Aktualizacja 9.10 w Fortnite wprowadza gorące punkty i zmiany w broniach!
Do Fortnite została wprowadzona aktualizacja 9.10. W niej sporo nowości, między innyim gorące punkty i zmiany w broniach.
Battle Royale
Co nowego?
Gorące punkty
Są to losowo wybrane lokacje na mapie o zwiększonej szansie zdobycia łupów i zrzutów zaopatrzenia!
Rotacja trybów okresowych:
Starcie snajperów w parach
Tylko snajperki. Powaleni gracze ulegają natychmiastowej likwidacji. Niech wygra najcelniejszy!
Przywrócenie w oddziałach
Rozgrywka Battle Royale z ograniczonym zestawem broni, złożonym wyłącznie z przedmiotów wycofanych ze standardowych trybów gry.
Bliskie starcia w oddziałach
Walka na ograniczonej przestrzeni z użyciem strzelb i plecaków odrzutowych!
Bronie i przedmioty
- Bomby Cienia
- Zmniejszono szansę na znalezienie ich w łupach luzem z .835% do .677%
- Zmniejszono szansę na znalezienie ich w skrzyniach z 4.65% do 3.98%
- Zmniejszono liczbę znajdowanych naraz Bomb z 3 do 2
- Bomby Cienia były często używane na późniejszych etapach gry, dlatego zależało nam na zmianie stosunku ryzyka i nagrody związanego z nimi. Pozostawienie limitu i zmniejszenie dostępności Bomb pozwoliło zachować potencjał tej broni, przy zwiększeniu ryzyka przy pozbyciu się jej na początku meczu.
- Przywrócono Samopowtarzalny karabin snajperski
- Można go znaleźć w automat do sprzedaży przedmiotów, skrzyniach i łupach luzem
- Ponieważ karabin termiczny i rewolwer z lunetą zostały ostatnio wycofane z gry, chcieliśmy w tym tygodniu przywrócić pewną starą, ale jarą broń, która uzupełni listę broni średnio- i długodystansowych.
- Można go znaleźć w automat do sprzedaży przedmiotów, skrzyniach i łupach luzem
- Rzadka strzelba bojowa
- Zmniejszono szansę na znalezienie jej w łupach luzem z 2.015% do 1.846%
- Zmniejszono szansę na otrzymanie ze skrzyń z 2.183% to 1.846%
- Ten wariant strzelby bojowej pojawiał się w grze trochę za często w porównaniu do innych rzadkich przedmiotów. Dzięki zmianie będzie mu bliżej do innych broni podobnego typu.
Poprawki błędów
- Zdalne ładunki wybuchowe teraz poruszają się razem z otwieranymi/zamykanymi drzwiami, do których są przyczepione.
- Upuszczenie części stosu przedmiotów jednorazowych nie przerywa już używania tego przedmiotu.
- Bomby Cienia prawidłowo znikają z ekwipunku gracza po wyczerpaniu wszystkich użyć.
- Bomby Cienia są prawidłowo zużywane w sytuacji, gdy podczas ich aktywacji gracz od razu podniesie kolejny przedmiot.
- Strzelba bojowa nalicza teraz odpowiedni spadek obrażeń wraz z odległością.
- Użycie Szczeliny na Wynos w połączeniu z balonami nie powoduje już utraty zdolności ruchu.
- Krzak teraz poprawnie przyczepia się do graczy w różnych sytuacjach, np. podczas swobodnego spadku.
- Poprawiono niekonsekwentne zachowanie się pistoletu krzemieniowego podczas kucania.
- Odgłosy dmuchawy teraz cichną po jej zniszczeniu.
- Discobomby teraz prawidłowo uniemożliwiają swobodny spadek graczom pod ich wpływem.
- Rozwiązano problemy z ruchem kamery podczas wysiadania z wieżyczki strzelniczej.
Rozgrywka
- Przedstawiamy gorące punkty!
- W każdej grze od 1 do 3 nazwanych lokacji zostanie wyróżnionych na mapie złotym tekstem.
- Te gorące punkty oznaczają obecność Transporterów Łupów. Zestrzelenie transportera da wam dodatkową broń wysokiej jakości.
- 25% szansy na obecność 2 gorących punktów
- 5% szansy na obecność 3 gorących punktów
- Transportery Łupów
- Transportery Łupów zrzucają broń rzadką lub lepszą, a także dwa stosy amunicji.
- W Gorących punktach, w zależności od rozmiaru lokacji, będzie pojawiać się od 12 od 16 Transporterów.
- Te gorące punkty oznaczają obecność Transporterów Łupów. Zestrzelenie transportera da wam dodatkową broń wysokiej jakości.
- W każdej grze od 1 do 3 nazwanych lokacji zostanie wyróżnionych na mapie złotym tekstem.
- Poprawiono reakcję podczas wyposażania planów przy rozpoczynaniu budowy
- Dodano kropkę celownika podczas swobodnego spadku, by zwiększyć precyzję zaznaczania miejsc na mapie.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że automatyczna zmiana materiałów wyłączała turbo-budowanie, jeżeli klient gry nie mógł wystarczająco szybko przewidzieć ilości materiału.
- Poprawiono model kolizji Przytulnych Ognisk (pułapek oraz wersji w świecie gry), aby ułatwić graczom przekraczanie ognisk.
- Gracze nie mogą już strzelać ani przeładowywać broni podczas ożywiania powalonego towarzysza.
- Smugi nie pojawiają się już za graczem, który spadł z busa prosto w strumień powietrzny.
Wydajność
Poprawki błędów
- Poprawiono błąd powodujący od aktualizacji 9.0 pogorszenie wydajności wczytywania. Powinno to znacznie przyspieszyć czas wczytywania budynków i zmniejszyć ilość przypadków, w których gracze lądują w obszarach z niskimi szczegółami budowli.
- Udało się zmniejszyć zacinanie się gry tuż po lądowaniu, szczególnie na mniej wydajnych urządzeniach (np. konsoli Switch).
Dźwięk
- Poprawiono odgłosy skoków przeciwników.
- Skrócono opóźnienie przed odtwarzaniem odgłosu nadlatującego wroga, by poprawić zauważalność nalotów przeciwnika.
- Pogłośniono odgłosy pobliskich kroków i lądowania wrogów poza polem widzenia.
- Poprawiono precyzję pozycjonowania odgłosów kilofów innych graczy słyszanych z bliska.
- Dodano wyraźniejszy odgłos w sytuacji, gdy przeciwnik potwierdzi edycję elementu budowli w promieniu 2 pól.
- Usunięto odgłos lotu na lotni u graczy podróżujących strumieniem powietrznym.
- Muzyka waszych emotek ma teraz wyższy priorytet od emotek innych graczy w menu.
- Tło muzyczne emotek w menu jest teraz w pełni stereofoniczne.
- Dodano nowy odgłos trafienia w głowę z przełamaniem tarczy, odtwarzany w sytuacjach, gdy te dwa zdarzenia zachodzą jednocześnie.
- Obniżono minimalną prędkość wymaganą do odtworzenia odgłosu lądowania.
Poprawki błędów
- Chodzenie po krawędzi elementu budowli teraz powoduje odtwarzanie odgłosu kroków właściwego dla tworzywa elementu.
- Odgłos uderzenia kilofu przeciwnika teraz rozlega się prawidłowo od miejsca uderzenia, a nie od gracza używającego kilofa.
- Poprawiono odgłos Łuku Bum Bum – już nie jest on przycinany, gdy gracz zmieni broń od razu po strzale.
- Strzelanie z broni nie tłumi już odgłosów budowania.
- Wyłączono wytłumianie niektórych ważnych odgłosów podczas zamachu kilofem.
Interfejs
- Zmieniono nazwę opcji „Wróć do lobby” na „Opuść rozgrywkę”.
- Zmieniono kolor „obrażeń” podczas uszkodzenia osłony z powrotem na jaskrawszą wersję oryginału.
- Naszym celem było poprawienie czytelności stanu osłony po otrzymaniu obrażeń, lecz kolor czerwony sprawiał, że gracze sądzili, iż otrzymują poważniejsze obrażenia niż faktycznie.
Poprawki błędów
- Przywódcy ekip, którzy opuścili aktualną grę ekipy, mogli rozpocząć nową grę zabierając ze sobą całą ekipę.
Tryb obserwatora
Poprawki błędów
- Ostrość nie zmienia się już podczas oglądania powtórki z serwera w trakcie fazy lotu busem.
- Oglądanie gier na żywo nie powoduje już zmiany graczy podczas wchodzenia do busa bojowego.
Wersja na urządzenia mobilne
Zauważyliśmy, że ostatnio aktualizacje na urządzenia iOS pojawiają się w App Store z opóźnieniem. Apple odpowiedziało, że pojawienie się dowolnej aplikacji w App Store może zająć do 24 godzin. Jeśli aktualizacja nie jest dostępna, koniecznie sprawdź nasze kanały w mediach społecznościowych, aby dowiedzieć się więcej.
- Interfejs w grze jest teraz ukrywany podczas odradzania się.
- Poprawiliśmy działanie interfejsu, dodając przycisk wyjścia do następujących ekranów:
- Formowanie oddziału w lobby
- Opcje meczu na placu zabaw
- Ekran wydarzeń
- Usunięto opcję włączenia/wyłączenia wibracji na urządzeniach pozbawionych funkcji wibracji.
Poprawki błędów
- Ilość amunicji jest już wyświetlana poprawnie we wszystkich językach.
- Dostosowano minimapę, by pasowała do trybów z udziałem dużych drużyn.
- Poprawiono jakość dźwięku w słuchawkach połączonych przez Bluetooth.
- Pasek postępów użycia nie przesuwa się już w lewo.
- Widżet rozpoczęcia gry w trybie kreatywnym nie nachodzi już na pasek wyposażenia.
- Przycisk trybu przenikania jest już wyświetlany poprawnie w trybie kreatywnym.
- Licznik klatek/s nie był wyświetlany poprawnie na zakrzywionych monitorach.
- Odgłosy emotek są teraz odtwarzane do końca na konsolach Nintendo Switch.
- Poprawki broni z lunetami:
- Ekran mógł pozostawać w perspektywie celowania podczas zmiany broni.
- Widok gracza mógł być odwracany podczas celowania.
Tryb kreatywny
Co nowego?
Fortnite x Jordan
Pokażcie, co umiecie w inspirowanym Nowym Jorkiem Odjeździe Centralnym – trybie okresowym stworzonym we współpracy z marką Jordan oraz twórcami NotNellaf i Tollmolia. Skaczcie wysoko, pędźcie ulicami, zbierajcie monety i wygrywajcie!
Zgarnijcie mnóstwo punktów… i pakiet Pod Tablicą. Czekają na was stroje Grind i Clutch, a także unikatowy zestaw wyzwań z zestawu.
Więcej informacji na temat trybu Fortnite x Jordan znajdziecie na naszym oficjalnym blogu.
Motyw Widmowych Wzgórz
Twórzcie własne upiorne wyspy przy użyciu nowego motywu Widmowych Wzgórz! Zawiera kilka gotowców i galerii do wykorzystania w strasznych projektach.
Wyspy
- Wyspy z trybu kreatywnego są teraz widoczne zarówno na minimapie, jak i na mapie pełnoekranowej.
Poprawki błędów
- Gracze mogą teraz zmienić pole wyspy w ich osobistej szczelinie nawet po odwiedzeniu wyspy wymagającej dużej ilości pamięci.
Rozgrywka
- Nowe ustawienie: Pobij czas, by wygrać
- W każdej rundzie zwycięski czas stanowi limit czasu na kolejną rundę.
- Po zakończeniu wszystkich rund wygrywa drużyna o najniższym zwycięskim czasie.
- Dodano nowe opcje limitu czasu: 6, 7, 8, 9 i 12 min.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd powodujący uznawanie niewłaściwej drużyny za zwycięzcę rundy.
- Gracze teraz pojawiają się poprawnie na panelach startowych lub w punktach kontrolnych, zamiast w powietrzu.
- Muzyka w lobby nie zapętla się już po wygranej grze.
- Gracze nie muszą już przyciskać tego samego przycisku dwukrotnie, by wykonać niektóre czynności używając pada.
- Bronie będą teraz przyznawane przez urządzenie ekwipunku i ustawień drużyny, nawet po rotacji drużyn.
- Pułapki podłogowe są teraz usuwane razem z podłogą, na której leżały, nawet jeśli zbudowano nad nimi rampę.
- Nie dochodzi już do mimowolnych zamachów kilofem po przełączeniu na Smartfon podczas zamachu.
- Usunięto efekt drgania wielu obiektów na wyróżnionych wyspach.
- Potwory mogą teraz przechodzić przez łuki z zestawu świątyni w dżungli.
- Właściciel wyspy nie jest już automatycznie uznawany za zwycięzcę gry, jeśli ma więcej zdrowia od przeciwników.
- Zwycięzcę gry określa teraz parametr 1 tablicy wyników, a nie najwyższy łączny wynik.
Narzędzia kreatywne i Smartfon
Poprawki błędów
- Smartfon może teraz wybierać urządzenia Bariery do skasowania.
- Schematy sterowania „Oldschoolowy” i „Szybkie budowanie” teraz poprawnie współdziałają ze Smartfonem.
- Oś obrotu nie znika już podczas obracania obiektu przy użyciu Smartfona.
- Gracze mogą już wybrać Smartfon przy użyciu własnego układu sterowania na konsoli Switch.
- Gracze nie mogą już niszczyć Holoekranów na cudzych wyspach bez pozwolenia właściciela.
Gotowce i galerie
- Dodano 6 nowych gotowców:
- Widmowe Wzgórza – Nawiedzony Grobowiec
- Widmowe Wzgórza – Ponure Ruiny
- Widmowe Wzgórza – Opuszczone Domostwo
- Widmowe Wzgórza – Dom Przy Wzgórzu
- Piracki fort
- Pomidorowy Przybytek
- Dodano 5 nowych galerii:
- Widmowe Wzgórza – galeria
- Widmowe Wzgórza, rekwizyty – galeria
- Widmowe Wzgórza, przyroda – galeria
- Pomidorowy Przybytek, rekwizyty – galeria
- Katakumby, podłogi – galeria (zawiera podłogi katakumb, częściowo pokryte ziemią i błotem)
- Dodano nowe elementy do galerii niezniszczalnych:
- Więcej wariantów niezniszczalnych ścian
- Niezniszczalne pola podłoża
- Niezniszczalne skały wulkaniczne
- Niezniszczalna latająca platforma
- Niezniszczalny kosz do koszykówki z Neo-Wykrzywionych
Poprawki błędów
- Zastąpiono kosz do koszykówki z galerii rekwizytów Neo-Wykrzywionych wersją możliwą do zniszczenia, a niezniszczalną wersję dodano do galerii niezniszczalnych elementów.
- Zmieniono nazwę gotowca Zrujnowane Sklepy na Budynek towarzystwa ubezpieczeniowego „Wyluzuj”.
- Trawa nie przenika już przez zwały gruzu z galerii wypalonych.
- Następujące elementy nie znikają już przy próbie ich kopiowania/wklejania: róg dachu Pagód Pomyślności, dach hangaru bazy arktycznej, krawędź dachu hangaru.
- Dodano model kolizji z graczami do dywanu rezydencji, dzięki czemu zyskał on właściwości innych rekwizytów.
- Zwiększono rozmiar podglądu elementów galerii rekwizytów Neo-Wykrzywionych
- Można już kopiować i wklejać narożnik kontuaru jadłodajni z budynku towarzystwa ubezpieczeniowego „Wyluzuj” (wcześniej znanego jako „zrujnowane sklepy”).
- Elementy galerii fabrycznych ścian i parkour (w wersji niebieskiej) mieszczą się już w miejscach przewidzianych na ich podgląd.
- Elementy galerii oświetlenia wojskowego nie mają już za sobą czarnego paska podczas przeglądania ich w wersji mobilnej.
Urządzenia
- Dodano urządzenie grindu:
- Pozwala ono graczom ślizgać się po dowolnej powierzchni i sprawia, że spod ich stóp sypią się iskry.
- Czas trwania efektu: 3 s, 5 s, 10 s, 20 s, 30 s, 1 min, 2 min, 5 min, Nieskończony (Domyślnie: 3 s)
- Kończy działanie po podniesieniu: Wł., Wył. (Domyślnie: Wył.). Włączenie tej opcji powoduje wyłączenie aktywnego efektu ślizgu po podniesieniu tego wzmocnienia.
- Zasięg podniesienia: Dotyk; 0,25; 0,5; 0,75; 1; 1,5; 2; 2,5; 3; 3,5; 4; 4,5; 5 (Domyślnie: Dotyk)
- Czas do ponownego pojawienia się: Nigdy, 5 s, 10 s, 15 s, 20 s, 25 s, 30 s, 45 s, 1 min, 1,5 min, 2 min, 3 min, 4 min, 5 min (Domyślnie: 15 s)
- Pozwala ono graczom ślizgać się po dowolnej powierzchni i sprawia, że spod ich stóp sypią się iskry.
- Dodano urządzenie „pola zmieniające kolor”
- Rekwizyt w postaci pola podłoża, które zmienia kolor na odpowiadający drużynie gracza, który na nie wejdzie.
- Drużyna początkowa: Neutralna, 1-16 (Domyślnie: Neutralna)
- Czas przywrócenia koloru: Określa, ile czasu pole musi odczekać, zanim zacznie odzyskiwać pierwotny kolor.
- Nigdy, 1 s, 2 s, 3 s, 5 s, 10 s, 20 s, 30 s, 40 s, 50 s, 1 min, 2 min, 3 min, 4 min, 5 min, 6 min, 10 min, 15 min, 20 min, 30 min, 1 h (Domyślnie: 1 s).
- Wynik: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60, 100, 500, 1000, 2000, 5000
- Kradzież punktów: Tak, Nie
- Dodano więcej opcji do urządzenia wybuchowego:
- Czas do detonacji od chwili rozpoczęcia gry: Wyłączony, 3 min, 4 min, 6 min, 7 min, 8 min, 9 min, 12 min, 15 min, 20 min (Domyślnie: wyłączony)
- Opóźnienie zbliżeniowe: Po aktywacji detonacji z powodu bliskości celu, odczekaj określoną liczbę sekund przed wybuchem.
- Opcje: Wył., 1 s, 2 s, 3 s, 4 s, 5 s, 10 s, 20 s, 30 s, 1 min (Domyślnie: Wył.)
- Dodano więcej opcji do urządzenia strefy punktowanej
- Punktowanie: Umożliwia graczowi zdobywanie punktów poprzez pozostawanie w strefie punktowanej.
- Wł., Wył. (Domyślnie: Wył.)
- Każdy gracz – Każdy gracz w strefie punktowanej zdobywa punkty na konto swojej drużyny.
- Jeden gracz na drużynę – Z każdej drużyny obecnej w strefie punktowania tylko jeden gracz może zdobywać punkty na konto drużyny, niezależnie od tego, ilu jej członków przebywa w tej strefie.
- Czas przejmowania: Gracz zdobędzie punkty na konto swojej drużyny za każdym razem, gdy pozostanie w strefie punktowania przez ustalony okres czasu.
- 1 s, 5 s, 10 s, 30 s, 1 min, 5 min, 10 min (Domyślnie: 1 s)
- Punktowanie: Umożliwia graczowi zdobywanie punktów poprzez pozostawanie w strefie punktowanej.
- Dodano więcej opcji do odbijacza flipera
- Siła odrzutu: Mega wysoka
- Dodano więcej opcji do galerii przedmiotów do zebrania
- Dodano nowe opcje przedmiotu: Bursztynowa Piramida, Niebieska Piramida, Cylinder, But, Piłka do koszykówki.
- Rodzaj przedmiotu: Pozwala zmienić typ przedmiotu do zebrania bez potrzeby usuwania i wstawiania go ponownie.
- Odgłosy środowiska: Wł., Wył. (Domyślnie: Wł.)
- Zasada konsumpcji:
- U siebie – po zebraniu moneta znika dla gracza, który ją zebrał, lecz pozostaje widoczna dla innych. (Ustawienie domyślne)
- U drużyny – po zebraniu moneta znika dla wszystkich członków drużyny gracza, który ją zebrał, lecz pozostaje widoczna dla graczy z pozostałych drużyn.
- U wszystkich – po zebraniu moneta znika dla wszystkich graczy.
- Dodano więcej opcji do galerii celów:
- Dodano 3 nowe obiekty celu: Cylinder, Pudełko, Kula
- Widoczność podczas gry: Wł., Wył. (Domyślnie: Wł.)
- Dodano więcej opcji do generatora przedmiotów:
- Podnieś w ruchu: Określa, czy można zebrać dany przedmiot przechodząc lub przejeżdżając przez niego, zamiast podnoszenia go przyciskiem użycia.
- Wł., Wył. (Domyślnie: Wył.)
- Widoczność przedmiotu: Dostosowuje rozmiar i wysokość wyświetlanego obrazu przedmiotu, by łatwiej było go dostrzec z dużej odległości.
- 1x, 2x, 3x, 4x, 5x (Domyślnie: 1x)
- Podnieś w ruchu: Określa, czy można zebrać dany przedmiot przechodząc lub przejeżdżając przez niego, zamiast podnoszenia go przyciskiem użycia.
- Dodano więcej opcji do menadżera potworów:
- Obrażenia zadawane otoczeniu: Brak
- Wynik: Brak
Poprawki błędów
- Urządzenia bariery są poprawnie wyświetlane, gdy gracz stanie przy nich przed rozpoczęciem gry.
- Odrzut odbijacza flipera aktywuje się teraz po pierwszym odbiciu.
- Można już ograniczyć ilość posiadanych zasobów w urządzeniu ekwipunku i ustawień drużyny przy użyciu opcji „Limit zasobów budowlanych”.
- Zastosowanie ustawienia „bardzo niskiej” grawitacji w urządzeniu ekwipunku i ustawień drużyny nie wymaga już śmierci gracza.
Interfejs i opcje społecznościowe
- Do menu ustawień interfejsu dodano opcje wyświetlania ekranu zwycięzcy rundy oraz ekranu tablicy wyników podczas gier rozłożonych na kilka rund.
- Dodano nowy ekran, pokazujący zwycięzcę gry.
Poprawki błędów
- Mapa głównej wyspy Battle Royale jest już widoczna w trybie kreatywnym.
- Panel listy znajomych już jest wyświetlany poprawnie pod iOS-em.
- Jednoczesne otwarcie panelu społecznościowego i tablicy wyników nie uniemożliwia już otwarcia głównego menu.
- Przycisk trybu przenikania pojawia się już w wersji mobilnej.
- Czas serwera nie jest już wyświetlany podczas gry.
- Widżet rozpoczęcia gry nie nachodzi już na pasek wyposażenia w wersji mobilnej.
- Wynik wyświetlany pod koniec rundy zawiera teraz podsumowanie z wszystkich rund.
Ratowanie Świata
Ratowanie Świata
Co nowego?
Kosmiczne skały
Średnie zachmurzenie, możliwe opady meteorytów! W tej nowej symulacji Gier Wojennych wstrząśnie wami – i całą bazą! – porządny deszcz meteorytów.
Rex Jonesy
Pokażcie pustakom dzikość tyranozaura dzięki nowemu Żołnierzowi o Sile Jaszczura!
Misje i systemy
Nowa symulacja Gier Wojennych: Kosmiczne skały
- W tej symulacji Gier Wojennych na waszą bazę spadnie deszcz meteorytów.
- Gracze pod koniec każdej fali zmierzą się z gradem meteorytów lub jednym ogromnym meteorytem. Zestrzelcie je zanim spadną lub zbudujcie odpowiednie schronienie!
- Kolejna symulacja Gier Wojennych oznacza więcej szans na zdobycie talonów okolicznościowych, nowy sztandar i bardziej różnorodne zadania dnia.
Poprawki błędów
- Interfejs przycisków jest już wyświetlany poprawnie przy budynku w misji ewakuacji schronu.
- Talony okolicznościowe pokazywane w interfejsie lam rentgenowskich będą zmieniać się na nowy typ talonów okolicznościowych po zakończeniu poprzedniego wydarzenia.
- Interfejs pokazuje już prawidłowe przedmioty/podręczniki szkoleniowe otrzymane po transformacji.
- Uwaga: Transformacja nigdy nie zapewniała 1/4/9 „podstawowych” podręczników szkoleniowych / projektów – tych, które gracze otrzymywali poddając przedmioty recyklingowi. W interfejsie pojawiała się jednak błędna informacja, że otrzymają oni takie elementy.
- Każdy gracz, który skorzystał z opcji transformacji od czasu wersji 7.40 do chwili obecnej, otrzyma prezent zawierający podręczniki szkoleniowe, których nie otrzymał, choć były wyświetlone w interfejsie.
- Usunięto błąd uniemożliwiający graczom rozpoczęcie misji obrony burzowej tarczy 10 w Dolinie Samowitości.
Interfejs
- W opisie nagrody za Gry Wojenne w Dolinie Samowitości zmieniono „rzadki profit+” na „profit+”, aby wziąć pod uwagę fakt, że gracz może otrzymać profit+ o różnej klasie rzadkości.
Poprawki błędów
- Wszystkie listy modyfikatorów misji teraz wyświetlają poprawnie wszystkie modyfikatory.
- Wcześniej mogły one wyświetlać tylko 4 modyfikatory, nawet jeśli włączono ich więcej.
- Pasek przewijania w interfejsie potwierdzenia recyklingu działa już poprawnie podczas gry przy użyciu pada.
- Wielokrotne naciskanie przycisku powtórki nie będzie już powodować wielokrotnego odtwarzania kwestii nagrody za zadanie.
- Zbrojownia nie będzie już oznaczana wykrzyknikiem, jeśli opcje transformacji lub księgi kolekcji zawierają nieprzejrzane lub zablokowane przedmioty.
- Minimapa nie jest już całkiem biała do czasu wypowiedzi Ray przed rozpoczęciem misji.
- Nawigacja w menu po anulowaniu poszukiwania misji przy użyciu pada działa już poprawnie.
- Gracze nie będą się już blokować na ekranie nagród za ekspedycję, jeśli spróbują odebrać nagrody podczas dobierania graczy lub pobytu w aktywnym lobby.
- Usunięto błąd powodujący rozszerzanie i blokowanie się zadania okolicznościowego, co uniemożliwiało nawigację tej opcji na konsolach.
Wydajność
- Zredukowano zacinanie się gry w różnych sytuacjach w menu, np. podczas:
- Otwierania menu pola ekspedycji lub pola oddziału
- Przydzielania bohatera do zespołu
- Przeglądania listy przedmiotów na ekranie transformacji
- Aktywacji wzmocnienia PD
- Ulepszania gadżetów
- Usprawniono wczytywanie klienta gry, by zapobiec zacinaniu się gry w trakcie rozgrywki.
- Usprawniono zbieranie danych nt. wydajności, co w przyszłości pomoże nam identyfikować problemy z wydajnością gry.
Bohaterowie
- Dodaliśmy nowego bohatera do sklepu okolicznościowego: Rex Jonesy z łoskotem wkracza do akcji!
- Profit standardowy: Siła Jaszczura
- Co sekundę dodaje 3% aktualnego poziomu zdrowia do obrażeń przy następnym trafieniu z broni dystansowej.
- Profit dowódcy: Siła Jaszczura +
- Co sekundę dodaje 9% aktualnego poziomu zdrowia do obrażeń przy następnym trafieniu z broni dystansowej.
- W sklepie okolicznościowym od 23 maja, godz. 2:00 czasu polskiego.
- Profit standardowy: Siła Jaszczura
Poprawki błędów
- Efekt BAZY Budowniczego nie działa już na zniszczone elementy budowli.
- EWKA nie detonuje już pobliskich min zbliżeniowych w momencie jej postawienia.
- Fala Uderzeniowa nie zużywa już energii ani nie nalicza czasu odnowienia, jeśli przerwano jej działanie.
- Wabik w połączeniu z profitem „Twój Ruch, Zbóju” nie zadaje już obrażeń obszarowych sojusznikom.
- Przesunięcie do przodu już nalicza poprawnie pełną premię do prędkości ruchu.
- Szarża nie celuje już w sojuszników i postacie niezależne.
- Wieża Elektryczna teraz atakuje również przeciwników schowanych za niskimi ścianami.
- Animacja Fali Uderzeniowej już się nie zacina.
- MISIU nalicza teraz właściwy czas odnowienia, gdy zostanie użyty przez gracza posiadającego mniej niż 60 pkt. energii.
- Efekt graficzny profitu W Opałach nie utrzymuje się już po zmianie broni w trakcie przeładowywania.
- Wyssanie życia z profitu Instynkt Łowcy teraz prawidłowo stosuje się tylko do ataków w zwarciu zamiast do wszystkich rodzajów ataków.
- Uderzenie Burzące nie przenika już przez MISIA.
- Syfon Fazowy nie nakłada już efektu leczenia podczas przenikania przez sojuszników.
- Syfon Fazowy pokazuje teraz prawidłową siłę leczenia, gdy zostanie użyty jako profit dowódcy.
- Armata Mieciobrodego o Czarnym Sercu nie może już wielokrotnie trafiać Króla Burzy.
- Zdolności Rubieżnika mają teraz odpowiednią redukcję czasu odnowienia, jeśli zostaną użyte z 1 fragmentem ładunku.
Bronie i przedmioty
Poprawki błędów
- Trwałość Przytulnego Ogniska resetuje się poprawnie po wczytaniu stanu sprzed misji Gier Wojennych lub obrony burzowej tarczy.
Rozgrywka
Poprawki błędów
- Trwałość pułapek jest już prawidłowo przywracana do wartości sprzed misji po porażce w Grach Wojennych lub misji obrony burzowej tarczy.
- Uwaga: Pracujemy nad poprawką przywracającą trwałość, gdy misja kończy się sukcesem.
- Gracze będą teraz likwidowani, gdy spadną z krawędzi świata w strefie burzowej tarczy w Deskogrodzie.
- Można już tworzyć przedmioty bez dłuższego opóźnienia.
- Opcja „Stwórz i umieść” teraz prawidłowo umieszcza przedmiot w polu po stworzeniu go.
Dźwięk
- Odgłosy zniszczenia mgielnych kokonów są już odtwarzane poprawnie podczas Gier Wojennych.
Ogólne
Interfejs
Poprawki błędów
- Usunięto błąd na ekranie opcji, sprawiający, że wszystkie suwaki były o połowę cieńsze, niż normalnie.
epicgames.com/fortnite/pl/patch-notes/v9-10