występowania czystych kropel deszczu, epickiego re-profitu i legendarnego profitu+ w nagrodach za misje oraz misje grupowe.
- Zwiększono szansę na otrzymanie materiałów do profitów w nagrodach za misje grupowe i zmniejszono częstotliwość występowania PD.
- Zwiększono szansę na otrzymanie materiałów do ewolucji w nagrodach za misje grupowe.
- Zwiększono szansę na otrzymanie czystych kropel deszczu w nagrodach za misje.
- Zwiększono szansę na otrzymanie rudy najwyższego poziomu i kryształów zamiast ogniw zasilających w nagrodach za misje.
- Zwiększono szansę na otrzymanie PD bohatera lub PD schematu zamiast PD ocaleńca w nagrodach za misje.
- Zwiększono ilość materiałów do profitów w nagrodach za misje alarmowe w późnej Dolinie Samowitości i Twine Peaks.
- Zwiększono liczbę zmutowanych burz i misji alarmowych z minibossami w grze
- Zmiana ta jest znacznie wyraźniejsza w Deskogrodzie i Dolinie Samowitości, niż w innych lokacjach.
- Zmiany w recyklingu pułapek i punktacji za pułapki:
- Poddane recyklingowi pułapki z maksymalną wytrzymałością zwracają teraz wszystkie materiały użyte do ich budowy.
- Pułapki nie zapewniają już punktów za ustawienie ani budowanie, lecz punkty za aktywację zostały podwyższone, by zrekompensować zmianę.
- Zablokowane strefy misji „Pora ruszać w drogę” nie są już widoczne na mapie wyspy.
Poprawki błędów
- Zezwolenia na edycję we wszystkich burzowych tarczach zostały zresetowane, by cofnąć niechciane zezwolenia, które mogły zostać udzielone z powodu jednego z ostatnich błędów. Gracze muszą ponownie udzielić wszystkich pozwoleń.
- Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre misje alarmowe nie pojawiały się poprawnie. Wskutek tego wszystkie misje grupowe mają teraz mega-alarmy.
- Po ukończeniu misji uzupełnienia zapasów gracze otrzymują teraz składniki.
- Poprawiono misję adaptacyjną, by ekran proponujący ponowne jej rozpoczęcie nie pojawiał się przed jej pierwszym uruchomieniem.
- 3 fala w misji obrony burzowej tarczy 5 w Twine Peaks nie jest już rundą zależną od likwidacji, a rundą na czas.
- Poprawiono Gratkę Dla Medyka, będącą nagrodą w misji „Pora ruszać w drogę”, by prawidłowo leczyła graczy.
- Bronie, będące nagrodami za ukończenie „Wyścigu po płyty” w misji „Pora ruszać w drogę”, mają już profity.
- Emotki odtwarzane w pojeździe podczas „Pora ruszać w drogę” nie są już przerywane.
- Muzyka ulepszeń furgonetki nie powinna się już odtwarzać, gdy gracze są daleko od pojazdu.
- Muzyka furgonetki i muzyka strefy są prawidłowo wyciszone w czasie odtwarzania utworów pod koniec misji „Pora ruszać w drogę”.
- Kwestie Larsa w misji „Pora ruszać w drogę” nie są już odtwarzane na ekranach zwycięstwa lub porażki.
- Ikona metalu w opisie celów misji pobocznej „Uszkodzony most” powinna pojawiać się konsekwentnie.
- Naprawiono błąd, który powodował problemy z okluzją rakiety, gdy gracz przesuwał kamerę w misji „Wystrzel rakietę”.
- Po wykonaniu podstawowych celów misji gracze powinni już otrzymywać właściwy medal.
- Skrzynie z nagrodami za misję „Wzmocnienie sygnału” pojawiają się bliżej graczy.
- Misja poboczna „Wzmocnienia sygnału” z misji „Pora ruszać w drogę” wynagradza graczy prawidłową liczbą skrzyń z nagrodami.
Interfejs
- Gracze nie widzą już pustej minimapy po tym, jak zostaną zlikwidowani w misji „Pora ruszać w drogę”.
- Znaczniki celów nie pojawiają się już w nieskończoność na mapie w misji „Pora ruszać w drogę”.
Poprawki błędów
- Muzyka emotek nie odtwarza się już nieprzerwanie, kiedy gracz przejdzie do innej zakładki po włączeniu podglądu emotki w lobby.
- Wzory graffiti są wyświetlane poprawnie przy wyłączonych cieniach.
- Naprawiono przycisk zbliżenia na padzie wyświetlany na mapie.
- Nagrody za misje alarmowe są wyświetlane poprawnie w trakcie wykonywania misji.
- Licznik amunicji w interfejsie nie pokazuje już dużych wartości, gdy gracz został zlikwidowany.
- Teksty wskazówek na ekranie ładowania nie są już ucinane.
- Tytuły w księdze kolekcji aktualizują się poprawnie po zbadaniu elementu.
- Pusta zakładka premii jest prawidłowo ukryta, gdy gracze przeglądają ocaleńców w sklepie okolicznościowym/tygodniowym.
- Nazwy nagród za własne Gry Wojenne w Twine Peaks są już poprawne.
- Sygnał wejścia graczy działa już poprawnie w zakładce Zamknij grę, gdy otwierają pakiety lam.
- Gracze nie zostają już uwięzieni w miejscu po próbie opuszczenia burzowej tarczy w trakcie oczekiwania na wsparcie.
- Naprawiono błąd, który powodował zawieszanie się PC przy próbie odtworzenia starych filmów.
- Zamaskowana Gwiazda zajmuje już miejsce w ekwipunku.
- Paski zdrowia i osłon obserwujących graczy pokazują prawidłowe wartości w misji „Pora ruszać w drogę”.
- Po ukończeniu misji obrony burzowej tarczy 1 menu Informacji o nagrodach poprawnie pokazuje nagrody.
- Liczba ukończonych fal jest poprawnie wyświetlana na ekranie wyników po ukończeniu obrony wytrzymałościowej burzowej tarczy.
Wydajność
- Poprawiono wydajność interfejsu.
Bohaterowie
- Piorunująca Thora z hukiem wraca do sklepu okolicznościowego!
- Profit standardowy: Podłogi Pod Napięciem
- Wrogowie stojący na budowlach w zasięgu działania BAZY otrzymują 12,7 pkt. bazowych obrażeń od energii co 5 s.
- Profit dowódcy: Podłogi Pod Napięciem+
- Wrogowie stojący na budowlach w zasięgu działania BAZY otrzymują 38,1 pkt. bazowych obrażeń od energii co 5 s.
- Dostępna w sklepie okolicznościowym od 15 sierpnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
- Profit standardowy: Podłogi Pod Napięciem
- Poza podstawowym typem broni, poniższe profity bohatera działają teraz także z pistoletami maszynowymi:
- Odzyskiwanie amunicji do karabinów szturmowych
- Obrażenia Krytyczne Karabinów Szturmowych
- Obrażenia Szturmowe
- Błysk Chwały
- Pierwszy Szturm
- Gdzie Jest Lewa
- Następujące profity NIE DZIAŁAJĄ z pistoletami maszynowymi, dlatego można je zresetować:
- Strzelaj Celnie
- Sześciostrzałowiec
- Strzał z Biodra
- Zawijas
- Spina
- Profit Pierwszy Szturm działa obecnie po przegrzaniu przy tych broniach, które zamiast magazynków wykorzystują generowanie ciepła.
Poprawki błędów
- Gracze nie są już wyrzucani do piaskowej trąby powietrznej po użyciu silnego ataku Widmowego Ostrza.
- Należąca do ninjy zdolność Shurikeny przerywa emotki.
- Po zniszczeniu BAZY z aktywnym profitem Podkręcone Pułapki premia do pułapek BAZY nie znika.
Bronie i przedmioty
- Następujące bronie legendarne, a także warianty tych broni o niższej klasie rzadkości, zostały zaklasyfikowane jako pistolety maszynowe, w związku z czym można je zresetować:
- Blastotron Mini
- Kocur
- Szybki Strzał Fundatora
- Cykuta
- Pistolet błyskawiczny
- Monsun
- Podrasowana Pukawka
- Poryw
- Widmo z tłumikiem
- Łomotacz
- Stukacz
- Spalacz Vindertechu
- Żmija
- Do kategorii pistoletów maszynowych dodano nowe klucze transformacyjne.
- Zaktualizowano misje alarmowe, by jedną z możliwych nagród za ich wykonanie były klucze transformacyjne pistoletów maszynowych.
- Zaktualizowano nagrody do wyboru z lam, by klucze transformacyjne pistoletów maszynowych były jedną z możliwych nagród.
- Profity obrońców, które zwiększały obrażenia zadawane bronią szturmową lub pistoletami, teraz obejmują także pistolety maszynowe.
- Obrońcy z broniami szturmowymi i obrońcy z pistoletami mogą teraz używać pistoletów maszynowych jako broni głównej.
- Kiedy gracze poddają recyklingowi pułapkę z ekwipunku, otrzymują do 100% materiałów, które zużyli do jej stworzenia, w zależności od poziomu wytrzymałości pułapki.
Poprawki błędów
- Obrońcy poprawnie trzymają włócznie.
Rozgrywka
Poprawki błędów
- Sztandar misji „Jazda absolutnie bezszkodowa” jest już wyświetlany poprawnie w sekcji nagród dziennika zadań.
- Poprawiono ścieżkę poruszania się pustaków dookoła BAZY.
- Rozłączanie graczy w zależności od poziomu mocy: nie rozłączamy już graczy ze zbyt niskim poziomem mocy po zakończeniu meczu.
- To poprawka błędu, który skutkował tym, że gracze nie byli rejestrowani po zakończeniu gry, co powodowało, że gra wyrzucała ich z meczu przed końcową sekwencją z podium, ponieważ nie mogła odszukać ich poziomu mocy.
Wrogowie
Poprawki błędów
- Pustaki zadają obrażenia budowlom, gdy gracze stoją na BAZIE.
Grafika i animacja
Poprawki błędów
- Wzniesione budowle nie wydają się już przeźroczyste po ulepszeniu.
Dźwięk
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że efekty dźwiękowe przeszukiwania skrzyni nie zawsze były odtwarzane.
Ogólne
Poprawki błędów
- Gracze mogą się już łączyć z serwerami gry po tym, jak zostali wylogowani z powodu zalogowania na innym urządzeniu.
- Włączenie konsoli PlayStation 4 ze stanu spoczynku nie powoduje już błędu „Tworzenie ekipy nie powiodło się”.
- Wciśnięcie spacji przy otwartym menu sztandaru nie powoduje już otwarcia kolejnego menu.
Interfejs
- Do opcji kontroli rodzicielskiej dodano możliwość wł./wył. wiadomości tekstowych.
- Przy wyłączonej funkcji rozmowy tekstowej próba wysłania wiadomości powoduje komunikat o błędzie.
Poprawki błędów
- W sklepie nie brakuje już ofert po zmianie ustawień językowych.
- Po przełączeniu broni z celownikiem na inną nie brakuje już celowników.
Społecznościowe
- Do zakładki czatu głosowego w panelu społecznościowym dodano przycisk „Włącz czat głosowy” widoczny, gdy gracz jest w ekipie, a jego czat głosowy jest wyłączony.
- Dodano powiadomienie „Włącz czat głosowy”, które pojawia się raz na sesję po dołączeniu do ekipy gracza z wyłączonym czatem głosowym.
- Naprawiono błąd, który powodował, że znacznik statusu czatu głosowego czasami nie był wyświetlany poprawnie u wyciszonych graczy.
- Powiadomienia o zaproszeniu do danej grupy nie pojawiają się już na ekranie po przyjęciu lub odrzuceniu zaproszenia.
Wydajność
- Zoptymalizowano renderowanie procesorowe na Switchu. Ma to na celu poprawę liczby wyświetlanych kl./s, kiedy w polu widzenia znajduje się wiele obiektów.
epicgames.com/fortnite/pl/patch-notes/v10-10-patch-notes