Aktualizacja 10.30 – Moczary Odpoczynku, Lepki Lasek!
Poznaliśmy oficjalny opis zmian w aktualizacji 10.30.
Battle Royale
Co nowego?
Moczary Odpoczynku
W tej nowej, bagiennej strefie szczeliny wystarczy kucnąć, by zamienić się w rekwizyt!
Lepki Lasek
Strefa szczeliny przyniosła z powrotem Lepki Lasek, lecz okolicę tę opanowało zamiłowanie do taco. Tutejsze taco są tak smakowite, że sam ich zapach skłania ludzi do zabawy!
Tryby okresowe:
Knock Town
Rodzaj drużyn: solo | Odradzanie się: włączone
Autor: AlanShinohara. Knock Town był jednym z trzech najlepszych projektów konkursu „Zrób nam tryb”!
Używajcie Przysysaka, by przemieszczać się i unikać strzałów, jednocześnie likwidując przeciwników w powietrzu przy użyciu pistoletu krzemieniowego. Wygrywa gracz, który pod koniec meczu ma na koncie najwięcej likwidacji!
Bronie i przedmioty
- Wycofano z gry:
- Pistolet maszynowy (krótka seria)
- Przywrócono do gry:
- Taktyczny pistolet maszynowy (Dostępny także na Placu zabaw!)
Poprawki błędów
- Gracze trafieni impulsem Granatu Uderzeniowego nie będą już niszczyć pobliskich pułapek, nie niszcząc wcześniej elementów budowli, do których te pułapki są przyczepione.
- Opis porażającej pułapki pokazuje teraz poprawną liczbę 4 gwiazdek (odpowiadającą epickiej klasie rzadkości) zamiast 2 (co wskazywało na klasę niepospolitą).
- Naprawiono błąd uniemożliwiający poprawne ustawienie porażającej pułapki po rzuceniu jej na pochylnię lub nierówne podłoże.
- BRUTAL będzie teraz odrzucany po dotknięciu Sześcianu na Latającej Wyspie.
- Tupnięcie BRUTALA teraz uszkadza inne pojazdy w bardziej konsekwentny sposób.
- Wcześniej tupnięcie zadawało innym pojazdom podwójne lub potrójne uszkodzenia.
- Kolor licznika czasu odnowienia BRUTALA teraz zmienia się odpowiednio do wartości czasu odnowienia.
Rozgrywka
- Moczary Odpoczynku
- Nadajnik szczeliny w pobliżu Oazy Odpoczynku doprowadził do powstania nowego miejsca na mapie! Ta strefa szczeliny o bagiennym klimacie jest świetnym miejscem, by przyczaić się na pewien czas.
- W tej strefie szczeliny gracze po kucnięciu zamieniają się w losowe rekwizyty. Ze stanu maskowania mogą wyjść naciskając przycisk ataku.
- Gracze udający rekwizyty nadal mogą zostać zranieni.
- Celownik pozwala graczom przycupnąć w jednym miejscu i wypatrywać ofiar nieświadomych zasadzki.
- W tej strefie szczeliny gracze po kucnięciu zamieniają się w losowe rekwizyty. Ze stanu maskowania mogą wyjść naciskając przycisk ataku.
- Nadajnik szczeliny w pobliżu Oazy Odpoczynku doprowadził do powstania nowego miejsca na mapie! Ta strefa szczeliny o bagiennym klimacie jest świetnym miejscem, by przyczaić się na pewien czas.
- Lepki Lasek
- Strefa szczeliny sprowadziła z powrotem Lepki Lasek! Tym razem Durrr Burgery są na wylocie, a ich miejsce zajęły taco!
- Z nieba regularnie będą spadać Ostre Taco. Mają tak apetyczny zapach, że gracze w tej strefie nie będą mogli powstrzymać się od tańca!
- W czasie tańca gracze są niewrażliwi na obrażenia i odzyskują zdrowie w tempie 20 pkt. na sekundę.
- Taniec nie chroni jednak przed obrażeniami od burzy ani nie przywraca zdrowia w jej obrębie.
- W czasie tańca gracze są niewrażliwi na obrażenia i odzyskują zdrowie w tempie 20 pkt. na sekundę.
- Ostre Taco można zjeść, by odzyskać 10 pkt. zdrowia/osłony i tymczasowo zwiększyć prędkość ruchu (o 40% na 20 s).
- Ostre Taco nie wytrzymują długo – zbierzcie je, zanim się zepsują!
- Wybór graczy
- Gracze będą mogli zagłosować na przedmioty, które chcą znów zobaczyć w sklepie!
- W tym tygodniu zaczyna się pierwsze głosowanie graczy. Aby dowiedzieć się więcej o wyborze graczy, przeczytajcie nasz wpis na blogu.
Poprawki błędów
- Miejsca na mapie nie wczytują się już w różnej odległości zależnej od kąta podejścia do nich.
- Naprawiono błąd powodujący wejście w tryb edycji elementu budowli, na który gracz nie celował.
- Reanimacja towarzysza z oddziału nie powoduje już rozłączenia reanimowanego.
Plac zabaw
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd pozwalający graczom ranić się nawzajem w centrum placu zabaw.
Wydajność
- Poprawiono wydajność kolizji z Bańkosłoną.
Grafika i animacja
- Postacie graczy opuszczają broń w pozie bezczynności, gdy stoją przy ścianie.
- Ma to na celu zredukowanie sytuacji, w których broń graczy przenika przez ścianę.
Poprawki błędów
- Zmieniono kolor zdobień stroju Jets 2019 – 2020 z białego na zielony, co lepiej odpowiada prawdziwym strojom.
- Kwietne malowanie jest już nakładane prawidłowo na karabiny szturmowe i snajperki.
- Uszkadzanie drzew nie wywołuje już tekstury kamienia na ich liściach, ani nie powoduje przezroczystości tekstury drewna.
Dźwięk
- Ściszono o 50% odgłos rozkładania i składania lotni towarzyszy z drużyny.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący czasowe wyciszanie odgłosów busa bojowego.
Interfejs
Poprawki błędów
- Wysyłanie zgłoszenia w czasie powtórki nie będzie już blokować gracza w menu zgłaszania graczy ani wpisywania uwag.
- Komunikat po likwidacji innego gracza przy pomocy triceratopsa ze Złomoszczeliny będzie teraz wskazywać na wysłanie ofiary do okresu kredy.
- Wcześniej komunikat o likwidacji wskazywał, że ofiarę wysłano do okresu jurajskiego, lecz triceratopsy żyły tylko w okresie kredy. Przepraszamy za to przeoczenie iście dinozaurowych rozmiarów.
Powtórki
- Naprawiono błąd uniemożliwiający poprawne sterowanie myszą w niektórych powtórkach.
- Zbliżenie się do amunicji nie powoduje już wystąpienia komunikatu „Nie możesz nieść tego więcej!” podczas oglądania powtórki.
Wersja na urządzenia mobilne
- Nowe ustawienia
- Budowanie i edycja
- Gracze mogą teraz dostosować czułość sterowania dotykiem w trybach budowania i edycji.
- Przełączanie celowania
- Ustala, czy celowanie włącza się jednym przyciśnięciem, czy też przytrzymując przycisk.
- Wyłączenie tej opcji sprawi, że do celowania niezbędne będzie przytrzymanie przycisku celownika.
- To ustawienie jest domyślnie wyłączone.
- Wyłączenie tej opcji sprawi, że do celowania niezbędne będzie przytrzymanie przycisku celownika.
- Opcja przełączania celowania dotyczy teraz również sterowania dotykiem, a także sterowania padem w wersji mobilnej.
- Ustala, czy celowanie włącza się jednym przyciśnięciem, czy też przytrzymując przycisk.
- Potwierdzaj edycję przy puszczeniu
- To ustawienie umożliwi graczom automatyczne potwierdzanie edycji za każdym razem, gdy puszczą przycisk edycji.
- Mnożnik przyśpieszenia przy sterowaniu dotykiem
- Wartość 1 oznacza pełne przyśpieszenie podczas rozglądania się przy sterowaniu dotykiem, a wartość brak takiego przyśpieszenia.
- To nie jest to samo, co ustawienie czułości! Niższe wartości niekoniecznie przekładają się na wolniejsze rozglądanie się.
- Budowanie i edycja
- Nowy przycisk
- Przycisk zerowania wyboru edycji
- Przycisk ten znajduje się w zmieniaczu układu interfejsu.
- Powoduje on przywrócenie domyślnego stanu edycji elementów budowli w chwili otwarcia ich w celu edycji.
- Przycisk zerowania wyboru edycji
- Dodano obsługę 60 klatek/s na iPhone X.
- Zmieniono celownik przy strzelaniu automatycznym, by poprawić widoczność na powierzchniach o większej jasności.
- Zmieniono strzelanie automatyczne strzelby taktycznej i strzelby z magazynkiem bębnowym.
- Skrócono maksymalny dystans strzelania automatycznego, by dopasować je do zasięgu skutecznego broni.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący automatyczny wystrzał z broni po ustawieniu pułapki.
- Automaty do sprzedaży przedmiotów nie wydają już błędnych przedmiotów, gdy gracze używają ekranu dotykowego.
- Znany problem: Gracze używający dedykowanego przycisku do podnoszenia nadal mogą otrzymywać niewłaściwe przedmioty. Pracujemy nad naprawą błędu.
- Rubryka likwidacji drużynowych pokazuje już prawidłową liczbę likwidacji.
- Naprawiono niemożliwą do otwarcia skrzynię na północny wschód od zamarzniętego jeziora w Lepkim Lasku.
- Poprawiono źle podpisane przyciski BRUTALA w interfejsie w grze.
- Wykonanie emotki podczas prowadzenia BRUTALA nie wycisza już dźwięku ani nie powoduje zawieszenia się gry.
- Zamknięcie menu ustawień podczas przewijania nie uniemożliwia już przewijania po ponownym otwarciu tego menu.
- Podwyższono maksymalny poziom głośności osiągalny na Androidzie.
- Strzały ze snajperki Zwiadowca Burzy, pospolitego karabinu szturmowego, pistoletu z tłumikiem i rękodziała wydają teraz odpowiednie odgłosy.
- Przycisk szybkiego leczenia znika teraz po użyciu ostatniego przedmiotu leczącego w obrębie burzy. Nie znika on natomiast po wejściu na teren burzy.
- Na słabszych urządzeniach można już odczytać napisy na trofeach Fortnite World Cup.
- Ekran wyboru trybu strzelania nie wyświetla już różowych pól na Androidzie.
- W trybie Naparzanki przyciski paska szybkiego dostępu nie będą już zasłaniane przez liczniki celów i likwidacji.
- Dokonaliśmy serii poprawek graficznych i dźwiękowych następujących elementów:
- Bus bojowy
- Strój Synapsy
- Strój nawigatora BRUTALA
- Zbierak Świetlik
- Zbierak Wałek Renegata
- Zbierak Toporoni
- Strój Disco Mistrzyni
- Zbierak Laserowy Kilof
- Zbierak Lizakilof
- Strój Gwiaździstej Strażniczki
- Strój Freestyle podczas wykonywania emotek
- Zbierak Krawędź Szczeliny
- Strój Shifu
- Strój Dynama
- Zbierak Wysokie Napięcie wydaje teraz odpowiednie odgłosy w szafce.
- Plecak Detonator jest już widoczny po założeniu go.
- Kilof Miażdżyciel pokazuje teraz smugę przy zamachnięciu się.
Podsumowanie
- Zmiany z poprawki z 5 września
- Dokonaliśmy poprawek balansu gry. Szczegółowe informacje znajdziecie w tym artykule na naszym blogu.
- Zmiany z poprawki z 6 września
- Znaczniki-strzałki członków drużyny, którzy są jeszcze widoczni, nie znikają już w trybach z dużymi drużynami.
- Zmiany z poprawki z 6 września
- Planujemy rozwiązać ten problem w kolejnej aktualizacji.
Tryb kreatywny
Co nowego?
Bohaterowie i złoczyńcy
Opowiedzcie się po stronie dobra lub zła przy użyciu 4 nowych gotowców. Zbudujcie posiadłość bohatera lub stwórzcie diaboliczną kryjówkę złoczyńcy.
Automat do sprzedaży przedmiotów
Wyczekiwana zmiana. Możecie już ustawić i dostosować własne automaty do sprzedaży przedmiotów!
Urządzenia klas
Zestaw urządzeń o bogatych możliwościach konfiguracji, które pozwolą wam na stworzenie własnych klas graczy o indywidualnych cechach.
Wyspy
- Zaktualizowano wygląd i rozkład ekranu ustawień „Moja wyspa”. Ekran ten jest teraz zakładką głównego menu w grze, lecz nadal można go wywołać w poprzedni sposób.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący, że gracze czasami tracili połączenie podczas zapisywania wyspy.
- Naprawiono błąd sprawiający, że wyspa była niewidzialna, a gracze zdawali się wisieć w powietrzu.
Rozgrywka
- Dodano nowe opcje do ustawień „Moja wyspa”:
- Domyślny identyfikator klasy: określa klasę, jaka będzie domyślnie przyznawana graczom na początku każdej rundy.
- Brak, 1-16 (domyślnie: brak)
- Przywróć domyślną klasę, gdy: określa, w którym momencie gry gracz ma odzyskać domyślną klasę.
- Runda dobiegnie końca, gra dobiegnie końca, gracz zostanie zlikwidowany (domyślnie: gra dobiegnie końca)
- Domyślny identyfikator klasy: określa klasę, jaka będzie domyślnie przyznawana graczom na początku każdej rundy.
Poprawki błędów
- Tymczasowo wyłączono blokowanie przypisań klawiszy po wyłączeniu opcji „Zezwól na budowanie”, ponieważ czasami uniemożliwiało to stawianie pułapek na istniejących wyspach.
- Naprawiono błąd powodujący natychmiastowe zakończenie gry w sytuacji, gdy włączono opcję „Wygrywa ostatni pozostały”, a jedna drużyna ma nieskończoną liczbę odrodzeń.
- Naprawiono błąd ograniczający po teleporcie możliwość ruchu graczy, którzy wsiedli do pojazdu nachodzącego na szczelinę.
- Gracze nie będą się już blokować podczas odradzania w sytuacji powrotu do centrum z trybu obserwatora.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający anulowanie maskowania jako rekwizyt, jeśli gracze próbowali anulować maskowanie podczas kolizji z innym obiektem.
Bronie i przedmioty
- Dodano legendarny czterotaktowy karabin snajperski do ekwipunku trybu kreatywnego.
- Dodano rzadki pistolet do ekwipunku trybu kreatywnego.
- Dodano porażającą pułapkę do ekwipunku trybu kreatywnego.
Poprawki błędów
- Flagi nie będą już pozostawać w ekwipunku gracza po jego zlikwidowaniu.
Gotowce i galerie
- Dodano 4 nowe gotowce.
- Siedlisko złoczyńcy
- Zapuszczone siedlisko złoczyńcy
- Posiadłość bohatera
- Zapuszczona posiadłość bohatera
- Dodano 6 nowych galerii.
- Siedlisko złoczyńcy
- Zapuszczone siedlisko złoczyńcy
- Posiadłość bohatera
- Zapuszczona posiadłość bohatera
- Szary klif, trawa
- Bohater/złoczyńca, rekwizyty
- Dodano ciemnofioletowy samochód do galerii samochodów B.
- Dodano chmarę nietoperzy do galerii cząsteczek B.
Poprawki błędów
- Zablokowano możliwość przeszukiwania niektórych skrzyń z gotowca kompleksu kontenerów.
Urządzenia
- Zwiększono liczbę dostępnych kanałów aktywatora z 32 do 50, a odbiorników – z 40 do 50.
- Dodano urządzenie kreatora klas.
- Umożliwia on zdefiniowanie własnych klas graczy. Każde takie urządzenie określa ustawienia i ekwipunek początkowy jednej klasy.
- Aby zdefiniować ekwipunek początkowy klasy, należy upuścić przedmioty na urządzenie.
- Urządzenie to w połączeniu z wybieraczem klas służy do wykorzystywania klas podczas gry.
- Nazwa klasy: określa nazwę danej klasy, wyświetlaną w interfejsie gry.
- Identyfikator klasy: określa klasę, której mają dotyczyć ustawienia tego urządzenia.
- Brak, 1-16 (domyślnie: brak)
- Zapewnia przedmioty po odrodzeniu się: gdy ta opcja jest włączona, urządzenie zapewnia przedmioty zlikwidowanym graczom w momencie odrodzenia.
- Wł., wył. (domyślnie: wył.)
- Widoczność podczas gry: wł., wył. (domyślnie: wył.)
- Dodatkowa amunicja do broni: wł., wył. (domyślnie: wł.)
- Początkowa ilość zdrowia: 1% zdrowia, 50% zdrowia, 100% zdrowia, nieśmiertelność, nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Maksymalne zdrowie: 1 pkt., 25 pkt., 75 pkt., 100 pkt., 200 pkt., 500 pkt., 1000 pkt., 2000 pkt., 10000 pkt., nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Początkowa ilość osłon: puste osłony, 50% osłon, 100% osłon, nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Maksymalna osłona: brak, 25 pkt., 50 pkt., 75 pkt., 100 pkt., 200 pkt., 500 pkt., 1000 pkt., 2000 pkt., 10000 pkt., nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Błyskawiczne przeładowanie: wł., wył., nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Nieskończona amunicja: wł., wył., nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Nieskończone zasoby: wł., wył., nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Zachowaj przedmioty po zlikwidowaniu: upuść, zachowaj, usuń, nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Zachowaj zasoby po zlikwidowaniu: upuść, zachowaj, usuń, nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Obrażenia od upadku: wł., wył., nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Grawitacja: bardzo niska, niska, normalna, wysoka, bardzo wysoka, nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Zmęczenie skokami: wł., wył., nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Lot gracza: wł., wył., nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Nazwy i położenie graczy: pokazuj zawsze, ukrywaj zawsze, nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Ponowne rozkładanie lotni: wł., wył., nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Powalenie: wł., wył., nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Zezwól na budowanie: wł., wył., nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Czas odrodzenia: 1-30 s, nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Pojawianie się: bez końca, 1-10 razy, nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Zdrowie przyznawane za likwidację: 0, 10, 25, 50, 100, 250, 500, 1000, nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Drewno przyznawane za likwidację: 0, 10, 25, 50, 100, 250, 500, 1000, nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Kamień przyznawany za likwidację: 0, 10, 25, 50, 100, 250, 500, 1000, nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Metal przyznawany za likwidację: 0, 10, 25, 50, 100, 250, 500, 1000, nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Limit zasobów budowlanych: 0, 100, 150, 200, 300, 400, 450, 500, 750, 999, 2000, nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Zezwól na upuszczanie przedmiotów: wł., wył., nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Zezwól na podnoszenie przedmiotów: wł., wył., nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Tempo zbierania zasobów: x0, x0,1, x0,5, x1, x2, x3, x4, x5, x10, nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Czas niewrażliwości po odrodzeniu się: 0 s, 1 s, 2 s, 5 s, 10 s, 20 s, 30 s, 40 s, 50 min, 1 min, 2 min, 5 min, 10 min, nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Umożliwia on zdefiniowanie własnych klas graczy. Każde takie urządzenie określa ustawienia i ekwipunek początkowy jednej klasy.
- Dodano nowe urządzenie – wybieracz klas:
- Tworzy strefę, która zmienia klasę graczy na określoną.
- Identyfikator klasy: określa, którą klasę otrzymają gracze po wejściu do strefy. Jeśli wybrano opcję „brak”, gracze wchodzący do tej strefy zostaną pozbawieni klasy.
- Brak, 1-16 (domyślnie: brak)
- Drużyna: określa, która drużyna może aktywować to urządzenie.
- Dowolna, 1-16 (domyślnie: dowolna)
- Czas przełączania: określa, jak długo gracz musi pozostać w strefie, zanim zmieni klasę.
- Natychmiast, 1 s, 2 s, 3 s, 4 s, 5 s, 6 s, 7 s, 8 s, 9 s, 10 s, 15 s, 20 s (domyślnie: 3 s)
- Odródź gracza przy przełączeniu: określa, czy urządzenie wymusi odrodzenie gracza po nadaniu mu nowej klasy.
- Wł., wył. (domyślnie: wył.)
- Rozmiar przestrzeni: 0,5 m, 1 m, 2 m, 3 m, 4 m, 5 m, 10 m, 15 m, 20 m, 30 m, 40 m, 50 m (domyślnie: 1 m)
- Widoczność przestrzeni podczas gry: określa, czy strefa urządzenia ma być widoczna podczas gry.
- Wł., wył. (domyślnie: wł.)
- Widoczność podczas gry: określa, czy urządzenie ma być widoczne podczas gry.
- Wł., wył. (domyślnie: wł.)
- Kolor akcentów: kolor drużyny, biały, błękitny, czerwono-pomarańczowy, złoty, zielone jabłuszko, fuksjowy, pomarańczowy, akwamarynowy, kremowy, fioletowy, neonowy zielony, modry, srebrny, zielononiebieski, różowy, zielony (domyślnie: zielononiebieski)
- Włączono: urządzenie będzie włączone podczas ustalonych faz.
- Wyłączono, włączono, tylko przed grą, tylko gra (domyślnie: tylko gra)
- Obsługa nadajników:
- Po zmianie klasy transmituj na: w momencie zmianie klasy gracza przez to urządzenie nadaj transmisję na określonym kanale.
- Brak kanału, 1-50 (domyślnie: brak kanału)
- Po zmianie klasy transmituj na: w momencie zmianie klasy gracza przez to urządzenie nadaj transmisję na określonym kanale.
- Obsługa odbiorników:
- Włącz przy transmisji od: brak kanału, 1-50 (domyślnie: brak kanału)
- Wyłącz przy transmisji od: brak kanału, 1-50 (domyślnie: brak kanału)
- Zmień klasę gracza przy transmisji od: nadaje aktywującemu graczowi klasę określoną przez to urządzenie po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
- Brak kanału, 1-50 (domyślnie: brak kanału)
- Dodano własne automaty do sprzedaży przedmiotów.
- Teraz gracze mogą sami ustawić automaty i zadecydować, które przedmioty będzie można kupić za materiały.
- Aby dodać przedmioty do automatu, należy upuścić je obok automatu po postawieniu go. Przedmioty będą udostępniane graczom w takiej kolejności, w jakiej zostaną dodane do automatu.
- Zakup pierwszego zapisanego przedmiotu będzie zużywał drewno z ekwipunku gracza, zakup drugiego kamień, a trzeciego metal.
- Koszt pierwszego przedmiotu (drewno): Za darmo, 5, 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 110, 120, 130, 140, 150, 160, 170, 180, 190, 200, 220, 240, 260, 280, 300, 320, 340, 360, 380, 400, 420, 440, 460, 480, 500, 550, 600, 650, 700, 800, 900, 999 (domyślnie: za darmo)
- Koszt drugiego przedmiotu (kamień): Za darmo, 5, 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 110, 120, 130, 140, 150, 160, 170, 180, 190, 200, 220, 240, 260, 280, 300, 320, 340, 360, 380, 400, 420, 440, 460, 480, 500, 550, 600, 650, 700, 800, 900, 999 (domyślnie: za darmo)
- Koszt trzeciego przedmiotu (metal): Za darmo, 5, 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 110, 120, 130, 140, 150, 160, 170, 180, 190, 200, 220, 240, 260, 280, 300, 320, 340, 360, 380, 400, 420, 440, 460, 480, 500, 550, 600, 650, 700, 800, 900, 999 (domyślnie: za darmo)
- Dodatkowa amunicja do broni: wł., wył. (domyślnie: wł.)
- Włączony na początku gry: włączony, wyłączony (domyślnie: włączony)
- Obsługa odbiorników:
- Włącz przy transmisji od: brak kanału, 1-50 (domyślnie: brak kanału)
- Wyłącz przy transmisji od: brak kanału, 1-50 (domyślnie: brak kanału)
- Generuj przy transmisji od: brak kanału, 1-50 (domyślnie: brak kanału)
- Przejdź do kolejnego przedmiotu przy transmisji od: brak kanału, 1-50 (domyślnie: brak kanału)
- Obsługa nadajników:
- Po stworzeniu przedmiotu transmituj na: brak kanału, 1-50 (domyślnie: brak kanału)
- Dodano opcje aktywatorów i odbiorników do generatora przedmiotów do przechwycenia.
- Obsługa nadajników:
- Po upuszczeniu przedmiotu transmituj na: w momencie upuszczenia przez gracza przedmiotu do przechwycenia nadaj transmisję na określonym kanale.
- Brak kanału, 1-50 (domyślnie: brak kanału)
- Po przejęciu przedmiotu transmituj na: w momencie „przejęcia” przez gracza przedmiotu do przechwycenia w strefie punktowanej nadaj transmisję na określonym kanale.
- Brak kanału, 1-50 (domyślnie: brak kanału)
- Po upuszczeniu przedmiotu transmituj na: w momencie upuszczenia przez gracza przedmiotu do przechwycenia nadaj transmisję na określonym kanale.
- Obsługa odbiorników:
- Włącz przy transmisji od: brak kanału, 1-50 (domyślnie: brak kanału)
- Wyłącz przy transmisji od: brak kanału, 1-50 (domyślnie: brak kanału)
- Obsługa nadajników:
- Dodano opcje interfejsu i tekstu do generatora piłek:
- Umożliwia to pokazywanie graczom położenie piłki za pomocą ikony strzałki, a także dodawanie tekstu widocznego na ekranie zależnie od przynależności do drużyny w grze
- Ikona w interfejsie: brak, styl strzałki (domyślnie: brak)
- Drużyna sojuszników: wszyscy neutralni, dowolna, 1-16, wszyscy wrogowie (domyślnie: wszyscy neutralni)
- Widoczność dla drużyn: dowolna, 1-16, wszyscy wrogowie, wszyscy neutralni, wszyscy sojusznicy (domyślnie: dowolna)
- Identyfikator ikony interfejsu: brak, A-D, W-Z (domyślnie: brak).
- Wymaga widoczności: tak, nie (domyślnie: tak)
- Ukryj ikonę interfejsu w odległości: 2 m, 5 m, 10 m, 15 m, 20 m, 30 m, 50 m, 100 m, 150 m, 200 m, 250 m, 500 m (domyślnie: 20 m)
- Tekst ikony wroga: określa, jaki tekst wyświetlać u wrogich graczy.
- Tekst ikony sojusznika: określa, jaki tekst wyświetlać u sprzymierzonych graczy.
- Tekst ikony neutralnej: określa, jaki tekst wyświetlać u neutralnych graczy.
- Rozmiar tekstu interfejsu: x1, x1,5, x2 (domyślnie: x1)
- Obsługa odbiorników:
- Ukryj interfejs w grze przy transmisji od: brak kanału, 1-50 (domyślnie: brak kanału)
- Pokaż interfejs w grze przy transmisji od: brak kanału, 1-50 (domyślnie: brak kanału)
- Dodano nową opcję do generatora przedmiotów:
- Twórz przedmioty bez przerwy: tworzy przedmioty nawet wtedy, gdy ostatnio stworzone przedmioty są nadal w grze.
- Wł., wył. (domyślnie: wył.)
- Twórz przedmioty bez przerwy: tworzy przedmioty nawet wtedy, gdy ostatnio stworzone przedmioty są nadal w grze.
- Dodano nową opcję do urządzenia ekwipunku i ustawień drużyny:
- Domyślny identyfikator klasy: określa klasę przyznawaną domyślnie graczom wybranej drużyny na początku każdej rundy.
- Brak, 1-16, nie zastępuj (domyślnie: nie zastępuj)
- Domyślny identyfikator klasy: określa klasę przyznawaną domyślnie graczom wybranej drużyny na początku każdej rundy.
- Dodano nową opcję do urządzeń podstawowego sterownika burzy i zaawansowanego sterownika burzy.
- Zachowanie po zakończeniu: określa, co ma się dziać z burzą po tym, jak jej ostatnia faza dobiegnie końca.
- Zostań na miejscu, zniszcz od razu, zniszcz za 5 s, zniszcz za 10 s, zniszcz za 15 s, zniszcz za 30 s, zniszcz za 60 s, zniszcz za 2 min, zniszcz za 3 min, zniszcz za 4 min, zniszcz za 5 min (domyślnie: zostań na miejscu)
- Zachowanie po zakończeniu: określa, co ma się dziać z burzą po tym, jak jej ostatnia faza dobiegnie końca.
- Dodano nową opcję do menadżera potworów:
- Prędkość ruchu: bardzo niska, niska, wysoka, bardzo wysoka (domyślnie: wysoka)
- Dodano nowe wartości do opcji „Czas od początku rundy” w urządzeniu komunikatów interfejsu.
- 6 min, 7 min, 8 min, 9 min, 10 min.
- Dodano nowe opcje urządzenia obszaru punktowanego.
- Włączono podczas fazy: wszystkie, tylko przed grą, tylko gra, brak (domyślnie: wszystkie)
- Włącz przy transmisji od: brak kanału, kanał 1-16 (domyślnie: brak kanału)
- Wyłącz przy transmisji od: brak kanału, kanał 1-16 (domyślnie: brak kanału)
- Zużywaj przedmiot po zdobyciu punktów: tak, nie (domyślnie: tak)
- Zużywaj przedmiot po upuszczeniu: tak, nie (domyślnie: tak)
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd uniemożliwiający poprawne zebranie przedmiotów z generatora po włączeniu opcji „Podnieś po przejechaniu”.
- Opcja „Uszkodzenia budowli w grze” w urządzeniu ustawień drużyny teraz prawidłowo zastępuje ustawienia menu „Moja wyspa”.
- Wyłączono wspomaganie celowania przy piłkach z generatora.
- Gracze nie będą już widzieć czerwonej bryły w grze po ustawieniu generatora liczb losowych.
- Krąg burzy ustawiony przez zaawansowany sterownik burzy nie staje się już widoczny po pełnym zamknięciu w grze.
- Naprawiono błąd umożliwiający ostrzał graczy przez wartowników przebywających w strefie rozbrojenia.
- Naprawiono błąd sprawiający, że ustawienie „tylko rozgrzewka” w urządzeniu Bariery nie działało przed rozpoczęciem gry.
- Naprawiono błąd sprawiający, że nadajnik „Po podniesieniu przedmiotu transmituj na” generatora przedmiotów nie wysyłał sygnału, jeśli tym przedmiotem była flaga.
- Podgląd generatora przedmiotu odzwierciedla już poprawnie ustawienie rozmiaru grafiki przedmiotu.
- Naprawiono błąd powodujący aktywację zbliżeniową urządzenia wybuchowego w momencie rozpoczęcia gry.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający zużycie przedmiotów przez strefę punktowaną po włączeniu tej opcji.
- Naprawiono błąd sprawiający, że strefa punktowana pulsowała, lecz nie przyznawała punktów.
- Naprawiono błąd sprawiający, że cząsteczki w dużych strefach punktowanych stawały się niewidzialne po oddaleniu od środka strefy.
- Naprawiono błąd związany z ustawieniem widoczności wybuchowej beczki dla drużyn.
- Naprawiono błąd umożliwiający zniszczenie wybuchowej beczki w fazie rozgrzewki.
- Naprawiono błąd powodujący pojawianie się widocznych efektów cząsteczkowych po uderzeniu w niewidzialne urządzenie celu.
Interfejs i opcje społecznościowe
- Dodano nowy sposób wywołania menu ustawień „Moja wyspa” z ekwipunku trybu kreatywnego. Teraz możecie otworzyć menu i rozpocząć grę równie szybko, jak wybieracie urządzenie do ustawienia na wyspie.
- Następujące urządzenia otrzymały przycisk „Wyczyść przedmioty”, usuwający wszystkie przedmioty z ekwipunku upuszczone na nie: strefa punktowana, generator przedmiotów do przechwycenia, kreator klas. W przyszłych wersjach gry funkcję tę otrzymają również inne urządzenia.
Poprawki błędów
- Interfejs w grze wyświetla teraz komunikat, gdy gracz osiągnie limit urządzeń.
- Gracze mogą usunąć wyspę o takiej samej nazwie, jak aktualnie wczytana wyspa.
- Szybkość przewijania niektórych zakładek ekwipunku jest już konsekwentna.
Ratowanie Świata
Co nowego?
Penny rusza w trasę – część 2!
W tym tygodniu pomożecie Penny dotrzeć do stacji radiowej w ramach fascynującego sequelu, w którym sprawy stają się nieco dziwne. Ładujcie furgonetkę i zbierajcie grupę, bo pora ruszać w drogę z nowym zadaniem tygodniowym!
Agentka Polowa Rio powraca!
Przygotujcie się, by załadować Działo Fazowe i sprzątnąć pustaki jednym wybuchem! Agentka Polowa Rio powraca do sklepu okolicznościowego!
Misje i systemy
- W tym tygodniu dzięki Larsowi i jego zamiłowaniu do muzyki otrzymacie nowe zadanie wątku „Pora ruszać w drogę”. Szczegóły znajdziecie w dzienniku zadań!
- Usunięto niektóre z możliwych kierunków ataku wrogów z kilku amplifikatorów na mapie obrony burzowej tarczy w Twine Peaks.
- Usunięto „kolizyjne” tworzenie stworów, powodujące zniszczenie budowli w miejscu pojawienia się pustaka. Bardzo utrudniało to zbudowanie odpowiednich umocnień, zdolnych do przetrwania niektórych fal.
- Teraz jeśli gracze spróbują rozpocząć misję obrony burzowej tarczy, a fort tarczy jest nadal rozebrany, pojawi się komunikat. Przed rozpoczęciem misji lub oczekiwania na pomoc fort musi być stabilny (tj. nie może trwać jego edycja).
- Zwiększono o 25% liczbę czystych kropli deszczu otrzymywanych w nagrodę za ukończenie misji o mocy 140.
- Przykładowo: misja, która w poprzedniej wersji zapewniała 64 czystych kropli deszczu, teraz zapewnia ich 80.
- Zwiększono ilość materiałów do ewolucji i profitu+ otrzymywanych za ukończenie misji o poziomie mocy 108 z udziałem 4 graczy. Przykładowo:
- Misja dla 4 graczy w strefie o mocy 108, która w poprzedniej wersji zapewniała 168 czystych kropel deszczu, w wersji 10.30 będzie dawać 256 czystych kropel deszczu.
- Misja dla 4 graczy w strefie o mocy 140, która w poprzedniej wersji zapewniała 168 czystych kropel deszczu, w wersji 10.30 będzie dawać 320 czystych kropel deszczu.
- Misja dla 4 graczy w strefie o mocy 108, która w poprzedniej wersji zapewniała 164 czyste krople deszczu, w wersji 10.30 będzie dawać 204 czyste krople deszczu.
- Misja dla 4 graczy w strefie o mocy 140, która w poprzedniej wersji zapewniała 164 czyste krople deszczu, w wersji 10.30 będzie dawać 248 czystych kropel deszczu.
- Uwaga: To tylko przykłady. W zależności od osiągnięć w misji, będziecie mogli zdobyć mniej lub więcej materiałów. Więcej informacji znajdziecie we wpisie na blogu!
Poprawki błędów
- Znacznie zmniejszono ryzyko, że gracze rozpoczną misję w pobliżu obozu.
- Gracze mogą już „odnaleźć meteoryt” na dnie krateru w zadaniu Komety Juniora.
Interfejs
- Dodano animację przewijania do menu zarządzania przedmiotami.
- Dodano pistolety maszynowe na ścianie za Clip na ekranie zbrojowni.
Poprawki błędów
- Emotek przypisanych do konkretnych strojów nie można już wybrać z koła emotek w sytuacji, gdy nie można ich użyć.
- Zredukowano bałagan powodowany przez nachodzenie tekstu komunikatów ekranu wczytywania na pasek podpowiedzi.
- Efekt przewijania czasu podczas otwierania lamy jest już wyświetlany poprawnie.
- Wyświetlani bohaterowie są już prawidłowo aktualizowani po zmianie dowódcy aktualnego zespołu bohaterów.
- Poprawiono migający tekst na ekranie podglądu przedmiotów, na który chwilowo nakładały się zdolności bohatera.
- Opis pułapki w interfejsie nie podaje już nieprawidłowej wartości trwałości.
- Gracze nie mogą już przypadkowo poruszać się po interfejsie gry przy otwartym panelu społecznościowym.
- Przyciski zmiany stron koła emotek w lobby po ustawieniu schematu sterowania „Budowniczy Pro” będą teraz odpowiednio podpisane.
- W rezultatach otwarcia lamy nie będzie już widać nadmiarowych kopii przedmiotów.
- Interfejs w misji uzupełnienia zapasów jest już wyświetlany poprawnie po wykonaniu wszystkich zadań głównych.
- Poprawiono błędy gramatyczne w tekście ekspedycji (dotyczy wersji w jęz. angielskim)
Bohaterowie
- Agentka Polowa Rio na powrót znajduje się w sklepie okolicznościowym!
- Profit standardowy: Działo Fazowe
- Po użyciu Przesunięcia Fazowego następny strzał z broni dystansowej emituje Impuls Fazowy, zadający 31 pkt. bazowych obrażeń od energii i przebijający wrogów.
- Profit dowódcy: Działo Fazowe +
- Po użyciu Przesunięcia Fazowego następny strzał z broni dystansowej emituje Impuls Fazowy, zadający 93 pkt. bazowych obrażeń od energii i przebijający wrogów.
- Profit drużynowy: Blaster Fazowy
- Co 5 s twój kolejny strzał będzie emitować Impuls Fazowy, zadający 47 pkt. bazowych obrażeń od energii
- .
- W sklepie okolicznościowym od 12 września, godz. 2:00 czasu polskiego.
- Profit standardowy: Działo Fazowe
- Zmierzch Bogów znów uderza do akcji!
- Profit standardowy: Zwrot do Nadawcy
- Uderzenie Sejsmiczne powraca do pierwotnego miejsca uderzenia. Zmniejsza obrażenia oraz siłę trafienia Uderzenia Sejsmicznego o 25%.
- Profit dowódcy: Zwrot do Nadawcy +
- Uderzenie Sejsmiczne powraca do pierwotnego miejsca uderzenia. Zwiększa obrażenia oraz siłę trafienia Uderzenia Sejsmicznego o 125%.
- Profit drużynowy: Nie Tak Szybko
- Zamraża wrogów atakujących w zwarciu na 2 s. Mgielne potwory ulegają spowolnieniu o 43%
- .
- Dostępny po ukończeniu zadania „Edycja Limitowana”.
- Profit standardowy: Zwrot do Nadawcy
- Egzekutor Burza Ostrzy wskakuje do bitwy!
- Profit standardowy: Kunaihilacja
- Noże Burzy Kunai eksplodują po trafieniu, zadając 4 pkt. bazowych obrażeń od energii w promieniu 0,25 pola.
- Profit dowódcy: Kunaihilacja +
- Noże Burzy Kunai eksplodują po trafieniu, zadając 8 pkt. bazowych obrażeń od energii w promieniu 0,5 pola.
- Profit drużynowy: Nieskończony Cień
- Za każdego Ninję mającego co najmniej 3 gwiazdki wydłuża czas trwania Postawy Cienia o 4 s.
- Dostępny po ukończeniu zadania „Edycja Limitowana”.
- Profit standardowy: Kunaihilacja
Poprawki błędów
- Poprawiono literówkę w opisie Breakbeatowej Tygrysicy (dotyczy wersji w jęz. angielskim).
- Animacji rozstawiania BAZY nie można już przerwać poprzez zmianę broni.
- Poprawiono animacje Budowniczych w lobby.
- Skok Modliszki teraz poprawnie zadaje obrażenia po użyciu Ciosu z Doskoku z aktywnym modyfikatorem burzy Skaczący Ninja.
- Szarża nie wyrzuca już wrogów na zbyt dużą odległość, jeśli wbije ich do obozu.
- Zmierzch Bogów, Piorunująca Thora oraz Agentka Polowa Rio zajmują teraz miejsce w ekwipunku.
- Nie można już umieścić EWKI tak, by nachodziła na obóz.
Bronie i przedmioty
Poprawki błędów
- Łomotacz Parowy teraz poprawnie nalicza premię do obrażeń przy Ataku Wirowym kosą, a nie ataku narzędziem.
- Naprawiono błąd czasami uniemożliwiający wyświetlanie efektów graficznych ładowania i maksymalnego ładunku Crescendo na niektórych klientach gry.
- Schematy Blastera Beatów zajmują teraz miejsce w ekwipunku i można je przeznaczyć do recyklingu.
- Odgłos przeładowania Wyrzutni V6 jest teraz odtwarzany prawidłowo u wszystkich graczy w danej misji.
- Instrumencik śmierci teraz prawidłowo znika po wybuchu.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający zatrzymanie trzęsienia kamerą po użyciu Ciosu z Doskoku.
Rozgrywka
- Dodano nowy modyfikator alarmowy burzy – „Potężne pistolety maszynowe”.
Poprawki błędów
- Punkty patrolu teraz poprawnie znikają po tym, jak pojawią się na mapie.
- Krzepkie pustaki z tarczami o żywiole natury mogą już blokować ataki.
Grafika i animacja
Poprawki błędów
- Efekty graficzne natury nie pozostają już zbyt długo na tarczy tańczącego pustaka.
Dźwięk
Poprawki błędów
- Zróżnicowano odgłosy zderzeń pojazdów (samochodów, busów, ciężarówek); teraz różne rodzaje pojazdów wydają różne odgłosy.
- Zaktualizowano odgłosy blasterów, by poprawić orientację dźwiękową podczas walki.
- Zaktualizowano dźwięk sekwencji startu furgonetki w misji lotu na błyskawicy.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający zatrzymanie muzyki tańczącego pustaka w momencie zlikwidowania go.
- Zaktualizowano odgłosy odrzucania pustaków przez pułapki ścienne i podłogowe.
- Dostosowano poziom głośności muzyki i efektów dźwiękowych w stanie powalenia.
- Zmieniono odgłos nieotrzymania premii na krótszy, by lepiej zsynchronizować go z odgłosami interfejsu.
Ogólne
Poprawki błędów
- Budowle nie pozostają już jasnożółte.
- Usunięto problem występujący na konsolach Xbox One, wyświetlający komunikat o błędzie podczas uruchamiania gry i wyrzucający graczy do menu konsoli.
Wydajność
- Zoptymalizowano wczytywanie poziomów na konsoli Switch, by budowle wczytywały się w pełni przed lądowaniem graczy.
- Uwaga: to spowoduje, że najbliższa aktualizacja będzie mieć rozmiar większy niż zwykle.
- Skrócono czas wczytywania gry na konsolach Switch. Uruchamianie gry będzie teraz trwać ok. 10 sekund krócej.
- Poprawiono czas aktywacji na konsolach Xbox One. Skróci to oczekiwanie na pojawienie się ekranu wczytywania.
- Poprawiono wydajność animacji chwiania się budynków.
epicgames.com/fortnite/pl/patch-notes/v10-30-patch-notes