w

Snapshot 20w49a dodaje do Minecrafta długo wyczekiwany Sculk sensor

Reklama

W najnowszym snapshocie gracze w końcu będą mogli przetestować Sculk sensor.

Reklama


Jak co tydzień społeczność Minecrafta ma możliwość przyjrzeć się kolejnym porcjom nowości w postaci snapshota. Tym razem wersja sygnowana jest symbolami 20w49a i jest to już 4 aktualizacja dodająca elementy finalnego 1.17 całkowicie zmieniającego jaskinie i góry.

W tym przypadku natomiast największym dodatkiem jest Sculk sensor, który pozwala na przesyłanie sygnału redstone na dystans.

Co nowego w 20w49a?

  • Bloki
    • Czujnik skulku
      • Nowy mechanizm czerwonego kamienia.
      • Wykrywa wibracje i emituje sygnał redstone.
      • Emitują różne wartości mocy do komparatora w zależności od częstotliwości wibracji.
      • Wibracje mogą być zatrzymane przez wełnę.
      • Można go otrzymać tylko w trybie kreatywnym lub poprzez komendy.

ZOBACZ – Jak gracze Minecrafta wykorzystują dodane do niego stalaktyty?

  • Generowanie świata
    • Jaskinie naciekowe
      • Nowy podziemny biom.
      • Zbudowany głównie z bloków nacieku, kamienia, z dużymi grupami bloków nacieku zwisających z sufitu, spicastych nacieków na ziemi i suficie oraz z wieloma jeziorkami wody.
      • Nie generuje się naturalnie, można go wygenerować poprzez utworzenie świata z jednym biomem.
  • Rozgrywka
    • Wiadomości po śmierci
      • Dodano wiadomości, które pojawiają się po śmierci spowodowanej przez spadający stalaktyt.
    • Cząsteczki
      • Nowe cząsteczki: vibration i dust_color_transition.
  • Generalne
    • Tagi
      • Dodano tag dripstone_replaceable_blocks dla bloków.
        • Zawiera bloki z tagiem base_stone_overworld i ziemię.
        • Używany, aby ustalić, które bloki mogą zostać zastąpione przez blok nacieku i na jakich mogą generować się spiczaste nacieki.
      • Dodano tag occludes_vibration_signals dla bloków.
        • Zawiera bloki z tagiem wool.
        • Bloki z tym tagiem blokują wibracje przechodzące do bloków skulku.
      • Dodano typ tagów game_events.
      • Dodano tag ignore_vibrations_stepping_carefully dla wydarzeń w grze.
        • Tag zawiera chodzenie, spadanie i strzelanie pociskami.
        • Te czynności nie będą wywoływały wibracji, gdy gracz będzie się skradał.
      • Dodano tag vibrations dla wydarzeń w grze.
        • Zawiera każde wydarzenie w grze.
        • Każde wydarzenie będzie uruchamiało czujniki skulku.

Zmiany w grze

  • Spiczasty naciek
    • Gdy zostanie położony w wymiarze z ustawioną opcją ultrawarm: true (Nether) zamiast wody, będą spadały cząsteczki lawy.
  • Sakwa
    • Zapełnienie sakwy zawsze będzie pokazywane niezależnie od opcji zaawansowanych podpisów.
  • Absorbcja
    • Złote serca pozostaną złote, gdy gracz otrzyma efekt obumarcia.
    • Zamarzanie
      • Zamrożone serca pojawiają się w trybie hardcore.
        • Mają taki sam wygląd jak w trybie przetrwania.
  •  Generalne
    • Niestandardowe wymiary
      • Dodano zmienne height i min_y do typów wymiarów.
    • Serwery
      • Usunięto opcję max-build-height.
Reklama
DołączObserwuj
Więcej z Minecraft