Wyciek klientów Virgin Mobile. Kogo dotyczy, co zrobić?
Klienci Virgin Mobile otrzymali dzisiaj dość smutne życzenia. Smsem poinformowano ich, że wyciekły ich dane.
Dzisiaj jeden z operatorów komórkowych poinformował o wycieku danych. Póki co informacje są bardzo szczątkowe, natomiast nie napawają optymizmem. Wyciek objął przede wszystkim posiadaczy kart pre-paid, tak przynajmniej wynika z pierwszych wiadomości.
Treść komunikatu jest dość przerażająca. Może chodzić tutaj o numer PESEL, ale także numer dokumentu tożsamości.
Treść wiadomości, jaką dostali posiadacze Virgin:
Virgin Mobile informuje, ze doszlo do nieuprawnionego dostepu do sytemow spolki i ujawnienia danych czesci klientow, w tym Pana/Pani imienia nazwiska, numeru PESEL lub numer dokumentu tozsamosci. Prosimy uwazac na proby wyludzenia danych. Podjelismy dzialania zabezpieczajace, wiecej informacji wkrotce.
Reklama
Wyciek Virgin – co robić?
Przede wszystkim zachować spokój. Virgin czeka z podaniem dokładnie kogo dotyczy wyciek i czy faktycznie jest sens podejmować kroki w postaci zastrzeżenia dowodu osobistego i wyrabiania nowego. Na ten moment na pewno warto zainteresować się usługami pokroju BIK. Te kontrolują pożyczkodawców i informują, gdy dochodzi do wyłudzenia kredytów na nasze dane.
Virgin Mobile więcej informacji ma podać w ciągu następnych godzin. Nieoficjalnie mówi się o posiadaczach numeru „na kartę”. Nie zostało to jednak potwierdzone.