Aktualizacja Fortnite 10.40 – Odbijacze, 2X EXP i dobieranie po skillu!
Szczegółowy opis nadchodzących zmian w aktualizacji 10.40!
Battle Royale
Co nowego?
Mordownia
Sprawdźcie swoje umiejętności i pamięć mięśniową! Celem tego nowego trybu jest jak najszybsze dotarcie do końca przy jednoczesnym likwidowaniu celów po drodze. Rywalizujcie ze znajomymi lub innymi graczami o najlepszy czas w rankingu. Pochwalcie się najlepszymi czasami, używając hasztaga #FortniteCombine!
Rozgwieżdżone Przedmieścia
Prosiliście kiedyś spadającą gwiazdę o dobre łupy? Odwiedźcie tę nową strefę szczeliny, a wasze marzenia się spełnią – znajdziecie tam spadające gwiazdy pełne fantów!
Tryby okresowe:
Ruszane Strefy
Rodzaj drużyn: solo | Odradzanie się: wyłączone
Symulacja końcówki meczu Battle Royale – ale na ograniczonej przestrzeni! Likwidujcie konkurencję, unikając zbliżającej się burzy. Losowo generowane elementy i ekwipunek sprawiają, że każda runda jest wyjątkowa.
Możecie wskoczyć do kolejki z maksymalnie 15 znajomymi.
- Ruszane Strefy: Koloseum
- Autor: Jesgran.
- Zostańcie najlepszymi gladiatorami świata na tej wyspie inspirowanej antycznym Koloseum. Otwarty styl mapy wymaga szybkiego budowania.
- Ruszane Strefy: Pustynia
- Autor: JotaPeGame.
- Przedrzyjcie się przez pustynne miasteczko do ostatniego kręgu. Zróżnicowanie broni i duża mobilność zapewniają wyjątkową rozgrywkę.
- Ruszane Strefy: Spływ Rzeką
- Autor: Enigma.
- Pozostańcie w strefie bezpiecznej, pędząc rzeką na tej oryginalnej wyspie z trybu Ruszane Strefy. Gotowe panele skokowe i stały tor ruchu burzy pozwalają się zapoznać z mapą w kilka rund.
- Ruszane Strefy: Wir
- Autor: Zeroyahero.
- Ta wyspa to niezwykła wersja Ruszanych Stref z górzystym terenem do pokonania. Zmiany wysokości pomiędzy strefami mogą być drastyczne!
Bronie i przedmioty
- Wybuchowy Batarang
- Do piknięć sygnalizujących odległość dodano ikonę wizualizatora dźwięków.
- Bańkosłona
- Bańkosłona rzucona w innych graczy odbije się od nich.
- Przywrócono do gry:
- Odbijacz
- Rzadka pułapka.
- Pojawia się w stosach po 3 szt.
- Można go znaleźć w zrzutach zaopatrzenia, automatach, lamach i luzem.
- Można umieścić go na podłodze, ścianie lub rampach/schodach.
- Wzmacnia skok w kierunku prostopadłym do powierzchni, na której znajduje się pułapka.
- Odbijacz
- Włączono Chwytak Batmana i Wybuchowy Batarang w trybach Areny i w turniejach.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że paski zdrowia pojazdów nie były widoczne.
- Kiedy obiekt ze Złomoszczeliny uderza w gracza przebranego za krzak, nie będzie już zadawać obrażeń graczowi, a krzakowi.
- Gracze używający Chwytaka do wchodzenia do strefy szczeliny, mogą już poruszać się swobodnie podczas szybowania.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze przebrani za rekwizyt mogli rozkładać lotnie.
- Gracze przebrani za rekwizyt są już wykrywani przez system naprowadzający Wybuchowego Batarangu.
- Wybuchowe Batarangi nie będą już zawisać już w powietrzu po zniszczeniu obiektu, na którym się znajdowały.
- Naprawiono błąd, który powodował, że porażająca pułapka nie pojawiała się w tym samym miejscu, w którym była widoczna w podglądzie.
- Bańkosłony dołączone do zrzutu zaopatrzenia nie znikają już zniszczeniu zrzutu.
- Bańkosłony nie chronią już przed obrażeniami od upadku.
- Bańkosłony nie zacinają się już w powietrzu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Bańkosłony nie dołączały się do pojazdu, jeśli zostały rzucone przez gracza znajdującego się w tym pojeździe.
Rozgrywka
- Weekend z podwójnym PD!
- W ten weekend bawcie się dwa razy lepiej. Od godz. 15:00 w piątek 27 września do godz. 15:00 w poniedziałek 30 września każdy rozegrany mecz zapewni wam podwójną liczbę PD.
- Dobieranie graczy
- Do głównych trybów wprowadzono poprawioną logikę dobierania graczy.
- Gracze będą teraz częściej dobierani z osobami o podobnym poziomie umiejętności.
- Im będą lepsi, tym wyższy będzie poziom ich przeciwników.
- Będziemy stopniowo wprowadzać tę zmianę do podstawowych trybów we wszystkich regionach w miarę testowania i monitorowania efektów.
- Aby dowiedzieć się więcej, przeczytajcie wpis na blogu.
- Do głównych trybów wprowadzono poprawioną logikę dobierania graczy.
- Kontrolery otrzymały nowe ustawienia czułości i wspomagania celowania.
- Aby dowiedzieć się więcej na ich temat, zajrzyjcie do wpisu na blogu.
- Uwaga: w tych ustawieniach celownik zmienia kolor na czerwony, gdy zostanie skierowany na wrogi cel znajdujący się w skutecznym zasięgu, czyli zanim nastąpi spadek obrażeń broni w związku z odległością.
- Mordownia
- Ten nowy tryb to doskonała okazja, by zapoznać się z ulepszeniami opcjami kontrolera, o których wspomnieliśmy powyżej!
- Chociaż Mordownia świetnie sprawdza się w testach nowego sterowania, możecie grać w tym trybie również przy użyciu „klasycznego” sterowania, myszy i klawiatury lub ekranu dotykowego.
- Celem tego trybu jest jak najszybsze dotarcie do końca po zlikwidowaniu wszystkich celów po drodze.
- To tryb rankingowy, co pozwoli wam rywalizować na czasy ze znajomymi i innymi graczami.
- Każdy ranking ma możliwość sortowania czasów wg ulubionej metody sterowania.
- To tryb rankingowy, co pozwoli wam rywalizować na czasy ze znajomymi i innymi graczami.
- Ten nowy tryb to doskonała okazja, by zapoznać się z ulepszeniami opcjami kontrolera, o których wspomnieliśmy powyżej!
- Rozgwieżdżone Przedmieścia
- Wraz ze strefą szczeliny powróciło zrujnowane osiedle z okolic Przyjemnego Parku, ale teraz ma własną wspólnotę mieszkaniową i okazuje się przyjemnym miejscem do zamieszkania!
- Tak przyjemnym, że spadające gwiazdy chcą spadać właśnie tutaj. Zniszczcie je, a zdobędziecie potężne przedmioty, w tym broń, jakiej jeszcze nie widzieliście!
- Wraz ze strefą szczeliny powróciło zrujnowane osiedle z okolic Przyjemnego Parku, ale teraz ma własną wspólnotę mieszkaniową i okazuje się przyjemnym miejscem do zamieszkania!
- Moczary Odpoczynku
- Gracze przebrani za rekwizyty mogą już kucać, by wrócić do normalnej postaci.
- Członkowie tej samej drużyny nie otrzymują już znaczników trafień.
- Usunięto przypisanie resetowania kamery.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze w strefie szczeliny mogli używać graffiti bez końca.
- Wybrany fragment budowli nie resetuje się już do opcji ściany po wyłączeniu opcji „Wyzerowanie wyboru budowli” przez graczy używających kontrolera.
Dźwięk
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że odgłosy skrzyni odtwarzały się ciągle po otwarciu skrzyni.
- Muzyka z emotki Gdzie Jest Matt nie resetuje się już po każdej pętli.
Interfejs
- Opcja „Pomoc dot. sterowania” przeznaczona tylko dla platform mobilnych nie jest już obecna na innych platformach.
- Opcja „Edycja elementu budowli” znajduje się od teraz w sekcji „Budowanie” w ustawieniach sterowania, a nie w sekcji „Różne”.
Poprawki błędów
- Statystyki meczu nie wychodzą już poza ekran świętowania Królewskiego Zwycięstwa.
Powtórki
Poprawki błędów
- Ostrzeżenie „Jesteś na obszarze burzy” nie pojawia się już na ekranie wielokrotnie przy przełączaniu się między różnymi graczami w trybie obserwatora.
- Efekty dźwiękowe Bańkosłony nie odtwarzają się już nieprawidłowo przy przewijaniu powtórki.
Wersja na urządzenia mobilne
- Do ustawień czułości edycji/budowania dodano mnożnik x 2.
- Poprawiono opis przyśpieszenia rozglądania się.
- Przełączanie celowania jest domyślnie włączone.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował zawieszanie się gry przy skoku z busa bojowego na słabszych urządzeniach z systemem iOS.
- Naprawiono błąd, który powodował zawieszanie się gry przy przełączaniu schematów sterowania, jeśli na ekranie wyboru trybu strzelania gracze wybrali własny tryb.
- Przycisk trybu strzelania w menu ustawień wskazuje aktualnie wybrany tryb strzelania.
- Krzyżyk celowniczy celownika karabinu szturmowego z lunetą wczytuje się już poprawnie.
- Gracze będą w stanie edytować lub zniszczyć element podłogi znajdujący się na polu 1×1 gotowego budynku.
- Nie można już strzelać do gracza kucającego za zbudowanymi schodami, strzelając przez nie.
- Menu zaproszeń do znajomych nie wyświetla już podwójnych potwierdzeń.
- Gracze będą już w stanie zmienić się w rekwizyt na Moczarach Odpoczynku bez potrzeby zmieniania interfejsu w grze.
- Po użyciu dedykowanego przycisku automaty do sprzedaży przedmiotów zapewniają wyświetlany przedmiot.
- Funkcja edycji dotykiem zeruje się po wciśnięciu przycisku resetu w ustawieniach.
- Wciśnięty przycisk aktywacji czatu głosowego nie będzie już wyświetlać białego kwadratu.
- Podczas umieszczania gotowca lub galerii z włączonym filtrem „Retro” schemat będzie już widoczny.
- Wybranie opcji „Zablokuj i zgłoś” nie powoduje już, że użytkownik dwukrotnie pojawia się na liście zablokowanych.
- Wprowadziliśmy poprawki graficzne następujących elementów:
- Strój Króliczek Niewielkanocny
- Strój Aksjomat
- Strój Neo-Versa
- Peleryna stroju Nieskończony
- Stroje bazujące na modelu Jonesy’ego
- Plecak Standardowe Wyposażenie
- Emotka Pełne Wychylenie
- Beczki w Wypasionej Wyrwie
- Latająca Wyspa
Podsumowanie
- Na serwerze od 19 września
- Poprawiono logikę burzy, by końcowe kręgi unikały określonych miejsc na mapie, wymienionych w „Informacjach o aktualizacji 10.31”.
- Poprawka z 19 września
- O połowę skrócono czas tańca w Czasie na Taco.
- Zmiany z serwera 20 września
- Naprawiono błąd, przez który nie były rejestrowane postępy w realizacji celu „Zadaj obrażenia wspólnie ze swoją parą lub oddziałem” misji Ducha Zespołu w Naparzance.
Tryb kreatywny
Tryb kreatywny
Ruszane Strefy
Trwa walka w Ruszanych Strefach – #FortniteZoneWars – i pora do niej dołączyć. Zagrajcie w najpopularniejsze fanowskie warianty Ruszanych Stref udostępnione jako tryby okresowe. Zgarnijcie ze sklepu zestaw wyzwań Ruszanych Stref, by otrzymać stroje Gorący Strefiarz i Groźna Strefiara. Ukończcie wyzwania i zdobądźcie dodatkowe nagrody.
Straszne rekwizyty – galeria i urządzenia
Już prawie czas… Czas dyń, duchów, grobów i nawiedzonych domów. Galerie „Straszne rekwizyty” i „Straszne cząsteczki” zawierają całe mnóstwo upiornych budowli i elementów graficznych, które świetnie sprawdzą się w grach-horrorach. Pamiętajcie też o urządzeniach radia i głośnika, gdzie znajdziecie multum przerażających dźwięków.
Latarka i personalizowane oświetlenie
Wyjęta latarka oświetli obszar przed wami. Personalizowane oświetlenie może się włączać lub wyłączać w wyniku interakcji z graczem lub wydarzeń. To doskonały sposób na stworzenie odpowiedniego nastroju w nawiedzonym domu.
Ustawiacz stworów
Z tym urządzeniem stworzycie przerażające, zaskakujące sceny. Pozwoli wam ono na ustawienie pojedynczych stworów w bardzo bliskiej odległości od graczy. Niespodzianka!
Rozgrywka
- Do opcji „Limit czasu” w ustawieniach menu „Moja wyspa” dodano nowe wartości: 30 min, 45 min, 60 min, 90 min, 120 min.
Poprawki błędów
- Strzelba strusiowa nie będzie już wypadać z BRUTALA po jego zniszczeniu.
- Gracze w minigrze nie powinni już mieć możliwości obserwowania osób w centrum.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze zlikwidowani przy szybowaniu na lotni, po odrodzeniu się nie mogli atakować.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze nie mogli dołączyć do trwającego meczu w trakcie odliczania do końca rundy.
- Naprawiono błąd, który powodował, że obserwatorzy, którzy dołączyli do trwającego meczu, nie mogli wziąć udziału w kolejnej grze po zrestartowaniu meczu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że po zakończeniu rundy na ekranach obserwatorów pojawiał się ekran porażki.
Bronie i przedmioty
- Dodano rzadki wariant wyrzutni rakiet.
Gotowce i galerie
- Dodano 2 nowe gotowce.
- Magazyn na Rozdrożach Rupieci
- Rampa załadunkowa na Rozdrożach Rupieci
- Dodano nowe galerie.
- Galeria rekwizytów z Rozdroży Rupieci
- Suchy klif – galeria
- Straszne rekwizyty – galeria
- Duchy
- Groby
- Bele siana
- Strachy na wróble
- Latarnie, świece i światła
- Pająki i pajęczyny
- Dynie
- Kubełki cukierków
- Generator dymu
- Przedmioty nadmuchiwane
- Straszne cząsteczki – galeria
- Mrugające oczy
- Mgła
- Nietoperze
- Personalizowane światło – galeria
- Te światła mają opcje, które umożliwiają dostosowanie ich do potrzeb. Mogą też być włączane i wyłączane przy użyciu aktywatorów lub wskutek interakcji z graczami.
- Wł., wył. (Domyślnie: wł.)
- Aktywuj w fazie gry: nigdy, przed grą, rozgrzewka, początek gry (Domyślnie: nigdy).
- Jasność: 0–10 (Domyślnie: 5).
- Kolor: biały, czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, zielononiebieski, niebieski, fioletowy, kolor drużyny (Domyślnie: pomarańczowy).
- Filtr początkowego koloru drużyny: żaden, drużyna 1–16 (Domyślnie: żaden).
- Działa tylko wtedy, gdy w opcjach koloru wybrano ustawienie „kolor drużyny”.
- Czas włączenia po użyciu: określa opóźnienie, z jakim światło włącza się po interakcji z graczem.
- Natychmiast, 1–5 s (Domyślnie: natychmiast).
- Filtr drużyn włączających: określa, która drużyna może włączyć światło.
- Brak, wszystkie, drużyna 1-16 (Domyślnie: brak).
- Czas wyłączenia po użyciu: określa opóźnienie, z jakim światło wyłącza się po interakcji z graczem.
- Natychmiast, 1–5 s (Domyślnie: natychmiast).
- Filtr drużyn wyłączających: określa, która drużyna może wyłączyć światło.
- Brak, wszystkie, drużyna 1-16 (Domyślnie: brak).
- Obsługa odbiorników
- Włącz przy transmisji od: brak kanału, kanał 1-50 (Domyślnie: brak kanału).
- Wyłącz przy transmisji od: brak kanału, kanał 1-50 (Domyślnie: brak kanału).
- Przełącz przy transmisji od: brak kanału, kanał 1-50 (Domyślnie: brak kanału).
- Resetuj przy transmisji od: przywraca początkowe ustawienia światła.
- Brak kanału, 1-50 (domyślnie: brak kanału)
- Zmień barwę na kolor drużyny przy transmisji od: zmienia kolor światła na barwę drużyny gracza, który je włączył.
- Brak kanału, 1-50 (domyślnie: brak kanału)
- Do magazynu Przybysza w Stęchłym Składzie dodano więcej rekwizytów.
- Do galerii Stęchłego Składu i Stołówki dodano więcej rekwizytów.
Poprawki błędów
- Poprawiono literówkę w słowie „Instant” w angielskiej wersji opisu galerii Bohatera i Złoczyńcy.
- Efekty leczące Kevina Sześciana nie pozostają aktywne po usunięciu Kevina Sześciana z tworzonej wyspy.
- Uzupełniono brakujące kolumny narożne gotowca z nawiedzonym grobowcem.
Urządzenia
- Dodano ustawiacz stworów.
- Ustawiacz pozwala ustawiać na mapie pojedyncze potwory, dokładnie tam, gdzie chcecie. Jeśli na waszej mapie znajdzie się menadżer potworów, stwory umieszczone przy użyciu ustawiacza będą mu podlegać.
- Typ stwora: bies, czerwony bies, brutal, czerwony brutal, zasięgowy, megabrutal, lodowy bies, duży lodowy bies, lodowy brutal, duży lodowy brutal, lodowy zasięgowy, trujący bies, eksplodujący brutal (Domyślnie: bies).
- Zasięg aktywacji: 1-15 pól (Domyślnie: 7 pól).
- Widoczność efektów pojawiania się: Wł., wył. (Domyślnie: wł).
- Aktywuj w fazie gry: nigdy, przed grą, rozgrzewka, początek gry (Domyślnie: początek gry)
- Rodzaj znikania: odległość od wroga, odległość od generatora (Domyślnie: odległość od wroga).
- Zasięg znikania: 1-20 pól (Domyślnie: 9 pól).
- Generuj tylko w razie potrzeby: Możecie skorzystać z tej opcji, by uniemożliwić pojawienie się nowego stwora – nawet po użyciu aktywatorów – jeśli poprzedni nadal żyje.
- Wł., wył. (Domyślnie: wł.)
- Generuj przy transmisji od: brak kanału, 1-50 (Domyślnie: brak kanału).
- Spraw, by znikał przy transmisji od: brak kanału, 1-50 (Domyślnie: brak kanału).
- Po likwidacji transmituj na: brak kanału, 1-50 (Domyślnie: brak kanału).
- Dodano urządzenie ustawień rundy.
- Urządzenie pozwala wam na zmianę ustawień każdej z rund lub konkretnej rundy w grze. Można je aktywować lub dezaktywować przy użyciu odbiorników, co umożliwia dalsze modyfikacje w trakcie gry.
- Runda: określa, w której rundzie stosowane są dane ustawienia.
- Wszystkie, 1–100 (Domyślnie: wszystkie).
- Włączone na początku minigry: włączone, wyłączone (Domyślnie: włączone)
- Zachowaj przedmioty po zakończeniu rundy: nie zastępuj, nie, tak (Domyślnie: nie zastępuj).
- Zachowaj zasoby po zakończeniu rundy: nie zastępuj, żadne, 25%, 50%, 75%, 100% (Domyślnie: nie zastępuj).
- Przeładuj i uzupełnij broń na początku każdej rundy: nie zastępuj, nie, tak (Domyślnie: nie zastępuj).
- Drewno otrzymywane co rundę: brak, 5, 10, 25, 50, 100, 150, 200, 250, 500, 1000, 1500, 2000 (Domyślnie: brak).
- Metal otrzymywany co rundę: brak, 5, 10, 25, 50, 100, 150, 200, 250, 500, 1000, 1500, 2000 (Domyślnie: brak).
- Kamień otrzymywany co rundę: brak, 5, 10, 25, 50, 100, 150, 200, 250, 500, 1000, 1500, 2000 (Domyślnie: brak).
- Drewno otrzymywane co rundę przez zwycięzców: brak, 5, 10, 25, 50, 100, 150, 200, 250, 500, 1000, 1500, 2000 (Domyślnie: brak).
- Metal otrzymywany co rundę przez zwycięzców: brak, 5, 10, 25, 50, 100, 150, 200, 250, 500, 1000, 1500, 2000 (Domyślnie: brak).
- Kamień otrzymywany co rundę przez zwycięzców: brak, 5, 10, 25, 50, 100, 150, 200, 250, 500, 1000, 1500, 2000 (Domyślnie: brak).
- Zachowaj przedmioty po zakończeniu rundy: nie zastępuj, nie, tak (Domyślnie: nie zastępuj).
- Obsługa odbiorników:
- Włącz przy transmisji od: brak kanału, 1-50 (Domyślnie: brak kanału).
- Wyłącz przy transmisji od: brak kanału, 1-50 (Domyślnie: brak kanału).
- Wyłącz warunki zakończenia rundy przy transmisji od: brak kanału, 1-50 (Domyślnie: brak kanału).
- Opcja „Czas do odrodzenia” w urządzeniu Wartownika otrzymała dodatkowe wartości: 10 s, 15 s, 20 s, 25 s, 30 s, 40 s, 50 s, 60 s.
- Generator przedmiotów do przechwycenia otrzymał nową opcję, „Aktywuj”.
- Po zwróceniu przedmiotu transmituj na: nadaje transmisję na określonym kanale po zwróceniu upuszczonego przedmiotu do przechwycenia.
- Brak kanału, 1-50 (Domyślnie: brak kanału).
- Po zwróceniu przedmiotu transmituj na: nadaje transmisję na określonym kanale po zwróceniu upuszczonego przedmiotu do przechwycenia.
- Zmieniono zachowanie generatora przedmiotów do przechwycenia przy wyłączaniu.
- W momencie wyłączenia generatora przedmiot do przechwycenia, który nie został podniesiony, znika.
- Dodano nową opcję do generatora piłek.
- Materiał piłki: domyślny (niebieski), biały, czerwony, żółty, zielony, odcienie szarości, chromowany (Domyślnie: domyślny).
- Aktywuj powłokę energetyczną: wyłączone, włączone (Domyślnie: włączone).
- Dodano nowy element do galerii przedmiotów do zebrania: dynię.
- Dodano nową opcję do Rekwizytomatu:
- Zdrowie rekwizytu: określa, czy zdrowie rekwizytu ma zależeć od jego rozmiaru, czy od ustawień pkt. zdrowia w ustawieniach gry lub urządzeniu ustawień drużyny.
- Odpowiednio do rozmiaru, nie zastępuj (Domyślnie: odpowiednio do rozmiaru).
- Zdrowie rekwizytu: określa, czy zdrowie rekwizytu ma zależeć od jego rozmiaru, czy od ustawień pkt. zdrowia w ustawieniach gry lub urządzeniu ustawień drużyny.
- Dodano nowe utwory do urządzenia radia: Nawiedzony Hotel, Nocne środowiskowe, Obóz harataczy, Niski poziom zagrożenia, Środowiskowe – nietoperze, Środowiskowe – skrzypienie 1, Środowiskowe – skrzypienie 2, Środowiskowe – skrzypienie 3, Środowiskowe – skrzypienie 4, Środowiskowe – skrzypienie 5, Środowiskowe – skrzypienie 6, Środowiskowe – świerszcze, Środowiskowe – kapanie, Środowiskowe – ogień 1, Środowiskowe – ogień 2, Środowiskowe – podłoga 1, Środowiskowe – podłoga 2, Środowiskowe – podłoga 3, Środowiskowe – owady, Środowiskowe – otoczenie 1, Środowiskowe – otoczenie 2, Środowiskowe – otoczenie 3, Środowiskowe – głosy, Środowiskowe – wiatr 1, Środowiskowe – wiatr 2, Środowiskowe – wiatr 3, Środowiskowe – wiatr 4, Środowiskowe – szept wiatru.
- Dodano nowe dźwięki do urządzenia głośnika: Halloween – tajemniczy, Halloween – negatywny, Halloween – pozytywny, Halloween – przestrach A, Halloween – przestrach B, Halloween – tajemnica, Halloween – początek, Halloween – zwycięstwo, Halloween – nietoperze, Halloween – duchy, Halloween – śmiech A, Halloween — śmiech B, Halloween – śpiewy, Halloween – szepty.
Poprawki błędów
- Rzucone aktywatory nie będą pojawiać się w miejscu innym, niż planowane.
- Urządzenie komunikatów w interfejsie poprawnie wyświetla komunikaty w trybach okresowych i na opublikowanych wyspach.
- Naprawiono błąd, który powodował, że automaty do sprzedaży przedmiotów nie działały, jeśli wygenerowały element, który nie został zebrany na końcu poprzedniego meczu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że aktywator opcji „Po stworzeniu przedmiotu transmituj na” nie działał, jeśli element z automatu sprzedającego przedmioty został wygenerowany przy użyciu innego aktywatora.
- Naprawiono błąd, który powodował, że przejście do ustawień „Mojej wyspy” zmniejszało liczbę pkt. zdrowia BRUTALA do 100.
- Spowolnienie pod koniec gry nie działa już na graczy nie biorących udziału w tej grze, ale znajdujących się na tym samym serwerze.
- Naprawiono różne błędy urządzenia strefy punktowanej:
- Gracze mogą już poprawnie przejmować elementy, które podnieśli na Arenie.
- Funkcja filtra przedmiotów punktowanych u graczy działa poprawnie.
- Zaktualizowano opis opcji „Zużywaj przedmiot po zdobyciu punktów”.
- Urządzenie celu wyświetla poprawną liczbę pkt. zdrowia u obserwatorów, którzy dołączyli w trakcie gry.
Interfejs i opcje społecznościowe
- Poprawiono styl interfejsu w menu „Stwórz wyspę”.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze mogli używać menu „Moja wyspa” w trakcie gry, jeśli pozostawili menu otwarte po rozpoczęciu meczu.
Wersja na urządzenia mobilne
Poprawki błędów
- Galeria „Bohater/Złoczyńca” jest już widoczna.
- Bieżnia w gotowcu z posiadłością bohatera nie ma już przycisku „Otwórz”.
Ratowanie Świata
Co nowego?
Miniwątek fabularny: „Ponad czas”
Czas się zepsuł! Dołączcie do Kierownika Riggsa w wyścigu z… na pewno nie z czasem, bo ten przecież jest zepsuty…
Quinn ostatni raz rusza w drogę!
W tym tygodniu po raz ostatni wybierzecie się z Quinn w podróż przez Dziwny kraj i pomożecie jej dotrzeć do stacji radiowej. Ładujcie furgonetkę i zbierajcie grupę, bo pora ruszać w drogę z nowym zadaniem tygodniowym!
Misje i systemy
- W grze zawitał miniwątek fabularny, „Ponad czas”.
- Ukończcie miniwątek, by zdobyć talony wydarzenia „Pora ruszać w drogę” i złoto.
- Dodano więcej stref z miastami duchów w dalszych misjach Doliny Samowitości, by dać więcej możliwości graczom, którzy starają się ukończyć kampanię.
- Dodano ostateczne zadanie kończące kampanię „Stawaj do walki”.
- Ukończcie to nowe zadanie w Dolinie Samowitości, a będziecie świadkami małej niespodzianki!
- Modyfikator burzy eksplodująca bomba śmierci, modyfikator minibossa impuls obrażeń i eksplodujące pustaki w Grach Wojennych nie aktywują już butli z gazem.
Poprawki błędów
- Zadania z Doliny Samowitości można teraz ukończyć we wszystkich spełniających wymagania strefach Twine Peaks.
- Gracze stojący przed wyrzutnią do ćwiczenia strzelania nie blokują już glinianych dysków.
- Gra nie desynchronizuje się już, gdy gracze stoją na balonie z czujnikami z zadania „Wielki mlask”.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał niektórym klientom gry interakcję z bombą w misji dostarczenia bomby.
Interfejs
- Dostosowano pojawiające się okienka z komunikatami, by jasno informowały, kiedy nie można umieścić obrońców w grze.
Poprawki błędów
- Sortowanie wg podtypu poprawnie sortuje schematy broni w Zbrojowni.
- Naprawiono błąd, który powodował, że ikony koła emotek przy podglądzie w strefie były za małe.
- Przycisk „Użyj wzmocnienia PD” w zakładce Dowodzenia nie generuje już wielu okien potwierdzenia, gdy gracze korzystają z klawiatury i myszy.
- Naprawiono brakującą ikonę amunicji w znaczniku interakcji punktu strażniczego obrońcy.
- Naprawiono błąd występujący na ekranie wyników, który powodował, że animacje medali zacinały się lub spłaszczały.
- Wyłączono możliwość zmiany ustawienia prywatności w menu opcji społecznościowych podczas dobierania graczy tak, aby było spójne z innymi ustawieniami prywatności.
Bohaterowie
Poprawki błędów
- Profit dowódcy Technologia Kosmiczna poprawnie zwiększa zadawane obrażenia.
- Gadżet Pole Zwalniające spada na ziemię po zniszczeniu podłogi pod nim.
- Sub-Wafli nie da się już zdobyć, niszcząc budowle graczy ani strzelając do metalowych budynków.
- W związku z tą zmianą Pokazowa Quinn otrzyma możliwość resetu.
- BAZA nie wyświetla się już na pasku szybkiego dostępu po jego zablokowaniu.
Bronie i przedmioty
- Do sklepu tygodniowego z hukiem wpada Strzelbo Staccato.
- Automatyczna strzelba o pociskach przebijających wrogów. Ma wysoką pojemność magazynka, siłę trafienia i szybkostrzelność.
- W sklepie tygodniowym od czwartku, 26 września, godz. 2:00 czasu polskiego, do czwartku, 3 października, godz. 2:00 czasu polskiego.
Poprawki błędów
- Następujące bronie nie zadają już obrażeń butlom z gazem:
- Przebijacz Bębenków – Impuls Dźwiękowy
- Mikrofon – Impuls Sprzężenia
- Plazmatron 9000
- Pulsar 9000
- Woofer
- Naprawiono zbyt drastyczny spadek obrażeń wraz z odległością, powodujący, że eksplozje następujących broni niższych klas rzadkości zadawały mniejsze obrażenia, niż powinny:
- Kanonada
- Decyblaster
- Smoczy Szpon
- Smocza Furia
- Smocza Siła
- Wyrzutnia Pisanek
- Zwiastun Wolności
- Dżabbersmok
- Instrumencik Śmierci
- Wyrzutnia V6
- Wyrzutnia lampowa
- Dezintegrator Vindertechu
- Porażacz
- Naprawiono błąd, który powodował, że silne ataki bronią białą zadawały mniej obrażeń, niż powinny. W przypadku niektórych ataków zmiana jest niewielka, ale większość z nich stała się o wiele mocniejsza.
- Czarna Dziura
- Cięcia ze Sztychem – ponadto zwiększono prędkość ataku o 35%
- Podwójne Rąbnięcie
- Podwójne Grzmotnięcie – zmniejszono także koszt energii, z 60 do 40
- Podwójne Cięcie – zmniejszono koszt energii, z 60 do 40
- Elektryczne Uderzenie
- Energetyczne Uderzenie
- Zamach Golfowy
- Home Run
- Hydrauliczny Cios
- Szranki
- Cios z Doskoku
- Atak Wirowy
- Zamach Znad Głowy
- Pchnięcie i Cios
- Poczwórne Cięcie
- Widmowe Uderzenie
- Steampunkowy Cios
- Podbicie i Zamach
- Wirujący Atak
- Poprawiono strefę zadawania obrażeń silnych ataków, by znajdowała się z przodu punktu trafienia, a nie w centrum. Zmiana objęła następujące bronie:
- Wola Strażnika
- Kafar
- Wal d’Mar
- Poziom mocy pułapki Nagłośnienie ścienne jest już poprawny.
- Pułapka Nagłośnienie ścienne aktywuje się, gdy wróg przenika przez głośniki.
Wrogowie
Poprawki błędów
- Tarcze Taktyczne nie pojawiają się już wcześniej, niż trzymający je krzepcy z tarczami.
- Pustaki nie chodzą już bokiem po zrzuceniu z wysoka przy użyciu Szarży.
Ogólne
- Dodano obsługę następujących urządzeń:
- Samsung Galaxy A9
- Samsung Galaxy A40
- Samsung Galaxy A70
- Samsung Galaxy A80
- Samsung Galaxy A90
- Samsung Galaxy M20
- Dodano obsługę 60 klatek/s na OnePlus 7 Pro.
Poprawki błędów
- Poprawiono problemy z opóźnieniem przy pierwszym odtwarzaniu na urządzeniach mobilnych.
Interfejs
- Przy graczach z waszego oddziału/drużyny w Battle Royale lub Ratowaniu Świata, którzy nie należą do waszej ekipy lub których nie macie w znajomych, będą widoczne ikony odpowiedniej platformy.
- Dodano wsparcie DualShock 4 na urządzeniach Sony Xperia, dzięki czemu wyświetlane są ikony kontrolera.
Wydajność
- Poprawiono wydajność przesyłu danych na konsolach Xbox One i Nintendo Switch.
- Zmiana ta ma na celu poprawę wydajności transmisji i czasów wczytywania.
epicgames.com/fortnite/pl/patch-notes/v10-40-patch-notes