Reklama

Valve po cichu wprowadza ocenzurowaną wersję dla chińskich użytkowników. Czym się różni od standardowej?

Gry

Reklama

Valve postanowił dostosować się do wymogów Chin i po cichu opublikować specjalną wersję Steama dla chińskich użytkowników.

Reklama


Dotychczas Valve nie mogło opublikować oficjalnej wersji Steama w Chinach, ponieważ nie zezwalały na to tamtejsze wymogi prawne. Postanowili zmodyfikować podstawową wersję klienta i ocenzurować Steama w taki sposób, by powstał Steam China – specjalna wersja dla użytkowników z azjatyckiego państwa. Obecnie program znajduje się w wersji alpha.

Czym się różni przystosowany dla Chin Steam od wersji dostępnej dla pozostałej części świata?

Pierwszą zmianę jaką możemy dostrzec w nowym Steam China jest ostrzeżenie przed rozpoczęciem rozgrywki mające zachęcić graczy do zachowania umiaru. Zawarto w nim informację, że „nadmierna gra jest szkodliwa dla organizmu”.

Reklama

Kolejną, o wiele bardziej znaczącą różnicą jest sprawdzanie wszystkich elementów profilu użytkowników. Mowa tu oczywiście o nazwach użytkownika oraz zdjęciach profilowych. Te, zanim zostaną sprawdzone i zatwierdzone przez rząd chiński będą zastępowane – nazwa użytkownika ID Steam, natomiast obrazek profilowy znakiem zapytania.

Bardzo zaskakujące jest blokowanie możliwości uruchomienia gry o określonych godzinach. Chińskie władze zakazują swoim obywatelom poniżej pewnego roku życia grania w gry komputerowe o pewnych porach. W wyniku tego ograniczenia chiński użytkownik chcący włączyć Counter-Strike’a o godzinie 5 rano otrzyma powiadomienie, iż jest noc, a Steam zablokuje możliwość uruchomienia tytułu.

Przypomnijmy, że aplikacja jest dopiero w wersji alpha, a Steam cały czas współpracuje z Chinami. Prawdopodobnie już wkrótce Valve dołoży do tego programu kolejne ograniczenia, by móc oficjalnie opublikować swoją platformę w azjatyckim państwie.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama