Opis aktualizacji 8.40 w Fortnite! Powrót Samolotów i wydarzenie sezonowe!
Poznaliśmy szczegółowy opis zmian w aktualizacji 8.40, oto jakich nowości możemy się spodziewać.
Battle Royale
Co nowego?
Tryb okresowy: Powietrzne zwycięstwo
Pilotujcie Burzolota X-4 w trybie okresowym, w którym wygrywa ostatni samolot w powietrzu! Ukończcie przy tym darmowe wyzwania i zgarnijcie nowiutkie malowania.
Karabin piechoty
Nowe klasy rzadkości tej precyzyjnej broni półautomatycznej! Znajdźcie wersję epicką lub legendarną, chwyćcie w dłoń i prowadźcie celny ostrzał.
Tryb okresowy: Powietrzne Zwycięstwo
Omówienie
Dynamiczny tryb, w którym gracze wskakują na pokład samolotu i walczą o pozostanie w powietrzu!
Więcej informacji o trybie
- W fazie startowej Powietrzne Zwycięstwo jest trybem gry w parach.
- Każdy samolot ma 3 życia, a zlikwidowani gracze będą odradzać się bez końca, dopóki nie stracą ostatniego samolotu.
- Dotknięcie ziemi likwiduje graczy na miejscu.
- Jeśli samolot będzie przebywać na ziemi dłużej, niż przez kilka sekund, wybuchnie – pozostawajcie w powietrzu!
- Przejęcie samolotu należącego do innej drużyny doda go do liczby żyć waszego samolotu (a drużyna, która straciła samolot, straci również jedno życie).
- Burza wymusza maksymalny pułap, który stopniowo obniża się w miarę trwania meczu. Pamiętajcie, żeby nie latać za wysoko pod koniec rozgrywki!
- Z nieba będą spadać skrzynie o pięciu klasach rzadkości, co pozwoli graczom na ulepszenie broni osobistej, a także chwilowo wzmocni broń pokładową ich samolotów.
- Aby otrzymać zawartość skrzyni, wystarczy w nią wlecieć.
- Gracze otrzymają dodatkową amunicję, jeśli w skrzyni znajdą łup z bronią o takiej samej lub gorszej klasie rzadkości, jaką już posiadają. Złupienie skrzyni z bronią o wyższej klasie rzadkości automatycznie zastąpi niesioną broń niższej jakości.
- W powietrzu możecie również znaleźć zestawy naprawcze – przywrócą one wytrzymałość uszkodzonych samolotów, oraz zdrowie i osłony graczy.
Tryb okresowy: Starcie na żarcie – Na głębokim
Omówienie
- Dwie drużyny po przeciwnych stronach mapy. Wielka bariera pośrodku. Stopniowo podnosi się poziom lawy. Zbudujcie fort, który ochroni maskotkę waszej restauracji. Gdy bariera opadnie, zniszczcie maskotkę przeciwników i zlikwidujcie pozostałych przeciwników, by wygrać mecz!
Więcej informacji o trybie
- Przez pierwsze kilka minut przez środek mapy będzie przebiegać nieprzekraczalna bariera. Kilka minut po rozpoczęciu gry spod ziemi zaczyna wypływać lawa.
- Każda drużyna ma niedokończoną restaurację w pobliżu środka mapy. W jej budynku znajduje się głowa maskotki reprezentującej tę drużynę.
- Jeśli głowa maskotki ulegnie zniszczeniu, jej drużyna traci możliwość odradzania się po likwidacji.
- Dopóki bariera stoi, gracze powinni jak najszybciej zbudować umocnienia wokół swojej restauracji.
- Gdy tylko bariera opadnie, zaatakujcie maskotkę i rozwalcie ją, zanim oni zniszczą waszą!
- Na początku meczu pojawiają się specjalne, czerwone zrzuty zaopatrzenia. Zawierają one trochę broni, amunicji, przedmiotów jednorazowych oraz kilkaset jednostek metalu.
- Gracze odradzają się po likwidacji. Zachowują swój ekwipunek, lecz upuszczają część amunicji i zasobów.
- Zbieranie surowców zapewnia ich o 100% więcej niż normalnie.
- Zwiększono ilość zasobów na ziemi z 30 do 50 w każdym przypadku.
- W tym trybie nie ma wybuchowych broni ani przedmiotów.
- Każdy gracz otrzymuje co sekundę niewielką ilość materiałów budowlanych.
- Restauracje znajdują się dużo wyżej, co wymaga od graczy zbudowania podejść.
- Niech wygra najsmaczniejszy!
Bronie i przedmioty
- Wyrzutnia Jaj
- Powraca wasza ulubiona jajeczna skórka granatnika!
- Ta zmiana granatnika jest wyłącznie kosmetyczna.
- Karabin piechoty
- Dodano epicki i legendarny wariant karabinu piechoty.
- Zadaje 42/44 pkt. obrażeń.
- Można go znaleźć w łupach luzem, skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów.
- Korzysta ze średnich nabojów.
Rozgrywka
- Możesz pogłaskać psa… i inne pupile!
- Ulepszono wzmocnienie PD z karnetu bojowego za grę ze znajomymi!
- Zamiast otrzymywać niewielkie wzmocnienie PD za każdego znajomego w ekipie, otrzymacie silniejsze wzmocnienie za granie w ekipie z co najmniej jednym znajomym.
- Wzmocnienie PD zachowa tę samą łączną wartość (120%), lecz będzie łatwiej utrzymać jego pełną sprawność!
- Innymi słowy, możecie grać z dowolną liczbą znajomych i otrzymacie tyle samo PD, ile wcześniej otrzymywał gracz z ekipą pełną znajomych z karnetami bojowymi.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd uniemożliwiający odtwarzanie zwiastuna sezonu 8 w pewnych sytuacjach.
- Naprawiono błąd sprawiający, że żar z ognisk pozostawał w miejscu po zniszczeniu podłogi pod nimi.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający wskazywanie kokosów.
- Naprawiono błąd powodujący zatrzymanie turbo-budowania, jeśli wyczerpał się używany rodzaj materiału.
- Naprawiono błąd pozwalający na ustawienie pułapek wewnątrz ścian, przez co trudno było je zauważyć.
- Naprawiono błąd powodujący nieregularne umieszczanie pułapek po włączeniu autoumieszczania.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający odtwarzanie emotek przypisanych do konkretnych klawiszy.
- Naprawiono błąd, gdy gracz skorzystał z funkcji „Odtwórz ostatnią emotkę”, zanim użył emotki. Teraz odtwarzana jest emotka z domyślnego pola.
Rywalizacja w Fortnite
- Nowy turniej – 20 i 21 kwietnia: otwarty turniej online Fortnite World Cup, tydzień 2 (z pulą nagród w wysokości 1 000 000 USD!)
- Najlepsi uczestnicy z każdego regionu serwerów zakwalifikują się do finałów Fortnite World Cup w Nowym Jorku. Więcej informacji na temat Fortnite World Cup oraz regulamin turnieju znajdziecie tutaj: https://www.epicgames.com/fortnite/competitive/events/world-cup
- Tryb gry w parach
- Udział w tym wydarzeniu mogą wziąć tylko pary, których obaj gracze awansowali już do ligi mistrzowskiej w trybie Areny.
- Obowiązuje blokada regionalna – w danym tygodniu otwartego turnieju online gracze mogą uczestniczyć w turnieju kwalifikacyjnym tylko w jednym regionie serwerów. Region wybrany przez gracza przy okazji pierwszego meczu turnieju weekendowego zostanie przypisany do tego gracza na resztę weekendu.
- Format:
- 20 marca – runda 1: wszyscy uprawnieni gracze.
- 21 marca – runda 2: 1500 najlepszych drużyn rundy pierwszej.
- Dodano pola eliminacji Fortnite World Cup do rozdziału nagród w otwartym turnieju online.
- Dokonano graficznych poprawek panelu lobby w otwartym turnieju online.
- Dostosowano tryb anonimowy w turniejach, by poprawić jakość gry dla oglądających transmisje, a zarazem zapewnić ochronę streamerom.
- Gdy gracz zostanie zlikwidowany, jego nazwa będzie podawana w komunikacie o likwidacji.
- Gdy gracz zlikwiduje przeciwnika, jego nazwa będzie widoczna tylko dla pokonanego gracza.
- Maksymalne proporcje ekranu nie mogą wynosić więcej niż 16:9.
Wydajność
- Naprawiono błąd powodujący pogorszenie wydajności na komputerach PC posiadających procesory gorsze niż czterordzeniowe.
- Jeśli nadal doświadczacie problemów z wydajnością gry na PC, dodajcie ręcznie “-norhithread” do wiersza poleceń w ustawieniach programu startowego Epic Games dla Fortnite.
Grafika i animacja
- Zwiększono rozmiar i intensywność efektów wybuchu strzał z Łuku Bum Bum, by lepiej ukazywały zasięg eksplozji.
Dźwięk
- Dostosowano wytłumianie zapętlonych odgłosów odnawiania furgonetki restartu oraz chipa do restartu, by nie były tak głośne.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd czasami powodujący wyciszenie odgłosów wyposażania strzelby.
Interfejs
- Mimik! Po wyświetleniu koła emotek będziecie teraz mieć opcję powtórzenia emotki, którą wykonuje gracz, na którego właśnie patrzycie (o ile posiadacie tę emotkę).
- Po ukryciu elementów interfejsu w opcjach gry, niektóre z tych elementów (np. minimapa) składają się teraz, by zwolnić miejsce.
- Dodano opcję ukrycia podpowiedzi odnośnie do sterowania pojazdem w interfejsie.
Poprawki błędów
- Ekran zwycięstwa trybów okresowych znajduje się już na odpowiednim miejscu w wersjach na urządzenia mobilne i konsolę Switch.
Powtórki
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd uniemożliwiający zapisanie szybkości drona podczas przewijania powtórki.
- Naprawiono błąd powodujący pozostawianie za sobą kamery podczas przewijania powtórki w trybie drona podłączonego.
Wersja na urządzenia mobilne
- Dostosowano sterowanie Kulojazdem w domyślnym i własnym układzie interfejsu.
- Gracze z własnym układem interfejsu mogą teraz dostosować sterowanie Kulojazdem w zmieniaczu układu interfejsu.
- Audiowizualne wskaźniki strzału nie będą już widoczne i słyszalne dla graczy w tym samym pojeździe.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie ikony aplikacji na Androida.
- Naprawiono błąd dotyczący czatu głosowego w trybie obserwatora.
- Przycisk aktywacji czatu głosowego nie jest już ukrywany w trybie obserwatora.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający włączenie automatycznego biegania w pojeździe.
- Naprawiono błąd powodujący brak opisu karty restartu.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający wyświetlenie panelu opisu areny.
- Naprawiono błąd powodujący dwukrotne wyświetlanie licznika klatek/s.
- Naprawiono błąd czasami uniemożliwiający wyświetlenie ikonki broni w pasku wyposażenia.
- Naprawiono błąd powodujący rozciąganie tekstur na wyspie kreatywnej.
- Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie ikony potwierdzenia na niektórych poleceniach pojazdów.
- Naprawiono błąd powodujący pojawianie się drugiej ściany burzy na obszarze pustynnym podczas pierwszego okresu zacieśniania burzy.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający otwarcie niektórych skrzyń.
- Naprawiono błąd powodujący zatrzymywanie gry i ryzyko rozłączenia się w warunkach kiepskiej łączności bezprzewodowej.
Tryb kreatywny
Co nowego?
Urządzenie wybuchowe
Niszczenie i wyburzanie w trybie kreatywnym ułatwi wam urządzenie wybuchowe.
Ustawienia tabeli wyników
Nowe sposoby dostosowania tabeli wyników w grze! Otwórz menu „Moja wyspa”, aby odkryć nowe możliwości.
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Karabin piechoty
- Epicki i legendarny wariant karabinu piechoty.
- Zadaje 42/44 pkt. obrażeń.
- Epicki i legendarny wariant karabinu piechoty.
Wyspy
- Portale do wyróżnionych wysp w centrum mają teraz wygląd drzwi prowadzących do tych gier.
- Uproszczono tekst nad portalami – teraz pokazuje on nazwę twórcy oraz nazwę wyspy.
- Zbliżenie się do portalu spowoduje pojawienie się opisu danej gry.
Rozgrywka
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący ustawienie postaci gracza w niewłaściwym kierunku podczas rozpoczęcia gry.
- Naprawiono błąd pozwalający na jednoczesne rozpoczęcie gry na różnych wyspach przez gracza na tym samym serwerze.
- Naprawiono błąd pozwalający graczom ranić się nawzajem po wyświetleniu tablicy wyników.
- Naprawiono błąd powodujący brak zmian w stroju progresywnego Skórka u graczy, którzy dołączyli do trwającej gry.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający niektórym graczom używanie celownika broni podczas gry.
- Naprawiono błąd powodujący wynik „Powalony” u graczy dołączających do trwającej gry.
- Naprawiono błąd powodujący generowanie kart restartu w grach kreatywnych.
Narzędzia kreatywne i Smartfon
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący pojawianie się jaskrawego niebieskiego światła podczas kopiowania i wklejania elementów przy użyciu Smartfona.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający przejście w tryb budowy przy użyciu kontrolera, jeśli wyjęto Smartfon.
- Znany problem: odgłos usuwania elementu jest odtwarzany dwukrotnie.
Gotowce
- Do galerii samochodów A dodano łódź podwodną, arktyczną łódź podwodną oraz helikopter.
- Do galerii rekwizytów świątyni w dżungli dodano 3 różnej wielkości posągi moai.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd sprawiający, że otwory wentylacyjne na zewnętrznych ścianach behemota wojskowego wydawały się lewitować.
- Naprawiono błąd powodujący ryzyko spadnięcia z niektórych schodów behemota wojskowego.
- Naprawiono błąd sprawiający, że niektóre elementy galerii niebieskich obiektów wojskowych B miały kolor czerwony.
- Poprawiono zbyt duże granice kolizji niektórych elementów galerii kręgów.
Urządzenia
- Nowe urządzenie wybuchowe
- Jeśli zostanie uszkodzone podczas gry, wybucha, raniąc pobliskich graczy i uszkadzając elementy otoczenia.
- Obowiązuje ograniczenie do 100 urządzeń wybuchowych na każdej wyspie.
- Można zmienić następujące ustawienia:
- Obrażenia graczy – określa ilość obrażeń zadawanych pobliskim graczom (2, 5, 10, 20, 25 ,25, 50, 75, 100, 150, 200, likwidacja)
- Uszkodzenia budowli – określa ilość uszkodzeń zadawanych pobliskim budowlom (0, 5, 25, 50, 100, 500, 1000)
- Uszkadzanie niezniszczalnych budowli – włączenie tej opcji umożliwi niszczenie budowli, nawet jeśli wyłączono opcję uszkadzania budowli podczas gry.
- Wytrzymałość – określa wytrzymałość urządzenia wybuchowego (1, 25, 50, 75, 100, 200, 300, 400, 500, 1000, 2000, 5000)
- Promień wybuchu – określa zasięg eksplozji w polach (0,25; 0,5; 1; 1,5; 2; 2,5; 3)
- Siła odrzutu – określa, z jaką siłą eksplozja odrzuci graczy (zerową, niską, średnią, wysoką, bardzo wysoką, superwysoką)
- Zignoruj drużynę przy obrażeniach – po włączeniu powoduje ignorowanie konkretnej drużyny przy zadawaniu obrażeń (brak, 1-16)
- Wybuch po zbliżeniu – Po włączeniu powoduje eksplozję, gdy któryś z graczy zbliży się na ustaloną odległość (wył.; 0,5; 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9; 10)
- Zignoruj odległość drużyny – po włączeniu powoduje ignorowanie bliskości konkretnej drużyny (brak, 1-16)
- Czas do detonacji od chwili rozpoczęcia gry – umożliwia automatyczną detonację po określonym czasie od rozpoczęcia gry (wył., 5 s, 10 s, 15 s, 30 s, 1 min, 2 min, 5 min, 10 min, 30 min lub 1 godz.)
- Dodano wizualizację zasięgu pojawiania się stworów wokół generatora stworów.
- Dodano opcję „Pojawiaj się przez ściany” do generatora stworów.
- Wyłączenie tej opcji uniemożliwi tworzenie stworów po drugiej stronie ściany.
- Dodano opcję „Preferowane miejsce startu” do generatora stworów. Możliwe ustawienia to „Maks. odległość” i „Losowe”.
- „Maks. odległość” spowoduje generowanie stworów w maksymalnej dopuszczalnej odległości od generatora.
- „Losowe” spowoduje generowanie stworów w losowym miejscu w okolicy generatora.
- W przypadku następujących urządzeń wyłączenie wizualizacji ukryje je natychmiast po rozpoczęciu gry, zamiast czekać na zakończenie odliczania:
- Bariera
- Przestrzeń obrażeń
- Punkt kontrolny gracza
- Punkt startowy gracza
- Generator przedmiotów
- Radio
- Sekwencer muzyczny
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowy model kolizji billboardów po ponownym wczytaniu wyspy lub skopiowaniu ich przy pomocy narzędzia kreatywnego.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający poprawne działanie opcji „czas do pierwszego pojawienia się” w generatorze przedmiotów.
- Naprawiono błąd związany z galerią celów, uniemożliwiający uznanie trafienia w dziesiątkę w niektóre cele.
- Naprawiono błąd związany z galerią celów, uniemożliwiający uznanie trafienia w dziesiątkę do czasu rozpoczęcia gry.
- Naprawiono błąd związany z galerią celów, uniemożliwiający uznanie trafienia w dziesiątkę ze snajperki.
- Uściślono jednostki czasu (sekundy, minuty itp.) w odpowiednich opcjach toru manekinów ćwiczebnych w galerii celów.
- Naprawiono błąd sprawiający, że aktywacja przy zbliżeniu działała dopiero w połowie spodziewanej odległości.
- Naprawiono błąd dotyczący billboardów, powodujący rozciąganie tekstur na wyspach graczy podczas gry na urządzeniach mobilnych.
- Naprawiono błąd sprawiający, że głowa postaci gracza unosiła się nad armatą, gdy gracz spróbował latać w armacie.
- Poprawiono niespójny model kolizji u podstawy urządzenia strefy punktowanej.
- Naprawiono błąd powodujący odtwarzanie animacji zniszczenia generatora stworów nawet po wyłączeniu jego widoczności.
Interfejs, opcje społecznościowe i efekty dźwiękowe
- Ustawienia interfejsu można znaleźć w menu „Moja wyspa”. Umożliwiają one dostosowanie różnych interfejsów gry.
- Czas – określa, czy licznik ma odliczać w przód, czy w tył
- Czas wyświetlania tabeli wyników – określa, jak długo tabela wyników ma być wyświetlana po meczu (Nie pokazuj, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 15, 20, 25, 30 s)
- Czas wyświetlania ekranu zwycięzcy – określa, jak długo ekran zwycięzcy ma być wyświetlany po meczu (Nie pokazuj, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 15, 20, 25, 30 s)
- Typ interfejsu – tu można dobrać optymalny wyświetlacz dla stworzonej gry (domyślny, likwidacja stworów, wynik)
- Statystyki w tabeli wyników 1-5 – tu można wybrać statystyki, które będą śledzone podczas gry, a po jej zakończeniu pokazywane w 5 kolumnach (brak, likwidacje, asysty, powalenia, zebrane przedmioty, zdrowie, likwidacje stworów, wynik, cele, czas)
- Statystyki te będą służyć do rozstrzygania remisów (w podanej kolejności) w sytuacji, gdy wynik według głównego kryterium punktacji będzie równy.
- Przerobiono wygląd tablicy wyników wyświetlanej pod koniec gry, by pasowała ona do nowych opcji tablicy wyników, dostępnych dla twórców.
- Zwycięzców oznajmiają teraz nowe animacje świętowania, podobnie jak na ekranie zwycięstwa w trybie Battle Royale.
Poprawki błędów
- Teraz możecie już widzieć nazwy członków drużyny nad ich głowami, zależnie od ustawienia opcji w menu „Moja wyspa”.
- Naprawiono błąd powodujący nakładanie się i pogłaśnianie odgłosów stawiania pułapek podczas pojawiania się pułapki.
- Naprawiono błąd powodujący odtwarzanie głośnych efektów zniszczenia pojazdów podczas pojawiania się w grze.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający usunięcie kodów ulubionych wysp z listy kodów wyróżnionych wysp przy użyciu kontrolera.
- Naprawiono błąd powodujący wyświetlenie „Nieprzypisany” przy opcji lotu do góry podczas gry z użyciem kontrolera.
- Naprawiono błąd powodujący brak zaznaczenia nieskończonej ilości amunicji w broni po włączeniu tej opcji.
Wydajność
Poprawki błędów
- Naprawiono kilka błędów powodujących pogorszenie wydajności lub stabilności gry.
Ratowanie Świata
Co nowego?
Pięściarka Królikatorka Luna
Z jajem wkroczcie do akcji z nową Żołnierką!
Dziarski Króliczek Ken
Ugotujcie pustaki na miękko z nowym, jajcarskim Ninją!
Misje i systemy
- Powraca burza beta: Sprawdź swoje granice!
- Zwiększono liczbę bramek wyścigu z 4 do 6.
- Nowy filmik wyraźniej określi moment rozpoczęcia wyścigu.
- Uważajcie na pustaki! Nie dajcie im zniszczyć bramek, bo nie będziecie mogli zdobyć platynowej odznaki za wyścig.
- Ataki następują po zdobyciu złotego medalu.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie błędnych nazw syfonów Bluglutu w misjach uzupełniania paliwa.
Interfejs
- Dodano etykietę przycisku „Anuluj” do panelu wyboru zespołu bohaterów.
- Przycisk „Wyczyść wszystko” w zespole bohaterów jest teraz dostępny, gdy wybrano tylko gadżet lub profit drużynowy.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie opisów dotyczących ocaleńców przy nagrodach bohaterów na pasku PD w zakładce dowodzenia.
- Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie niewłaściwego sztandaru i poziomu mocy w panelu zarządzania graczem w lobby.
- Naprawiono błąd sprawiający, że panel szczegółów przedmiotu podawał nieprawidłowe informacje przy szybkim przełączaniu między ekranami ekwipunku.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający prawidłową aktualizację ekranów ikony nagrody oraz zdobytych nagród po pominięciu animacji.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający ponowne skupienie na polach ekranu wyboru misji po awansie członków ekipy lub ewolucji bohaterów lub ocaleńców.
- Naprawiono błąd powodujący migotanie nazw bohaterów na ekranie wyboru zespołu bohaterów przy sterowaniu kontrolerem.
- Naprawiono błąd powodujący utratę funkcjonalności menu resetowania po przełączeniu na innego bohatera przy otwartym menu resetowania.
- Naprawiono błąd powodujący brak powiadomienia o poziomie mocy po dołączeniu nowego gracza do ekipy.
- Naprawiono błąd powodujący brak przycisku odrodzenia się po wypadnięciu gracza poza obręb świata gry.
- Naprawiono błąd powodujący występowanie dużych odstępów w tekście powiadomienia o łupach.
Wydajność
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący zacinanie się graczy podczas używania menu wzmocnień w trakcie gry.
- Naprawiono błąd powodujący zacinanie się graczy podczas otwierania zakładki zbrojowni.
Bohaterowie
- Pięściarka Królikatorka Luna, nowa legendarna Żołnierka!
- Profit standardowy: Wejście z Jajem
- Fala Uderzeniowa generuje 3 jajo-bomby. Każda z nich zadaje 54 pkt. bazowych obrażeń pobliskim wrogom.
- Profit dowódcy: Wejście z Jajem +
- Fala Uderzeniowa generuje 3 jajo-bomby. Każda z nich zadaje 162 pkt. bazowych obrażeń pobliskim wrogom.
- Znajdziecie ją w sklepie okolicznościowym od 18 kwietnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
- Profit standardowy: Wejście z Jajem
- Dziarski Króliczek Ken, nowy legendarny Ninja!
- Profit standardowy: Jajobójstwo
- Burza Kunai wyrzuca 3 jajo-bomby. Każda z nich zadaje 37 pkt. bazowych obrażeń pobliskim wrogom.
- Profit dowódcy: Jajobójstwo +
- Burza Kunai wyrzuca 3 jajo-bomby. Każda z nich zadaje 111 pkt. bazowych obrażeń pobliskim wrogom.
- Znajdziecie go w sklepie okolicznościowym od 18 kwietnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
- Profit standardowy: Jajobójstwo
- Powraca legendarny Żołnierz, Króliczy Najeźdźca Jonesy!
- Profit standardowy: Pewny Strzał
- Zwiększa obrażenia krytyczne snajperek o 75%.
- Profit dowódcy: Pewny Strzał +
- Zwiększa obrażenia krytyczne snajperek o 225%.
- Znajdziecie go w sklepie okolicznościowym od 18 kwietnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
- Profit standardowy: Pewny Strzał
Poprawki błędów
Naprawiono błąd uniemożliwiający naliczanie czasu odnowienia MISIA, jeśli zdolność ta została przerwana podczas rzutu.
Bronie i przedmioty
- Wyrzutnia Pisanek
- Wystrzeliwuje po łuku jajeczne miny wybuchające w kontakcie z wrogami. W danej chwili może być aktywnych do 6 jaj.
- Dostępna w sklepie tygodniowym od 18 kwietnia, godz. 2:00 czasu polskiego, do 25 kwietnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd uniemożliwiający osłonie super-osłaniacza niszczenie kul armatnich pułapki Salwa Burtowa.
Rozgrywka
- Opcja automatycznego wyposażania lepszej broni bierze teraz pod uwagę wskaźnik mocy, a nie wartość obrażeń/s.
Poprawki błędów
- Wyrzutnia Kanonada została sklasyfikowana jako armata, dzięki czemu może korzystać ze wzmocnienia, jakie daje profit „Baczcie, Piraci”.
Grafika i animacja
- Ekrany wczytywania misji oraz burzowej tarczy zależą teraz od rodzaju obszaru, a nie od misji.
Poprawki błędów
- Usunięto dużą szczelinę, którą można było znaleźć w niektórych jesiennych miastach.
Dźwięk
- Zaktualizowano odgłos ożywiania przez medbota powalonego gracza.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący odtwarzanie tła muzycznego gry po pominięciu filmiku zwycięstwa lub porażki.
- Ściszono odgłosy Gwoździownicy, by lepiej pasowały do reszty broni.
Ogólne
Interfejs
- Zmieniono pasek ekipy w menu głównym trybu kreatywnego i Battle Royale; teraz jest on listą graczy obecnych na wybranym kanale czatu głosowego.
- Wybranie gracza przy pomocy myszy lub kontrolera spowoduje wyciszenie go lub przywrócenie słyszalności.
- Ikona wybranej skórki lub zespołu bohaterów teraz widnieje w lewym górnym rogu panelu społecznościowego.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd w Battle Royale i trybie kreatywnym, czasami uniemożliwiający ponowne pojawienie się postaci z lobby na jej podium.
Społecznościowe
- Zaktualizowano listy w panelu społecznościowym w grze, w kampanii Ratowanie Świata oraz w trybie Battle Royale, by bardziej logicznie identyfikowały członków ekipy przed rozpoczęciem gry, a po jej rozpoczęciu członków drużyny.
- W odpowiednich sytuacjach wyświetlani są również członkowie ekipy, którzy nie grają razem z wami.
Rozgrywka
Poprawki błędów
- Naprawiono klawisze przypisanych emotek – teraz działają one poprawnie.
epicgames.com/fortnite/pl/patch-notes/v8-40