Opis i prezentacja wszystkich nowości w Minecrafcie. Wiele mobów, aktualizacja gór i jaskini w 1.17 i wiele więcej
Kompleksowy spis wszystkiego, co pojawi się w Minecrafcie. Biomy jaskiń i wiele więcej.
Wczoraj odbyła się transmisja, podczas której gracze mogli przyjrzeć się najbliższej przyszłości Minecrafta. Ta jest naprawdę obfita w nowości, które będą w stanie jeszcze bardziej poprawić doświadczenia z gry. Wiele kluczowych elementów było poprawionych w poprzednich aktualizacjach, jednak jednym z najważniejszych dla graczy survivalu były jaskinie.
Co nowego trafi do Minecrafta?
O jaskiniach gracze pisali od naprawdę dawna. Już podczas zeszłorocznego głosowania na kolejny aktualizowany biom pojawiały się komentarze wspominające o tym, jak bardzo uwagi wymagają sześcienne podziemia. Po naprawdę długim czasie bez żadnych informacji społeczności ukazał się widok, który poruszył wszystkie miejsca, w których dyskutuje się o Minecrafcie.
Aktualizacja jaskiń wprowadza poprawiony generator, który potrafi zaprzeć dech w piersiach, oraz nowe biomy, które teraz obejmują podziemia. Pojawiły się 3 typy i są to:
Lush caves
Twórcy chcieli, aby jaskinie nabrały nieco życia, a pomysł przerodził się w jeden z biomów. Dodane zostało wiele roślinności, która zaczyna dominować w kamiennych tunelach.
- Glow Berries
- Są to zwisające z sufitu owoce, które emitują światło. Gracz może je również zjeść.
- Spore Blossom
- Jest to roślina, która także jest przyczepiona do sufitu i emituje ona wokół siebie charakterystyczne particle. Gracz może przenieść ją w dowolne miejsce razem z tym efektem.
- Dripleaf Plant
- Roślina będąca jednocześnie platformą. Gracz może skakać po jej kolejnych liściach, ale te ugną się, jeśli spędzi na jednym za dużo czasu. Po chwili wróci do swojej pierwotnej pozycji.
- Azalea
- Są to charakterystyczne drzewa, które mogą pomóc graczom odnaleźć jaskinie. Jeśli napotka się je na powierzchni, a następnie zacznie schodzić w dół, natrafi się na Lush Caves.
Pojawi się również jeden mob, który będzie spawnował się głównie w Lush Caves, jednak prawdopodobnie będzie go można znaleźć również w jeziorach i oceanach.
Axolotl może zostać złapany do wiadra i oswojony przez gracza. Ma kilka wariantów kolorystycznych, a po zabraniu do wiadra można przenieść go do domu i stworzyć dla niego akwarium lub wybrać się z nim do walki w oceanie, gdzie będzie stanowił nieocenioną pomoc.
Posiada unikatową umiejętność, która po zaatakowaniu pozwala mu udawać martwego przez kilka sekund. Przez tę krótką chwilę nie może być zaatakowany i regeneruje zdrowie, które stracił podczas ataku. Może również wyleczyć gracza.
Dripstone caves
Kolejny biom wyróżnia się stalagmitami i stalaktytami. Odzwierciedlenie ich w grze, jaką jest Minecraft, nie było prostym zadaniem. Mają zróżnicowaną wielkość i wprowadzają nowe mechaniki, które można zobaczyć na powyższym filmie.
- Pierwsza z nich dotyczy opadania w momencie, kiedy blok trzymający je zostanie zniszczony. Jeśli stalaktyt spadnie na gracza lub stwora, prawdopodobnie go zrani.
- Kolejna dotyczy stalagmitów. Kiedy gracz lub stwór spadnie na niego, odniesie obrażenia.
- Jeśli pod stalaktytem umieści się kocioł, zacznie on napełniać się wodą, która kapie z sufitu.
Biom znajdujący się w najniższych poziomach jaskiń
Nazwa trzeciego biomu nie została ujawniona w filmie opisującym wszystkie nowości, jednak wiadomo o nim naprawdę sporo. Przede wszystkim ma być naprawdę straszny i przywoływać u starszych graczy wspomnienia z ich pierwszej przeżytej nocy w sześciennym świecie.
W tym biomie będzie można znaleźć niezmiernie silnego przeciwnika, który jest agresywny w stosunku do gracza. Jest ślepy, jednak posiada bezbłędny słuch, który pozwala mu go zlokalizować.
Pojawią się również bloki reagujące na dźwięk, które mogą być używane w strukturach z redstone’u. Pozwalają one przesyłać sygnał „bezprzewodowo”, co zaś dla niektórych graczy będzie prawdziwą rewolucją.
Nowy generator
Nowy generator potrafi generować ogromne jaskinie i dotyczy on zarówno wymienionych wyżej biomów, jak i zwyczajnych jaskiń. Od teraz woda w podziemiach będzie pojawiała się w zupełnie innej formie, a podziemne wodospady będą wyglądały znacznie lepiej.
Nowa żyła miedzi i kryształy ametystu
Do gry zostaje dodana nowa żyła, która może zostać użyta do tworzenia nowych przedmiotów oraz bloków.
Wydobywanie jej jest specyficzne i różni się od innych rud. Podczas gdy gracz kopie kamień i natrafi na miedź, okaże się, że nie będzie ona jedną połączoną żyłą, a jej bloki rudy będą rozmieszczone w kamieniach dookoła. Kamienie te będą wyglądały nieco inaczej niż standardowe. Dodaje to nieco taktyki do wydobywania tego surowca i jest to kolejny element, który urozmaica rozgrywkę.
Kolejną ciekawą mechaniką jest starzenie się bloków miedzi tak samo jak w realnym świecie. Tuż po postawieniu bloku będzie miał on kolor pomarańczowy, ale z czasem zacznie zielenieć.
Za pomocą miedzi będzie można wytworzyć teleskop i piorunochron.
Amethyst Geddes
Do gry trafia również kryształ ametystu. Znalezienie pomieszczenia ukazanego na poniższym filmiku ma być niezmiernie trudnym zadaniem. Bloku, który sprawia, że kryształ się pojawia, nie da się przenieść. Sam ametyst ma być przedmiotem, który będzie potrzebny między innymi do wytworzenia wspomnianego już teleskopu.
Aktualizacja gór w Minecrafcie
Do gry zostanie wprowadzona, wybrana w zeszłym roku, aktualizacja gór. Wraz z nią trafi nowy generator gór, kozy i nowy blok śniegu, który wygląda identycznie do tego już znajdującego się w grze – różnica polega na działaniu, gdyż nowy blok stanowi pułapkę. Kiedy gracz lub stwór na niego nadepnie, przeleci przez niego i spadnie w dół.
Stworzenia zamieszkujące góry świetnie skaczą i potrafią zrzucić nieuważnego gracza lub inne moby, taranując je.
Sakiewki
Sakiewki są nowym sposobem na przekazywanie innym graczom zestawu przedmiotów lub po prostu danie możliwości przetrzymywania na jednym slocie ich większej ilości.
Archeologia w Minecrafcie
Do Minecrafta zawitają nowe struktury – wykopaliska, w których gracz wyposażony we wszelkiego rodzaju pędzle będzie mógł odnajdywać skarby i „ceramiczne relikty przeszłości” zakopane pod ziemią. Odnalezione elementy będzie można spróbować połączyć w jeden spójny lub stworzyć coś, na co akurat będzie się miało ochotę. Następnie wzór będzie można wypalić i cieszyć się własnoręcznie wywtorzonym elementem dekoracyjnym.
Zwycięzca Mob Vote
Zwycięzcą tegorocznego głosowania na moba, który trafi do Minecrafta, okazał się Glow Squid. W zaciętej walce wygrał z Iceologerem. Z oficjalnej Wiki Minecrafta można dowiedzieć się, że Glow Squida będzie można znaleźć na bagnach i prawdopodobnie w jaskiniach.
Zachowuje się on tak samo, jak zwykłe kałamarnice, a po śmierci wyrzuca od 2 do 6 sztuk atramentu i od 2 do 4 Prismarine Shardów.