w

Opis aktualizacji 10.20 w Fortnite

Przed nami nowa aktualizacja w Fortnite. Oto wszystkie nowości, jakie zostały wprowadzone.


Battle Royale

Co nowego?

Fortnite X Chaos
Czas rozpętać Chaos. Przekroczcie granice zdrowych zmysłów i odkryjcie nową strefę szczeliny, zainspirowaną planetą Pandora. Ten wspólny projekt zawiera również tematyczne wyzwania z darmowymi nagrodami, elementy kosmetyczne Psychola i Claptrapa oraz inne atrakcje! Cały ogrom Chaosu możecie zobaczyć w naszym artykule lub na poniższym filmie!

Video

Bańkosłona
Tę bańkę niełatwo jest przebić. Schrońcie się pod kopułą odporną na pociski i wybuchy!
10BR_ShieldBubble_Social.jpg

Bronie i przedmioty

  • Bańkosłona
    • Przedmiot rzadki.
    • Do znalezienia w łupach luzem, skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów.
    • Działa przez 30 sekund.
    • Tworzy dużą bańkę, która zatrzymuje pociski i chroni przed wybuchami, jednak gracze wciąż mogą przez nią przechodzić.
      • Wewnątrz bańki można używać broni palnej i materiałów wybuchowych, lecz pociski ani wybuchy nie przenikają na zewnątrz.
      • Emiter bańki ma 400 pkt. wytrzymałości. Zniszczenie go powoduje wyłączenie bańki.
  • BRUTAL
    • Ikona BRUTALA na mapie jest już zawsze widoczna na mapie.
      • Ma to poprawić świadomość obecności i pozycji BRUTALA u wszystkich graczy w meczu.
  • Poniższe zmiany w BRUTALU zostały wprowadzone 22 i 23 sierpnia.
    • Zmniejszono maksymalną liczbę rakiet wystrzeliwanych przez BRUTALA w jednej salwie z 10 do 6.
    • Zmniejszono częstotliwość wystrzeliwania rakiet przez BRUTALA o 56%.
    • BRUTAL nie zapewnia już materiałów kierowcy ani strzelcowi po rozdeptaniu lub staranowaniu elementów otoczenia.
    • Przywrócono promień wybuchu rakiet BRUTALA do wartości pierwotnych.
      • W hotfixie z 22 sierpnia zmniejszyliśmy promień wybuchu o 42%. Ta zmiana jednak zdawała się szczególnie przesadzona i BRUTALOWI ze zmniejszoną liczbą rakiet i gorszą mobilnością zbyt trudno było trafiać cele. 23 sierpnia więc przywróciliśmy promień uszkodzeń (w trybach podstawowych) do wartości sprzed 22 sierpnia. Wciąż monitorujemy zmiany w BRUTALU, by zyskać pewność, że są zbieżne z naszymi celami.
        • Od wersji 10.20 te zmiany dotyczą także gier na Arenie i w turniejach.
    • Wydłużono czas odnowienia zrywu z 3 do 5 s.
    • Zmniejszono przyśpieszenie uzyskiwane po użyciu dopalacza w powietrzu o 33%.
    • Dostosowano częstotliwość występowania BRUTALI w 1, 2 i 3 fazie burzy w podstawowych trybach gry.
      • Uwaga: Te zmiany nie dotyczą częstotliwości występowania w grach na Arenie i w turniejach. Te wartości występowania znajdziecie w Informacjach o aktualizacji 10.10.
      • Burza – faza 1
        • Zwiększono maksymalną liczbę wystąpień BRUTALA z 5 do 6.
        • Zmniejszono szansę pojawienia się 0 BRUTALI z 29% do 14.3%.
        • Nowe szanse wystąpienia
          • 14.3% szansy na wystąpienie 0.
          • 14,3% szansy na wystąpienie 1.
          • 14,3% szansy na wystąpienie 2.
          • 14,3% szansy na wystąpienie 3.
          • 14,3% szansy na wystąpienie 4.
          • 14,3% szansy na stworzenie 5.
          • 14,3% szansy na wystąpienie 6.
        • Dawne szanse wystąpienia
          • 29% szansy na wystąpienie 0.
          • 14,3% szansy na wystąpienie 1.
          • 14,3% szansy na wystąpienie 2.
          • 14,3% szansy na wystąpienie 3.
          • 14,3% szansy na wystąpienie 4.
          • 14,3% szansy na stworzenie 5.
      • Burza – faza 2
        • Zwiększono maksymalną liczbę wystąpień BRUTALA z 3 do 5.
        • Nowe szanse wystąpienia
          • 16,7% szansy na wystąpienie 0.
          • 16,7% szansy na wystąpienie 1.
          • 16,7% szansy na wystąpienie 2.
          • 16,7% szansy na wystąpienie 3.
          • 16.7% szansy na wystąpienie 4.
          • 16,7% szansy na wystąpienie 5.
        • Dawne szanse wystąpienia
          • 25% szansy na wystąpienie 0.
          • 25% szansy na wystąpienie 1.
          • 25% szansy na stworzenie 2.
          • 25% szansy na wystąpienie 3.
      • Burza – faza 3
        • Nowe szanse wystąpienia
          • 25% szansy na wystąpienie 0.
          • 25% szansy na wystąpienie 1.
          • 25% szansy na wystąpienie 2.
          • 25% szansy na wystąpienie 3.
        • Dawne szanse wystąpienia
          • 33% szansy na wystąpienie 1.
          • 33% szansy na wystąpienie 2.
          • 33% szansy na wystąpienie 3.
    • Zmniejszono koszt użycia tarczy strzelca z 200 do 75 jedn. materiałów.
    • Zwiększono wytrzymałość BRUTALA z 1000 do 1250 pkt.
  • Złomoszczelina
    • Przywrócono Złomoszczelinę we wszystkich trybach.
  • Usunięto z gry
    • Zmieniacz Burzy
    • Tommy gun
    • Karabin snajperski Zwiadowca Burzy
  • Poprawki błędów
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Złomoszczelina nie niszczyła BRUTALA przy trafieniu.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący, że BRUTALE nie były niszczone przy uderzeniu przez Złomoszczelinę.
  • Bronie i przedmioty otrzymywane z automatów do sprzedaży przedmiotów nie różnią się już od broni i przedmiotów wyświetlanych po ich otrzymaniu.
  • Naprawiono błąd pozwalający na ustawienie Fontanny Obfitości dużo szybciej niż zamierzono.
  • Strzelba bojowa nie traci już na celności, gdy gracz przełączy się na nią z broni, która najlepiej funkcjonuje po wycelowaniu (np. ze snajperki).
  • Fala Uderzeniowa działa teraz prawidłowo na członków hordy.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający uzupełnienie zdrowia z 49 do 50 pkt. przy użyciu małych mikstur osłony.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że śmierdzibomby zadawały mniej obrażeń graczom używającym BRUTALA.
  • Strzelcy siedzący w BRUTALU pozbawionym kierowcy nie będą już mieć zasłoniętego pola widzenia w wirze wulkanu.
  • BRUTAL nie może już jeździć na deskolotce.
  • Stan uszkodzenia BRUTALA jest teraz widoczny, gdy gracze z wyposażonym malowaniem pojazdu wsiądą do pustego BRUTALA.
  • Przeładowanie strzelby BRUTALA nie uniemożliwia już wystrzeliwania rakiet.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że powietrzne uderzenie BRUTALA zadawało więcej uszkodzeń generatorom hordy, niż zamierzono.
  • Nie można już zatrzymać odliczania samozniszczenia BRUTALA.
  • Zmiana miejsca lub opuszczenie BRUTALA podczas ładowania rakiet nie uniemożliwia już wykonywania emotek.
  • Wejście do BRUTALA nie uniemożliwia już używania broni i przedmiotów po opuszczeniu go.

Rozgrywka

  • Pandora
    • W oazie w pobliżu Oazy Odpoczynku nadajnik szczeliny doprowadził do stworzenia portalu prowadzącego na Pandorę.
      • Część wspólnego projektu Fortnite X Chaos
      • Ta strefa szczeliny bardzo przypomina planetę Pandora. To nie jest jednak tylko model; obowiązują tam również te same zasady, co na oryginalnej planecie!
        • W tej strefie szczeliny gracze zaczynają odzyskiwać osłony 4 sekundy po odniesieniu ostatnich obrażeń.
      • Pandora będzie dostępna do 10 września.
  • Wykrzywione Miasteczko
    • Dodano przejezdne drogi, łączące miasteczko z okolicznymi wzgórzami.
      • Ma to służyć poprawieniu jakości gry podczas ostatnich kręgów na obszarze Wykrzywionego Miasteczka.
  • Poniższe zmiany zostały wprowadzone 23 sierpnia:
    • Zmniejszono średnie wystąpienie skrzyń z 60% do 50%.
    • Zmniejszono średnie wystąpienie pojemników z amunicją z 72,5% to 62,5%.
    • Ruch burzy
      • Kurczące się strefy bezpieczne nie będą już się poruszać w późnych fazach meczu.
        • Uwaga: Ta zmiana nie dotyczy gier na Arenie i w turniejach.

Poprawki błędów

  • Wejście BRUTALEM w strefę szczeliny Wykrzywionego Miasteczka nie powoduje już utrzymywania się filtru ekranu i efektu zakazu budowy po opuszczeniu strefy szczeliny.
  • Wyrzucenie z BRUTALA nie powoduje już przejścia graczy w niezamierzony stan powalenia, w którym mogą chodzić i biegać, lecz nie mogą zostać ożywieni.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że członkowie hordy nie atakowali graczy prowadzących BRUTALA.
  • Uszkodzenie BRUTALA nie jest już wliczane do progu obrażeń Gniewu Burzy.
  • Złomoszczelina nie rani już graczy przebywających w niezniszczalnych budynkach.
  • Zniszczenie obiektu, na którym znajduje się skrzynia lub pojemnik z amunicją, teraz powoduje ich otwarcie.

Grafika i animacja

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący przenikanie lewej ręki Katalizator przez niektóre plecaki w pozycji bezczynności w lobby.
  • Strój J4K-MU-T4M oraz malowanie EQ teraz mają prawidłowe animacje na konsoli PlayStation 4.
  • Wejście do BRUTALA w strefie szczeliny Wykrzywionego Miasteczka i opuszczenie tej strefy w BRUTALU nie uniemożliwia już przywrócenia wyposażonego stroju gracza.

Dźwięk

  • Zmieniono kształt przestrzeni wytłumiania odgłosów Złomoszczeliny ze sfery na kapsułę.
    • Ma to poprawić słyszalność obiektów Złomoszczeliny, gdy powstają one wysoko nad graczami.
  • Ściszono odgłos przegrzewania się Miniguna.

Poprawki błędów

  • Odgłos lontu Granatu Odłamkowego nie rozlega się już podczas rzutu.
  • Odgłos busa bojowego nie rozlega się już z niewłaściwego miejsca na wyspie startowej.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający odtwarzanie odgłosów powstających obiektów Złomoszczeliny, jeśli w gracza uderzył rzucony przedmiot.

Interfejs

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd uniemożliwiający graczom zobaczenie wyzwań po pierwszym zalogowaniu się w sezonie X.
  • Interfejs sterowania u strzelca BRUTALA nie pokazuje już nieprawidłowych przycisków podczas gry przy użyciu pada.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający prawidłową aktualizację ikony gracza, który ustawił losowy strój z szafki.
  • Po użyciu bandaży lub małych mikstur osłon nie występuje już błąd przy zaokrąglaniu wartości zdrowia i osłony.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie niewłaściwego zestawu członków drużyny w panelu społecznościowym.

Powtórki

  • Powtórki lokalne mają teraz taki sam interfejs, jak powtórki z serwera lub transmisji.
  • Po zlikwidowaniu gracza podczas powtórki kamera zacznie śledzić jego towarzyszy z drużyny lub gracza, który go zlikwidował.
  • Zmieniono kolejność oraz elementy interfejsu sterowania powtórkami.
    • W ramach tej zmiany usunięto przycisk wywoływania listy graczy. Gracze nadal mogą wywołać tę listę z poziomu ekranu mapy.
  • 20 sierpnia wyłączyliśmy streamowanie powtórek z serwera na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, by poprawić stabilność i zaradzić pogorszeniu wydajności.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący znikanie po przewinięciu powtórki mniejszych obiektów Złomoszczelin, które dotknęły ziemi.
  • Rzucane pociski Złomoszczeliny nie są już powielane w powtórkach.
  • Upadek obiektów Złomoszczeliny na ziemię podczas powtórki nie tworzy już nowych obiektów.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający odtwarzanie odgłosów Złomoszczeliny podczas powtórki.

Wersja na urządzenia mobilne

  • iOS przeprowadza teraz optymalizację zawartości podczas pierwszego uruchamiania gry po jej aktualizacji. Zredukuje to zacinanie się gry i czas wczytywania podczas oczekiwania na odlot busa bojowego.
  • Ponownie włączono obsługę trybu 60 klatek/s na iPhonach 8.
  • Zaktualizowano grafiki widoczne na ekranie podczas aktualizacji gry.

Poprawki błędów

  • Pola list gier, nowości oraz strony wydarzenia wyświetlają już prawidłowe grafiki.
  • Poprawiono model kolizji postaci z niektórymi elementami kosmetycznymi.
  • Naprawiono błąd dźwiękowy występujący podczas używania BRUTALA na Androidzie.
  • Opuszczenie filmiku nie powoduje już zaciemnienia ekranu.
  • Poprawiono ustawienie tekstu w menu wyzwań.
  • Naprawiono błąd powodujący lewitowanie taśm amunicyjnych podczas prowadzenia BRUTALA.
  • Naprawiono błąd powodujący aktywację strzelania automatycznego przeciwko niektórym pojazdom.

Tryb kreatywny

Co nowego?

Zestaw budowli z Pandory
Odtwórzcie ulubione miejsca z Pandory! W najbliższej przyszłości do Fortnite zawita blok w klimatach Pandory, więc pamiętajcie, by przesyłać i udostępniać swoje dzieła. Jest to część wspólnego projektu Fortnite X Chaos.
10BR_Mayhem_Prefab_NewsHeader.jpg

Wyschnięta wyspa
Pustynny kanion z wysokimi szczytami i ostrymi skałami, inspirowany pustynnym regionem Pandory na mapie Battle Royale.
Pandora_woRocks.png

Łączność
Urządzenia głośnika oraz komunikatów w interfejsie dadzą waszym graczom nowe możliwości zorientowania się w sytuacji.
NewsHeader_HUDMessageDevice.jpg

Rozświetlcie pole bitwy!
Pozwólcie swoim graczom na badanie mrocznych zakątków mapy przy pomocy pochodni i pistoletu z latarką.
NewsHeader_FlashlightPistol.jpg

Wyspy

  • Dodano pustynny kanion z wysokimi szczytami i ostrymi skałami, inspirowany pustynnym regionem mapy Battle Royale.

Poprawki błędów

  • Podłoże na Lodowych Wyspach Jeziornych nie migocze już w wersji mobilnej.

Rozgrywka

  • Do opcji filtrów kamery dodano nowe ustawienie: Komiksowy.
  • Do menu ustawień gry dodano opcję „Niszczenie przy użyciu broni”.
    • Określa ona, jak mocno broń graczy uszkadza elementy otoczenia i budowle na mapie.
    • Brak, 10%, 25%, 50%, 75%, 100%, 125%, 150%, 175%, 200%, 300%, 400%, 500%, natychmiast (domyślnie: 100%)
  • Do menu ustawień gry dodano opcję „Uprawnienia edycji”.
    • Określa ona, kto może edytować podczas gry budowle wzniesione przez graczy.
    • Domyślne, każdy (domyślnie: domyślne).  Domyślne – gracze mogą edytować budowle wzniesione własnoręcznie lub przez towarzyszy z drużyny.  Każdy – każdy gracz może edytować budowle wzniesione przez dowolnego gracza.
  • Do opcji dołączania do trwającej gry w menu gry dodano nowe ustawienie: „Dołącz w następnej rundzie”.

Poprawki błędów

  • Gracze nie tracą już możliwości ruchu po wejściu do pojazdu, który częściowo nachodzi na szczelinę.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający pojawianie się stworów na Latających Wyspach Kevina.
  • Gracze nie będą już mieć dostępu do ekwipunku z trybu kreatywnego na mapie Battle Royale po wejściu do Wykrzywionego Miasteczka lub Sklepowej Sadyby.

Bronie i przedmioty

  • Dodano pistolet z latarką.
    • Umożliwia graczom obronę podczas przemierzania ciemnych zakamarków.
    • Przedmiot rzadki.
    • Korzysta z lekkich nabojów.
    • Obrażenia: 26.
    • Trafienie w głowę: 52.
    • 6,75 strzału na sekundę.
    • 16 nabojów w magazynku.
  • Dodano pochodnię.
    • Płonąca żagiew, którą można oświetlić sobie drogę.
    • Przedmiot rzadki.
    • Nie nadaje się do walki w zwarciu.

Poprawki błędów

  • Pułapki już aktywują się w reakcji na graczy zamienionych w rekwizyty.
  • Pozycja kamery jest bardziej stabilna podczas przełączania między różnymi rekwizytami przy użyciu Rekwizytomatu.
  • Usunięto kilka błędów związanych z interakcją Rekwizytomatu i stanu powalenia.

Gotowce i galerie

  • Dodano 6 nowych gotowców:
    • Pandora, kompleks kontenerów
    • Pandora, stos „L”
    • Pandora, stos nadawczy
    • Pandora, schron-stodoła
    • Pandora, schron-dom
    • Pandora, schron-zajazd
  • Dodano 6 nowych galerii:
    • Pandora
    • Pandora, rekwizyty
    • Pandora, rekwizyty, duże
    • Pandora, kontenery
    • Pandora, kości i skały
    • Pandora, światła

Poprawki błędów

  • Podłogi z galerii zboczy nie będą już automatycznie ulegać zniszczeniu po wklejeniu.
  • Efekty Kuli Motyla są już widoczne przy ustawieniu niższego poziomu szczegółowości grafiki.
  • U dołu niektórych ścian z galerii pueblo nie występuje już niewidzialna kolizja.
  • Gotowiec Wielkiej Piramidy nie ma już czarnej podłogi w wersji mobilnej.
  • Obraz Pomidorka z galerii Mega Marketu i obraz Stęchłego Składu z galerii rekwizytów Stęchłych mają teraz model kolizji.
  • Gracze nie mogą już przeszukiwać łóżka z gotowca domku na palach.
  • Elementy z galerii rekwizytów elementów domowych zapewniają teraz po zniszczeniu właściwe materiały.
  • Można już wklejać fabryczne dachy z galerii Stęchłego Składu i Stołówki.

Urządzenia

  • Dodano urządzenie generatora liczb losowych.
    • Losuje on liczbę z zakresu między dwoma wartościami, po czym ją wyświetla. Może on również przyznawać punkty lub zastosować wylosowaną wartość na przestrzeni obok siebie, co służy do aktywacji innych urządzeń.
    • Limit wartości 1: 0-99 (domyślnie: 1). Może to być wartość minimalna lub maksymalna.
    • Limit wartości 2: 0-99 (domyślnie: 6). Może to być wartość minimalna lub maksymalna.
    • Wygrywająca wartość: Jeśli wylosowana liczba jest wyższa od tej wartości, wygrywasz! Można użyć tej opcji w połączeniu z innymi lub wykorzystać ją do wysłania sygnału aktywacji.
      •  0-99 (domyślnie: 4)
    • Mnożnik wyniku: Mnoży wyświetlany wynik (i wartość wygrywającą) urządzenia; np. jeśli wylosujesz 5 z mnożnikiem x10, urządzenie wyświetli wartość 50.
      •  1-10 (domyślnie: 1)
    • Czas losowania: Określa, ile czasu trwa losowanie jednej liczby.
      •  Natychmiast, 1-30 s (domyślnie: 3 s)
    • Opóźnienie resetowania: Określa, ile czasu urządzenie odczeka po wylosowaniu liczby, zanim będzie można je aktywować ponownie.
      • Brak, 1 s, 2 s, 3 s, 5 s, 10 s, 20 s, 30 s, 1 min, 2 min, 3 min, 5 min, 10 min, 15 min, 20 min (domyślnie: brak).
    • Przyznawaj punkty: Określa sytuację, w której gracz aktywujący to urządzenie otrzyma punkty.
      • Nigdy, zawsze, przy wygranej, przy przegranej (domyślnie: nigdy)
    • Typ punktacji: Określa sposób przyznawania nagrody punktowej.
      • Dodaj, usuń, ustaw (domyślnie: dodaj)
        • Dodaj/usuń – podwyższa lub obniża aktualny wynik gracza o ustawioną liczbę punktów.
        • Ustaw – zmienia aktualny wynik gracza na ustawioną wartość, ignorując wcześniej zdobyte punkty.
    • Wartość punktowa: określa liczbę punktów przyznawanych graczowi.
      • Wynik losowania, 1, 2, 3, 4, 5, 10, 15, 20, 35, 50, 100, 200 (domyślnie: wynik losowania)
    • Strefa: Określa, czy to urządzenie posiada strefę, a jeśli tak, z której strony panelu ona się znajduje. Po zakończeniu losowania zostanie podświetlone miejsce w strefie, zależnie od wylosowanej liczby. Podświetlone miejsce aktywuje aktywatory, sekwencery muzyczne, głośniki oraz inne generatory liczb losowych.
      • Brak, z przodu, z lewej, z prawej, z tyłu (domyślnie: brak)
    • Długość: długość strefy.
      • ½, normalna, 2-20, 24, 26, 28, 30, 40, 60, 80, 100 (domyślnie: 4)
    • Szerokość: szerokość strefy.
      • ½, normalna, 2-20, 24, 26, 28, 30, 40, 60, 80, 100 (domyślnie: normalna)
    • Wysokość: wysokość strefy.
      • ½, normalna, 2-20, 24, 26, 28, 30, 40, 60, 80, 100 (domyślnie: normalna)
    • Widoczność podczas gry: wył., wł. (domyślnie: wł). Jeśli ta opcja jest wyłączona, urządzenie nadal można aktywować za pomocą sygnału, lecz gracze nie będą mogli użyć urządzenia.
    • Odtwarzanie dźwięku: określa, czy urządzenie ma odtwarzać dźwięki przy losowaniu, wygranej i przegranej.
      • Wył., wł. (domyślnie: wł.)
    • Drużyna: dowolna, 1-16 (domyślnie: dowolna)
    • Włączone: określa, kiedy urządzenie jest aktywne.
      • Wyłączono, włączono, tylko rozgrzewka, tylko gra (domyślnie: włączono)
    • Aktywuj w fazie gry: rozpoczyna losowanie na początku ustawionej fazy gry.
      • Nigdy, przed grą, rozgrzewka, początek gry (domyślnie: nigdy)
    • Odbiorniki:
      • Włącz przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Wyłącz przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Aktywuj przy transmisji od: rozpoczyna losowanie po otrzymaniu sygnału na ustawionym kanale.
        • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Anuluj przy transmisji od: Przerywa ewentualne trwające losowanie po otrzymaniu sygnału na ustawionym kanale.
        • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
    • Nadajniki:
      • Po wygranej transmituj na: jeżeli wylosowana liczba „wygrała”, wysyła sygnał na ustawionym kanale.
        • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Po przegranej transmituj na: jeśli wylosowana liczba „przegrała”, wysyła sygnał na ustawionym kanale.
        • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Po wylosowaniu maksimum transmituj na: jeśli wylosowano najwyższą możliwą liczbę, wysyła sygnał na ustawionym kanale.
        • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Po wylosowaniu minimum transmituj na: jeśli wylosowano najniższą możliwą liczbę, wysyła sygnał na ustawionym kanale.
        • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)

Ratowanie Świata

Co nowego?

Wątek fabularny „Długa droga do domu”
Przeszłość i przyszłość zderzają się podczas nowej przygody, która grozi zagładą czasoprzestrzeni! Pomóż Ray, Dennisowi i Larsowi przetrwać ten trudny czas.
Social.jpg

Kilofy kosmetyczne
Przygotujcie się na zbieranie w wielkim stylu, bo kilofy szykują zamach na szafkę!
10StW_PickaxeLocker_Social.png

Pułapka: Nagłośnienie ścienne
Niech pustaki się radują, tańcują, a przede wszystkim nie atakują! Sprawcie, by pustaki tańczyły do upadłego, wykorzystując nową pułapkę – nagłośnienie ścienne!
10StW_SpeakerTrap_Social.jpg

Misje i systemy

  • Odkryjcie możliwe przyszłe losy Ray, Larsa, Dennisa, a nawet Neda w wątku, w którym przeszłość zderza się z przyszłością!
    • Przejdźcie serię 15 zadań, których wykonanie zapewni wam złoto, talony okolicznościowe, nowe legendarne bronie dystansowe, a także nowego Budowniczego!
  • Quinn rusza w kolejną trasę w drugiej części jej „Piosenki na lato”!
    • W tym tygodniu Quinn kontynuuje podróż do stacji radiowej, by nadać swoją piosenkę na lato.
    • Zapoznajcie się z 1 częścią „Piosenki na lato”, zanim Quinn przygotuje się na kolejną porcję przygód.
    • Część 1 jest dostępna do 29 sierpnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
    • Część 2 będzie dostępna od 29 sierpnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Do możliwych zadań dnia dodano „Tępienie pustaków (pistolet maszynowy)”.
  • Zaktualizowano interfejs odznaki „Uratuj Ocaleńców”; teraz poprawnie pokazuje on wymagania do zdobycia srebrnej, złotej i platynowej odznaki (srebrna wymaga co najmniej 3, złota co najmniej 5, platynowa 9).
  • Wieża Radarowa teraz przyjmuje tylko tyle Bluglutu, ile potrzeba do wykonania dodatkowych skanów.
  • Zmniejszono skalowanie poziomu mocy pustaków między celami podrzędnymi w wątku „Pora ruszać w drogę”.
  • Teraz gwarantowana jest misja ewakuacji schronu w regionie Doliny Samowitości o poziomie mocy 64.
  • Zwiększono nagrody otrzymywane za wykonanie zadania kuli cienia.

Poprawki błędów

  • Pojazd z wątku „Pora ruszać w drogę” teraz znika przy porażce w misji.
  • MISIU oraz Wieża Elektryczna ulegają teraz zniszczeniu przy zderzeniu z ciężarówką w wątku „Pora ruszać w drogę”, jeśli zostaną umieszczone na jej trasie.
  • Zlokalizowanie serwerów w misji „Czy próbowałeś go wyłączyć i włączyć?” wymaga teraz większego zbliżenia się do serwerów; ponadto nie można tego zrobić przez ściany.
  • Mapa Doliny Samowitości wskazuje teraz, w których strefach można wykonać zadanie „Szersza perspektywa”.
  • Gracze w ekipach prywatnych nie będą już tracić dostępu do stref niskiego poziomu, gdy zostaną sparowani z graczami o wyższym poziomie mocy.
  • Pustaki pojawiają się już poprawnie we wszystkich falach obrony burzowej tarczy.
  • Uwaga: Zauważyliśmy, że błąd ten powodował blokowanie się prawidłowych miejsc pojawiania się pustaków, więc teraz niektóre amplifikatory będą atakowane z innego kierunku!

Interfejs

Poprawki błędów

  • Przyciski emotek są już widoczne i można je przypisać w kampanii Ratowanie Świata
  • Lamy w cenie 0 V-dolców/talonów rentgenowskich będą teraz pokazywać cenę 0 V-dolców, a nie 0 talonów rentgenowskich.
  • Usunięto dodatkowe odstępy między liczbami i ikonami walut w sklepie z przedmiotami.
  • Przycisk wyboru nie jest już wyłączany podczas obsługi procesu odbierania nagród z księgi kolekcji przy użyciu myszy.
  • Przypięte zadania nie będą już powiększać się ani rozciągać w poziomie na mapie strefy.
  • Sztandar i statystyki przywódcy są teraz prawidłowo wypełniane na pasku drużyny po opuszczeniu strefy razem z ekipą.
  • Gracze nie mogą już zmieniać przywódców ekip w trakcie dobierania graczy.
  • Bronie nie pokazują już „danych domyślnych” w misjach wątku „Pora ruszać w drogę”. Zamiast tego pokazują obracającą się ikonę wczytywania, dopóki informacje nie będą gotowe do wyświetlenia.
  • Karty przedmiotów nie będą już migotać podczas otwierania lamy w sklepie.
  • Komunikaty o postępach nie powodują już zachodzenia informacji o zadaniach na elementy interfejsu nad nimi.
  • Wyłączono ekrany wczytywania z ogłoszeniami, zakrywane przez wypunktowane informacje o celach podczas wczytywania misji.
  • Opis Miny Zbliżeniowej na ekranie ulepszenia gadżetów podaje teraz prawidłowy promień wybuchu.

Wydajność

  • Nieznacznie zredukowano zużycie pamięci na końcu poziomu.

Bohaterowie

  • Karbid stawia się na wezwanie i powraca do sklepu okolicznościowego!
    • Profit standardowy: Bzyk i Pstryk
      • Lewa i Prawa powodują teraz ból, który zadaje 13 pkt. bazowych obrażeń od energii na sekundę przez 3 s
    • Profit dowódcy: Bzyk i Pstryk +
      • Lewa i Prawa powodują teraz ból, który zadaje 26 pkt. bazowych obrażeń od energii na sekundę przez 3 s. Lewa i Prawa stają się kosmicznymi pistoletami, które wystrzeliwują odbijające się promienie laserowe, przebijające wrogów.
    • Dostępny w sklepie okolicznościowym od 29 sierpnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Na scenę wchodzi Dennis Junior, nowy mityczny Budowniczy!
    • Profit standardowy: Szatkownica
      • Likwidacje przy użyciu toporów mają 11% szansy na to, że dadzą efekt Rockowego Riffu (efekt zwiększa obrażenia o 50% oraz prędkość ataku w zwarciu o 32% i słabnie w ciągu 8 s).
    • Profit dowódcy: Szatkownica +
      • Likwidacje przy użyciu toporów mają 37% szansy na to, że dadzą efekt Rockowego Riffu.
    • Profit drużynowy: Wymiatanie Na Całego
      • WYMAGANIA: 2 Czadowych bohaterów.
      • Efekt Rockowego Riffu zwiększa również wskaźnik trafień krytycznych o 160 (ten efekt słabnie w ciągu 8 s) i leczy 73 pkt. bazowego zdrowia.
      • Można go zdobyć w wątku wydarzenia „Długa droga do domu”.
  • Rozwal konkurencję jako nowa Żołnierka – Breakbeatowa Tygrysica!
    • Profit standardowy: Bojowe Bity
      • Zlikwidowanie 10 wrogów w ciągu 9 s daje efekt Rockowego Riffu.
    • Profit dowódcy: Bojowe Bity +
      • Zlikwidowanie 4 wrogów w ciągu 9 s daje efekt Rockowego Riffu.
    • Można ją zdobyć z czadowej lamy.
  • Zostań gwiazdą jako nowa Budownicza – Power Popowa Penny!
    • Profit standardowy: Porwij Widownię
      • Likwidacje silnymi atakami mają 12,5% szansy na to, że dadzą efekt Rockowego Riffu.
    • Profit dowódcy: Porwij Widownię +
      • Likwidacje silnymi atakami mają 40% szansy na to, że dadzą efekt Rockowego Riffu.
    • Można ją zdobyć z czadowej lamy.
  • Przykuj uwagę jako nowa Rubieżniczka – Pokazowa Quinn!
    • Profit standardowy: Sub-Wafle
      • Zebranie metalu z przedmiotów ma 32% szansy na zebranie Sub-Wafli. Zjedzenie Sub-Wafla daje efekt Rockowego Riffu.
    • Profit dowódcy: Sub-Wafle +
      • Zebranie metalu z przedmiotów ma 100% szansy na zebranie Sub-Wafli. Zjedzenie Sub-Wafla daje efekt Rockowego Riffu.
    • Można ją zdobyć z czadowej lamy.
  • Studencki Hiro, nowy Ninja, zostaje zawodnikiem meczu!
    • Profit standardowy: Wytrącenie Piłki
      • Zlikwidowani wrogowie mają 7% szansy na to, że upuszczą piłkę-futbolówkę. Futbolówki dają po podniesieniu efekt Rockowego Riffu.
    • Profit dowódcy: Wytrącenie Piłki +
  • Zlikwidowani wrogowie mają 23% szansy na to, że upuszczą piłkę-futbolówkę. Futbolówki dają po podniesieniu efekt Rockowego Riffu.
  • Można go zdobyć z czadowej lamy.

Poprawki błędów

  • Poprawiono niekonsekwentną kolizję Uderzenia Burzącego po szarży z upadkiem.
  • Efekt Podkręconych Pułapek jest już poprawnie usuwany z pułapek po zniszczeniu BAZY.
  • Stanie wewnątrz MISIA już nie uniemożliwia pustakom namierzenia gracza.

Bronie i przedmioty

  • Czadowe lamy są już dostępne!
    • Zawierają 4 nowych Czadowych bohaterów oraz 5 broni-boomboksów!
    • Cena: 500 talonów wydarzenia „Pora ruszać w drogę”
  • Dodano zestaw broni-boomboksów, do zdobycia w czadowych lamach:
    • Blaster Beatów: Karabin szturmowy o dużej sile trafienia, strzelający seriami po dwa pociski przebijające wrogów.
    • Crescendo: Snajperka, którą można podładować w celu zwiększenia obrażeń. Jej pociski przebijają trafionych wrogów.
    • Przebijacz Bębenków: Włócznia o wysokiej sile ataku i możliwości wykonywania pchnięć na sporą odległość.
      • Silny atak: Impuls Dźwiękowy – uderzenie włócznią o ziemię, które odrzuca pobliskich wrogów oraz chwilowo zwiększa obrażenia zadawane przez ciebie i pobliskich sojuszników. Efekt kumuluje się do 4 razy.
    • Mikrofon: Toporna pałka o doskonałych możliwościach odrzucenia.
      • Silny atak: Impuls Sprzężenia – Uderza mikrofonem w ziemię, rażąc falą dźwiękową wrogów przed sobą.
    • Woofer: Strzelba, która emituje impulsy dźwiękowe na obszarze średnich rozmiarów stożka, odrzucając trafionych wrogów.
  • Nowa pułapka, Nagłośnienie ścienne, jest już dostępna po wykonaniu zadania „Doświadczony podróżnik” z wątku „Pora ruszać w drogę”
    • Pułapka ta ogłusza mgielne potwory, a inne pustaki zmusza do tańca na pewien czas.
  • Zaktualizowano ikonę broni widoczną obok karty obrońcy, by zaznaczyć, czy może on korzystać z pistoletów maszynowych.
  • Ujednolicono i skrócono czas tworzenia wszelkich przedmiotów, niezależnie od ich klasy rzadkości.
    • Tworzenie broni trwa 5 sekund.
    • Tworzenie pułapek trwa 3 sekundy.
    • Tworzenie amunicji trwa 2 sekundy.
    • Tworzenie składników trwa 0,5 sekundy.
  • Obniżono koszt tworzenia schematu paneli leczących:
    • Zwykłe i niepospolite: 2 zioła, 4 kwiaty, 1 boczek.
    • Rzadkie: 3 zioła, 5 kwiatów, 1 boczek.
    • Epickie: 4 zioła, 5 kwiatów, 1 boczek.
    • Legendarne: 5 ziół, 6 kwiatów, 1 boczek.

Poprawki błędów

  • Można teraz zwiększać klasę rzadkości pistoletów maszynowych.
  • Pułapki teraz obracają się poprawnie, gdy są umieszczane w sytuacji braku podłogi.
  • Mgielne blastery nie ślizgają się już po odrzuceniu przez gracza przy strzale z lasera.
  • Naprawiono błąd w lampowym karabinie snajperskim, powodujący celowanie w różne punkty przy kolejnych strzałach.
  • Promień śmierci nie emituje już jasnych białych rozbłysków, gdy strzela się z niego w pobliżu innych graczy.
  • Sztandar nie ulega już samozniszczeniu, chyba że ten sam gracz postawi nowy sztandar.

Rozgrywka

  • Możliwość personalizacji kilofów jest już dostępna w szafce!
    • Wybierzcie dowolny styl odblokowany w ramach postępów w grze lub dowolny kilof zdobyty w trybie Battle Royale.
    • Możecie również używać w Battle Royale kilofów zdobytych podczas kampanii Ratowanie Świata – aby je odblokować, zalogujcie się do trybu kampanii.
    • Więcej informacji w naszym wpisie na blogu.
      • Uwaga: Usuwamy silny atak kilofów, gdyż nie pasuje do zbierania. Ta zmiana uwzględnia także dodanie podwójnych kilofów. Zmiana nie dotyczy Uderzenia Burzącego Rubieżnika.
  • Gry wojenne – Podwójne starcie: Zwiększono odporność na odrzucenie u złotych gruchotaczy, by nie można ich było trwale zablokować w miejscu przy użyciu pułapek zamrażających i paneli skokowych.

Poprawki błędów

  • Gry Wojenne, Kwantowe odliczanie: Naprawiono błąd powodujący pojawianie się drugiej fali w niewłaściwym miejscu.
  • Aktywny nadajnik obozu pojawia się już prawidłowo u graczy dołączających do trwającej misji niszczenia obozów.
  • Ciężarówka nie zacina się już widocznie po ponownym połączeniu w wątku „Pora ruszać w drogę”.
  • Naprawiono rzadki błąd, czasami powodujący zawieszenie się gry podczas powalenia gracza.
  • Dostosowano miejsca pojawiania się stworów w symulacji gier wojennych „Kwantowe odliczanie”.
  • Kolce ścienne zwiększają teraz wynik bojowy przy każdym zranieniu wroga.

Grafika i animacja

Poprawki błędów

  • Efekt graficzny spętania nie dotyczy już elementów otoczenia.
  • Efekty graficzne śpiących gruchotaczy, kradziejów i blasterów są już wyświetlane poprawnie.

Dźwięk

  • Usunięto muzykę z ekranu wyniku.

Poprawki błędów

  • Odgłosy burzy nie utrzymują się już po zmianie trybu gry.

Ogólne

  • Gracze otrzymają teraz wszystkie kilofy, jakie zdobyli podczas gry w kampanię Ratowanie Świata, do użytku we wszystkich trybach gry. Aby je odblokować, należy się zalogować do kampanii Ratowanie Świata.

Społecznościowe

  • Dobieranie graczy nie będzie już przerywane w sytuacji, gdy gracz przeczekujący grę opuści ekipę.

Wydajność

  • iOS przeprowadza teraz optymalizację zawartości podczas pierwszego uruchamiania gry po jej aktualizacji. Zredukuje to zacinanie się gry i czas wczytywania podczas oczekiwania na odlot busa bojowego.
  • Ponownie włączono obsługę trybu 60 klatek/s na iPhonach 8.
  • Skrócono czas wczytywania Fortnite na niektórych modelach komputerów Mac.
  • Naprawiono pogorszenie wydajności na konsolach Xbox One i Switch, do którego doszło w wersji 10.10. Poprawka ta skróci czasy wczytywania i zredukuje sytuacje, w których gracze lądowali na budynkach o niskim poziomie szczegółów.
  • Poprawiono stabilność i wydajność w wersji na iOS poprzez zmniejszenie odległości wczytywania poziomów.
  • Może to wpłynąć na wygląd odległych obiektów.

Różne

  • Zoptymalizowano zużycie czasu na usuwanie zbędnych aktorów budowania.
  • Zoptymalizowano pociski snajperki.
  • Zoptymalizowano elementy kosmetyczne, które dokonywały zbyt kosztownego sprawdzania kolizji.

epicgames.com/fortnite/pl/patch-notes/v10-20-patch-notes

Reklama
DołączObserwuj
Więcej z Fortnite