Snapshot 20w49a dodaje do Minecrafta długo wyczekiwany Sculk sensor
Reklama
W najnowszym snapshocie gracze w końcu będą mogli przetestować Sculk sensor.
Reklama
Jak co tydzień społeczność Minecrafta ma możliwość przyjrzeć się kolejnym porcjom nowości w postaci snapshota. Tym razem wersja sygnowana jest symbolami 20w49a i jest to już 4 aktualizacja dodająca elementy finalnego 1.17 całkowicie zmieniającego jaskinie i góry.
W tym przypadku natomiast największym dodatkiem jest Sculk sensor, który pozwala na przesyłanie sygnału redstone na dystans.
Co nowego w 20w49a?
- Bloki
- Czujnik skulku
- Nowy mechanizm czerwonego kamienia.
- Wykrywa wibracje i emituje sygnał redstone.
- Emitują różne wartości mocy do komparatora w zależności od częstotliwości wibracji.
- Wibracje mogą być zatrzymane przez wełnę.
- Można go otrzymać tylko w trybie kreatywnym lub poprzez komendy.
- Czujnik skulku
Reklama
ZOBACZ – Jak gracze Minecrafta wykorzystują dodane do niego stalaktyty?
- Generowanie świata
- Jaskinie naciekowe
- Nowy podziemny biom.
- Zbudowany głównie z bloków nacieku, kamienia, z dużymi grupami bloków nacieku zwisających z sufitu, spicastych nacieków na ziemi i suficie oraz z wieloma jeziorkami wody.
- Nie generuje się naturalnie, można go wygenerować poprzez utworzenie świata z jednym biomem.
- Jaskinie naciekowe
- Rozgrywka
- Wiadomości po śmierci
- Dodano wiadomości, które pojawiają się po śmierci spowodowanej przez spadający stalaktyt.
- Cząsteczki
- Nowe cząsteczki: vibration i dust_color_transition.
- Wiadomości po śmierci
- Generalne
- Tagi
- Dodano tag dripstone_replaceable_blocks dla bloków.
- Zawiera bloki z tagiem base_stone_overworld i ziemię.
- Używany, aby ustalić, które bloki mogą zostać zastąpione przez blok nacieku i na jakich mogą generować się spiczaste nacieki.
- Dodano tag occludes_vibration_signals dla bloków.
- Zawiera bloki z tagiem wool.
- Bloki z tym tagiem blokują wibracje przechodzące do bloków skulku.
- Dodano typ tagów game_events.
- Dodano tag ignore_vibrations_stepping_carefully dla wydarzeń w grze.
- Tag zawiera chodzenie, spadanie i strzelanie pociskami.
- Te czynności nie będą wywoływały wibracji, gdy gracz będzie się skradał.
- Dodano tag vibrations dla wydarzeń w grze.
- Zawiera każde wydarzenie w grze.
- Każde wydarzenie będzie uruchamiało czujniki skulku.
- Dodano tag dripstone_replaceable_blocks dla bloków.
- Tagi
Zmiany w grze
- Spiczasty naciek
- Gdy zostanie położony w wymiarze z ustawioną opcją ultrawarm: true (Nether) zamiast wody, będą spadały cząsteczki lawy.
- Sakwa
- Zapełnienie sakwy zawsze będzie pokazywane niezależnie od opcji zaawansowanych podpisów.
- Absorbcja
- Złote serca pozostaną złote, gdy gracz otrzyma efekt obumarcia.
- Zamarzanie
- Zamrożone serca pojawiają się w trybie hardcore.
- Mają taki sam wygląd jak w trybie przetrwania.
- Zamrożone serca pojawiają się w trybie hardcore.
- Generalne
- Niestandardowe wymiary
- Dodano zmienne height i min_y do typów wymiarów.
- Serwery
- Usunięto opcję max-build-height.
- Niestandardowe wymiary
Reklama