Opis Patcha 25.05 w League of Legends

Szczegóły zmian i nowości na patch 25.05 w LoLu.
Pierwszy patch aktu 2 już jest! Mamy przygotowane w nim dla was mnóstwo rzeczy, w tym zmiany z ostatniej aktualizacji od dewelopera, informacje dotyczące tej i kolejnych Przepustek bojowych, zmiany wyważenia oraz powrót Areny – tym razem w stylu Noxusu! 25.05 to patch obejmujący First Stand, nasz pierwszy duży międzynarodowy turniej w tym roku! W rezultacie aktualizacje wyważenia tego patcha są w dużej mierze skoncentrowane na rozgrywkach profesjonalnych, chociaż jest kilka zmian skierowanych do pozostałych graczy. Największą zmianą w tym patchu jest uczynienie powszechnej taktyki w rozgrywkach profesjonalnych, polegającej na zamianie alei, nieopłacalną na początku gry. Dodaliśmy kilka mechanizmów, które karzą drużyny wysyłające dwóch graczy niebędących dżunglerami na górną lub środkową aleję w czasie między 1:30 a 3:30. Te mechanizmy nie zadziałają, jeśli w waszej drużynie nie będzie żadnych dżunglerów (więc wasze gry w umówionej grupie 5 osób z podziałem graczy 2/1/2 są bezpieczne) i wyświetlają ostrzeżenia, gdy mają się włączyć. Kilku najlepszych bohaterów w tym roku otrzyma osłabienia. Mowa o Ambessie, K’Santem, Aurorze i Skarnerze. Osłabiamy Ashe i Elise, które w poprzednim patchu otrzymały zbyt duże wzmocnienia. Modyfikujemy Poppy, aby lepiej sprawdzała się w górnej alei i w dżungli, ale gorzej jako wsparcie. Osłabiamy nową popularną postać, jaką jest superszybki Cho’Gath w środkowej alei.
Patch w skrócie

Arena będzie dostępna w EUW, EUN, RU, MEA i TR 5 marca 2025 r. o godz. 17:00 CET. Następnie we wszystkich regionach Riot 5 marca 2025 r. o godz. 20:00 CET.
Aktualizacje: Skrzynie Hextech, bohaterowie i inne.
Ostatnio wprowadziliśmy wiele zmian, które w wielu wypadkach nie były trafne. Wysłuchaliśmy waszych opinii i jest oczywiste, że są obszary wymagające regulacji. Dlatego wprowadzamy aktualizacje, aby granie w League dawało satysfakcję i było warte waszego czasu. Niektóre ze zmian zostaną wprowadzone w tym patchu, ale inne zajmą nam nieco więcej czasu. Szczegółowo opiszemy te zmiany w najnowszym filmie z aktualizacją od dewelopera oraz na blogu. Zachęcamy do zapoznania się z nimi. Poniżej skrót:
- 25.05 – 10 Skrzyń Hextech i kluczy: 8 w darmowej przepustce, 2 za honor (do 60 / rok). Zaznaczamy, że skrzynie z Przepustki i za honor będą takimi samymi skrzyniami, jak te zdobywane za maestrię bohaterów. 2 Skrzynie Hextech za honor trafią do gry w patchu 25.06.
- 25.05 – Skrzynie Hextech zastąpią darmową skórkę Przepustki bojowej.
- 25.05 – Koszt wszystkich bohaterów w Niebieskiej Esencji zostanie obniżony o 50%.
- 25.05 – 25 Mitycznej Esencji w płatnej Przepustce bojowej zamiast jednej skórki płatnej Przepustki.
- 25.05 – Powrót do comiesięcznego harmonogramu Clash.
- 25.06 – Twój sklep powraca zgodnie z pierwotnym planem.
- 25.07 – Emporium Niebieskiej Esencji powróci zgodnie z pierwotnym planem.
- Podczas 25.05 – Konsolidujemy fragmenty kluczy w klucze i zaokrąglamy w górę pozostałe fragmenty. Dowolna liczba fragmentów klucza (większa niż 0) zostanie zaokrąglona do 3. Musicie jedynie przekuć je w klucz w ekwipunku. Zaprojektowanie i zapewnienie, że będzie to działać prawidłowo, zajmuje trochę czasu, ale chcemy to wprowadzić podczas 25.05.
- Do ustalenia (prace w toku) – Opóźnienie wypuszczenia błogosławionej skórki Mordekaisera Sahn Uzala w celu wprowadzenia ulepszeń.
- Do ustalenia (prace w toku) – Podniesienie jakości przyszłych darmowych skórek Przepustki bojowej.
Wszystkie nagrody Przepustki bojowej aktu 2
Zaktualizowana Przepustka bojowa w akcie 2 powinna odzwierciedlać wszystko, co wymieniliśmy wyżej. Oto przydatna tabelka ze wszystkim, abyście mogli zobaczyć, co dostaniecie za każdy poziom:
Poziom Przepustki | Stara Przepustka | Ulepszona Przepustka* |
---|---|---|
1 darmowa | Ikona Witamy w Noxusie | |
2 płatna | Tematyczne łupy | |
3 darmowa | Losowa ikona | Skrzynia Hextech + klucz |
4 | 125 Pomarańczowej Esencji | Tajemnicza emotka |
5 płatna | 1 Pradawna Iskra | |
6 darmowa | 1000 Niebieskiej Esencji | 2000 Niebieskiej Esencji |
7 płatna | Tematyczne łupy | |
8 | 125 Pomarańczowej Esencji | Tajemnicza ikona |
9 darmowa | Tajemnicza emotka | Tajemnicza emotka |
10 płatna | Skórka Talona + trwały bohater | |
11 płatna | Ramka Talona Osądu | |
12 darmowa | Kapsuła bohaterów | |
13 płatna | Tematyczne łupy | |
14 | 125 Pomarańczowej Esencji | Tajemnicza ikona |
15 darmowa | Emotka Alistara | Skrzynia Hextech + klucz |
16 darmowa | 1500 Niebieskiej Esencji | 3000 Niebieskiej Esencji |
17 płatna | Emotka z motywem | |
18 darmowa | Ikona Rell | Tajemnicza emotka |
19 płatna | 1 Pradawna Iskra | |
20 darmowa | Skórka Siona + trwały bohater | Skrzynia Hextech + klucz |
21 płatna | Tajemnicza emotka | |
22 darmowa | Kapsuła bohaterów | |
23 darmowa | Tajemnicza ikona | Skrzynia Hextech + klucz |
24 płatna | Ikona Szykuj Się | |
25 darmowa | Emotka Zagrożenie | |
26 darmowa | 2500 Niebieskiej Esencji | 4000 Niebieskiej Esencji |
27 płatna | Tematyczne łupy | |
28 płatna | 125 Pomarańczowej Esencji | 250 Pomarańczowej Esencji |
29 darmowa | Kapsuła bohaterów | |
30 płatna | Skórka Alistara + trwały bohater | 25 Mitycznej Esencji |
31 | Ramka Alistara Osądu | Skrzynia Hextech + klucz |
32 darmowa | Wspaniała kapsuła bohaterów | |
33 | Tematyczne łupy | Ikona Zapału Wojownika |
34 | Ikona Zapału Wojownika | Tematyczne łupy |
35 płatna | Tajemnicza skórka totemu | Tajemnicza ikona |
36 darmowa | 4000 Niebieskiej Esencji | Skrzynia Hextech + klucz |
37 płatna | 125 Pomarańczowej Esencji | Tajemnicza skórka totemu |
38 darmowa | Tytuł Nowicjusz Czarnej Róży | |
39 płatna | 125 Pomarańczowej Esencji | 350 Pomarańczowej Esencji |
40 płatna | Skórka Rell + trwały bohater | Skórka Siona + trwały bohater |
41 płatna | Ramka + Ikona Rell Osądu | Ramka + Ikona Siona Osądu |
42 darmowa | Tajemnicza emotka | Skrzynia Hextech + klucz |
43 płatna | 250 Pomarańczowej Esencji | 400 Pomarańczowej Esencji |
44 płatna | Tematyczne łupy | |
45 darmowa | Tajemnicza epicka lub gorsza skórka | Skrzynia Hextech + klucz |
46 płatna | Ikona Noxiańskich Aren | |
47 płatna | Tematyczne łupy | |
48 płatna | 1 Pradawna Iskra | |
49 płatna | Emotka A Siorbnij Sobie | |
50 płatna | Ramka + Ikona Prestiżowej skórki Dariusa | |
51 darmowa (powtarzalny) | 750 Niebieskiej Esencji | |
52 darmowa (powtarzalny) | 750 Niebieskiej Esencji | |
53 darmowa (powtarzalny) | 750 Niebieskiej Esencji | |
54 darmowa (powtarzany) | 750 Niebieskiej Esencji | |
55 płatna (powtarzany) | 25 Pomarańczowej Esencji |
* Puste pole oznacza brak zmian.
Najczęściej zadawane pytania dotyczące zmian
Odkąd zapowiedzieliśmy te zmiany, dostaliśmy sporo pytań, więc chcemy je podsumować i mieć pewność, że gracze zobaczą odpowiedzi.
„Czy skrzynie zostaną osłabione?”
- Częstotliwość wypadania zawartości Skrzyń Hextech nie ulegnie zmianie i pozostanie taka sama, jak w zeszłym roku. Nie powinniście się spodziewać tutaj żadnych zmian.
„Co to oznacza dla odłamków bohaterów? Czy ich wartość się zmniejszy?”
- Celem jest nieosłabienie wartości rozmieniania tych odłamków. Patch 25.05 powinien zawierać poprawkę, która rozdziela cenę rozmieniania za odłamki bohatera od kosztu. Oznacza to, że odłamki powinny być rozmieniane za spodziewaną wartość przed 50% zmniejszeniem kosztu, który wprowadziliśmy. W skrócie: w FAQ odłamki można rozmieniać za taką samą cenę, bohaterowie kosztują mniej.
„Jeśli chodzi o Rell i Alistara, czy będzie inny sposób, aby gracze mogli zdobyć ich skórki, skoro zniknęły już z Przepustki Aktu 2?”
- To jedna z wielu rzeczy na naszej liście do rozpracowania. Szczerze mówiąc, skórka Alistara w szczególności nie była zbyt dobra. Skłaniamy się ku temu, aby poświęcić więcej czasu innej skórce Alistara, która pojawi się później w tym roku, zamiast próbować ulepszyć tę, biorąc pod uwagę, że punkt wyjścia nie jest zbyt mocny. Jeśli chodzi o Rell, po prostu dodamy jej skórkę do sklepu za 975 RP.
Zamiany alei
W tym patchu skoncentrowanym na rozgrywkach profesjonalnych wprowadzamy spore modyfikacje dotyczące zamian alei. Dla tych, którzy nie są zaznajomieni, zamiana alei to dość powszechna praktyka wśród drużyn profesjonalnych, które rozgrywają nierówne aleje 2 na 1 zamiast rozgrywać konwencjonalne pojedynki 1 na 1 w górnej alei i 2 na 2 w dolnej alei. Sprawia to, że niektórzy bohaterowie są niemal niegrywalni, jeśli nie wytrzymają samej zamiany alei, ale także pozbawia widzów możliwości oglądania bardziej ekscytujących pojedynków, jakie oferują konwencjonalne aleje. Nawet gracze profesjonalni nie są szczególnie podekscytowani rozgrywaniem tych nierównych alei. Nasz poprzedni projekt mający na celu zmniejszenie liczby zamian alei (sprawiający, że górna i środkowa zewnętrzna wieża otrzymują mniejsze obrażenia we wczesnej fazie gry) jest niewystarczający, ponieważ ilość złota, jaką przeznaczamy na płyty opancerzenia wież, nie jest wystarczająco duża, aby przeważyć nad potencjalnymi korzyściami z pominięcia wczesnej fazy gry w alei. W rezultacie wprowadzamy bardzo silne i ukierunkowane na wczesną fazę gry kary za rozgrywanie nietypowych alei. Dla jasności: te zasady nie będą miały wpływu na drużyny, które w ogóle nie grają z żadnymi dżunglerami, więc wszyscy fani drużyn 2/1/2 (poniżej 1% gier w League) mogą swobodnie grać w duecie w górnej alei. Gdy rozpocznie się faza gry w alei, będziemy sprawdzać, czy dwaj bohaterowie niebędący dżunglerami spędzają czas razem we wczesnej fazie gry w alei. Jeśli tak, zostaną narażeni na silne kary przychodu, które powinny ich skłonić do rozgrywania zwykłej fazy gry w alei. Ponadto broniący się bohater otrzyma idealną ilość złota i doświadczenia z każdego celu zabitego przez pobliskie stwory lub wieże. Co więcej, praktycznie nie będzie możliwe szturmowanie broniących się górnych pod wieżą. Ze względu na krótki czas trwania i rozproszenie kar mamy nadzieję, że te zasady będą miały ograniczony wpływ na rozgrywki nieprofesjonalne.
Wykrywanie zamiany alei
- W czasie od 1:30 do 3:30, jeśli dwóch wrogich bohaterów, z których żaden nie ma przedmiotu do dżunglowania, znajduje się w górnej/środkowej alei lub w okolicach, mechanizm zadziała.
- Jeśli drużyna nie ma dżunglerów, powyższa zasada jest wyłączona.
- Jeśli drużyna ma dwóch lub więcej dżunglerów, będą uwzględniani w wykrywaniu.
- Bohaterowie, którzy aktywują wykrywanie zamiany alei, otrzymają ostrzegawczy sygnał oraz tekst, że nastąpi aktywacja kary za zamianę alei.
- Bohaterowie, którzy aktywują wykrywanie zamiany alei, otrzymają osłabienie, ikonę nad swoim bohaterem i powtarzający się tekst ostrzegający ich, że otrzymują kary za zamianę alei.
Podczas wykrycia
- Wieża broniąca otrzymuje o 95% mniej obrażeń. Umocnienie nie zmniejsza już obrażeń w przypadku braku wykrycia zamiany alei.
- Wieża broniąca zadaje stworom 1000% obrażeń.
- Wieża i stwory broniące zapewniają złoto i PD ze swoich zabójstw dla najbliższego sojuszniczego bohatera w alei.
- Bohaterowie, którzy podjęli się zamiany alei, otrzymują o 50% mniej złota i PD ze stworów. Będzie to trwało 20 sek. w górnej alei i 6 sek. w środkowej alei.
- Tylko w górnej alei broniąca wieża będzie również zadawać 1000% obrażeń bohaterom, a broniący bohater otrzyma 50% zmniejszenia obrażeń pod swoją wieżą.
Wpływ pojawienia się Atakhana
Wprowadzamy pewne zmiany w zasadach dotyczących pojawiania się formy Atakhana w oparciu o szturmy wież, aby lepiej wychwytywać zgony, które mają miejsce między dwiema wieżami drużyny w tej samej alei. Zwiększamy również wpływ na wynik pierwszych kilku zabójstw i szturmów na wieże, co powinno spowodować, że wczesna faza gry będzie miała większy wpływ na pojawienie się Niszczycielskiego lub Żarłocznego Atakhana.
Aktualizacje Barw Wzór
W przypadku Barw Wzór chcieliśmy ostatnio wprowadzić zmiany, po których nie byłyby tak pryzmatyczną kulą dyskotekową. Nie jesteśmy przeciwnikami kul dyskotekowych, ale tekstura miała po prostu zbyt silny wpływ i chcieliśmy to ograniczyć. Wprowadziliśmy tę zmianę w przypadku Barw Wzór z Arcane, ale jak niektórzy z was zauważyli, zmieniło to również wstecznie Barwy Wzór z Hall of Legends. Ponieważ były to skórki, które już istniały i gracze je posiadali, kiepsko było zmieniać je tak mocno, zwłaszcza dla graczy, którzy już je zdobyli. W tym patchu nieco więc cofamy tę zmianę, aby uzyskać bardziej pośrednie rozwiązanie.
Mapa Summoner’s Rift
Mapa Noxus została zaktualizowana, aby była trochę mniej ponura, szczególnie w alejach, zbliżając ton do standardowej mapy Summoner’s Rift. Wygląda jednak na to, że na strukturach pojawiło się trochę roślinności. Czyżby nasz ogrodnik wziął sobie dzień wolny?
Bohaterowie
Ambessa
E: zmniejszone obrażenia.
Ambessa zbyt dobrze radzi sobie w szybkim eliminowaniu kruchych celów. Obniżamy jej obrażenia podstawowe, aby mieć pewność, że musi trafić odpowiednią liczbą zaklęć, by zabić swoje cele.
E – Rozszarpanie
- Obrażenia: 40/65/90/115/140 pkt. (+60% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 40/60/80/100/120 pkt. (+60% dodatkowych obrażeń od ataku)
Aphelios
Zwiększone skalowanie z prędkością ataku.
Aphelios nie jest aż taki słaby, ale jego obecne kompozycje skupiają się głównie na zaklęciach, a nie atakach. Wzmacniamy współczynnik prędkości ataku, aby inwestowanie w tę statystykę bardziej nagradzało graczy.
Podstawowe statystyki
- Współczynnik prędkości ataku: 0,640 jedn. ⇒ 0,658 jedn.
Ashe
R: zmniejszone obrażenia.
Przesadziliśmy z ostatnim wzmocnieniem Ashe, więc teraz nieco ją osłabiamy. Będzie to drobne osłabienie, gdyż Ashe jest niezwykle blisko wyważonego poziomu mocy.
R – Zaczarowana Kryształowa Strzała
- Obrażenia: 250/450/650 pkt. ⇒ 200/400/600 pkt.
Aurora
E: zmniejszone obrażenia.
Aurora zbyt dobrze radzi sobie w ściganiu celów i błyskawicznym zabijaniu ich w środkowej fazie gry. Zmniejszamy obrażenia eksplozywne bohaterki i sprawiamy, że uciekanie przed nią nie będzie się wiązało z negatywnymi skutkami dla przeciwników.
E – Dziwaczenie
- Obrażenia: 70/110/150/190/230 pkt. (+80% mocy umiejętności) ⇒ 70/110/150/190/230 pkt. (+70% mocy umiejętności)
R – Pomiędzy Światami
- Spowolnienie zderzenia z granicą: 75% ⇒ 50%
Cho’Gath
Q: zmniejszone obrażenia. W: zmniejszone obrażenia. E: zmniejszone obrażenia na niższych poziomach, ale zwiększone na wyższych.
Szybki Cho’Gath w środkowej alei radzi sobie zbyt dobrze, więc staramy się obniżyć jego poziom mocy do bardziej rozsądnego poziomu. Skupiamy się na jego obrażeniach eksplozywnych umiejętności podstawowych, ponieważ to właśnie one sprawiają, że ten styl gry jest tak skuteczny. Modyfikujemy obrażenia E, aby bardziej zależały od poziomów, co jest kolejnym drobnym osłabieniem dla obrażeń eksplozywnych Cho’Gatha i rekompensatą utraty obrażeń Q i W dla Cho’Gatha w roli obrońcy.
Q – Rozerwanie
- Obrażenia: 80/145/210/275/340 pkt. (+100% mocy umiejętności) ⇒ 80/140/200/260/320 pkt. (+100% mocy umiejętności)
W – Dziki Wrzask
- Obrażenia: 80/135/190/245/300 pkt. (+70% mocy umiejętności) ⇒ 80/130/180/230/280 pkt. (+70% mocy umiejętności)
E – Migbłystalne Kolce
- Obrażenia: 20/40/60/80/100 pkt. (+3% (+0,5% za każdy ładunek) maksymalnego zdrowia celu) ⇒ 20/40/60/80/100 pkt. (+2,5/2,75/3/3,25/3,5% (+0,5% za każdy ładunek) maksymalnego zdrowia celu)
Elise
Q: zmniejszone obrażenia w obu postaciach.
Zmiany z ostatniego patcha sprawiły, że Elise w roli dżunglerki i wspierającej radziła sobie podobnie pod względem mocy, ale przesadziliśmy z naszymi wzmocnieniami. Jesteśmy zadowoleni, że jej ofensywna moc bardziej polega na ciągłych atakach pająków, więc zmniejszamy obrażenia zaklęć eksplozywnych.
Q w ludzkiej postaci – Neurotoksyny
- Obrażenia: 40/75/110/145/180 pkt. (+4% maksymalnego zdrowia celu) (+3% za każde 100 pkt. mocy umiejętności)) ⇒ 40/70/100/130/160 pkt. (+4% maksymalnego zdrowia celu) (+3% za każde 100 pkt. mocy umiejętności))
Q w pajęczej postaci – Jadowite Ugryzienie
- Obrażenia: 60/90/120/150/180 pkt. (+8% brakującego zdrowia celu (+3% za każde 100 pkt. mocy umiejętności)) ⇒ 50/80/110/140/180 pkt. (+8% brakującego zdrowia celu (+3% za każde 100 pkt. mocy umiejętności))
K’Sante
Umiejętność bierna: zmniejszone obrażenia. W: zmniejszone obrażenia.
Wczesna faza gry w alei K’Santego jest po prostu zbyt silna, a jego obrażenia w później fazie gry są nieco szokujące i zbyt potężne, szczególnie w przypadku silnie naładowanych Taranów. Osłabiamy oba te aspekty kilkoma ukierunkowanymi modyfikacjami.
Umiejętność bierna – Niezmącony Instynkt
- Obrażenia oznaczenia: 20 pkt. (+1-2% (zależnie od poziomu) maksymalnego zdrowia celu) ⇒ 12 pkt. (+1-2% (zależnie od poziomu) maksymalnego zdrowia celu)
W – Taran
- Dodatkowe obrażenia nieuchronne Na Całego: 10-100% (zależnie od czasu przygotowania) ⇒ 10-80% (zależnie od czasu przygotowania)
Dr Mundo
Zwiększone podstawowe zdrowie.
Mundo jest słabszy od kilku patchów, szczególnie po ostatnich osłabieniach większości jego ulubionych przedmiotów. Chcemy wzmocnić jego podstawowe zdrowie, aby uzupełnić braki z przedmiotów. Ponieważ wiele umiejętności Mundo skaluje się z jego maksymalnym zdrowiem, spodziewamy się, że to wzmocnienie podstawowego zdrowia będzie miało większe znaczenie niż w przypadku większości bohaterów.
Podstawowe statystyki
- Zdrowie: 613 pkt. ⇒ 640 pkt.
Poppy
Zwiększony przyrost obrażeń od ataku. Umiejętność bierna: przerobiono formułę wytrzymałości tarczy. E: zmniejszone obrażenia.
Poppy straciła sporo w górnej alei z powodu ostatnich osłabień przedmiotów dla obrońców. Jej dżungla jest trochę słaba, a w roli wspierającej nadal radzi sobie całkiem dobrze. Chcemy wprowadzić kolejną modyfikację mającą na celu wzmocnienie jej w górnej alei i w dżungli, jednocześnie zmniejszając jej siłę w roli wspierającej. Robimy to, zmniejszając część jej obrażeń eksplozywnych o niskim koszcie i czyniąc ją bardziej zależną od poziomu.
Podstawowe statystyki
- Przyrost zdrowia: 104 pkt. ⇒ 110 pkt.
Umiejętność bierna – Żelazna Ambasador
- Wytrzymałość tarczy: 13/15,5/18% maksymalnego zdrowia na poziomach 1/7/13 ⇒ 11-20% maksymalnego zdrowia (zależnie od poziomu)
E – Bohaterska Szarża
- Maksymalne obrażenia: 100/140/180/220/260 pkt. (+100% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 80/120/160/200/240 pkt. (+120% dodatkowych obrażeń od ataku)
Seraphine
Q: zwiększone maksymalne obrażenia.
Seraphine radzi sobie trochę gorzej niż typowi magowie wspierający i wypada gorzej nawet w porównaniu z magami w dolnej alei. Nieco ją więc wzmacniamy, jeśli chodzi o jej najczęściej używaną kolejność umiejętności, czyli rozwijanie Q w pierwszej kolejności. Ponieważ zwykle nie należy rzucać dwukrotnego Q w walkach, aby uzyskać dodatkowe obrażenia, sprawiamy, że jest to silniejsza opcja poprzez jej sytuacyjne obrażenia przeciwko bohaterom.
Q ― Wysoka Nuta
- Maksymalne obrażenia dodatkowe przeciwko bohaterom: 60% ⇒ 75%
Skarner
Q: skrócony czas działania spowolnienia i zmniejszone obrażenia dodatkowe ostatniego ataku. E: wydłużony czas odnowienia.
Skorpion ma otrzymać kolejne osłabienie. Tym razem skupiamy się na zdolności graczy o wysokich umiejętnościach do optymalizacji jego Q. Wydłużamy również czas odnowienia jego umiejętności odpowiedzialnej za mobilność, aby zmusić go do dłuższego angażowania się w potyczki przed ucieczką.
Q – Roztrzaskana Ziemia
- Czas działania spowolnienia: 1,25 sek. ⇒ 1 sek.
- Obrażenia dodatkowe ostatniego ataku: +10% maksymalnego zdrowia celu ⇒ +8% maksymalnego zdrowia celu
E – Uderzenie Ixtal
- Czas odnowienia: 20/19/18/17/16 sek. ⇒ 22/21/20/19/18 sek.
Yorick
R: zmniejszony limit obrażeń zadawanych potworom.
Yorick jest niezwykle silny jako dżungler i umiarkowanie silny w alei. Osłabiamy jego zdolność do szybkiego wybijania obozów i potężnych potworów za pomocą efektu użycia jego superumiejętności, co będzie miało pewien wpływ na Yoricka w alei, ale głównie osłabi jego zdolność do szybkiego czyszczenia dżungli.
R – Chluba Wysp
- Limit obrażeń oznaczenia Dziewicy zadawanych potworom: 100 pkt. ⇒ 50 pkt.
Zed
E: zwiększone obrażenia.
Zed wciąż wypada słabo i zasługuje na wzmocnienie. Chcemy zwiększyć jego obrażenia, które wymagają od niego zaryzykowania własnym ciałem lub aktywowania czasu odnowienia cienia, aby uzyskać do nich dostęp.
E – Cięcie Cienia
- Obrażenia: 65/90/115/140/165 pkt. (+65% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 70/95/120/145/170 pkt. (+80% dodatkowych obrażeń od ataku)
Przedmioty
W tym patchu wprowadzamy zmianę w opisach przedmiotów, które obejmują kumulacje statystyk, dzięki czemu statystyki te odzwierciedlają teraz wartość, jaką zyskujecie dzięki efektom danego przedmiotu. Pojawią się one na takich przedmiotach jak Łza Bogini, Różdżka Wieków, Stalowe Serce, Nadejście Zimy, Manamune, Kostur Archanioła i Nieokiełznane Strzały Yun Tal.
Kostur Płynącej Wody
Wzmocnienia oparte na tarczy i leczeniu powinny trwać wystarczająco długo, aby mogły dobrze sprawdzać się na wielu postaciach wspierających, a nie tylko tych z krótkimi czasami odnowienia, takich jak Sona. Nieznacznie wzmacniamy Kostur Płynącej Wody, aby miał taki sam 6-sekundowy czas trwania wzmocnienia jak Ognisty Trybularz, dzięki czemu będzie lepszy w rękach zaklinaczy z dłuższymi czasami odnowienia.
- Czas trwania wzmocnienia mocy umiejętności: 4 sek. ⇒ 6 sek.
Nieokiełznane Strzały Yun Tal
Nieokiełznane Strzały Yun Tal znalazły sobie dobre miejsce w rękach niektórych tradycyjnych strzelców z dolnej alei, ale bohaterom z obrażeniami krytycznymi walczącymi w zwarciu brakuje dobrego przedmiotu skupiającego się na trafieniach krytycznych. Dodajemy podział na bohaterów walczących w zwarciu i z dystansu, aby pomóc tym bohaterom walczącym w zwarciu szybciej kupować przedmioty skupiające się na trafieniach krytycznych.
- Trening Czyni Zabójcę – szansa na trafienie krytyczne za każdy ładunek: 0,2% za każdy ładunek ⇒ 0,4% / 0,2% (w zwarciu / na dystans)
Runy
Aksjomatyczny Adept Arkanów
Aksjomatyczny Adept Arkanów jest trochę za silny i gracze to zauważyli, więc chcemy obniżyć jego obrażenia eksplozywne. Ogólnie rzecz biorąc, cieszymy się, że Opaska Przepływu Many ma przedmiot mogący z nią rywalizować, ale nadal chcemy dostosować jej moc, aby była bardziej rozsądna.
- Wzmocnienie superumiejętności przeciwko pojedynczym celom: 14% ⇒ 12%
- Wzmocnienie superumiejętności obszarowych: 9% ⇒ 8%
Runa Niezachwiany
Niezachwiany jest jedną z najsłabszych run w grze i potrzebuje trochę miłości. To wzmocnienie skupia się bardziej na wczesnej fazie gry, aby odróżnić go od pozycji Przerostu jako skalującej się runy.
- Dodatkowy pancerz i odporność na magię: 2-10 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 6-12 pkt. (zależnie od poziomu)
Szósty Zmysł
Szósty zmysł pozostaje stosunkowo słaby nawet po poprzednich wzmocnieniach, więc jeszcze bardziej skracamy czas odnowienia i całkowicie usuwamy podział dla bohaterów walczących w zwarciu i na dystans.
- Czas odnowienia: 275 sek. / 350 sek. (w zwarciu / na dystans) ⇒ 250 sek.
ARAM
Witajcie, gracze ARAM-u! W tym patchu wprowadzamy modyfikacje Soraki i Setta. W przypadku Soraki chcemy położyć nacisk na jej samoutrzymywanie się i moc leczenia zamiast zmuszać ją do polegania na Plemiennej Zbroi jako jej głównym narzędziu przetrwania. Jeśli chodzi o Setta, radził sobie dobrze przez ostatnie dwa patche, więc ponownie osłabiamy jego W i samoregenerację, aby lepiej zrównoważyć jego ogólną moc. Dzięki, że jesteście z nami i miłej gry!
Wzmocnienia
Soraka
- Leczenie Q: 60/75/90/105/120 pkt. (+30% mocy umiejętności) ⇒ 75/90/105/120/135 pkt. (+40% mocy umiejętności)
- Koszt zdrowia W: 10% maksymalnego zdrowia ⇒ 5% maksymalnego zdrowia
- Leczenie: 100% ⇒ 105%
Mroczne Żniwa
- Obrażenia na Duszę 4 pkt. ⇒ 5 pkt.
Osłabienia
Sett
- Czas odnowienia W 18/16,5/15/13,5/12 sek. ⇒ 18/17/16/15/14 sek.
- Umiejętność bierna: dodatkowa regeneracja co 5% brakującego zdrowia ⇒ dodatkowa regeneracja co 10% brakującego zdrowia
Szybka Gra
Nagła śmierć
Ogólnie rzecz biorąc, jesteśmy bardzo zadowoleni z wprowadzenia nagłej śmierci do Szybkiej Gry i osiągamy cel, jakim jest zapewnienie, że gry nie trwają zbyt długo. Jeśli chodzi o liczby, nie dostrzegamy, aby gry często osiągały ten stan, ale gdy tak się dzieje, może to być trochę mylące/frustrujące, że gra kończy się bez podjęcia akcji przez bohatera. Wprowadzamy więc kolejną poprawkę, zatrzymując podpalenie budowli przy Nexusie. To sprawi, że gra będzie łatwa do ukończenia w wyznaczonym czasie, jaki chcemy osiągnąć w Szybkiej Grze, jednocześnie nie kończąc się tak nagle, że gracze sami nie będą wiedzieć, dlaczego się skończyła.
- Nagła śmierć: Nie zadaje już obrażeń Nexusowi.
Przedmioty
Różdżka Wieków
Wprowadzamy drobną zmianę spójności, aby zrównać skalowanie z pozostałymi trybami.
- Licznik Wiekuistości: 45 sek. ⇒ 40 sek.
Arena
Witajcie na Osądzie! Sprawdźcie artykuł /od dewelopera Arena – Osąd.
Sława Areny
W tej odsłonie Areny zaprezentujemy całkiem nowy system Sławy, który będzie podstawowym sposobem robienia postępów na Arenie. Ogólnie mówiąc, będziecie zyskiwać Sławę za miejsca zajęte w każdym meczu, ale poza graniem i wygrywaniem będzie też zestaw 3 misji dla każdego bohatera – ukończenie tych misji drastycznie przyspieszy okrywanie się Sławą.
Możecie zdobywać Sławę za pomocą następujących metod:
- 10 pkt. Sławy za każdą rozegraną rundę (20% premii przy graniu ze znajomymi)
- 50 pkt. Sławy za pierwszą grę danym bohaterem
- 150 pkt. Sławy za pierwszą wygraną danym bohaterem (uplasowanie w pierwszej 4)
- 200 pkt. Sławy za uplasowanie się na pierwszym miejscu danym bohaterem
- 30 pkt. Sławy za użycie przycisku „Odwaga” (zatwierdzenie losowego bohatera)
- 10 pkt. Sławy w przypadku gry bohaterem będącym Ulubieńcem Tłumów
Nagrody za Sławę:
- Poziom 1 – 100 pkt. Sławy: srebrne ulepszenie Przesyt dodane do puli
- Poziom 2 – 1400 pkt. Sławy: złote ulepszenie Sztuczka z Kapeluszem dodane do puli
- Poziom 3 – 2900 pkt. Sławy: ulepszenie wstępu do zestawienia
- Poziom 4 – 4900 pkt. Sławy: złote ulepszenie Powoli i Stabilnie dodane do puli
- Poziom 5 – 7400 pkt. Sławy: 1 wymiana
- Poziom 6 – 10 400 pkt. Sławy: ulepszenie wstępu do zestawienia
- Poziom 7 – 14 400 pkt. Sławy: złote ulepszenie I Mój Topór dodane do puli
- Poziom 8 – 19 400 pkt. Sławy: pryzmatyczne ulepszenie Transmutacja: Chaos dodane do puli
- Poziom 9 – 28 400 pkt. Sławy: ulepszenie wstępu do zestawienia
- Po 9. poziomie – Sława będzie w nieskończoność rosnąć i będzie pokazywana znajomym w poczekalniach Areny.
Eksperymentujemy z innymi sposobami progresji dla zaangażowanych graczy Areny, ponieważ zauważyliśmy, że duża część fanów Areny nie była podekscytowana trybem rankingowym, a w niektórych przypadkach była aktywnie zniechęcona do trybu przez powagę związaną z rangami. Badamy najlepszą wersję metasystemów Areny, aby tryb ten był warty waszego czasu i sprawiał przyjemność.
Odwaga i Ulubieniec Tłumów
Dla tych z was, którzy są wystarczająco odważni, dodaliśmy nowy sposób gry na Arenie. Chcemy nagrodzić graczy za wypróbowywanie bohaterów na Arenie po raz pierwszy, a także mamy nadzieję zachęcić do pewnej różnorodności w mecie, więc przy wyborze bohaterów zobaczycie teraz dwie nowe opcje.
- Odwaga zapewnia dodatkowe kowadło statystyk i dwie dodatkowe wymiany. Potrzebujecie jedynie wystarczająco odwagi, aby rzucić kostką i wylosować bohatera. Bohater zostanie ujawniony na ekranie wczytywania.
- Ulubieniec Tłumów to opcja dla tych, którzy chcą poszerzyć pulę bohaterów, ale nie czują się na siłach, by podjąć wyzwanie pełnej odwagi. Podczas wyboru bohaterów zobaczycie 2-5 losowych bohaterów (w zależności od tego, ilu bohaterów posiadacie) z ikoną kowadła na portrecie. Wybór jednego z nich zapewni dodatkowe Kowadło Statystyk.
Gość Honorowy
W każdej grze Areny pojawi się grupa znanych Noxian lub waleczników (czyli bohaterów), którzy będą pojawiać się podczas różnych rund wydarzenia jako „goście honorowi”. Każdy gracz w poczekalni będzie mógł głosować na gości honorowych, którzy się pojawią, a system losowo wybierze gracza i gościa, za którym stanie. Gość honorowy, który wygra w tym głosowaniu, wprowadzi nową zasadę obowiązującą przez pozostałą część gry. Zastąpi to występy. System występów wprowadził bardzo potrzebną zmienność pomiędzy rundami na Arenie, ale wiązał się z wysokim kosztem dla wrażeń z gry i uczciwości. Niektóre występy były dość popularne (np. Sett) i uważamy, że występy mają przyszłość, lecz szukamy innych systemów, które przynoszą te same korzyści, ale wydają się uczciwsze, ciekawsze i przyjemniejsze w interakcji. Wypróbowaliśmy dość szeroką gamę Gości Honorowych, aby zobaczyć, jacy goście są najfajniejsi dla graczy i jakie rodzaje mechanik wydają się nie do przyjęcia. Chcielibyśmy zobaczyć, co najbardziej wam się spodoba w tym systemie, podczas gdy pracujemy nad ulepszaniem Areny. Skład Gości Honorowych wypuścimy w 2 falach, a oto pierwsza, której możecie się spodziewać!
- Darius: Każda drużyna otrzymuje 50 pkt. obrażeń. Gdy drużyna zostanie wyeliminowana, pozostała drużyna leczy się o 5 pkt. zdrowia.
- Rell: Zmniejsza cenę Pryzmatycznych Kowadeł o 1000 szt. złota.
- Vladimir: Wszyscy otrzymują to samo dodatkowe ulepszenie.
- Swain: Zbieracie kruki w trakcie walki. Liczba zdobytych kruków wpływa na kategorię oferowanych ulepszeń.
- Kled: Gdy walka dobiegnie końca, zyskujecie zaklęcie, którego możecie użyć, aby zaburzyć dowolną inną trwającą walkę.
- Xin Zhao: Gdy zdrowie waszej drużyny spadnie poniżej 60 pkt., zdobywacie Złote Kowadło Statystyk. Kiedy po raz pierwszy grozi wam eliminacja, zdobywacie Pryzmatyczne Kowadło Statystyk.
- Briar: Obrażenia rundy rosną o 5 pkt. Wygranie rundy, gdy drużyna jest zagrożona eliminacją, leczy drużynę o 15 pkt. zdrowia.
- Mordekaiser: Podczas walki losowy gracz z każdej drużyny wejdzie do Wymiaru Śmierci.
- Mel: W każdej walce aktywowane są cztery dodatkowe Hexbramy.
- Talon: Jeden z wojowników w każdej drużynie zadaje obrażenia zwiększone o 20%, a po śmierci zapewnia 250 szt. złota.
- Sion: Pierścień Ognia pojawia się 15 sek. wcześniej i szybko się zaciska, powoli przemieszczając się po każdej arenie.
- Samira: Kiedy uderzycie przeciwnika jako pierwsi, wzmocni was to 2 sokami. Jeśli jesteście w trakcie serii, wzmocnią was 4 soki.
- Elise: Wskrzeszenia zostają zastąpione przez Elise owijającą graczy w kokony, które muszą zostać zniszczone przez ich sojuszników.
- Riven: Riven jest unikalna i może pojawić się w dowolnej fazie głosowania. Brak zmian w zasadach.
- Trundle: Legendarne przedmioty są zablokowane. Legendarne Kowadła pozostają niedostępne.
Aktualizacja mapy
Mapy są główną częścią Areny i od dawna uważaliśmy, że muszą być nieco ciekawsze niż podstawowy teren. W przypadku Stawu Koi mocno naciskaliśmy na nowy kierunek, który był wyraźnie zbyt frustrujący dla graczy. Uważamy, że mapy mogą rozwinąć się w ważną część Areny, więc kontynuujemy eksplorację nowych przestrzeni, jednocześnie ograniczając najgorsze frustracje związane z grą na nowych mapach. Staw Koi doczeka się aktualizacji, która doda ścieżki z wyspy na wyspę, by zapobiec uwięzieniu przez Lilię Wodną, co powinno bardzo pomóc w trudnych przypadkach, w których wydawało się, że mapa decyduje o grze. Jesteśmy przekonani, że ta wersja mapy nadal powinna być wyjątkowa i interesująca, jednocześnie nie sprawiając wrażenia, że kończy walkę dla niektórych kompozycji lub jest po prostu frustrująca. Dodajemy również nową mapę z nową interaktywną opcją: filarami! Możecie atakować filary, aby je przewrócić i stworzyć ściany blokujące ścieżki. Trafienie wroga za ich pomocą zadaje sporo obrażeń. Chcemy rozbudować możliwości map w Arenie i zbadać mechaniki, które nie są obecne w innych trybach League, ale będziemy je uważnie obserwować, aby upewnić się, że dają graczom frajdę. Dajcie nam znać, jak wam się podoba ta nowa mechanika!
Arachnofobia
Dla gościa honorowego Elise przygotowaliśmy dwie wersje: jedną z wyraźną ikonografią pająków (i cóż… prawdziwymi pająkami w zbyt wielu wymiarach) i drugą bez tych elementów dla graczy, którzy woleliby, aby liczba odnóży insektów spadła do minimum. Można to przełączyć za pomocą ustawienia „Ukryj szczegóły”. Chcielibyśmy mieć odpowiedni filtr arachnofobii, ale na razie to najlepsze, co możemy zrobić.
Szczegółowe informacje na temat tego, co dzieje się przy każdym ustawieniu:
- Jeśli opcja jest włączona, nie pojawią się żadne pająki. Elise nie pokaże się, gdy gracz zostanie zawinięty w kokon.
- Jeśli ta opcja jest wyłączona, duża Elise w swojej pajęczej formie spadnie z nieba i owinie każdego gracza kokonem, gdy ten umrze. Podczas głosowania na obszarze jej stożka pojawi się również wiele małych pająków pełzających się po ziemi.
Drobne zmiany Areny:
- Możecie teraz (wreszcie) zwiększać maestrię bohaterów w ramach gry na Arenie.
- 25 nowych ulepszeń: 20 nowych ulepszeń + 5 powracających ulepszeń klątw
- Sporo zmian ulepszeń i przedmiotów
- Po wybraniu losowego Kowadła Statystyk zobaczycie wiadomość wyświetlającą otrzymaną statystykę.
- Wymiany: Zmieniono z grupowych wymian (1 wymiana wymienia wszystkie 3 opcje) na wymiany pojedyncze (każde miejsce ma swoją własną wymianę).
Dajcie nam znać, jeśli macie jakieś uwagi dotyczące trybu lub doświadczycie jakichś błędów! Do zobaczenia w Wielkim Osądzie!
Mityczny sklep
Już dostępne
- Kha’Zix Crystalis Motus
- Hextechowy Ziggs
- Porcelanowa Lux (Prestiżowa)
- Janna z Cyberaureolą (Prestiżowa)
- Vayne Złodziejka Dusz
- K’Sante Empireum (Prestiżowy)
- Cybernetyczny Thresh (Prestiżowy)
- Kha’Zix z Odysei (Najemnik)
- Thresh Mrocznej Gwiazdy (Antymateria)
- Duchowa Wojowniczka Lux (Bez granic)
- Janna z Cyberaureolą (As)
- K’Sante Empireum (Neonowy Rozbłysk)
- Ikona PROJEKTU: Rozliczenie
- Ikona w Samo Południe 2019
- Ikona Duchowego Rozkwitu 2020
- Ikona Psychoperacji
- Ikona Przepustki Wydarzenia Wojownicze Królowe
- Wystawna Brutalność
- Maniackie Rozważania
- Hextechowy Totem 2021
Opuszczają mityczny sklep
- Twórczyni Mitów Cassiopeia (Prestiżowa)
- Cybernetyczny Lucian (Prestiżowy)
- Ezreal z Psychoperacji (Prestiżowy)
- Evelynn z K/DA (Prestiżowa)
- PROJEKT: Zed (Prestiżowy)
- Taliyah Crystalis Motus
- Hextechowa Annie
- Strażnik Popiołów Shen
- Hextechowa Poppy
- Ashe z Sabatu (Mroczne rytuały)
- Master Yi z Psychoperacji (Łowca)
- Strażniczka Irelia (Ferwor)
- Taliyah Crystalis Motus (Odzyskana)
- Duchowy Wojownik Jhin (Bez granic)
- Katarina z Wróżkowego Dworu (Ujmująca)
- PROJEKT: Zed (Rozliczenie)
- Totem Crystalis Motus
- Ponurak
- Wszystko dla Ciebie
- Ikona Psychoperacji
- Ikona K/DA ALL OUT 2020
- Ikona Przepustki Wydarzenia Księżycowa Bestia
- Ikona Wydarzenia PROJEKT 2021
- Ikona Przepustki Sabatu 2021
- Ikona Przepustki Wydarzenia Wytworność
- Emotka Styl Węża!
Naprawione błędy i drobne zmiany
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Chemtechowa Smoczyca nie mogła się pojawić przed zmianą terenu smoków.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Q2 i Q3 Yasuo nie dało się rzucić, gdy wzmocnienie dobiegało końca podczas doskoku E tuż przed lub po wygaśnięciu osłabienia E.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego R Poppy zaczynało się odnawiać podczas rzucania, gdy używała E z niektórymi runami.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego ostatni cios Senny przeciwko stworowi oblężniczemu za pomocą przedmiotu dla wspierających nie gwarantował duszy.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego osłabienie E Mel czasami sprawiało, że wzmocnienie nie wyświetlało się prawidłowo.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego obrażenia W Viego przy przejęciu Mel czasami konwertowały się na obrażenia magiczne.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego w trybie streamowania nazwy bohaterów czasami wyświetlały się w języku chińskim, gdy wybrany był język angielski.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego tryb streamowania wyświetlał wewnętrzne nazwy bohaterów.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny Anioła Stróża znikał po utracie połączenia i ponownym dołączeniu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt dźwiękowy Pancerza Umrzyka nie odtwarzał się dla bohaterów walczących z dystansu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego stwory nie obierały drogi w kierunku odrodzonych wież Nexusa.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego drugi strzał umiejętności biernej Luciana czasami nie był spójny przeciwko różnym rodzajom roślin.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego W Mel czasami nie odbijało zaklęć, jeśli trafiły pod określonym kątem.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Viego czasami zadawał zmniejszone obrażenia po zakończeniu przejęcia Mel.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego atak podstawowy Mel mógł wyłączyć W Nidalee.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego ikona paska zdrowia Fałszywego Życia Atakhana nie pojawiała się na pasku zdrowia klona bohatera.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wzmocnienia Krwiopijcy pojawiały się, gdy aktywna była tarcza.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego przygotowanie R Briar nie było anulowane po wejściu w stan wskrzeszenia Atakhana.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Aksjomatyczny Adept Arkanów nie zwracał podstawowego czasu odnowienia superumiejętności, jeśli miała wiele ładunków.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Żarłoczny Atakhan czasami używał tymczasowego efektu wizualnego podczas rzucania umiejętności wysysającej.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego w grach niestandardowych wydajność spadała.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętność bierna Ambessy ignorowała oślepienie/unik.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wrogowie zabici przez beczki Gangplanka po buforowaniu jego Q poza zasięgiem zapewniali dodatkowe złoto.
- Naprawiono błąd z opisem Kolczastej Kolczugi w sklepie i w ekwipunku.
- Naprawiono błąd z opisem Chempunkowego Łańcuchowego Miecza w sklepie i w ekwipunku.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego kumulacje umiejętności biernej Aurory nie były blokowane przez W Shena podczas ataku podstawowego.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego kwestie dialogowe towarzyszące pierwszemu spotkaniu Warwicka nie aktywowały się przeciwko Sorace i Urgotowi.
Nadchodzące skórki i Barwy
W tym patchu pojawią się następujące skórki:
Triumfalny Generał Darius (Prestiżowy)
