Reklama

UPC nie działa. Awaria w UPC. Co serio można zrobić?

Różne

Malwina Baranowska

Reklama

Internet lub inne usługi UPC znowu nie działają? Play nie odpowiada? Co robić?


Ostatnio UPC ma jakieś dziwne awarie, które nie mają wiele wspólnego z „normalnym działaniem”. Wiadomo, że Play przeprowadza nocami aktualizacje sprzętu, która potrafi po prostu wywalić internet. Jeżeli jest jakaś 4 w nocy i akurat wywaliło Wam serial, to spokojnie, pewnie za 5 minut wszystko wróci i nie trzeba nawet niczego robić.

Jeżeli jest jednak środek dnia albo po prostu pora, w której wszystko normalnie powinno działać i nagle przestajecie mieć dostęp do usług, to jest kilka najważniejszych rzeczy.

Reklama

Przede wszystkim zobaczcie, czy router lub modem w ogóle cokolwiek robi. Czy się świeci, czy te jego światła mu pulsują. Jeżeli „żyje”, to zapewne wina leży po stronie UPC, a raczej Play.

Zazwyczaj opłaca się poczekać tak z 3-5 minut i zrestartować router. Bez żadnych twardych resetów, bo komu będzie się potem chciało wszystko na nowo konfigurować. Wystarczy wyłączyć router lub modem, poczekać z 10 sekund i włączyć go znowu.

Jeżeli to nie pomaga, to normalnie człowiek dzwoniłby do UPC czy Play albo kontaktował się z nimi na czacie. No tak, tylko że w przypadku Play podczas awarii nagle nigdzie nikt nie odbiera. Tak było ostatnio:

Najlepiej więc wejść na Moje UPC i zobaczyć, czy akurat obok Was nie ma awarii lub planowanych działań. Zazwyczaj albo się nie zalogujecie, albo nie będzie tam żadnych sensownych informacji.

Pozostaje więc orientować się w sytuacji na zewnętrznych stronach typu Downdetector. Jeżeli problem występuje u większej ilości osób, to Play na pewno o tym wie i próbuje coś z tym zrobić.

Jeżeli musicie mieć internet, a nie możecie się opierać na tym od UPC, to uruchamiacie swój telefon, robicie z niego Hot-Spota i korzystacie z internetu, jaki macie w telefonie. Można podłączyć go kablem do komputera albo przez Wi-Fi, o ile komputer umożliwia takie połączenie.

Jeżeli awaria nie puści przez godzinę czy dwie, to można próbować się kontaktować z UPC/Play już nie tylko w celu poinformowania, że coś nie gra, ale także uzyskania odszkodowania. Jakiego to będą rzędu pieniądze? Nigdy nikt nic nie wie, bo zawsze wychodzą to jakieś grosze.

Po kontakcie z UPC/Play operator musi Wam wyznaczyć termin usunięcia awarii. Ma na to 2 dni robocze.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama
Powrót do strony głównej