UPC nie działa. Awaria w UPC. Co serio można zrobić?
Internet lub inne usługi UPC znowu nie działają? Play nie odpowiada? Co robić?
Ostatnio UPC ma jakieś dziwne awarie, które nie mają wiele wspólnego z „normalnym działaniem”. Wiadomo, że Play przeprowadza nocami aktualizacje sprzętu, która potrafi po prostu wywalić internet. Jeżeli jest jakaś 4 w nocy i akurat wywaliło Wam serial, to spokojnie, pewnie za 5 minut wszystko wróci i nie trzeba nawet niczego robić.
Jeżeli jest jednak środek dnia albo po prostu pora, w której wszystko normalnie powinno działać i nagle przestajecie mieć dostęp do usług, to jest kilka najważniejszych rzeczy.
Przede wszystkim zobaczcie, czy router lub modem w ogóle cokolwiek robi. Czy się świeci, czy te jego światła mu pulsują. Jeżeli „żyje”, to zapewne wina leży po stronie UPC, a raczej Play.
Zazwyczaj opłaca się poczekać tak z 3-5 minut i zrestartować router. Bez żadnych twardych resetów, bo komu będzie się potem chciało wszystko na nowo konfigurować. Wystarczy wyłączyć router lub modem, poczekać z 10 sekund i włączyć go znowu.
Jeżeli to nie pomaga, to normalnie człowiek dzwoniłby do UPC czy Play albo kontaktował się z nimi na czacie. No tak, tylko że w przypadku Play podczas awarii nagle nigdzie nikt nie odbiera. Tak było ostatnio:
Najlepiej więc wejść na Moje UPC i zobaczyć, czy akurat obok Was nie ma awarii lub planowanych działań. Zazwyczaj albo się nie zalogujecie, albo nie będzie tam żadnych sensownych informacji.
Pozostaje więc orientować się w sytuacji na zewnętrznych stronach typu Downdetector. Jeżeli problem występuje u większej ilości osób, to Play na pewno o tym wie i próbuje coś z tym zrobić.
Jeżeli musicie mieć internet, a nie możecie się opierać na tym od UPC, to uruchamiacie swój telefon, robicie z niego Hot-Spota i korzystacie z internetu, jaki macie w telefonie. Można podłączyć go kablem do komputera albo przez Wi-Fi, o ile komputer umożliwia takie połączenie.
Jeżeli awaria nie puści przez godzinę czy dwie, to można próbować się kontaktować z UPC/Play już nie tylko w celu poinformowania, że coś nie gra, ale także uzyskania odszkodowania. Jakiego to będą rzędu pieniądze? Nigdy nikt nic nie wie, bo zawsze wychodzą to jakieś grosze.
Po kontakcie z UPC/Play operator musi Wam wyznaczyć termin usunięcia awarii. Ma na to 2 dni robocze.