Czy Epic udało się utrzymać graczy i zainteresowanie Fortnite przez 4 sezon?
Do końca 4 sezonu zostało już tylko nieco ponad 2 tygodnie, pora więc przyjrzeć się zainteresowaniu, jaki generuje produkcja Epic Games.
Trudno jednoznacznie stwierdzić, jak udał się 4 sezon. Epic nie udostępnia bowiem danych odnośnie ilości osób na serwerach czy popularności gry. Wszystkie takie informacje bazują na zewnętrznych usługach, ewentualnie na Twitchu.
Jak więc wyglądał 4 sezon pod względem popularności i zainteresowania? Czy deweloperom udało się utrzymać graczy?
Jak wygląda zainteresowanie graczy?
Trendy Google pokazują, że jest naprawdę nieźle. Najgorzej było w lutym tego roku. W ciągu ostatnich miesięcy widać spory skok zainteresowania. Pod koniec 4. sezonu nieco to wszystko opadło, ale widać, że już się podnosi.
Można więc przyjąć, że Epic poradziło sobie naprawdę dobrze, jeżeli chodzi o poprowadzenie Fortnite w ostatnich miesiącach. Niektórych to mocno zdziwi, bo w porównaniu z poprzednimi latami, to obecnie w Battle Royale nie dzieje się zbyt dużo.
Jeżeli chodzi o Twitcha, to Fortnite nieco straciło w ostatnich 3 miesiącach. Głównie za sprawą najpierw Fall Guys, a potem Among Us.
Nadal jednak nie ma tragedii. Mówimy tutaj o spadku 23.6% obejrzanych godzin, co jest dość standardowe, jeżeli chodzi o końcówki sezonów. Oczywiście nie należy mówić, że wszystko jest wspaniale, bo jednak wiele rzeczy mogło pójść lepiej.
W Polsce, w okresie 90 dni, Fortnite znajduje się dopiero na 8 pozycji. Został wyprzedzony przez CS:GO, Among Us, MInecrafta, GTA 5, czy TFT.