Sezon 10 w Fortnite – Opis aktualizacji!
Przedstawiamy najnowszy opis aktualizacji Fortnite, która wprowadza do gry 10 sezon!
Battle Royale
Co nowego?
Karnet bojowy sezonu X
Nowy sezon, nowy karnet bojowy. 100 poziomów, ponad 100 nowych nagród. Więcej o nowościach sezonu sezonu X dowiecie się z bloga. W sezonie X można będzie podarować znajomemu karnet bojowy! Funkcja dostępna na wszystkich platformach (pomiędzy regionami mogą wystąpić różnice czasowe) do 15 sierpnia. Twój pierwszy zakup zawiera również unikatowe pudełko, którego możesz używać do przesyłania prezentów ze sklepu.
BRUTAL
Niewiele broni daje takie poczucie potęgi, jak ogromna machina krocząca. W tym dwumiejscowym pojeździe jeden z członków załogi kontroluje jego ruch, a drugi prowadzi ogień. Szczególnie odważni mogą spróbować samodzielnej obsługi mecha, zmieniając miejsca na bieżąco!
Strefy szczeliny
Wybuch w strefie zero sprawił, że wyspa stała się niestabilna! Miejsca, które wydawały się stracone na zawsze, zaczęły powracać, ale nie są już takie, jak wcześniej… Wskoczcie do gry i sprawdźcie, jakie tajemnicze zmiany w rozgrywce zawitały wraz z nimi do Fortnite.
Bronie i przedmioty
- BRUTAL
- Ten pojazd może obsługiwać do dwóch graczy naraz. Jeśli kieruje nim dwójka graczy, jeden (kierowca) steruje ruchem pojazdu, a drugi (strzelec) prowadzi ogień ze strzelby i wyrzutni pocisków.
- Kierowca może:
- Wkroczyć do walki.
- Rzucić się super-skokiem po zwycięstwo.
- Wdeptywać wrogów i budowle w ziemię.
- Zniszczenia elementów, z których można normalnie pozyskiwać materiały, zapewniają je.
- Pasażer mecha ma do dyspozycji dwie bronie: strzelbę i wyrzutnię pocisków.
- Strzelba
- Pojemność magazynka: 10
- Obrażenia: 50
- Mnożnik trafienia w głowę: x 1,5
- Strzelba
- Wyrzutnia pocisków
- Wystrzeliwuje do 10 rakiet naraz.
- Przytrzymanie spustu spowoduje ładowanie rakiet po kolei.
- Wszystkie rakiety są odpalane naraz w momencie puszczenia spustu lub po załadowaniu 10 rakiet.
- Nowa mechanika: tarcza
- Tworzy osobistą tarczę, która przez 5 s chroni gracza w mechu. Zużywa 200 sztuk materiału dowolnego typu.
- Wycofano z gry:
- Kulojazd
- Taran
- Pistolet krzemieniowy
- Bomba Cienia
- Samopowtarzalny karabin snajperski
- Taktyczny karabin szturmowy
- Wieżyczki strzelnicze
- Nalot
- Aktywator lotni (nadal jest on dostępny w trybach dla dużych drużyn)
- Z czasem dodaliśmy wiele opcji poprawiających mobilność, zarówno w postaci przedmiotów, jak i miejsc na mapie. Uważamy jednak, że w sezonie X najlepiej gra się w warunkach zredukowanej mobilności. Jak zawsze, będziemy uważnie śledzić reakcje graczy.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd uniemożliwiający pociskom z ciężkiej strzelby przebijanie wody w trybach, gdzie jest ona dostępna.
- Wszystkie Ogniska leczą teraz pojazdy.
- Karabin snajperski Zwiadowca Burzy nie ma już idealnej celności przy strzelaniu z biodra po wycelowaniu z broni.
- Discobomby i granaty nie przenikają już przez pojazdy.
Rozgrywka
- Misje
- Nowa funkcja karnetu bojowego!
- Misje to serie celów tematycznych, za wykonanie których gracze otrzymują nagrody. Gdy to zrobicie, zgarniecie gwiazdki bojowe, PD i wyjątkowe elementy kosmetyczne.
- Więcej informacji o misjach znajdziecie w zakładkach karnetu bojowego i wyzwań.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący blokowanie graczy pod pochylnią w momencie jej ustawienia.
Wydarzenia
- Aktualizacja trybów Areny!
- Sezon rozpoczyna się areną dla pojedynczych graczy i trójek.
- Rozgłos ulegnie wyzerowaniu na początku sezonu X, a jego miejsce zajmie nowy system punktacji.
- 10 dywizji – zwiększyliśmy wartości punktowe, lecz system postępów powinien pozostać taki sam. Pogrubione dywizje oznaczają nowości.
- Otwarta I (0 – 499)
- Otwarta II (500 – 999)
- Otwarta III (1000 – 1499)
- Otwarta IV (1500 – 1999)
- Profesjonalna I (2000 – 2999)
- Profesjonalna II (3000 – 4499)
- Profesjonalna III (4500 – 6499)
- Mistrzowska I (6500 – 9999)
- Mistrzowska II (10 000 – 13 999)
- Mistrzowska III (14 000+)
- Aktualizacja systemu punktacji – punkty i opłaty za bus są identyczne we wszystkich listach.
- Solo
- Likwidacje: 20 pkt.
- Wśród 25 najlepszych: 60 pkt.
- Wśród 15 najlepszych: 30 pkt.
- Wśród 5 najlepszych: 30 pkt.
- Królewskie Zwycięstwo: 60 pkt.
- Trójki
- Likwidacje: 7 pkt. (dla każdego członka drużyny)
- Wśród 8 najlepszych: 60 pkt.
- Wśród 4 najlepszych: 30 pkt.
- Wśród 2 najlepszych: 30 pkt.
- Królewskie Zwycięstwo: 60 pkt.
- Solo
- Opłata za bus zwiększa się w dywizjach 3, 4, 5, 7, 8, 9 i 10.
- Dobieranie graczy w trybie Areny nadal bazuje na wskaźniku Rozgłosu. Gracze w wyższych dywizjach mogą być zmuszeni do dłuższego oczekiwania, by system mógł zapewnić grę o odpowiedniej jakości.
Wydajność
- Zwiększono wydajność wczytywania poziomów na wszystkich platformach poprzez optymalizację sposobu wstępnego wczytywania obiektów. Zapobiegnie to sytuacjom, w których gracze lądowali na budynkach o obniżonym poziomie szczegółowości, szczególnie na konsolach Switch oraz Xbox One.
Grafika i animacja
- Emotka „Jazda na kucyku” jest teraz emotką ruchową.
- Gracze, którzy zdobyli emotkę „Jazda na kucyku” z karnetu bojowego sezonu 2, otrzymali dodatkową emotkę ruchową – „Galop”!
Dźwięk
- Dodano nowe odgłosy trafienia pocisków.
- Zwiększono głośność strzałów i lotni słyszanych z dużej odległości.
- Zwiększono głośność i zasięg słyszalności odgłosów skrzyń o 10%.
Poprawki błędów
- Odgłosy otoczenia nie są już ucinane, gdy gracz przekracza granicę obszaru.
Interfejs
- Naciśnięcie przycisku menu głównego na padzie powoduje teraz zmianę priorytetu na menu główne (po prawej stronie ekranu).
Poprawki błędów
- Komunikat o wczytywaniu zawartości nie będzie się już zacinać na 0% postępów podczas dobierania graczy.
- Naprawiono problem z kamerą lobby, występujący podczas powrotu z powtórki.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający wybór innych graczy w lobby po przełączeniu z innych trybów gry.
- Wybranie opcji opuszczenia rozgrywki nie uniemożliwi już dobierania graczy graczowi z waszej ekipy, który przeczekiwał grę w lobby.
Powtórki
- Do powtórek serwera dodano nowy tryb kamery – mapę bojową. Pokazuje ona:
- Trasę, jaką śledzony gracz przebył w danej rozgrywce.
- Miejsca, w których śledzony gracz zdobył likwidacje w danej rozgrywce.
Wersja na urządzenia mobilne
- Usprawnienie systemu ognia automatycznego:
- W ramach tej aktualizacji dopracowaliśmy ogień automatyczny dla wszystkich broni i chętnie poznamy konkretne i szczegółowe spostrzeżenia na temat zmian broni. Pomoże nam to dalej usprawniać grę.
- Jeśli chcecie wypróbować tę opcję, a jeszcze z niej nie korzystacie, przejdźcie do ustawień interfejsu i włączcie ogień automatyczny.
- Dodano nową opcję: przeszukanie/użycie jednym przyciskiem na padzie.
- Dodano komunikat na urządzeniach z Androidem wyposażonych w funkcję czujnika nacisku (S8, S8+, S9, S9+ i Note 9), informujący graczy o włączeniu tej opcji.
- Gracze czasami mimowolnie wracali do ekranu głównego z powodu włączenia tej opcji.
- Zwiększyliśmy rozmiar przycisków oraz ikon w następujących obszarach:
- Przyciski w zakładce lobby interfejsu.
- Ikona korony przywódcy ekipy.
- Znacznik mapy.
- Komunikat „Drużyna, która pierwsza zdobędzie wymaganą liczbę likwidacji, wygrywa!” nie pozostaje już widoczny do końca gry w trybie Naparzanki.
Poprawki błędów
- Wyjście z pojazdu nie powoduje już przeładowania broni gracza.
- Przycisk pominięcia scenki jest już widoczny w wersji na Androida.
- Na stronie wyzwań nie widnieją już czarne pionowe linie.
- Menu ustawień jest już prawidłowo wyświetlane po zmianie języka na hiszpański.
- Wyrównano tekst przycisków menu w menu ustawień.
- Przycisk szybkiego leczenia nie pojawia się już podczas upadku ani po otwarciu mapy.
- Zmiana rozmiaru przycisku szybkiego leczenia w zmieniaczu układu interfejsu nie powoduje już zmiany jego ikony na ikonę przedmiotu w ekwipunku.
- Przycisk szybkiego leczenia nie znika już ze zmieniacza układu interfejsu po zmianie innego przycisku.
- Gracze mogą otwierać drzwi i skrzynie korzystając z przycisku celownika.
- Po naciśnięciu przycisku trybu budowy w wersji na Androida teraz prawidłowo zmieni się on w przycisk trybu walki.
- Dodano nagłówki do kilku widżetów w zmieniaczu układu interfejsu.
- Poprawiono wygląd stroju Chwytacz Chmur.
- Poprawiono wygląd niebieskiego wariantu stroju Wilk Morski.
- Podczas opadania na mapę będzie wyświetlana ikona opadania.
- Przycisk celownika nie będzie już wyświetlany podczas jazdy pojazdem, do którego wsiedliście trzymając broń w rękach.
- Podczas aktualizacji stroju Sztandarowa Szeregowa gracze nie będą już znikać z szafki, a odpowiedni sztandar będzie poprawnie wyświetlany.
- Podczas jazdy na miejscu pasażera będzie wyświetlany przycisk edycji.
- Ekran nie będzie już ciemnieć podczas zaglądania do zbiorników wodnych.
- Przycisk skoku nie będzie pozostawać wygaszony po wciśnięciu go.
- Dokonano poprawek dźwięku.
- Usunięto szumy czasami słyszalne w wersji na Androida.
- Naciskanie używalnych przedmiotów w trybie edycji nie będzie już powodować blokowania kamery.
- Gracze nie będą móc już edytować przez budowle.
- Na przykład nie będzie już można jednocześnie patrzyć na ścianę i edytować podłogi, sufitu lub pochylni.
- Naprawiono niemożliwą do otwarcia skrzynię na Srogim Szczycie.
Tryb kreatywny
Co nowego?
Zaawansowany sterownik burzy
- Teraz możecie symulować burzę z dziesiątej fali Battle Royale lub stworzyć własną, wieloetapową burzę.
Zaawansowany nadajnik burzy
- Pozwala on na dostosowanie konkretnych faz lub ustawienie liczby faz zaawansowanego sterownika burzy.
Strefa rozbrojenia
- W obrębie strefy rozbrojenia gracze nie mogą strzelać z broni, uderzać kilofem, rzucać granatami ani używać przedmiotów.
Tryb okresowy: Zabawa na Złomowisku
- Wrzuć śmieci do spalacza, by zdobyć punkty dla swojej drużyny. Im większy śmieć, tym więcej punktów.
Tryb okresowy: Podniebne Starcie
- Walczcie w drużynach, by zgarnąć jak najwięcej punktów ze stref punktowanych! Wdrapcie się na sam szczyt wież Fast Foodu, broniąc w tym samym czasie swojego VIP-a! Korzystajcie z granatów impulsowych i innych przedmiotów, by wysadzać inne drużyny ze stref punktowanych!
Wyspy
- Dodano wyspę siatki – jest to płaska wyspa pokryta siatką kwadratowych pól, które służą do odmierzania odległości przy budowie. Białe pole oznacza środek wyspy. Cała wyspa leży tuż nad oceanem, by zapewnić graczom jak najwięcej przestrzeni na budowę.
Rozgrywka
- Dodano opcje rotacji drużyn, co pozwoli zmieniać drużyny w określonych rundach.
- Dodano ustawienia rund: 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 20, 40 i 60.
- Można również ustawić rotację co rundę lub co drugą rundę.
- Dodano opcję „Wygląd drużyny określany przy”, ustalającą, które szczegóły kosmetyczne (nazwy drużyn, kolory drużyn itd.) oznaczają drużyny w trybach z rotacją drużyn z rundy na rundę.
- Początek rundy, początek gry (Domyślnie: początek rundy)
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd sprawiający, że gracze mogli pojawić się w złym miejscu przed rozpoczęciem gry.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający zakończenie niewrażliwości po odrodzeniu się przez wystrzał z broni.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający wyświetlanie efektów graficznych niewrażliwości po odrodzeniu przez cały czas jej trwania.
- Przycisk zdolności pobocznej (wysiadania z pojazdu) będzie teraz widoczny podczas jazdy Kulojazdem.
Bronie i przedmioty
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd uniemożliwiający celowanie i kucanie graczom, którzy skorzystali z Rekwizytomatu.
- Naprawiono błąd sprawiający, że kolizja przestawała działać po zmianie w niektóre typy rekwizytów przy użyciu Rekwizytomatu.
- Poprawiono ustawienie kamery po zmianie w latarnię przy użyciu Rekwizytomatu.
- Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe ustawianie niektórych rodzajów luster i obrazów po zamianie w nie przy użyciu Rekwizytomatu.
- Naprawiono błąd powodujący stopniowe opadanie wieżyczek strzelniczych z czasem.
Gotowce i galerie
- Dodano gotowiec Karkołomnego Kina.
- Dodano galerię Karkołomnego Kina.
- Dodano więcej elementów do galerii rekwizytów chat.
- Dodano bramę obozową do galerii chat.
- Dodano nowe warianty kamperów oraz lodziarkę do galerii A samochodów.
- Dodano samochody w nowych kolorach do galerii B samochodów oraz usunięto samochody z galerii A samochodów.
Poprawki błędów
- Poprawiono trawę przenikającą przez podstawę tronu w galerii zamkowych rekwizytów.
- Poprawiono patelnie i noże, które znikały po ustawieniu niskiego poziomu szczegółów.
- Poprawiono gorące źródło w galerii wentylatorów, które było ustawione w złym kierunku.
- Usunięto kilka błędów graficznych dotyczących chodników w gotowcach i galeriach Oazy Odpoczynku.
Urządzenia
- Do urządzeń wybuchowych dodano ustawienie „Przy eksplozji transmituj na”, aktywowane podczas detonacji urządzenia.
- Do urządzenia ustawień drużyny dodano aktywator włączany w momencie zlikwidowania całej drużyny.
- Do ustawień czasu przejmowania dodano wartość 20 sekund.
- Do ustawień aktywatora dodano opcję „Resetuj liczbę aktywacji przy transmisji od”, która po otrzymaniu transmisji zeruje liczbę aktywacji danego aktywatora.
Licznik czasu
- Wyświetlany licznik czasu teraz miga po upłynięciu ustawionego czasu.
- Naprawiono błąd powodujący brak synchronizacji liczników czasu u różnych graczy.
- Naprawiono błąd powodujący aktywację licznika czasu o 1 sekundę później.
- Naprawiono błąd powodujący odtwarzanie odgłosu licznika czasu przy każdym pojawieniu się (zamiast odtwarzania go jedynie przy pierwszym postawieniu go).
- Uniemożliwiono zniszczenie urządzenia licznika czasu.
- Nowe opcje:
- Drużyna (Dowolna, 1-16. Domyślnie: dowolna): Określa, która drużyna może uruchomić lub zatrzymać licznik czasu.
- Ukończ raz (Tak, nie. Domyślnie: nie): Zablokuje urządzenie po pierwszym ukończeniu odliczania. Umożliwia użycie licznika czasu w charakterze aktywatora „najszybszego okrążenia”. Aby zablokowany licznik mógł znowu zacząć odliczanie, należy go zresetować poprzez wysłanie doń transmisji.
- Ukończ po odliczeniu (Tak, nie. Domyślnie: tak): Określa, czy licznik czasu będzie uznawany za „ukończony”, gdy osiągnie wartość 00:00. Ustaw opcję „Nie”, by użyć go w charakterze wyścigu, w którym należy aktywować licznik przed upływem czasu.
- Pokaż aktywator (Tak / Nie. Domyślnie: tak): Pokazuje lub ukrywa panel aktywatora urządzenia. Po wybraniu opcji „Nie” urządzenie nie może być aktywowane przez nastąpienie gracza na panel, lecz należy je aktywować zdalnie.
- Dźwięk alarmu (Brak / syrena. Domyślnie: syrena): Włącza lub wyłącza odgłos syreny.
- Głośność alarmu (Bardzo niska, niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka. Domyślnie: bardzo wysoka).
- Wartość punktowa (Od -20 do 20. Domyślnie: 0): Daje punkty graczowi, który spowodował aktywację lub ukończenie licznika czasu w momencie jego ukończenia.
- Czas okrążenia – drużyna (Drużyna aktywująca, brak, 1-16. Domyślnie: brak): Określa, która drużyna ma ustanowić nowy czas okrążenia po ukończeniu licznika czasu. Czas okrążenia to nowa opcja w ustawieniach interfejsu użytkownika wyspy, którą można wyświetlać na tablicy wyników i wykorzystać jako warunek zwycięstwa.
- Styl czasu okrążenia (Odliczaj w przód, odliczaj w tył. Domyślnie: odliczaj w tył): Odliczanie w przód wysyła do tablicy wyników czas, który już upłynął. Odliczanie w tył wysyła pozostały czas.
- Dodano obsługę odbiorników:
- Uruchom przy transmisji od: Uruchamia licznik czasu.
- Zatrzymaj przy transmisji od: Zatrzymuje licznik czasu.
- Resetuj przy transmisji od: Przywraca początkowy stan licznika czasu (i automatycznie rozpoczyna odliczanie, jeśli ustawiono automatyczne odliczanie od początku gry).
- Włącz przy transmisji od: Włącza licznik czasu, co umożliwia używanie go.
- Wyłącz przy transmisji od: Wyłącza licznik czasu, co zatrzymuje odliczanie i uniemożliwia odbieranie sygnałów.
- Ukończ przy transmisji od: Powoduje ukończenie licznika czasu, co zatrzyma go, włączy alarm oraz zaktualizuje czas okrążenia (o ile ustawiono taką opcję).
- Ustal czas okrążenia przy transmisji od: Wysyła czas okrążenia do tablicy wyników (o ile takową ustawiono) bez zatrzymywania licznika czasu.
- Dodano obsługę nadajników:
- Po ukończeniu transmituj na: Wysyła sygnał na tym kanale, gdy licznik czasu skończy odliczanie.
Bloczek zmieniający kolor
- Nowe opcje:
- Włącz na początku minigry (Tak, nie. Domyślnie: tak): Określa, czy bloczek można od początku minigry dotykać, by zmienił kolor, czy też należy go wcześniej włączyć.
- Dodano obsługę odbiorników:
- Włącz przy transmisji od: Umożliwia zmianę koloru bloczka po dotknięciu go.
- Wyłącz przy transmisji od: Uniemożliwia zmianę koloru bloczka po dotknięciu go.
- Resetuj przy transmisji od: Przywraca kolor domyślny.
- Ustaw przy transmisji od: Przestawia bloczek na drużynę gracza, który wysłał sygnał, co umożliwia zdalną aktywację bloczka.
Strefa rozbrojenia
- Opcje:
- Strefa widoczna podczas gry (Wył./Wł.)
- Podstawa widoczna podczas gry (Wył./Wł.)
- Szerokość strefy (½, 1-20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)
- Głębokość strefy (½, 1-20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)
- Wysokość strefy (½, 1-20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)
- Włączono na początku gry (Włączono/wyłączono)
- Dodano obsługę odbiorników:
- Włącz przy transmisji od: Umożliwia włączenie strefy po otrzymaniu zdalnego sygnału.
- Wyłącz przy transmisji od: Umożliwia wyłączenie strefy po otrzymaniu zdalnego sygnału.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd uniemożliwiający uszkodzenie generatorów stworów po wyłączeniu niewrażliwości i obrażeń zadawanych otoczeniu.
- Naprawiono błąd powodujący eksplozję urządzenia wybuchowego podczas fazy rozgrzewki, jeśli gracz był w jego pobliżu w momencie rozpoczęcia meczu.
- Naprawiono błąd sprawiający, że przestrzenie bariery blokowały drony obserwatorów.
- Naprawiono błąd sprawiający, że efekt graficzny bariery był czasami widoczny nawet po wyłączeniu go.
- Poprawiono generatory stworów, które w niektórych sytuacjach nie tworzyły stworów w trybie placu zabaw.
- Poprawiono cele z galerii celów – teraz poprawnie powodują one detonację granatów zbliżeniowych.
- Naprawiono błąd sprawiający, że urządzenia wyposażone w odbiorniki czasami nie reagowały na sygnały z nadajników w co drugiej rundzie.
- Naprawiono błąd w sekwencerze muzycznym, który nie zawsze wstrzymywał odtwarzanie muzyki w oczekiwanym momencie.
Interfejs i opcje społecznościowe
Poprawki błędów
- Poprawiono literówkę w opcji filtru broni powodujących zadawanie sobie obrażeń przy trafieniu w ustawieniach drużyny. (dotyczy angielskiej wersji językowej)
- Poprawiono literówkę w ustawieniu „Umożliwia upuszczanie przedmiotów” w zakładce ustawień gry. (dotyczy angielskiej wersji językowej)
Wersja na urządzenia mobilne
Poprawki błędów
- Komunikat „Sesja wygasła” nie będzie się już pojawiać podczas ponownego dołączania do serwera innego gracza.
- Komunikat użycia będzie widoczny przy modulatorze ruchu podczas umieszczania go na wyspach Podium.
- Klawisze fortepianu będą podświetlane po wybraniu ich przy użyciu Smartfona.
- Poprawiono wygląd galerii skrzyń i amunicji.
- Poprawiono wygląd ikon przedmiotów jednorazowych.
- Interfejs w grze będzie zawierać ekwipunek.
- Gracze będą mogli opuścić menu „Moja wyspa” przy użyciu przycisku wyjścia lub naciskając ekran.
- Nazwy i opisy portalu i szczeliny nie będą już drgać po wycelowaniu na portal.
- Przycisk wyciągarki Kulojazdu będzie wygaszony, gdy Przysysak nie jest wysunięty.
Ratowanie Świata
Co nowego?
Pora ruszać w drogę
Przygotujcie się na ekscytującą podróż, podczas której pomożecie Quinn i reszcie towarzystwa zagrać jej piosenkę na lato. Nie wiadomo, jakie wyzwania i przeszkody czekają na was po drodze, a samo dotarcie na miejsce to dopiero połowa przygody. Ładujcie furgonetkę i zbierajcie grupę, bo pora ruszać w drogę!
Oto szafka!
Wasze ulubione emotki, pakiety muzyczne i ekrany wczytywania są już dostępne w kampanii Ratowanie Świata. Znajdziecie je w zakładce szafki!
Ogólne
- Pierwsza część szafki przybywa do kampanii Ratowanie Świata! Możecie już używać emotek, pakietów muzycznych i ekranów wczytywania.
- Szafka jest teraz wspólna dla kampanii Ratowanie Świata oraz trybu Battle Royale, więc zmiany dokonane w jednym trybie będą widoczne w obu.
- Na razie w kampanii Ratowanie Świata dostępne są tylko emotki, pakiety muzyczne oraz ekrany wczytywania. W kolejnych wersjach gry planujemy wprowadzić obsługę innych elementów kosmetycznych. Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj.
- Emotki:
- W kampanii Ratowanie Świata działają już wszystkie rodzaje emotek – tańce, emotikony, graffiti oraz zabawki. Do wszystkich posiadanych emotek macie dostęp we wszystkich trybach gry.
- Możecie przypisać do 6 emotek w szafce, by później móc łatwo ich używać kołem emotek. Oprócz tego możecie używać innych emotek, zmieniając strony koła.
- Możecie już używać tańców i emotek w lobby.
- Każdy gracz, który ma już dostęp do kampanii Ratowanie Świata, zachowa emotkę „Jazda na kucyku”, która jest teraz emotką ruchową. Teraz możecie również używać jej w trybie Battle Royale i kreatywnym!
- Gracze, którzy zakupili pakiety Fundatora kampanii Ratowanie Świata, również otrzymają emotkę „Jazda na kucyku”.
- Wszyscy zachowają też „Taneczne ruchy”, gdyż gracze wszystkich trybów rozpoczynają grę posiadając tę emotkę.
Misje i systemy
- Przedstawiamy wydarzenie: Pora ruszać w drogę!
- Zbierzcie trójkę towarzyszy i razem pomóżcie Quinn dotrzeć do stacji radiowej i nadać piosenkę na lato, co okaże się prawdziwą przygodą na trasie.
- Quinn podróżuje latającą półciężarówką, wyposażoną w przenośną burzową tarczę.
- Po drodze czekają na was cztery losowe cele, a każdy z nich sprawdzi wasze umiejętności i oferuje różne ulepszenia.
- Musicie dotrzeć do stacji radiowej, a następnie obronić Quinn przed ostatnią falą wrogów. Zbierzcie dość pułapek, amunicji i materiałów, by zapewnić zwycięstwo!
- Jeśli wytrzymałość pojazdu spadnie do zera, podróż się skończy, lecz gracze otrzymają nagrody zależne od liczby wykonanych celów.
- Rozpoczynacie podróż bez wyposażenia i zasobów, przez co zbieranie broni i materiałów jest pilną koniecznością.
- Zachowujecie swoje schematy i rozpoczynacie grę posiadając kilka broni „po poprzednikach”, lecz funkcja tworzenia broni jest wyłączona.
- W okolicy trasy rozsiane są bronie o odpowiednich profitach, które zwiększą wasze szanse na przetrwanie mimo braku schematów broni.
- Skrzynie w tym wydarzeniu zawierają odpowiednie do stopnia misji bronie, pułapki i zasoby.
- W odróżnieniu od poprzednich wydarzeń, w tym wątku gracze dobierani są na podstawie poziomu mocy, a nie postępów dokonanych w obronie burzowej tarczy, co lepiej zrównoważy grupę.
- Jeśli stracicie przytomność, będziecie musieli zaczekać z odrodzeniem się, dopóki wasza drużyna nie osiągnie lub wykona celu. Uważajcie na siebie!
- Dodaliśmy również nowe zadania okolicznościowe, co umożliwi graczom zdobycie jeszcze większej liczby talonów wydarzenia „Pora ruszać w drogę”.
- Szukajcie kaset magnetofonowych wszędzie, gdzie się da, pomóżcie Larsowi stworzyć idealną składankę na lato, a przy okazji zaróbcie trochę talonów wydarzenia „Pora ruszać w drogę”.
- Legendarna lama ze skrytki trolla jest dostępna
- Cena: 1000 talonów wydarzenia „Pora ruszać w drogę”
- Lamy zawierają teraz cyberpunkowych bohaterów oraz schematy broni lampowych
- Misji alarmowych w zmutowanej burzy jest teraz więcej i zapewniają one talony wydarzenia „Pora ruszać w drogę”.
- Misji alarmowych z minibossami jest teraz mniej i nie zapewniają już one talonów okolicznościowych.
- W zadaniu „Uratuj port” zmniejszono wymaganie ewakuacji schronu z 2 do 1.
- Zaktualizowano nagrody za misje likwidacji i zbierania oraz uzupełniania zapasów.
- Misja „Zlikwiduj i zbierz” zapewnia teraz PD bohatera i/lub PD ocaleńców.
- Misja uzupełnienia zapasów zapewnia teraz PD schematów oraz losowy składnik.
- Znany problem: czasami składnik nie jest przyznawany, jeśli gracze wykonają za mało celów dodatkowych.
- Niektórzy bohaterowie oraz schematy z jubilamy drugiego roku były zablokowane. Zaktualizowano je, by pozwolić na ich recykling oraz transformację. Wszystkie zmienione przedmioty nadal nie będą zajmować miejsca w ekwipunku.
- Bohaterowie z Komanda Cieni, bronie wojskowe oraz bronie lampowe zostały przeniesione do zakładki rozszerzenia w księdze kolekcji. Elementy te można już badać/werbować.
- Zastąpiono eksplodujący impuls śmierci nowym modyfikatorem: eksplodującą bombą śmierci. Krzepkie pustaki, wysadzacze oraz krzepkie z tarczami po zlikwidowaniu pozostawiają niszczycielską bombę z opóźnionym zapłonem.
- Z racji zmiany sezonu usunięto talony okolicznościowe z nagród zadań dnia Gier Wojennych oraz misji Gier Wojennych.
- Nagrody za misje Gier Wojennych zostały zmniejszone, a nagrody za zadania dnia Gier Wojennych zwiększone:
- Zadania dnia Gier Wojennych w Kamiennym Lesie teraz zapewniają więcej złota
- Zadania dnia Gier Wojennych w Deskogrodzie zapewniają złoto oraz wybrane materiały do ewolucji
- Zadania dnia Gier Wojennych w Dolinie Samowitości zapewniają złoto i re-profit
- Zadania dnia Gier Wojennych w Twine Peaks Zapewniają złoto oraz epicki lub legendarny profit+ do wyboru
- Usunięto wyzwanie Gier Wojennych „Chmara pustaków”
- Zmniejszono nagrody we wczesnych falach trybu wytrzymałościowego. Dążą one do aktualnych wartości wraz ze zbliżaniem się do ostatniej fali.
Poprawki błędów
- Zadania tygodniowe misji alarmowych wysokiego poziomu w Twine Peaks wyświetlają teraz prawidłowe wymagania mocy.
- W symulacji Gier Wojennych „Klątwa” posągi nie pozostawiają już cieni po zniknięciu.
Interfejs
- Wypośrodkowano mapy burzowej tarczy w Twine Peaks oraz posiadłości Vindermana w grze.
- Zaktualizowano ikony broni białej w interfejsie oraz na minimapie. Każdy rodzaj broni białej ma teraz osobną ikonę.
Poprawki błędów
- Szybkie otwieranie ekranu nagród ekspedycji nie powoduje już zawieszania się gry.
- Pole zadania głównego jest teraz poprawnie wypośrodkowane, gdy na ekranie nie ma mapy zadań.
- Poprawiono położenie Łuku Bum Bum na ścianie broni w Zbrojowni.
- Poprawiono błąd gramatyczny w opisie Nalotu i jego ulepszeń. (dotyczy angielskiej wersji językowej)
- Poprawiono licznika punktów w interfejsie. (dotyczy arabskiej wersji językowej)
- Nazwy graczy są już poprawnie przewijane w interfejsie członków drużyny.
- Zaktualizowano opisy Wieży Elektrycznej i MISIA, by wskazać obrażenia bazowe tych zdolności.
- Poprawiono kilka komunikatów ekipy, które przeszkadzały w poruszaniu się po menu przy użyciu pada.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający zaktualizowanie poziomu zdrowia/osłon po awansowaniu lub ewolucji bohatera na ekranie zespołu bohaterów.
- Naprawiono błąd czasami uniemożliwiający poruszanie się po menu głównym interfejsu przy użyciu pada.
- Ikony przedmiotów do podniesienia na minimapie nie będą już odwracane, gdy gracz jest w pobliżu nich i ponad nimi.
Bohaterowie
- Zamaskowana Gwiazda powraca do sklepu okolicznościowego! Ten owiany tajemnicą mityczny Ninja załatwia pustaki przy użyciu shurikenów.
- Profit drużynowy: Droga Powrotna
- Shurikeny wracają do ciebie, zadając obrażenia również w drodze powrotnej.
- Wymagania: 2 Ninjów o rzadkości legendarnej lub lepszej.
- Zdolności
- Shurikeny
- Księżycowy Kop
- Bomba dymna
- Profit drużynowy: Droga Powrotna
- Profit standardowy: Wachlarz Shurikenów
- Shurikeny są teraz rzucane naraz wachlarzem. Dodaje 1 dodatkowy shuriken.
- Profit dowódcy: Wachlarz Shurikenów +
- Shurikeny są teraz rzucane naraz wachlarzem. Dodaje 3 dodatkowe shurikeny.
Poprawki błędów
- Wieża Elektryczna i MISIU nie zawisają już w powietrzu po usunięciu podtrzymujących je budowli.
- Nie można już umieścić EWKI tak, by nachodziła na fragment lub burzową skrzynię.
- Profit Pod Tablicą i Cios z Doskoku nie blokują już efektu odrzucenia.
- Naprawiono błąd sprawiający, że osłona Szału Budowania nie zawsze blokowała efekty obszarowe.
- Zniszczenie BAZY z Podkręconymi Pułapkami teraz poprawnie likwiduje premię zapewnianą tym pułapkom przez BAZĘ.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający zranienie pustaków na wyższych poziomach przez wybuchową Wieżę Elektryczną Azalei Clark.
Bronie i przedmioty
- Dodano bronie lampowe do puli przedmiotów możliwych do zdobycia podczas gry.
- Schematy smolnej kałuży zajmują teraz miejsce w ekwipunku i można je przeznaczyć do recyklingu.
Poprawki błędów
- Smugi broni Korsarz są już wyświetlane poprawnie.
- Poprawiono czas wyświetlania smugi miecza przy podstawowym ataku kombinowanym.
- Silny atak Atomowego Ekspandera Światła zalicza już prawidłowo likwidację w zwarciu.
- Ulepszony Stukacz powinien być już poprawnie wyświetlany na stojaku z bronią w Zbrojowni.
- Naprawiono błąd powodujący odtwarzanie odgłosu uderzenia Astro-pałki 9000 bez końca, gdy pocisk eksplodował podczas jego tworzenia (np. pojawił się wewnątrz ściany).
Rozgrywka
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd w gadżecie sztandaru, powodujący trwałe barwienie budowli na niebiesko.
- Uniemożliwiono stawianie teleportera wewnątrz małych obiektów.
- Uniemożliwiono blokowanie się gracza wewnątrz zrzutu zaopatrzenia.
- Aktualna broń jest już poprawnie wybierana na powrót po użyciu zdolności podczas skoku z mapy.
Grafika i animacja
Poprawki błędów
- Oświetlenie po przejściu z zakładki szafki lub sklepu do zakładki dowodzenia lub zbrojowni po wyłączeniu cieni jest już wyświetlane prawidłowo.
- Poprawiono oświetlenie podczas przełączania między szafką i zbrojownią po wyłączeniu cieni.
- Naprawiono błąd sprawiający, że ruch nie przerywał emotek.
Ogólne
Interfejs
- Wszystkie ustawione regiony dobierania graczy zostały przestawione na „Automatyczne”. Możecie zmienić to ustawienie w menu opcji.
- Przesunięto wskaźnik liczby klatek/s w lobby w lewy dolny róg ekranu.
Poprawki błędów
- Opisy pojawiające się po najechaniu kursorem myszy nie uniemożliwiają już klikania w menu ustawień.
Społecznościowe
- Odkryliśmy, że ustawienie aktywacji głosu przyciskiem u nowych graczy na konsolach było domyślnie włączone, co nie było naszym zamiarem. Opcja ta będzie teraz domyślnie wyłączona, a ustawienie to zostanie zresetowane u graczy na konsolach PlayStation 4, Xbox One i Switch. Jest to jednorazowy reset i późniejsze zmiany tego ustawienia zostaną normalnie zachowane.
- U graczy, którzy już zmienili ręcznie ustawienia aktywacji głosu przyciskiem, opcja ta została wyłączona, lecz nadal mogą oni włączyć ją ręcznie.
- Ponownie włączono listę ostatnich graczy na wszystkich platformach. Gracze z waszego oddziału Battle Royale lub drużyny w kampanii Ratowanie Świata będą automatycznie dodawani do niej podczas gry.
- Lista ta jest automatycznie czyszczona po zamknięciu gry.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd uniemożliwiający poprawne usunięcie zaproszenia do znajomych.
Wydajność
- Na konsolach Xbox One i Switch oraz komputerach PC wprowadzono nowe rozwiązanie w kwestii wczytywania modeli. Powinno to poprawić zużycie pamięci oraz wydajność wczytywania.
- Rozwiązanie to zostanie w przyszłości wprowadzone na pozostałych platformach.
- Zoptymalizowano wydajność interfejsu użytkownika, by zwiększyć płynność podczas gry.
- Po premierze sezonu X do gry w Fortnite na PC będziecie potrzebować karty graficznej obsługującej DirectX 11, o czym wspominaliśmy w tym artykule.
- Zastosowano ray-tracing cieni dystansowych na konsoli Switch.
- Zwiększy to wydajność renderowania oraz zapewni zwiększony zakres wyświetlania cieni.
- Włączono wielowątkowe symulowanie efektów cząsteczkowych na konsolach Switch.
- Zwiększy to płynność gry, szczególnie podczas swobodnego spadku.
- Zoptymalizowano odwołania okluzji karty graficznej na konsolach Xbox One.
- Poprawi to dynamiczną rozdzielczość oraz wydajność.
Wersja na urządzenia mobilne
- Zaktualizowano ustawienia skalowania na smartfonach iPhone 8, by upodobnić je do analogicznych urządzeń. Ogólnie poprawiło to wydajność i stabilność gry.
- Wiemy o problemie wymuszającym na graczach zamknięcie gry na jednej platformie, zanim włączą ją na innym urządzeniu, korzystając z tego samego konta. Błąd zostanie naprawiony w aktualizacji 10.10.
epicgames.com/fortnite/pl/patch-notes/v10-00-patch-notes