Opis aktualizacji 10.20 w Fortnite
Przed nami nowa aktualizacja w Fortnite. Oto wszystkie nowości, jakie zostały wprowadzone.
Battle Royale
Co nowego?
Fortnite X Chaos
Czas rozpętać Chaos. Przekroczcie granice zdrowych zmysłów i odkryjcie nową strefę szczeliny, zainspirowaną planetą Pandora. Ten wspólny projekt zawiera również tematyczne wyzwania z darmowymi nagrodami, elementy kosmetyczne Psychola i Claptrapa oraz inne atrakcje! Cały ogrom Chaosu możecie zobaczyć w naszym artykule lub na poniższym filmie!
Bańkosłona
Tę bańkę niełatwo jest przebić. Schrońcie się pod kopułą odporną na pociski i wybuchy!
Bronie i przedmioty
- Bańkosłona
- Przedmiot rzadki.
- Do znalezienia w łupach luzem, skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów.
- Działa przez 30 sekund.
- Tworzy dużą bańkę, która zatrzymuje pociski i chroni przed wybuchami, jednak gracze wciąż mogą przez nią przechodzić.
- Wewnątrz bańki można używać broni palnej i materiałów wybuchowych, lecz pociski ani wybuchy nie przenikają na zewnątrz.
- Emiter bańki ma 400 pkt. wytrzymałości. Zniszczenie go powoduje wyłączenie bańki.
- BRUTAL
- Ikona BRUTALA na mapie jest już zawsze widoczna na mapie.
- Ma to poprawić świadomość obecności i pozycji BRUTALA u wszystkich graczy w meczu.
- Ikona BRUTALA na mapie jest już zawsze widoczna na mapie.
- Poniższe zmiany w BRUTALU zostały wprowadzone 22 i 23 sierpnia.
- Zmniejszono maksymalną liczbę rakiet wystrzeliwanych przez BRUTALA w jednej salwie z 10 do 6.
- Zmniejszono częstotliwość wystrzeliwania rakiet przez BRUTALA o 56%.
- BRUTAL nie zapewnia już materiałów kierowcy ani strzelcowi po rozdeptaniu lub staranowaniu elementów otoczenia.
- Przywrócono promień wybuchu rakiet BRUTALA do wartości pierwotnych.
- W hotfixie z 22 sierpnia zmniejszyliśmy promień wybuchu o 42%. Ta zmiana jednak zdawała się szczególnie przesadzona i BRUTALOWI ze zmniejszoną liczbą rakiet i gorszą mobilnością zbyt trudno było trafiać cele. 23 sierpnia więc przywróciliśmy promień uszkodzeń (w trybach podstawowych) do wartości sprzed 22 sierpnia. Wciąż monitorujemy zmiany w BRUTALU, by zyskać pewność, że są zbieżne z naszymi celami.
- Od wersji 10.20 te zmiany dotyczą także gier na Arenie i w turniejach.
- W hotfixie z 22 sierpnia zmniejszyliśmy promień wybuchu o 42%. Ta zmiana jednak zdawała się szczególnie przesadzona i BRUTALOWI ze zmniejszoną liczbą rakiet i gorszą mobilnością zbyt trudno było trafiać cele. 23 sierpnia więc przywróciliśmy promień uszkodzeń (w trybach podstawowych) do wartości sprzed 22 sierpnia. Wciąż monitorujemy zmiany w BRUTALU, by zyskać pewność, że są zbieżne z naszymi celami.
- Wydłużono czas odnowienia zrywu z 3 do 5 s.
- Zmniejszono przyśpieszenie uzyskiwane po użyciu dopalacza w powietrzu o 33%.
- Dostosowano częstotliwość występowania BRUTALI w 1, 2 i 3 fazie burzy w podstawowych trybach gry.
- Uwaga: Te zmiany nie dotyczą częstotliwości występowania w grach na Arenie i w turniejach. Te wartości występowania znajdziecie w Informacjach o aktualizacji 10.10.
- Burza – faza 1
- Zwiększono maksymalną liczbę wystąpień BRUTALA z 5 do 6.
- Zmniejszono szansę pojawienia się 0 BRUTALI z 29% do 14.3%.
- Nowe szanse wystąpienia
- 14.3% szansy na wystąpienie 0.
- 14,3% szansy na wystąpienie 1.
- 14,3% szansy na wystąpienie 2.
- 14,3% szansy na wystąpienie 3.
- 14,3% szansy na wystąpienie 4.
- 14,3% szansy na stworzenie 5.
- 14,3% szansy na wystąpienie 6.
- Dawne szanse wystąpienia
- 29% szansy na wystąpienie 0.
- 14,3% szansy na wystąpienie 1.
- 14,3% szansy na wystąpienie 2.
- 14,3% szansy na wystąpienie 3.
- 14,3% szansy na wystąpienie 4.
- 14,3% szansy na stworzenie 5.
- Burza – faza 2
- Zwiększono maksymalną liczbę wystąpień BRUTALA z 3 do 5.
- Nowe szanse wystąpienia
- 16,7% szansy na wystąpienie 0.
- 16,7% szansy na wystąpienie 1.
- 16,7% szansy na wystąpienie 2.
- 16,7% szansy na wystąpienie 3.
- 16.7% szansy na wystąpienie 4.
- 16,7% szansy na wystąpienie 5.
- Dawne szanse wystąpienia
- 25% szansy na wystąpienie 0.
- 25% szansy na wystąpienie 1.
- 25% szansy na stworzenie 2.
- 25% szansy na wystąpienie 3.
- Burza – faza 3
- Nowe szanse wystąpienia
- 25% szansy na wystąpienie 0.
- 25% szansy na wystąpienie 1.
- 25% szansy na wystąpienie 2.
- 25% szansy na wystąpienie 3.
- Dawne szanse wystąpienia
- 33% szansy na wystąpienie 1.
- 33% szansy na wystąpienie 2.
- 33% szansy na wystąpienie 3.
- Nowe szanse wystąpienia
- Zmniejszono koszt użycia tarczy strzelca z 200 do 75 jedn. materiałów.
- Zwiększono wytrzymałość BRUTALA z 1000 do 1250 pkt.
- Złomoszczelina
- Przywrócono Złomoszczelinę we wszystkich trybach.
- Usunięto z gry
- Zmieniacz Burzy
- Tommy gun
- Karabin snajperski Zwiadowca Burzy
- Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że Złomoszczelina nie niszczyła BRUTALA przy trafieniu.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący, że BRUTALE nie były niszczone przy uderzeniu przez Złomoszczelinę.
- Bronie i przedmioty otrzymywane z automatów do sprzedaży przedmiotów nie różnią się już od broni i przedmiotów wyświetlanych po ich otrzymaniu.
- Naprawiono błąd pozwalający na ustawienie Fontanny Obfitości dużo szybciej niż zamierzono.
- Strzelba bojowa nie traci już na celności, gdy gracz przełączy się na nią z broni, która najlepiej funkcjonuje po wycelowaniu (np. ze snajperki).
- Fala Uderzeniowa działa teraz prawidłowo na członków hordy.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający uzupełnienie zdrowia z 49 do 50 pkt. przy użyciu małych mikstur osłony.
- Naprawiono błąd sprawiający, że śmierdzibomby zadawały mniej obrażeń graczom używającym BRUTALA.
- Strzelcy siedzący w BRUTALU pozbawionym kierowcy nie będą już mieć zasłoniętego pola widzenia w wirze wulkanu.
- BRUTAL nie może już jeździć na deskolotce.
- Stan uszkodzenia BRUTALA jest teraz widoczny, gdy gracze z wyposażonym malowaniem pojazdu wsiądą do pustego BRUTALA.
- Przeładowanie strzelby BRUTALA nie uniemożliwia już wystrzeliwania rakiet.
- Naprawiono błąd sprawiający, że powietrzne uderzenie BRUTALA zadawało więcej uszkodzeń generatorom hordy, niż zamierzono.
- Nie można już zatrzymać odliczania samozniszczenia BRUTALA.
- Zmiana miejsca lub opuszczenie BRUTALA podczas ładowania rakiet nie uniemożliwia już wykonywania emotek.
- Wejście do BRUTALA nie uniemożliwia już używania broni i przedmiotów po opuszczeniu go.
Rozgrywka
- Pandora
- W oazie w pobliżu Oazy Odpoczynku nadajnik szczeliny doprowadził do stworzenia portalu prowadzącego na Pandorę.
- Część wspólnego projektu Fortnite X Chaos
- Ta strefa szczeliny bardzo przypomina planetę Pandora. To nie jest jednak tylko model; obowiązują tam również te same zasady, co na oryginalnej planecie!
- W tej strefie szczeliny gracze zaczynają odzyskiwać osłony 4 sekundy po odniesieniu ostatnich obrażeń.
- Pandora będzie dostępna do 10 września.
- W oazie w pobliżu Oazy Odpoczynku nadajnik szczeliny doprowadził do stworzenia portalu prowadzącego na Pandorę.
- Wykrzywione Miasteczko
- Dodano przejezdne drogi, łączące miasteczko z okolicznymi wzgórzami.
- Ma to służyć poprawieniu jakości gry podczas ostatnich kręgów na obszarze Wykrzywionego Miasteczka.
- Dodano przejezdne drogi, łączące miasteczko z okolicznymi wzgórzami.
- Poniższe zmiany zostały wprowadzone 23 sierpnia:
- Zmniejszono średnie wystąpienie skrzyń z 60% do 50%.
- Zmniejszono średnie wystąpienie pojemników z amunicją z 72,5% to 62,5%.
- Ruch burzy
- Kurczące się strefy bezpieczne nie będą już się poruszać w późnych fazach meczu.
- Uwaga: Ta zmiana nie dotyczy gier na Arenie i w turniejach.
- Kurczące się strefy bezpieczne nie będą już się poruszać w późnych fazach meczu.
Poprawki błędów
- Wejście BRUTALEM w strefę szczeliny Wykrzywionego Miasteczka nie powoduje już utrzymywania się filtru ekranu i efektu zakazu budowy po opuszczeniu strefy szczeliny.
- Wyrzucenie z BRUTALA nie powoduje już przejścia graczy w niezamierzony stan powalenia, w którym mogą chodzić i biegać, lecz nie mogą zostać ożywieni.
- Naprawiono błąd sprawiający, że członkowie hordy nie atakowali graczy prowadzących BRUTALA.
- Uszkodzenie BRUTALA nie jest już wliczane do progu obrażeń Gniewu Burzy.
- Złomoszczelina nie rani już graczy przebywających w niezniszczalnych budynkach.
- Zniszczenie obiektu, na którym znajduje się skrzynia lub pojemnik z amunicją, teraz powoduje ich otwarcie.
Grafika i animacja
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący przenikanie lewej ręki Katalizator przez niektóre plecaki w pozycji bezczynności w lobby.
- Strój J4K-MU-T4M oraz malowanie EQ teraz mają prawidłowe animacje na konsoli PlayStation 4.
- Wejście do BRUTALA w strefie szczeliny Wykrzywionego Miasteczka i opuszczenie tej strefy w BRUTALU nie uniemożliwia już przywrócenia wyposażonego stroju gracza.
Dźwięk
- Zmieniono kształt przestrzeni wytłumiania odgłosów Złomoszczeliny ze sfery na kapsułę.
- Ma to poprawić słyszalność obiektów Złomoszczeliny, gdy powstają one wysoko nad graczami.
- Ściszono odgłos przegrzewania się Miniguna.
Poprawki błędów
- Odgłos lontu Granatu Odłamkowego nie rozlega się już podczas rzutu.
- Odgłos busa bojowego nie rozlega się już z niewłaściwego miejsca na wyspie startowej.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający odtwarzanie odgłosów powstających obiektów Złomoszczeliny, jeśli w gracza uderzył rzucony przedmiot.
Interfejs
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd uniemożliwiający graczom zobaczenie wyzwań po pierwszym zalogowaniu się w sezonie X.
- Interfejs sterowania u strzelca BRUTALA nie pokazuje już nieprawidłowych przycisków podczas gry przy użyciu pada.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający prawidłową aktualizację ikony gracza, który ustawił losowy strój z szafki.
- Po użyciu bandaży lub małych mikstur osłon nie występuje już błąd przy zaokrąglaniu wartości zdrowia i osłony.
- Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie niewłaściwego zestawu członków drużyny w panelu społecznościowym.
Powtórki
- Powtórki lokalne mają teraz taki sam interfejs, jak powtórki z serwera lub transmisji.
- Po zlikwidowaniu gracza podczas powtórki kamera zacznie śledzić jego towarzyszy z drużyny lub gracza, który go zlikwidował.
- Zmieniono kolejność oraz elementy interfejsu sterowania powtórkami.
- W ramach tej zmiany usunięto przycisk wywoływania listy graczy. Gracze nadal mogą wywołać tę listę z poziomu ekranu mapy.
- 20 sierpnia wyłączyliśmy streamowanie powtórek z serwera na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, by poprawić stabilność i zaradzić pogorszeniu wydajności.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący znikanie po przewinięciu powtórki mniejszych obiektów Złomoszczelin, które dotknęły ziemi.
- Rzucane pociski Złomoszczeliny nie są już powielane w powtórkach.
- Upadek obiektów Złomoszczeliny na ziemię podczas powtórki nie tworzy już nowych obiektów.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający odtwarzanie odgłosów Złomoszczeliny podczas powtórki.
Wersja na urządzenia mobilne
- iOS przeprowadza teraz optymalizację zawartości podczas pierwszego uruchamiania gry po jej aktualizacji. Zredukuje to zacinanie się gry i czas wczytywania podczas oczekiwania na odlot busa bojowego.
- Ponownie włączono obsługę trybu 60 klatek/s na iPhonach 8.
- Zaktualizowano grafiki widoczne na ekranie podczas aktualizacji gry.
Poprawki błędów
- Pola list gier, nowości oraz strony wydarzenia wyświetlają już prawidłowe grafiki.
- Poprawiono model kolizji postaci z niektórymi elementami kosmetycznymi.
- Naprawiono błąd dźwiękowy występujący podczas używania BRUTALA na Androidzie.
- Opuszczenie filmiku nie powoduje już zaciemnienia ekranu.
- Poprawiono ustawienie tekstu w menu wyzwań.
- Naprawiono błąd powodujący lewitowanie taśm amunicyjnych podczas prowadzenia BRUTALA.
- Naprawiono błąd powodujący aktywację strzelania automatycznego przeciwko niektórym pojazdom.
Tryb kreatywny
Co nowego?
Zestaw budowli z Pandory
Odtwórzcie ulubione miejsca z Pandory! W najbliższej przyszłości do Fortnite zawita blok w klimatach Pandory, więc pamiętajcie, by przesyłać i udostępniać swoje dzieła. Jest to część wspólnego projektu Fortnite X Chaos.
Wyschnięta wyspa
Pustynny kanion z wysokimi szczytami i ostrymi skałami, inspirowany pustynnym regionem Pandory na mapie Battle Royale.
Łączność
Urządzenia głośnika oraz komunikatów w interfejsie dadzą waszym graczom nowe możliwości zorientowania się w sytuacji.
Rozświetlcie pole bitwy!
Pozwólcie swoim graczom na badanie mrocznych zakątków mapy przy pomocy pochodni i pistoletu z latarką.
Wyspy
- Dodano pustynny kanion z wysokimi szczytami i ostrymi skałami, inspirowany pustynnym regionem mapy Battle Royale.
Poprawki błędów
- Podłoże na Lodowych Wyspach Jeziornych nie migocze już w wersji mobilnej.
Rozgrywka
- Do opcji filtrów kamery dodano nowe ustawienie: Komiksowy.
- Do menu ustawień gry dodano opcję „Niszczenie przy użyciu broni”.
- Określa ona, jak mocno broń graczy uszkadza elementy otoczenia i budowle na mapie.
- Brak, 10%, 25%, 50%, 75%, 100%, 125%, 150%, 175%, 200%, 300%, 400%, 500%, natychmiast (domyślnie: 100%)
- Do menu ustawień gry dodano opcję „Uprawnienia edycji”.
- Określa ona, kto może edytować podczas gry budowle wzniesione przez graczy.
- Domyślne, każdy (domyślnie: domyślne). Domyślne – gracze mogą edytować budowle wzniesione własnoręcznie lub przez towarzyszy z drużyny. Każdy – każdy gracz może edytować budowle wzniesione przez dowolnego gracza.
- Do opcji dołączania do trwającej gry w menu gry dodano nowe ustawienie: „Dołącz w następnej rundzie”.
Poprawki błędów
- Gracze nie tracą już możliwości ruchu po wejściu do pojazdu, który częściowo nachodzi na szczelinę.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający pojawianie się stworów na Latających Wyspach Kevina.
- Gracze nie będą już mieć dostępu do ekwipunku z trybu kreatywnego na mapie Battle Royale po wejściu do Wykrzywionego Miasteczka lub Sklepowej Sadyby.
Bronie i przedmioty
- Dodano pistolet z latarką.
- Umożliwia graczom obronę podczas przemierzania ciemnych zakamarków.
- Przedmiot rzadki.
- Korzysta z lekkich nabojów.
- Obrażenia: 26.
- Trafienie w głowę: 52.
- 6,75 strzału na sekundę.
- 16 nabojów w magazynku.
- Dodano pochodnię.
- Płonąca żagiew, którą można oświetlić sobie drogę.
- Przedmiot rzadki.
- Nie nadaje się do walki w zwarciu.
Poprawki błędów
- Pułapki już aktywują się w reakcji na graczy zamienionych w rekwizyty.
- Pozycja kamery jest bardziej stabilna podczas przełączania między różnymi rekwizytami przy użyciu Rekwizytomatu.
- Usunięto kilka błędów związanych z interakcją Rekwizytomatu i stanu powalenia.
Gotowce i galerie
- Dodano 6 nowych gotowców:
- Pandora, kompleks kontenerów
- Pandora, stos „L”
- Pandora, stos nadawczy
- Pandora, schron-stodoła
- Pandora, schron-dom
- Pandora, schron-zajazd
- Dodano 6 nowych galerii:
- Pandora
- Pandora, rekwizyty
- Pandora, rekwizyty, duże
- Pandora, kontenery
- Pandora, kości i skały
- Pandora, światła
Poprawki błędów
- Podłogi z galerii zboczy nie będą już automatycznie ulegać zniszczeniu po wklejeniu.
- Efekty Kuli Motyla są już widoczne przy ustawieniu niższego poziomu szczegółowości grafiki.
- U dołu niektórych ścian z galerii pueblo nie występuje już niewidzialna kolizja.
- Gotowiec Wielkiej Piramidy nie ma już czarnej podłogi w wersji mobilnej.
- Obraz Pomidorka z galerii Mega Marketu i obraz Stęchłego Składu z galerii rekwizytów Stęchłych mają teraz model kolizji.
- Gracze nie mogą już przeszukiwać łóżka z gotowca domku na palach.
- Elementy z galerii rekwizytów elementów domowych zapewniają teraz po zniszczeniu właściwe materiały.
- Można już wklejać fabryczne dachy z galerii Stęchłego Składu i Stołówki.
Urządzenia
- Dodano urządzenie generatora liczb losowych.
- Losuje on liczbę z zakresu między dwoma wartościami, po czym ją wyświetla. Może on również przyznawać punkty lub zastosować wylosowaną wartość na przestrzeni obok siebie, co służy do aktywacji innych urządzeń.
- Limit wartości 1: 0-99 (domyślnie: 1). Może to być wartość minimalna lub maksymalna.
- Limit wartości 2: 0-99 (domyślnie: 6). Może to być wartość minimalna lub maksymalna.
- Wygrywająca wartość: Jeśli wylosowana liczba jest wyższa od tej wartości, wygrywasz! Można użyć tej opcji w połączeniu z innymi lub wykorzystać ją do wysłania sygnału aktywacji.
- 0-99 (domyślnie: 4)
- Mnożnik wyniku: Mnoży wyświetlany wynik (i wartość wygrywającą) urządzenia; np. jeśli wylosujesz 5 z mnożnikiem x10, urządzenie wyświetli wartość 50.
- 1-10 (domyślnie: 1)
- Czas losowania: Określa, ile czasu trwa losowanie jednej liczby.
- Natychmiast, 1-30 s (domyślnie: 3 s)
- Opóźnienie resetowania: Określa, ile czasu urządzenie odczeka po wylosowaniu liczby, zanim będzie można je aktywować ponownie.
- Brak, 1 s, 2 s, 3 s, 5 s, 10 s, 20 s, 30 s, 1 min, 2 min, 3 min, 5 min, 10 min, 15 min, 20 min (domyślnie: brak).
- Przyznawaj punkty: Określa sytuację, w której gracz aktywujący to urządzenie otrzyma punkty.
- Nigdy, zawsze, przy wygranej, przy przegranej (domyślnie: nigdy)
- Typ punktacji: Określa sposób przyznawania nagrody punktowej.
- Dodaj, usuń, ustaw (domyślnie: dodaj)
- Dodaj/usuń – podwyższa lub obniża aktualny wynik gracza o ustawioną liczbę punktów.
- Ustaw – zmienia aktualny wynik gracza na ustawioną wartość, ignorując wcześniej zdobyte punkty.
- Dodaj, usuń, ustaw (domyślnie: dodaj)
- Wartość punktowa: określa liczbę punktów przyznawanych graczowi.
- Wynik losowania, 1, 2, 3, 4, 5, 10, 15, 20, 35, 50, 100, 200 (domyślnie: wynik losowania)
- Strefa: Określa, czy to urządzenie posiada strefę, a jeśli tak, z której strony panelu ona się znajduje. Po zakończeniu losowania zostanie podświetlone miejsce w strefie, zależnie od wylosowanej liczby. Podświetlone miejsce aktywuje aktywatory, sekwencery muzyczne, głośniki oraz inne generatory liczb losowych.
- Brak, z przodu, z lewej, z prawej, z tyłu (domyślnie: brak)
- Długość: długość strefy.
- ½, normalna, 2-20, 24, 26, 28, 30, 40, 60, 80, 100 (domyślnie: 4)
- Szerokość: szerokość strefy.
- ½, normalna, 2-20, 24, 26, 28, 30, 40, 60, 80, 100 (domyślnie: normalna)
- Wysokość: wysokość strefy.
- ½, normalna, 2-20, 24, 26, 28, 30, 40, 60, 80, 100 (domyślnie: normalna)
- Widoczność podczas gry: wył., wł. (domyślnie: wł). Jeśli ta opcja jest wyłączona, urządzenie nadal można aktywować za pomocą sygnału, lecz gracze nie będą mogli użyć urządzenia.
- Odtwarzanie dźwięku: określa, czy urządzenie ma odtwarzać dźwięki przy losowaniu, wygranej i przegranej.
- Wył., wł. (domyślnie: wł.)
- Drużyna: dowolna, 1-16 (domyślnie: dowolna)
- Włączone: określa, kiedy urządzenie jest aktywne.
- Wyłączono, włączono, tylko rozgrzewka, tylko gra (domyślnie: włączono)
- Aktywuj w fazie gry: rozpoczyna losowanie na początku ustawionej fazy gry.
- Nigdy, przed grą, rozgrzewka, początek gry (domyślnie: nigdy)
- Odbiorniki:
- Włącz przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
- Wyłącz przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
- Aktywuj przy transmisji od: rozpoczyna losowanie po otrzymaniu sygnału na ustawionym kanale.
- Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
- Anuluj przy transmisji od: Przerywa ewentualne trwające losowanie po otrzymaniu sygnału na ustawionym kanale.
- Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
- Nadajniki:
- Po wygranej transmituj na: jeżeli wylosowana liczba „wygrała”, wysyła sygnał na ustawionym kanale.
- Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
- Po przegranej transmituj na: jeśli wylosowana liczba „przegrała”, wysyła sygnał na ustawionym kanale.
- Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
- Po wylosowaniu maksimum transmituj na: jeśli wylosowano najwyższą możliwą liczbę, wysyła sygnał na ustawionym kanale.
- Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
- Po wylosowaniu minimum transmituj na: jeśli wylosowano najniższą możliwą liczbę, wysyła sygnał na ustawionym kanale.
- Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
- Po wygranej transmituj na: jeżeli wylosowana liczba „wygrała”, wysyła sygnał na ustawionym kanale.
Ratowanie Świata
Co nowego?
Wątek fabularny „Długa droga do domu”
Przeszłość i przyszłość zderzają się podczas nowej przygody, która grozi zagładą czasoprzestrzeni! Pomóż Ray, Dennisowi i Larsowi przetrwać ten trudny czas.
Kilofy kosmetyczne
Przygotujcie się na zbieranie w wielkim stylu, bo kilofy szykują zamach na szafkę!
Pułapka: Nagłośnienie ścienne
Niech pustaki się radują, tańcują, a przede wszystkim nie atakują! Sprawcie, by pustaki tańczyły do upadłego, wykorzystując nową pułapkę – nagłośnienie ścienne!
Misje i systemy
- Odkryjcie możliwe przyszłe losy Ray, Larsa, Dennisa, a nawet Neda w wątku, w którym przeszłość zderza się z przyszłością!
- Przejdźcie serię 15 zadań, których wykonanie zapewni wam złoto, talony okolicznościowe, nowe legendarne bronie dystansowe, a także nowego Budowniczego!
- Quinn rusza w kolejną trasę w drugiej części jej „Piosenki na lato”!
- W tym tygodniu Quinn kontynuuje podróż do stacji radiowej, by nadać swoją piosenkę na lato.
- Zapoznajcie się z 1 częścią „Piosenki na lato”, zanim Quinn przygotuje się na kolejną porcję przygód.
- Część 1 jest dostępna do 29 sierpnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
- Część 2 będzie dostępna od 29 sierpnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
- Do możliwych zadań dnia dodano „Tępienie pustaków (pistolet maszynowy)”.
- Zaktualizowano interfejs odznaki „Uratuj Ocaleńców”; teraz poprawnie pokazuje on wymagania do zdobycia srebrnej, złotej i platynowej odznaki (srebrna wymaga co najmniej 3, złota co najmniej 5, platynowa 9).
- Wieża Radarowa teraz przyjmuje tylko tyle Bluglutu, ile potrzeba do wykonania dodatkowych skanów.
- Zmniejszono skalowanie poziomu mocy pustaków między celami podrzędnymi w wątku „Pora ruszać w drogę”.
- Teraz gwarantowana jest misja ewakuacji schronu w regionie Doliny Samowitości o poziomie mocy 64.
- Zwiększono nagrody otrzymywane za wykonanie zadania kuli cienia.
Poprawki błędów
- Pojazd z wątku „Pora ruszać w drogę” teraz znika przy porażce w misji.
- MISIU oraz Wieża Elektryczna ulegają teraz zniszczeniu przy zderzeniu z ciężarówką w wątku „Pora ruszać w drogę”, jeśli zostaną umieszczone na jej trasie.
- Zlokalizowanie serwerów w misji „Czy próbowałeś go wyłączyć i włączyć?” wymaga teraz większego zbliżenia się do serwerów; ponadto nie można tego zrobić przez ściany.
- Mapa Doliny Samowitości wskazuje teraz, w których strefach można wykonać zadanie „Szersza perspektywa”.
- Gracze w ekipach prywatnych nie będą już tracić dostępu do stref niskiego poziomu, gdy zostaną sparowani z graczami o wyższym poziomie mocy.
- Pustaki pojawiają się już poprawnie we wszystkich falach obrony burzowej tarczy.
- Uwaga: Zauważyliśmy, że błąd ten powodował blokowanie się prawidłowych miejsc pojawiania się pustaków, więc teraz niektóre amplifikatory będą atakowane z innego kierunku!
Interfejs
Poprawki błędów
- Przyciski emotek są już widoczne i można je przypisać w kampanii Ratowanie Świata
- Lamy w cenie 0 V-dolców/talonów rentgenowskich będą teraz pokazywać cenę 0 V-dolców, a nie 0 talonów rentgenowskich.
- Usunięto dodatkowe odstępy między liczbami i ikonami walut w sklepie z przedmiotami.
- Przycisk wyboru nie jest już wyłączany podczas obsługi procesu odbierania nagród z księgi kolekcji przy użyciu myszy.
- Przypięte zadania nie będą już powiększać się ani rozciągać w poziomie na mapie strefy.
- Sztandar i statystyki przywódcy są teraz prawidłowo wypełniane na pasku drużyny po opuszczeniu strefy razem z ekipą.
- Gracze nie mogą już zmieniać przywódców ekip w trakcie dobierania graczy.
- Bronie nie pokazują już „danych domyślnych” w misjach wątku „Pora ruszać w drogę”. Zamiast tego pokazują obracającą się ikonę wczytywania, dopóki informacje nie będą gotowe do wyświetlenia.
- Karty przedmiotów nie będą już migotać podczas otwierania lamy w sklepie.
- Komunikaty o postępach nie powodują już zachodzenia informacji o zadaniach na elementy interfejsu nad nimi.
- Wyłączono ekrany wczytywania z ogłoszeniami, zakrywane przez wypunktowane informacje o celach podczas wczytywania misji.
- Opis Miny Zbliżeniowej na ekranie ulepszenia gadżetów podaje teraz prawidłowy promień wybuchu.
Wydajność
- Nieznacznie zredukowano zużycie pamięci na końcu poziomu.
Bohaterowie
- Karbid stawia się na wezwanie i powraca do sklepu okolicznościowego!
- Profit standardowy: Bzyk i Pstryk
- Lewa i Prawa powodują teraz ból, który zadaje 13 pkt. bazowych obrażeń od energii na sekundę przez 3 s
- Profit dowódcy: Bzyk i Pstryk +
- Lewa i Prawa powodują teraz ból, który zadaje 26 pkt. bazowych obrażeń od energii na sekundę przez 3 s. Lewa i Prawa stają się kosmicznymi pistoletami, które wystrzeliwują odbijające się promienie laserowe, przebijające wrogów.
- Dostępny w sklepie okolicznościowym od 29 sierpnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
- Profit standardowy: Bzyk i Pstryk
- Na scenę wchodzi Dennis Junior, nowy mityczny Budowniczy!
- Profit standardowy: Szatkownica
- Likwidacje przy użyciu toporów mają 11% szansy na to, że dadzą efekt Rockowego Riffu (efekt zwiększa obrażenia o 50% oraz prędkość ataku w zwarciu o 32% i słabnie w ciągu 8 s).
- Profit dowódcy: Szatkownica +
- Likwidacje przy użyciu toporów mają 37% szansy na to, że dadzą efekt Rockowego Riffu.
- Profit drużynowy: Wymiatanie Na Całego
- WYMAGANIA: 2 Czadowych bohaterów.
- Efekt Rockowego Riffu zwiększa również wskaźnik trafień krytycznych o 160 (ten efekt słabnie w ciągu 8 s) i leczy 73 pkt. bazowego zdrowia.
- Można go zdobyć w wątku wydarzenia „Długa droga do domu”.
- Profit standardowy: Szatkownica
- Rozwal konkurencję jako nowa Żołnierka – Breakbeatowa Tygrysica!
- Profit standardowy: Bojowe Bity
- Zlikwidowanie 10 wrogów w ciągu 9 s daje efekt Rockowego Riffu.
- Profit dowódcy: Bojowe Bity +
- Zlikwidowanie 4 wrogów w ciągu 9 s daje efekt Rockowego Riffu.
- Można ją zdobyć z czadowej lamy.
- Profit standardowy: Bojowe Bity
- Zostań gwiazdą jako nowa Budownicza – Power Popowa Penny!
- Profit standardowy: Porwij Widownię
- Likwidacje silnymi atakami mają 12,5% szansy na to, że dadzą efekt Rockowego Riffu.
- Profit dowódcy: Porwij Widownię +
- Likwidacje silnymi atakami mają 40% szansy na to, że dadzą efekt Rockowego Riffu.
- Można ją zdobyć z czadowej lamy.
- Profit standardowy: Porwij Widownię
- Przykuj uwagę jako nowa Rubieżniczka – Pokazowa Quinn!
- Profit standardowy: Sub-Wafle
- Zebranie metalu z przedmiotów ma 32% szansy na zebranie Sub-Wafli. Zjedzenie Sub-Wafla daje efekt Rockowego Riffu.
- Profit dowódcy: Sub-Wafle +
- Zebranie metalu z przedmiotów ma 100% szansy na zebranie Sub-Wafli. Zjedzenie Sub-Wafla daje efekt Rockowego Riffu.
- Można ją zdobyć z czadowej lamy.
- Profit standardowy: Sub-Wafle
- Studencki Hiro, nowy Ninja, zostaje zawodnikiem meczu!
- Profit standardowy: Wytrącenie Piłki
- Zlikwidowani wrogowie mają 7% szansy na to, że upuszczą piłkę-futbolówkę. Futbolówki dają po podniesieniu efekt Rockowego Riffu.
- Profit dowódcy: Wytrącenie Piłki +
- Profit standardowy: Wytrącenie Piłki
- Zlikwidowani wrogowie mają 23% szansy na to, że upuszczą piłkę-futbolówkę. Futbolówki dają po podniesieniu efekt Rockowego Riffu.
- Można go zdobyć z czadowej lamy.
Poprawki błędów
- Poprawiono niekonsekwentną kolizję Uderzenia Burzącego po szarży z upadkiem.
- Efekt Podkręconych Pułapek jest już poprawnie usuwany z pułapek po zniszczeniu BAZY.
- Stanie wewnątrz MISIA już nie uniemożliwia pustakom namierzenia gracza.
Bronie i przedmioty
- Czadowe lamy są już dostępne!
- Zawierają 4 nowych Czadowych bohaterów oraz 5 broni-boomboksów!
- Cena: 500 talonów wydarzenia „Pora ruszać w drogę”
- Dodano zestaw broni-boomboksów, do zdobycia w czadowych lamach:
- Blaster Beatów: Karabin szturmowy o dużej sile trafienia, strzelający seriami po dwa pociski przebijające wrogów.
- Crescendo: Snajperka, którą można podładować w celu zwiększenia obrażeń. Jej pociski przebijają trafionych wrogów.
- Przebijacz Bębenków: Włócznia o wysokiej sile ataku i możliwości wykonywania pchnięć na sporą odległość.
- Silny atak: Impuls Dźwiękowy – uderzenie włócznią o ziemię, które odrzuca pobliskich wrogów oraz chwilowo zwiększa obrażenia zadawane przez ciebie i pobliskich sojuszników. Efekt kumuluje się do 4 razy.
- Mikrofon: Toporna pałka o doskonałych możliwościach odrzucenia.
- Silny atak: Impuls Sprzężenia – Uderza mikrofonem w ziemię, rażąc falą dźwiękową wrogów przed sobą.
- Woofer: Strzelba, która emituje impulsy dźwiękowe na obszarze średnich rozmiarów stożka, odrzucając trafionych wrogów.
- Nowa pułapka, Nagłośnienie ścienne, jest już dostępna po wykonaniu zadania „Doświadczony podróżnik” z wątku „Pora ruszać w drogę”
- Pułapka ta ogłusza mgielne potwory, a inne pustaki zmusza do tańca na pewien czas.
- Zaktualizowano ikonę broni widoczną obok karty obrońcy, by zaznaczyć, czy może on korzystać z pistoletów maszynowych.
- Ujednolicono i skrócono czas tworzenia wszelkich przedmiotów, niezależnie od ich klasy rzadkości.
- Tworzenie broni trwa 5 sekund.
- Tworzenie pułapek trwa 3 sekundy.
- Tworzenie amunicji trwa 2 sekundy.
- Tworzenie składników trwa 0,5 sekundy.
- Obniżono koszt tworzenia schematu paneli leczących:
- Zwykłe i niepospolite: 2 zioła, 4 kwiaty, 1 boczek.
- Rzadkie: 3 zioła, 5 kwiatów, 1 boczek.
- Epickie: 4 zioła, 5 kwiatów, 1 boczek.
- Legendarne: 5 ziół, 6 kwiatów, 1 boczek.
Poprawki błędów
- Można teraz zwiększać klasę rzadkości pistoletów maszynowych.
- Pułapki teraz obracają się poprawnie, gdy są umieszczane w sytuacji braku podłogi.
- Mgielne blastery nie ślizgają się już po odrzuceniu przez gracza przy strzale z lasera.
- Naprawiono błąd w lampowym karabinie snajperskim, powodujący celowanie w różne punkty przy kolejnych strzałach.
- Promień śmierci nie emituje już jasnych białych rozbłysków, gdy strzela się z niego w pobliżu innych graczy.
- Sztandar nie ulega już samozniszczeniu, chyba że ten sam gracz postawi nowy sztandar.
Rozgrywka
- Możliwość personalizacji kilofów jest już dostępna w szafce!
- Wybierzcie dowolny styl odblokowany w ramach postępów w grze lub dowolny kilof zdobyty w trybie Battle Royale.
- Możecie również używać w Battle Royale kilofów zdobytych podczas kampanii Ratowanie Świata – aby je odblokować, zalogujcie się do trybu kampanii.
- Więcej informacji w naszym wpisie na blogu.
- Uwaga: Usuwamy silny atak kilofów, gdyż nie pasuje do zbierania. Ta zmiana uwzględnia także dodanie podwójnych kilofów. Zmiana nie dotyczy Uderzenia Burzącego Rubieżnika.
- Gry wojenne – Podwójne starcie: Zwiększono odporność na odrzucenie u złotych gruchotaczy, by nie można ich było trwale zablokować w miejscu przy użyciu pułapek zamrażających i paneli skokowych.
Poprawki błędów
- Gry Wojenne, Kwantowe odliczanie: Naprawiono błąd powodujący pojawianie się drugiej fali w niewłaściwym miejscu.
- Aktywny nadajnik obozu pojawia się już prawidłowo u graczy dołączających do trwającej misji niszczenia obozów.
- Ciężarówka nie zacina się już widocznie po ponownym połączeniu w wątku „Pora ruszać w drogę”.
- Naprawiono rzadki błąd, czasami powodujący zawieszenie się gry podczas powalenia gracza.
- Dostosowano miejsca pojawiania się stworów w symulacji gier wojennych „Kwantowe odliczanie”.
- Kolce ścienne zwiększają teraz wynik bojowy przy każdym zranieniu wroga.
Grafika i animacja
Poprawki błędów
- Efekt graficzny spętania nie dotyczy już elementów otoczenia.
- Efekty graficzne śpiących gruchotaczy, kradziejów i blasterów są już wyświetlane poprawnie.
Dźwięk
- Usunięto muzykę z ekranu wyniku.
Poprawki błędów
- Odgłosy burzy nie utrzymują się już po zmianie trybu gry.
Ogólne
- Gracze otrzymają teraz wszystkie kilofy, jakie zdobyli podczas gry w kampanię Ratowanie Świata, do użytku we wszystkich trybach gry. Aby je odblokować, należy się zalogować do kampanii Ratowanie Świata.
Społecznościowe
- Dobieranie graczy nie będzie już przerywane w sytuacji, gdy gracz przeczekujący grę opuści ekipę.
Wydajność
- iOS przeprowadza teraz optymalizację zawartości podczas pierwszego uruchamiania gry po jej aktualizacji. Zredukuje to zacinanie się gry i czas wczytywania podczas oczekiwania na odlot busa bojowego.
- Ponownie włączono obsługę trybu 60 klatek/s na iPhonach 8.
- Skrócono czas wczytywania Fortnite na niektórych modelach komputerów Mac.
- Naprawiono pogorszenie wydajności na konsolach Xbox One i Switch, do którego doszło w wersji 10.10. Poprawka ta skróci czasy wczytywania i zredukuje sytuacje, w których gracze lądowali na budynkach o niskim poziomie szczegółów.
- Poprawiono stabilność i wydajność w wersji na iOS poprzez zmniejszenie odległości wczytywania poziomów.
- Może to wpłynąć na wygląd odległych obiektów.
Różne
- Zoptymalizowano zużycie czasu na usuwanie zbędnych aktorów budowania.
- Zoptymalizowano pociski snajperki.
- Zoptymalizowano elementy kosmetyczne, które dokonywały zbyt kosztownego sprawdzania kolizji.
epicgames.com/fortnite/pl/patch-notes/v10-20-patch-notes