Aktualizacja 9.20 – Zmieniacz burzy i zmiany balansu!
Nowa aktualizacja jest już dostępna do pobrania! Przed Wami wszystkie nowości, jakie wprowadzono.
Battle Royale
Co nowego?
Zmieniacz Burzy
Moc burzy w twoich rękach!
Bronie i przedmioty
- Zmieniacz Burzy
- Przedmiot miotany, który po trafieniu wybucha, tworząc sferyczną strefę.
- W miejscach, gdzie sfera nachodzi na strefę burzy, tworzy strefę bezpieczną.
- W miejscach, gdzie sfera nachodzi na strefę bezpieczną, tworzy strefę burzy.
- Burza stworzona Zmieniaczem zadaje tyle samo obrażeń, co aktualna siła normalnej burzy.
- Strefa utrzymuje się przez 20 sekund, po czym się rozprasza.
- Dostępny w epickiej klasie rzadkości.
- Można go znaleźć w łupach luzem, w skrzyniach i automatach do sprzedaży przedmiotów.
- Pojawia się w stosach po 1 szt.
- Maksymalnie 1 szt. w stosie.
- Usunięto z gry:
- Sztucer (wszystkie warianty)
- Choć podoba nam się różnorodność opcji snajperskich, sztucery zostały w tyle za karabinem piechoty, gdy zmieniliśmy jego strzały na natychmiastowe. Co więcej, w grze jest już wystarczająco wiele opcji snajperek do wyboru i uważamy, że sztucery nie pełnią żadnej istotnej roli w wachlarzu dostępnych przedmiotów.
- Transporter Łupów
- Zmniejszono dostępność pakietu snajperskiego z 12,5% do 8,45%.
- Zmniejszono dostępność pakietu wybuchowego z 12,5% do 7,04%.
- Uważamy, że drony zaopatrzeniowe zapewniały zbyt dużą szansę na otrzymanie silnych i rzadkich broni, więc trochę zmniejszyliśmy ich dostępność.
- Wieżyczka strzelnicza
- Przegrzewanie trwa teraz o 20% dłużej.
- Użyteczność Wieżyczki strzelniczej z czasem zmniejszyła się. Nieznaczne wydłużenie czasu strzelania przed przegrzaniem pozwoli poprawić jej stosunek ryzyka do nagrody.
- Wydłużono czas maksymalnego ładowania Łuku Bum Bum z 1 s do 1,25 s.
- Łuk Bum Bum jest naszym zdaniem trochę za silny. Ta poprawka zmniejszy jego szybkostrzelność i sprawi, że pudłowanie stanie się bardziej ryzykowne. Chcemy sprawdzić, jaki efekt odniesie ta zmiana, zanim wprowadzimy ewentualne dalsze poprawki i możliwe, że jeśli nowa wersja broni nie spełni naszych oczekiwań, zmienimy ją ponownie.
- Należące do strumieni powietrznych odgłosy, różowy krąg i wirujące ostrza są wyłączane podczas wyłączania strumienia w piątej fazie burzy.
- Gracze ożywieni przez furgonetkę restartu tracą teraz niewrażliwość w momencie strzału lub rozpoczęcia budowy.
- Dmuchawy pozwalają teraz na więcej, dzięki czemu gracze nie powinni już odnosić obrażeń od upadku, gdy skaczą na nie z wysoka.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd uniemożliwiający automatyczne przeładowanie broni, które wcześniej były pozbawione amunicji.
- Usunięto błąd sprawiający, że gracze otrzymywali obrażenia od upadku, wysiadając z Kulojazdu szybko staczającego się po zboczu.
- Wspomaganie celowania nie działa już podczas strzelania do graczy używających Bomby Cienia.
- Usunięto błąd pozwalający graczom ranić towarzyszy, którzy już się rozłączyli.
- Usunięto błąd sprawiający, że latający dysk mógł zatrzymywać się w powietrzu na Kulojazdach.
- Usunięto błąd sprawiający, że efekty graficzne i odgłosy strumienia powietrznego utrzymywały się po opuszczeniu go przez gracza.
- Usunięto błąd powodujący powtarzanie efektów graficznych oraz odgłosów dmuchaw.
- Usunięto błąd uniemożliwiający opuszczanie strumieni powietrznych na deskolotce.
- Wyjście z pojazdu, który wleciał do strumienia powietrznego, nie powoduje już przejścia do swobodnego spadku.
- Automaty do sprzedaży przedmiotów już się nie psują, gdy używający ich gracz zostanie zlikwidowany.
- Pistolet krzemieniowy teraz konsekwentnie odrzuca cele oraz strzelca na prawidłową odległość.
- Odgłos dynamitu nie jest już błędnie zapętlany podczas powtórki.
- Efekt graficzny odbicia na lawie nie utrzymuje się już w sytuacji, gdy Kulojazd przeskoczy z lawy do wody.
Rotacja trybów okresowych:
Walka na miecze
Skrzynie skarbów zawierają bronie o klasie epickiej lub lepszej, a czasami nawet miecz Infinity Blade! Staw czoła przeciwnikom i ustal, kto jest godny dzierżyć tę legendarną klingę… a kto nie.
Rozgrywka
- Usunięto opcję automatycznej zmiany materiałów; teraz jest ona zawsze włączona.
- Usunięcie tej opcji pozwoliło nam zoptymalizować mechanizm automatycznej zmiany i zmniejszyć liczbę przypadków, w których nie działa ona prawidłowo.
- Zmieniono czas, w którym likwidacja jest zaliczana na konto ostatniego gracza, który zranił zlikwidowanego.
- Obrażenia od upadku – z 15 s do 60 s
- Samolikwidacja – z 15 s do 60 s
- Likwidacja przez burzę – z 5 s do 60 s
- W ustawieniach ułatwień dostępu dodano opcję wspierania urządzeń typu orczyk.
- Poprawiono opis opcji odwrócenia sterowania samolotem, by zwiększyć jej czytelność.
Poprawki błędów
- Własny schemat sterowania padem teraz konsekwentnie umożliwia graczom turbo-budowanie przy użyciu czynności „Umieść”, nawet jeśli przypisano również czynności „Schody”, „Ściana”, „Dach” lub „Podłoga”.
- Gracze na zewnątrz zamkniętych budowli przeciwników nie mogą już budować wewnątrz nich.
- Usunięto błąd pozwalający na przerwanie niszczenia budowli poprzez ponowne połączenie jej z fundamentem.
- Usunięto błąd powodujący zawisanie w powietrzu graczy, którzy rozłączyli się podczas fazy skoku z busa.
- Niektóre Fortbajty wymagające określonych elementów kosmetycznych teraz prawidłowo odblokowują się u graczy wyposażonych w te elementy.
Dźwięk
- Zmieniono dźwięki przeładowania ze stereo na mono. Pomoże to w poprawie odbioru przestrzennego dźwięków przeładowania broni.
Poprawki błędów
- Odgłos obrażeń od burzy nie kończy się już przedwcześnie.
Wersja na urządzenia mobilne
Zauważyliśmy, że ostatnio aktualizacje na urządzenia iOS pojawiają się w App Store z opóźnieniem. Apple odpowiedziało, że pojawienie się dowolnej aplikacji w App Store może zająć do 24 godzin. Jeśli aktualizacja nie jest dostępna, koniecznie sprawdź nasze kanały w mediach społecznościowych, aby dowiedzieć się więcej.
- Wprowadzamy opcję szybkiego leczenia
- Ułatwia ona używanie przedmiotów przywracających zdrowie i osłony.
- Gdy poziom zdrowia lub osłon spadnie poniżej maksimum (100 pkt.), na ekranie pojawi się przycisk szybkiego leczenia.
- Jest to osobny przycisk, który należy dodać ręcznie w zmieniaczu układu interfejsu.
- Ikona przycisku wyświetla priorytetowe przedmioty w ekwipunku gracza.
- Priorytet 1 – Beczka Obfitości przed innymi przedmiotami leczącymi
- Priorytet 2 – przedmioty leczące przed przywracającymi osłony
- Priorytet 3 – apteczki przed bandażami
- Priorytet 4 – jeśli poziom osłon spadnie poniżej 50 pkt., małe mikstury osłony
- Priorytet 5 – jeśli poziom osłon wynosi 50 pkt. lub więcej, mikstury osłony
- Ułatwia ona używanie przedmiotów przywracających zdrowie i osłony.
- Dodano przycisk wyjścia „X”, służący do zamykania kilku okien zbyt małych na normalny przycisk zamknięcia.
- Gracze będą teraz otrzymywać komunikat o błędzie, gdy spróbują zaktualizować grę, mając za mało wolnego miejsca na dysku.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie strojów po wylogowaniu się i ponownym zalogowaniu.
- Nie można już używać funkcji wspomagania celowania i automatycznego strzału wobec graczy używających Bomby Cienia.
- Usunięto błąd powodujący wyświetlenie komunikatu o błędzie u graczy na Androidzie, którzy próbowali oglądać gry na żywo.
- Usunięto błąd pozwalający używanie drzwi i tyrolek z dużej odległości.
- Wypośrodkowano zdarzenia i wyzwania na urządzeniach z ekranem o proporcjach 4:3.
- Usunięto błąd sprawiający, że przycisk przełączania trybu walki/budowy przełączał graczy w tryb walki w trakcie animacji.
- Usunięto błąd sprawiający, że nazwy zlikwidowanej drużyny pozostawały pod obserwowanym graczem.
- Schemat pada wyświetla się już poprawnie na urządzeniach o szerszych ekranach.
Tryb kreatywny – poprawki błędów
- Ułatwiono używanie strzałek wyboru.
- Globalny interfejs sterowania teraz jest wyświetlany w spójny sposób.
- Usunięto błąd powodujący zapętlanie efektów dźwiękowych, gdy gracz trzyma granat.
- Gracze mogą teraz prawidłowo wchodzić do menu „Pokaż szczegóły” przy użyciu pada.
- Usunięto błąd uniemożliwiający prawidłowe wyświetlanie wyników na początku rozgrywki.
Ogólne
- Ikony sztandarów – zmieniono rozdzielczość z 256×256 na 512×512
- Standardowe – zaktualizowano 31 dużych grafik
- Battle Royale – zaktualizowano 17 dużych grafik
- Gracze na konsolach mają teraz dostęp do opcji językowych w menu ustawień.
- Gracze mogą teraz wybrać w ustawieniach konta opcję, która zablokuje nadsyłanie ankiet dla graczy.
- Dostosowano lobby w menu głównym, by wyglądało tak samo, jak lobby w trybie Battle Royale.
- Wprowadziliśmy już kilka drobnych usprawnień w nowym lobby, lecz planujemy kontynuować tę pracę i zaktualizować jego wygląd w całej grze.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd uniemożliwiający zapętlenie filmów na konsoli PS4.
- Ikona znaku zapytania w menu ustawień teraz całkowicie wypełnia pole.
Interfejs
- Dodaliśmy nową opcję cofnięcia zakupu elementów w sklepie Fortnite!
- Teraz będziecie mogli cofnąć zakup zaraz po dokonaniu go. Opcja cofnięcia będzie dostępna przez pewien czas, o ile nie opuścicie ekranu zakupu.
- Po cofnięciu zakupu elementu, przez pewien czas nie będzie można użyć tej funkcji ponownie na tym samym elemencie – w tym czasie będzie można jednak cofnąć inne dokonane zakupy!
- Jeśli zdecydujecie się na cofnięcie zakupu, stracicie zakupiony przedmiot, a w zamian odzyskacie v-dolce wydane na jego zakup.
- Opcja cofnięcia podlega tym samym ograniczeniom, co żądanie zwrotu.
- Elementy podlegające cofnięciu:
- Elementy, które można kupić za V-dolce w sklepie z przedmiotami
- Emotki
- Lotnie
- Zbieraki
- Plecaki
- Stroje
- Malowania
- Tła muzyczne
- Elementy, które można kupić za V-dolce w sklepie z przedmiotami
- Elementy niepodlegające cofnięciu:
- Okresowe promocje sklepu, np. pakiet Magmowe Legendy, Lodowe Legendy lub zestaw Laguna
- V-dolce
- Podarunki
- Karnet bojowy
- Stopnie karnetu bojowego
- Pakiet Fundatora
- Ulepszenia Pakietu Fundatora
- Łupolamy (Ratowanie Świata)
- Przedmioty okolicznościowe i tygodniowe (Ratowanie Świata)
- Elementy podlegające cofnięciu:
- Gracze z twojego oddziału będą teraz mocniej podświetlani, gdy aktywnie mówią.
- Nie wyświetlamy już aktywnych znaczników kanału głosowego u graczy z twojego oddziału.
- Zmieniliśmy to, by zachować lepszą widoczność mówiących graczy, jaką zapewniały te znaczniki, a zarazem ułatwić wam odczytanie kontekstu (np. poziomu zdrowia i osłony mówiącego).
Tryb kreatywny
Co nowego?
Nadajniki i odbiorniki
Teraz możecie ustawić eksplozję po zebraniu monety, wyłączenie bariery po trafieniu w cel i wiele innych interakcji! To dopiero początek – w kolejnych aktualizacjach włączymy wiele nowych opcji i urządzeń!
Generator burzy
Teraz sami możecie wyzwolić siłę burzy, by sprawdzić, na co stać waszych graczy! Spodziewajcie się kolejnych sposobów na ujarzmienie burzy w kolejnych aktualizacjach!
Motyw pueblo
Zbuduj pustynne miasto z nowymi gotowcami i galeriami Pueblo. Świetnie pasują do Wyspy Kanionu.
Wyspy
- Nowa Wyspa Kanionu: pustynny kanion, przez który przepływa rzeka.
Poprawki błędów
- Graffiti będą teraz zapisywane tylko wtedy, gdy ich autor posiada uprawnienia edycji danej wyspy.
Rozgrywka
- Zaktualizowano ustawienia „Moja wyspa”:
- Dodano opcję stylu zasobów budowlanych: określa ona, którego trybu użyć do obliczania, ile zasobów gracz ma uzyskać z niszczenia elementów otoczenia.
- Tryb kreatywny, Battle Royale, Ratowanie Świata (Domyślnie: tryb kreatywny)
- Dodano opcję tempa zbierania zasobów: określa ona mnożnik ilości zasobów zbieranych podczas niszczenia elementów otoczenia.
- x0, x0,1, x0,5, x1, x2, x3, x4, x5, x10 (Domyślnie: x1)
- Dodano opcję „Zezwól na upuszczanie przedmiotów”: określa ona, czy gracze mogą upuszczać przedmioty.
- Tak, nie (Domyślnie: tak)
- Dodano opcję „Zezwól na podnoszenie przedmiotów”: określa ona, czy gracze mogą podnosić przedmioty.
- Tak, nie (Domyślnie: tak)
- Dodano opcję „Niszcz rekwizyty przy postawieniu budowli”: określa ona, czy budowle graczy niszczą istniejące rekwizyty, czy też umożliwiają budowanie na nich.
- Tak, nie (Domyślnie: tak)
- Zmieniono nazwę opcji „Blokowanie budowania w grze” na „Zezwól na budowanie”: określa ona, czy gracze mogą budować podczas gry.
- Zmieniono nazwę opcji „Uszkodzenia budowli w grze” na „Uszkadzanie otoczenia”: określa ona, czy gracze mogą niszczyć elementy otoczenia podczas gry.
- Zmieniono nazwę opcji „Upuść przedmioty po zlikwidowaniu” na „Zachowaj przedmioty po zlikwidowaniu”: określa ona, czy gracze zachowają posiadane przedmioty, gdy zostaną zlikwidowani.
- Zmieniono ustawienie „Nieskończone zasoby w grze” na „Nieskończone zasoby”. Określa ono, czy gracze będą dysponować nieograniczoną ilością materiałów budowlanych podczas gry.
- Dodano opcję stylu zasobów budowlanych: określa ona, którego trybu użyć do obliczania, ile zasobów gracz ma uzyskać z niszczenia elementów otoczenia.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd, który czasami powodował rozłączanie się graczy po zwycięstwie.
- Naprawiono wyłączanie automatycznego sprintu między rundami.
- Ustawienie „Po ostatnim odrodzeniu udaj się do” działa już dla wszystkich drużyn.
- Teraz w grach typu „osiągnij określony wynik” zwycięstwo jest zaliczane właściwej drużynie.
Bronie i przedmioty
- Dodano flagę do ekwipunku przedmiotów jednorazowych:
- Automatycznie wyposażana przy podniesieniu.
- Jeśli jest wyposażona, wyłącza możliwość budowania i zakładania innych przedmiotów z ekwipunku.
- Można nią walczyć w zwarciu, używać jej do zbierania materiałów lub rzucić innemu członkowi drużyny.
- Flagi stworzone przez generator przedmiotów do przechwycenia zachowują kolor akcentów generatora.
Poprawki błędów
- Pistolet krzemieniowy teraz odrzuca graczy na odpowiednią odległość.
Narzędzia kreatywne i Smartfon
- Ustawienia szybkości lotu, wyrównywania do siatki, opadania i kolizji teraz są zapisywane i zachowywane w kolejnych sesjach.
- Poprawiono wydajność wyboru wielu obiektów naraz podczas masowego kopiowania.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd powodujący niespodziewane włączanie trybu przenikania, jeśli lewy drążek pada był przypisany do skoku.
- Usunięto błąd sprawiający, że skopiowane obiekty wyglądały na przesunięte względem kamery.
- Usunięto błąd uniemożliwiający kopiowanie i wklejanie wrót hangaru bazy arktycznej przy użyciu Smartfona.
- Usunięto błąd powodujący znikanie tekstu opisu sterowania w pewnych sytuacjach.
- Usunięto błąd sprawiający, że elementy kosmetyczne czasami blokowały pole widzenia Smartfona, co uniemożliwiało używanie przedmiotów.
- Usunięto błąd sprawiający, że Smartfon czasami wyświetlał poziom mocy z kampanii Ratowanie Świata.
- Usunięto błąd powodujący wyświetlanie nieprawidłowego przypisania w opisie sterowania podczas kopiowania obiektów.
- Poprawiono funkcję wyboru wielu obiektów, dzięki czemu będzie ona działać bardziej konsekwentnie podczas kopiowania/wycinania ścian, podłóg, schodów i dachów.
- Usunięto błąd, który czasami powodował zawieszenie się gry podczas kopiowania/wklejania maksymalnej dozwolonej liczby obiektów przy użyciu opcji wyboru wielu obiektów naraz.
Gotowce i galerie
- Dodano 6 nowych gotowców pueblo:
- Pueblo, trio
- Pueblo, para
- Pueblo, mieszkalne A
- Pueblo, mieszkalne B
- Pueblo, brama główna
- Dzwonnica pueblo
- Dodano 8 nowych galerii:
- Pueblo
- Pueblo, rekwizyty
- Pustynia, elementy przyrody
- Elementy podwórzowe, rekwizyty
- Pojemniki, rekwizyty
- Elementy domowe, rekwizyty
- Galeria bez kolizji – są to rekwizyty, przez które gracze mogą swobodnie przechodzić
- Impreza na kwadracie, rekwizyty – zawiera nowe znaki i flagi drużyn do trybu „Impreza na kwadracie”
- Dodano zardzewiałą ciężarówkę i zardzewiały samochód do galerii samochodów.
- Dodano ściany z białej cegły do galerii fabrycznych ścian.
- Dodano pustynne skały i więcej pól podłoża do galerii niezniszczalnych obiektów.
- Dodano krasnale do galerii B ogólnych rekwizytów.
- Zmieniono nazwę galerii trawiastych podłóg na „Podłogi trawiasto-ziemne – galeria A”.
Poprawki błędów
- Poprawiono ustawienie kamiennych kolumn w Pomidorowym Przybytku.
Urządzenia
- Nadajniki i odbiorniki
- Jest to nowy system, pozwalający łączyć różne urządzenia ze sobą przy pomocy kanałów.
- Aktualnie każda wyspa ma 8 kanałów, a każdy kanał może połączyć do 15 urządzeń.
- Na każdej wyspie może być do 100 nadajników i 100 odbiorników.
- Dodano urządzenie aktywatora.
- Aktywacja przez gracza: określa, czy ten aktywator ma nadać sygnał po tym, jak wejdzie nań gracz, czy też nie.
- Wł., Wył. (Domyślnie: Wł.)
- Aktywacja przez uszkodzenie: określa, czy ten aktywator ma nadać sygnał po otrzymaniu obrażeń, czy też nie.
- Wł., Wył. (Domyślnie: Wył.)
- Liczba aktywacji: określa, ile razy ten aktywator może nadać sygnał.
- Bez końca, 1-10 (Domyślnie: bez końca)
- Opóźnienie aktywatora: określa czas między otrzymaniem bodźca a nadaniem sygnału.
- Brak, 1 s, 2 s, 3 s, 5 s, 10 s, 20 s, 30 s, 1 min, 2 min, 3 min, 5 min, 10 min, 20 min (Domyślnie: brak)
- Opóźnienie resetowania: określa czas, jaki musi upłynąć po nadaniu sygnału aktywatora, zanim będzie go można aktywować ponownie.
- Brak, 1 s, 2 s, 3 s, 5 s, 10 s, 20 s, 30 s, 1 min, 2 min, 3 min, 5 min, 10 min, 20 min (Domyślnie: brak)
- Odgłos aktywacji: określa, czy aktywator ma wydać odgłos w momencie transmisji sygnału.
- Włączono, wyłączono (Domyślnie: włączono)
- Widoczność w grze: określa, czy to urządzenie posiada kolizję i czy jest widoczne podczas gry (nie wpływa to na jego zdolność do otrzymywania sygnałów).
- Wł., Wył. (Domyślnie: Wł.)
- Włączono na początku minigry: określa, czy to urządzenie będzie reagować na sygnały od początku gry, czy też musi być najpierw aktywowane przez inne urządzenie.
- Włączono, wyłączono (Domyślnie: włączono)
- Włącz przy transmisji od: otrzymanie sygnału na tym kanale włączy to urządzenie.
- Wyłącz przy transmisji od: otrzymanie sygnału na tym kanale wyłączy to urządzenie.
- Po aktywacji transmituj na: określa kanał, na którym urządzenie ma nadać transmisję po otrzymaniu bodźca.
- Aktywacja przez gracza: określa, czy ten aktywator ma nadać sygnał po tym, jak wejdzie nań gracz, czy też nie.
- Do urządzeń dodano nadajniki i odbiorniki. Każdy z nich określa kanał, na którym urządzenie ma nadawać lub odbierać sygnały po spełnieniu określonych warunków.
- Urządzenia galerii wyzwań
- Dodano odbiornik „Włącz widoczność przy transmisji od”.
- Dodano odbiornik „Wyłącz widoczność przy transmisji od”.
- Dodano nadajnik „Po zebraniu transmituj na”.
- Urządzenie: sekwencer muzyczny
- Dodano odbiornik „Rozpocznij sekwencję przy transmisji od”.
- Dodano odbiornik „Zatrzymaj sekwencję przy transmisji od”.
- Urządzenie celu
- Dodano odbiornik „Zniszcz przy transmisji od”.
- Dodano nadajnik „Po zniszczeniu transmituj na”.
- Urządzenia: odbijacz i łapka flippera
- Dodano odbiornik „Aktywuj przy transmisji od”.
- Dodano odbiornik „Włącz przy transmisji od”.
- Dodano odbiornik „Wyłącz przy transmisji od”.
- Dodano odbiornik „Po aktywacji transmituj na”.
- Urządzenie wybuchowe
- Dodano odbiornik „Eksploduj przy transmisji od”.
- Urządzenie: Wartownik
- Dodano odbiornik „Stwórz przy transmisji od”.
- Dodano nadajnik „Po likwidacji transmituj na”.
- Urządzenie: generator stworów
- Dodano odbiornik „Zlikwiduj stwory przy transmisji od”.
- Dodano odbiornik „Zniszcz generator przy transmisji od”.
- Urządzenia Bariery i przestrzeni obrażeń
- Dodano odbiornik „Włącz przy transmisji od”.
- Dodano odbiornik „Wyłącz przy transmisji od”.
- Urządzenia galerii wyzwań
- Dodano urządzenie: Podstawowy sterownik burzy
- To urządzenie pozwoli wam dodać do swoich map prostą, zmniejszającą się burzę.
- Promień początkowy: określa rozmiar burzy na początku gry.
- 5 m, 10 m, 20 m, 30 m, 40 m, 50 m, 75 m, 100 m, 200 m, 300 m (Domyślnie: 50 m)
- Promień końcowy: określa ostateczny rozmiar burzy.
- 0 m, 5 m, 10 m, 20 m, 30 m, 40 m, 50 m, 75 m (Domyślnie: 0 m)
- Czas oczekiwania: ile czasu potrwa, zanim burza zacznie się zmniejszać.
- 5 s, 10 s, 15 s, 30 s, 1 min, 2 min, 3 min, 4 min, 5 min, 10 min, 20 min (Domyślnie: 2 min)
- Czas zmniejszania się: określa, ile czasu potrwa skurczenie się burzy od promienia początkowego do promienia końcowego.
- 30 s, 1 min, 1,5 min, 2 min, 2,5 min, 3 min, 5 min, 10 min (Domyślnie: 1 min)
- Opóźnienie: określa czas, który musi minąć, zanim pojawi się burza.
- Brak, 5 s, 10 s, 15 s, 30 s, 1 min, 2 min, 3 min, 4 min, 5 min, 10 min (Domyślnie: brak)
- Obrażenia: określa procent maksymalnego poziomu zdrowia, jaki gracze tracą co sekundę na obszarze burzy.
- 1%, 2%, 5%, 7%, 10%, 15%, 20%, 25%, 50%, 75%, likwidacja na miejscu (Domyślnie: 10%)
- Zaktualizowano urządzenie: strefa punktowana
- Teraz ustawienie wartości punktowej dopuszcza również wartość 0.
- Dodano urządzenie: Generator przedmiotów do przechwycenia
- Pozwala to na tworzenie lepiej dostosowanych gier z przejmowaniem przedmiotów dzięki generatorom o dodatkowej funkcjonalności związanej bezpośrednio z tą mechaniką (nawiasem mówiąc, świetnie współgrają one z nowymi flagami).
- Tryb tworzenia: Po postawieniu urządzenia upuśćcie przedmiot z ekwipunku na generatorze przedmiotów do przechwycenia – w ten sposób określicie przejmowany przedmiot.
- Tryb gry: Urządzenie stworzy jedną sztukę ustalonego przedmiotu i nie stworzy kolejnej, dopóki poprzedni przedmiot nie zostanie usunięty z gry.
- Drużyna sojusznicza: określa drużynę powiązaną z przedmiotem do przechwycenia.
- 1–16 lub wszystkie (Domyślnie: wszystkie)
- Przechwycenie przez: Określa, które drużyny mogą podnosić przedmiot do przechwycenia
- Sojuszniczą drużynę, wrogą drużynę (Domyślnie: sojuszniczą drużynę)
- Kolor akcentów: pomaga odróżniać od siebie różne generatory przedmiotów.
- Kolor drużyny, biały, błękitny, czerwono-pomarańczowy, złoty, zielone jabłuszko, fuksjowy, pomarańczowy, akwamarynowy, kremowy, fioletowy, neonowy zielony, modry, morski, różowy, zielony (Domyślnie: morski)
- Wartość punktowa: określa liczbę punktów otrzymywaną za przechwycenie przedmiotu. Wartość ta sumuje się z ustawieniem wartości punktowej urządzenia strefy punktowanej.
- 0-100 (Domyślnie: 0)
- Zwracanie upuszczonych przedmiotów: określa, jak długo przedmiot pozostaje po upuszczeniu, zanim powróci do generatora.
- Natychmiast, 3 s, 5 s, 10 s, 20 s, 30 s, 20 s, 30 s, nigdy (Domyślnie: nigdy)
- Odtwarzaj odgłosy przechwycenia: odtwarza odgłosy sygnalizujące zmianę stanu przedmiotów (przechwycenie, zabranie, upuszczenie itp.).
- Wł., Wył. (Domyślnie: Wł.)
- Zaktualizowano urządzenie punktu kontrolnego gracza.
- Punkty kontrolne dopuszczają teraz jednoczesne pojawienie się na nich do 5 graczy.
- Zaktualizowano urządzenie: odbijacz flippera
- Dodano opcję siły podrzucenia przy odbiciu w bok: określa ona, z jaką siłą odbity gracz zostanie wyrzucony do góry.
- Nie zastępuj, zerowa, niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka, superwysoka, mega wysoka (Domyślnie: nie zastępuj)
- Stwory nie aktywują już odbijaczy nie doznając jednocześnie ich efektu.
- Odbijacze teraz można aktywować nawet po ustawieniu zerowej siły odrzucenia; pozwala to stosować obrażenia, punktację lub podrzucenie do góry.
- Zwiększono czas natychmiastowego resetu odbijaczy z 0,1 s do 0,25 s, gdyż teraz można aktywować urządzenie wielokrotnie, jeśli wyłączy się siłę odrzucenia.
- Zmieniono nazwę ustawienia z „natychmiast” na „0,25 s”, by lepiej odzwierciedlić minimalne opóźnienie.
- Dodano opcję ważności kierunku ustawienia obiektu: określa ona, jak bardzo kierunek odbicia od odbijacza zależy od kierunku, z którego uderzył obiekt (0% oznacza odbicie zawsze w kierunku przeciwnym do odbijacza).
- 0%, 10%, 20%, 30%, 40%, 50%, 60%, 70%, 80%, 90%, 100% (Domyślnie: 100%).
- Dodano opcję drużyny: ogranicza ona możliwość użycia odbijacza do konkretnej drużyny.
- Dowolna, 1-16 (Domyślnie: dowolna)
- Dodano opcję wartości punktowej: określa ona, ile punktów otrzyma gracz, który aktywuje odbijacz.
- -20, -15, -10, -5, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 5, 10, 15, 20 (Domyślnie: 0)
- Dodano opcję „Włączono na początku gry”:
- Włączono, wyłączono (Domyślnie: włączono)
- Dodano opisy do wszystkich opcji odbijacza.
- Usunięto błąd powodujący wyświetlanie paska wytrzymałości przy skopiowanych wersjach odbijacza.
- Dodano opcję siły podrzucenia przy odbiciu w bok: określa ona, z jaką siłą odbity gracz zostanie wyrzucony do góry.
- Dodano więcej opcji do urządzenia wybuchowego:
- Odtwarzaj efekty dźwiękowe/graficzne: określa, czy efekty graficzne i odgłosy eksplozji mają być zauważalne, czy też urządzenie ma ranić graczy niewidocznie i bezgłośnie.
- Wł., Wył. (Domyślnie: Wł.)
- Dodano więcej wartości ustawienia uszkodzeń budowli:
- 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 2000, 5000.
- Wyświetlanie paska wytrzymałości:
- Tak, nie (Domyślnie: tak).
- Odtwarzaj efekty dźwiękowe/graficzne: określa, czy efekty graficzne i odgłosy eksplozji mają być zauważalne, czy też urządzenie ma ranić graczy niewidocznie i bezgłośnie.
- Zaktualizowano urządzenie przestrzeni obrażeń.
- Zmieniono ustawienia opcji „Działa na stwory”, „Działa na graczy”, „Działa na pojazdy” i „Działa na puste pojazdy” z „Tak/Nie” na „Wł./Wył.”.
- Dodano opcję „Włączono na początku gry”:
- Włączono, wyłączono (Domyślnie: włączono)
- Dodano opcję „Działa na puste pojazdy”:
- Wł., Wył. (Domyślnie: Wył.)
- Zaktualizowano urządzenie łapki flippera.
- Dodano opcję podrzucenia: określa ona, z jaką siłą obiekty uderzone przez łapkę flippera zostaną podrzucone do góry.
- Brak, niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka, superwysoka, mega wysoka (Domyślnie: niska)
- Dodano wartość „mega wysoką” do opcji odrzucenia, by ujednolicić ją z ustawieniem odbijacza.
- Dodano nowe wartości do opcji kierunku odbicia:
- Dowolny (aktywowany z dowolnego kierunku, zmienia na ten kierunek)
- W przeciwnym kierunku (aktywowany z dowolnego kierunku, zmienia na przeciwny kierunek)
- Na zmianę (zmienia aktywowaną stronę po każdej aktywacji)
- Nigdy (nie generuje impulsu, lecz powoduje inne efekty, np. obrażenia lub punktację)
- Dodano opcję kolizji podczas powrotu: określa ona, czy łapka flippera uderza w obiekty za nią podczas powrotu do pierwotnego położenia.
- Wł., Wył. (Domyślnie: Wył.)
- Dodano opcję procentu kąta odbicia: określa ona, jak bardzo kierunek odbicia od łapki flippera zależy od kierunku, z którego uderzył obiekt (0% oznacza odbicie zawsze w kierunku przeciwnym do łapki).
- 0%, 10%, 20%, 30%, 40%, 50%, 60%, 70%, 80%, 90%, 100% (Domyślnie: 100%)
- Dodano opcję drużyny: ogranicza ona możliwość użycia łapki flippera do konkretnej drużyny.
- Dowolna, 1-16 (Domyślnie: dowolna)
- Dodano opcję „Włączono na początku gry”:
- Włączono, wyłączono (Domyślnie: włączono)
- Dodano opcję wartości punktowej: określa ona, ile punktów otrzyma gracz, który aktywuje łapkę flippera.
- -20, -15, -10, -5, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 5, 10, 15, 20 (Domyślnie: 0)
- Stwory nie mogą już aktywować łapek flipperów, nie ulegając ich efektowi.
- Zwiększono promień działania łapki flippera po aktywacji zdalnej lub przez uszkodzenie.
- Dodano opisy do wszystkich opcji łapki flippera.
- Dodano opcję podrzucenia: określa ona, z jaką siłą obiekty uderzone przez łapkę flippera zostaną podrzucone do góry.
- Zaktualizowano galerię wyzwań
- Dodano opcję „Widoczność na początku minigry”:
- Wł., Wył. (Domyślnie: Wł.)
- Dodano opcję „Widoczność na początku minigry”:
- Zaktualizowano urządzenie: Wartownik
- Dodano opcję „Stwórz na początku minigry”:
- Tak, nie (Domyślnie: tak)
- Dodano opcję „Stwórz na początku minigry”:
- Zaktualizowano urządzenie Bariery:
- Dodano opcję włączenia: określa ona, kiedy urządzenie Bariery jest aktywne.
- Wyłączono, włączono, tylko rozgrzewka, tylko gra (Domyślnie: tylko gra)
- Dodano opcję włączenia: określa ona, kiedy urządzenie Bariery jest aktywne.
- Dodano więcej opcji do ustawień drużyn i urządzenia początkowego ekwipunku:
- Nazwa drużyny: Określa nazwę danej drużyny, wyświetlaną w interfejsie gry (np. na tablicy wyników lub ekranie zwycięstwa).
- Kolor drużyny: Przypisuje tej drużynie określony kolor, który będzie używany przez interfejs gry i urządzenia posiadające akcenty w kolorze drużyn (np. strefę punktowaną lub generator przedmiotów do przechwycenia).
- Nie zastępuj, biały, błękitny, czerwono-pomarańczowy, złoty, zielone jabłuszko, fuksjowy, pomarańczowy, akwamarynowy, kremowy, fioletowy, neonowy zielony, modry, morski, różowy, zielony (Domyślnie: nie zastępuj)
- Proporcjonalna wielkość drużyny na początku gry: Ta opcja pozwala na ustawienie niesymetrycznej liczebności drużyn, zachowując ten sam stosunek liczebności drużyn niezależnie od łącznej liczby graczy.
- Nie zastępuj, 1-10 (Domyślnie: nie zastępuj)
- Przykładowo, proporcje 4 dla drużyny 1 i 1 dla drużyny 2 oznaczają, że przy 10 graczach 8 z nich wyląduje w drużynie 1, a tylko 2 w drużynie 2.
- Dodano nową opcję do urządzenia panelu startowego gracza:
- Przypisz do nazwy gracza: Jeśli zostanie tu wpisany tekst, mogą się tu pojawiać tylko gracze o nazwie zawierającej wpisany ciąg znaków. Pozostaw opcję pustą, by każdy mógł korzystać z tego panelu.
- Dodano nową opcję do urządzenia sekwencera muzycznego:
- Aktywuj w fazie gry: Określa, kiedy sekwencer automatycznie zacznie działać.
- Nigdy, rozgrzewka, początek gry (Domyślnie: nigdy).
- Dodano możliwość aktywacji urządzenia aktywatora przez sekwencer muzyczny.
- Aktywuj w fazie gry: Określa, kiedy sekwencer automatycznie zacznie działać.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd uniemożliwiający prawidłowe obracanie urządzeń umieszczanych na istniejących podłogach.
- Usunięto błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie urządzenia Bariery, jeśli gracz rozpoczął grę w jego pobliżu.
- Obiektów umieszczonych wewnątrz urządzenia Bariery można teraz używać w bardziej konsekwentny sposób.
- Usunięto błąd powodujący nieprawidłowe obracanie Wartowników.
- Usunięto błąd powodujący ranienie Wartowników przez urządzenia wybuchowe, które wybuchały w ich zasięgu celowania.
- Zapętlone sekwencery muzyczne będą teraz prawidłowo resetowane przy rozpoczynaniu gry lub rundy.
Interfejs i opcje społecznościowe
- Zmieniono sposób działania portali:
- Nazwy portali pojawiają się teraz dopiero po zbliżeniu się do nich.
- Poprawiono formatowanie opisu portali w celu zwiększenia czytelności.
- Zmieniono odległość, w jakiej pojawia się komunikat zmiany portalu i dodano komunikat sygnalizujący, że to zmienia cel portalu.
- Zaktualizowano styl listy serwerów i wiadomości o nowych funkcjach.
Poprawki błędów
- Poprawiono położenie członków oddziału w głównym menu lobby, by zapobiec nachodzeniu go na panel wyróżnionych dzieł.
- Poprawiono nieprawidłowe odstępy na tablicy wyników.
- Usunięto błąd sprawiający, że kolumna czasu na tablicy pokazywała „Brak” w sytuacji, gdy nie można było wyświetlić czasu gracza. Teraz pokazuje ona „–:–:–”.
- Usunięto błąd powodujący brak reakcji przycisku „Pokaż szczegóły” po otwarciu i zamknięciu menu w grze.
- Usunięto błąd powodujący ukrywanie tekstu opisu zbieraka po odłożeniu zbieraka przy użyciu pada.
- Usunięto przycisk „Wróć do centrum” z menu gry w sytuacji, gdy gracz już był w centrum.
- Usunięto błąd powodujący wyświetlanie paska zużycia pamięci w centrum.
- Usunięto błąd dotyczący wyświetlania sterowania padem w panelu opisu gry podczas gry w wersję mobilną z użyciem pada.
Ratowanie Świata
Co nowego?
Za gwiezdnym horyzontem
Dołączcie do obsady i ekipy „Za gwiezdnym horyzontem”. VSS Gallant znów wyrusza w podróż.
Inwazja
Nie chcecie znaleźć się na drodze tego lasera, gdy strzeli w tej nowej symulacji Gier Wojennych!
Misje i systemy
- Nowa symulacja Gier Wojennych: Inwazja
- Na niebie nad burzową tarczą pojawia się UFO, które niszczy wasze umocnienia i teleportuje na ziemię niepożądane towarzystwo.
- Zniszczcie ten latający talerz, by zyskać chwilę wytchnienia… ale UFO powróci po pewnym czasie, jak w kiepskim sequelu!
- Nowa symulacja Gier Wojennych oznacza więcej szans na zdobycie talonów okolicznościowych, nowy sztandar i bardziej różnorodne zadania dnia.
- Dostępna w Grach Wojennych od 6 czerwca, godz. 2:00 czasu polskiego.
- Inwazja, a także przyszłe dodatki do Gier Wojennych, wejdą w skład codziennej rotacji sklepu (o godz. 2:00 czasu polskiego). To lepiej zgra nowe zadanie Gier Wojennych oraz dostępne symulacje.
- Nowa lama SF jest już dostępna w sklepie gry.
- Zawiera 4 nowych bohaterów SF oraz 5 nowych broni SF.
- Kosztuje 500 letnich talonów
- Gracze korzystający z funkcji straży społecznej będą teraz umieszczani w Grach Wojennych oraz misjach obrony burzowej tarczy w różnych strefach. Skróci to czas dobierania graczy.
- Zmieniono nagrody za zadania tygodniowe!
- Teraz za ukończenie zadania tygodniowego otrzymacie 500 letnich talonów i 1 inną nagrodę do wyboru (złoto, re-profit lub profit+), zależnie od postępów dokonanych w głównym wątku.
- Zwiększono otrzymywane ilości złota i materiałów do profitów.
- Nie musicie już ukończyć misji lotu na błyskawicy, aby odblokować silne ataki w zwarciu – teraz są one dostępne od początku.
Poprawki błędów
- Usunięto problemy z nieprawidłowym parowaniem podczas dobierania graczy do Gier Wojennych. Poprawki te zawierają stosowanie ustawienia minimalnej/maksymalnej trudności Gier Wojennych i trybu gry z innymi, a także prawidłowe rozróżnianie misji rozszerzenia burzowej tarczy i symulacji Gier Wojennych.
- Wyzwanie Gier Wojennych „Koniec z pułapkami” teraz prawidłowo przywraca stan pułapek po zakończeniu symulacji. Ponadto umieściliśmy to wyzwanie z powrotem w rotacji wyzwań.
- Usunięto błąd uniemożliwiający prawidłowe resetowanie trwałości pułapek po zakończeniu Gier Wojennych lub misji obrony burzowej tarczy.
- Pierwszą wersję tej poprawki wprowadziliśmy już w aktualizacji 9.10.
- Ukryte części w misji naprawy schronu nie pojawiają się już pod rzeźbą terenu.
- Okobot teraz prawidłowo zgłasza ukryte części po udanej obronie go w misjach naprawy schronu.
- Gracze otrzymują teraz poprawnie zasób „ludzie” po ukończeniu misji „Uratuj ocaleńców” w obszarach o wysokim poziomie.
Interfejs
- Nadmiarowe przedmioty można teraz wybierać do użycia w transformacji.
- Przedmioty po ewolucji lub ulepszeniu klasy rzadkości nie będą już zaznaczane jako nowe lub nieobejrzane.
Poprawki błędów
- Animacje pojawiania się bohaterów nie są już odtwarzane dwukrotnie na ekranie zespołu bohaterów.
- Informacje o trwałości przy schemacie pułapki-talizmanu są teraz prawidłowo wyświetlane.
- Strzałki do rozwijania menu teraz działają w bardziej jednolity sposób podczas przeglądania księgi kolekcji.
- Ekran ekwipunku jest teraz prawidłowo zamykany, jeśli pozostanie otwarty po zakończeniu misji.
- Gracze mogą już prawidłowo przełączać się między magazynem i plecakiem w dziale magazynu w zakładce zbrojowni.
- Wyświetlana wartość odporności na obrażenia teraz zawiera ilość pancerza otrzymywaną z profitów na polach wsparcia.
- Gracze nie będą się już blokować w menu wzmocnienia konta, jeśli przejdą doń z ekranu nagród dnia.
- Nazwy graczy na ekranie wyników nie pojawiają się już nad niewłaściwymi sztandarami.
- Opisy w dzienniku zadań są teraz prawidłowo aktualizowane przy szybkim przeglądaniu wielu zadań.
- Portrety oraz karty przedmiotów są teraz prawidłowo wyświetlane po zakupieniu ich w sklepie z przedmiotami.
- Usunięto błąd sprawiający, że nazwy nagród przy awansie bohaterów na ekranie zwycięstwa były oznaczane jako ocaleńcy.
Wydajność
- Poprawiono wydajność w menu transformacji oraz podczas przeglądania/tworzenia schematów.
- Poprawiono wydajność ruchów i animacji potworów.
- Poprawiono wydajność niektórych ataków i zdolności; są to:
- Butla z gazem wysadzacza
- Nalot kradzieja
- Rój rojarza
- Rzut czachomiotki
- Tarcza krzepkiego
- Droga Powrotna Ninji
- Wieża Elektryczna Rubieżnika
- Przesunięcie Fazowe Rubieżnika
- Szał Budowania
- Lewa i Prawa
Poprawki błędów
- Usunięto przyczynę zacinania się gry na słabszych komputerach podczas przechodzenia po raz pierwszy do zakładki dowodzenia lub zbrojowni.
- Usunięto przyczynę zacinania się gry podczas wchodzenia do menu ocaleńców lub na mapę wyboru misji.
Bohaterowie
- Do ekipy dołącza Azalea Clark, nowa mityczna Rubieżniczka!
- Profit standardowy: Technologia Kosmiczna
- Zwiększa obrażenia od energii zadawane przez zdolności o 15%.
- Profit dowódcy: Technologia Kosmiczna +
- Zwiększa obrażenia od energii zadawane przez zdolności o 15%. Ponadto Wieża Elektryczna wybucha, zadając pobliskim wrogom 107 pkt. obrażeń od energii.
- Profit drużynowy: ZAP
- WYMAGANIA: 2 bohaterów Odkrywców Kosmosu.
- ZAP wspiera cię, zadając 105 pkt. bazowych obrażeń od energii losowemu wrogowi co 6 s.
- Dostępna w wątku fabularnym „Za gwiezdnym horyzontem”
- Profit standardowy: Technologia Kosmiczna
- Wstrząśnij wrogami jako nowa Żołnierka – Pozaziemska Rio!
- Profit standardowy: Częstotliwość Rezonansu
- Zwiększa obrażenia od energii zadawane osłonom o 26%.
- Profit dowódcy: Częstotliwość Rezonansu +
- Zwiększa obrażenia od energii zadawane osłonom o 78%.
- Można ją zdobyć z lamy SF.
- Profit standardowy: Częstotliwość Rezonansu
- Oddaj się pasji budowania z ED-I-m!
- Profit standardowy: MUSZĘ.CHRONIĆ
- Krytyczne trafienia z broni białej zadającej obrażenia od energii zadają obrażenia powiększone o 32% aktualnego poziomu osłony.
- Profit dowódcy: MUSZĘ.CHRONIĆ +
- Krytyczne trafienia z broni białej zadającej obrażenia od energii zadają obrażenia powiększone o 96% aktualnego poziomu osłony.
- Można go zdobyć z lamy SF.
- Profit standardowy: MUSZĘ.CHRONIĆ
- Poraź pustaki z pomocą nowego Rubieżnika – Cybercyklopa!
- Profit standardowy: Łuk Plazmowy
- Obrażenia od energii mają 20% szansy na porażenie pobliskich wrogów, co zadaje im 8% obrażeń ataku.
- Profit dowódcy: Łuk Plazmowy +
- Obrażenia od energii mają 20% szansy na porażenie pobliskich wrogów, co zadaje im 116% obrażeń ataku. Ponadto MISIU zadaje obrażenia od energii.
- Można go zdobyć z lamy SF.
- Profit standardowy: Łuk Plazmowy
- Międzygalaktyczny Ken, nowy Ninja, melduje gotowość bojową!
- Profit standardowy: Syfon Energii
- Likwidacje przy użyciu obrażeń od energii przywracają 8,5% brakującej osłony.
- Profit dowódcy: Syfon Energii +
- Likwidacje przy użyciu obrażeń od energii przywracają 17% brakującej osłony. Ponadto Shurikeny zadają obrażenia od energii.
- Można go zdobyć z lamy SF.
- Profit standardowy: Syfon Energii
- Do sklepu tygodniowego powraca Archeolo-Jess!
- Profit standardowy: Koszt Uderzenia
- Zwiększa wydajność silnego ataku Uderzenia Burzącego o 28%
- Profit dowódcy: Koszt Uderzenia +
- Zwiększa wydajność silnego ataku Uderzenia Burzącego o 128%
- Dostępna od 6 czerwca, godz. 2:00 czasu polskiego
- Dostępna do 13 czerwca, godz. 2:00 czasu polskiego.
- Profit standardowy: Koszt Uderzenia
Poprawki błędów
- Profit Surwiwalista nie leczy już powalonych graczy.
- Profit Poczuj BAZĘ będzie prawidłowo działać po odrodzeniu się gracza.
- Sześciostrzałowiec + wyświetla już poprawne wartości w opisie.
- Profit dowódcy Awaria + zapewnia już odpowiednie zwiększenie obrażeń Impulsu Plazmowego.
- Kule armatnie i prezenty profitu Prezentuj… Broń! nie zapadają się już pod ziemię.
- Wrogowie nie odtwarzają już nieprawidłowych animacji, gdy zostaną trafieni Szarżą gracza posiadającego profit Długa Szarża.
- Gracze nie zacinają się już, gdy zostaną odrzuceni podczas stawiania BAZY.
- Efekt wzmocnienia pancerza jest już poprawnie usuwany z budowli po zniszczeniu BAZY.
Bronie i przedmioty
- Dodano zestaw broni Retro-SF, do zdobycia w lamach SF:
- Atomowy ekspander światła: Energetyczna włócznia o Elektrycznym Uderzeniu – silnym ataku, który rani wrogów na sporym obszarze.
- Blastotron 9000: Automatyczny energetyczny karabin snajperski bez lunety.
- Blastotron Mini: Szybkostrzelny automatyczny pistolet energetyczny.
- Gammatron 9000: Strzelający szybkimi seriami energetyczny karabin szturmowy.
- Ściągacz Pustaków: Młot energetyczny o sporych obrażeniach i niskiej sile trafienia. Jego atak Czarną Dziurą przyciąga pustaki w jedno miejsce, a potem je rani.
- Wprowadzamy nową pułapkę – smolną kałużę!
- Wrogowie, którzy wejdą w tę pułapkę, ugrzęzną w niej na pewien czas. Wybuchowo reaguje na pociski, więc warto ostrzelać uwięzionego wroga!
- W sklepie okolicznościowym od 6 czerwca, godz. 2:00 czasu polskiego.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd powodujący zamianę leprokonusa w trolla podczas ewolucji.
- Uwaga: Błąd ten powodował problemy w klasyfikacji przedmiotów i jest możliwe, że niektórzy gracze nie mieli już możliwości umieszczenia leprokonusa w księdze kolekcji. Powstały troll w pełni pozostanie trollem, a gracze, których dotyczył ten błąd, otrzymają leprokonusa o identycznej osobowości.
- Profity pułapek „Zwiększenie wytrzymałości budynku” i „Naprawa połączonego budynku” teraz prawidłowo działają na ściany/podłogi/sufity, do których pułapki są przyczepione.
- Usunięto błąd uniemożliwiający otrzymanie epickich schematów zakupionych w sklepie z przedmiotami.
- Gracze, których ten błąd dotyczy, otrzymają w najbliższej przyszłości pakiety kart zawierające epickie schematy.
Rozgrywka
- Automatyczny bieg jest teraz wyłączany po śmierci i odrodzeniu się.
Poprawki błędów
- Szarża nie niszczy już właśnie wznoszonych budowli graczy.
- Osłony graczy teraz prawidłowo zaczną się odnawiać, gdy gracz odrodzi się i otrzyma obrażenia posiadając niepełny poziom osłon.
- Budowle w Twine Peaks są teraz prawidłowo skalowane do maksymalnego poziomu wytrzymałości.
- Usunięto błąd sprawiający, że ciskacz przestawał atakować burzową tarczę.
- Maksymalny poziom zdrowia/osłony graczy jest teraz bardziej jednolity podczas Gier Wojennych na terenie Kamiennego Lasu, Deskogrodu, Doliny Samowitości i Twine Peaks.
- Pułapki wysokiego poziomu umieszczone w pierwszych strefach spróbują teraz zresetować się do pierwotnego poziomu przed rozpoczęciem Gier Wojennych wysokiego poziomu.
- Pułapki istniejące w obrębie burzowej tarczy, umieszczone jeszcze przed tą aktualizacją, zostaną zresetowane do maksymalnego poziomu na ich stopniu.
Wrogowie
- Porażacze spoza horyzontu najechali świat, zastępując tymczasowo swoich strzelających kuzynów.
Dźwięk
Poprawki błędów
- Odgłos licznika czasu pod koniec fal w Grach Wojennych jest już dobrze słyszalny.
Znane problemy
Chcecie poznać opinie społeczności? Wejdźcie na nową .
epicgames.com/fortnite/pl/patch-notes/v9-20