Opis patcha 1.05 w Valorancie. Nowa postać Killjoy, nowy tryb FFA, zmiany rankedów i postaci
Już teraz Riot udostępnił opis nowego patcha w Valorancie, oznaczonego jako 1.05.
Już dzisiaj wieczorem kończy się pierwszy akt w Valorancie. Riot jak zawsze udostępnił opis nieco wcześniej, a sama aktualizacja pojawi się na serwerach prawdopodobnie jutro rano. Gracze mają jeszcze kilka godzin na dokończenie przepustki bojowej na ten akt.
Póki co jednak opis patcha nie wspomina o nowym karnecie, a jedynie o postaci, trybie FFA, zmianach w balansie i rankedach.
Opis patcha 1.05 w Valorancie
Mamy nowy akt VALORANT! To fakt. A to oznacza, że wraz z tym patchem czeka nowa agentka (poznaliście się już?), świeża Przepustka bojowa oraz nasz nowy tryb — Deathmatch (beta).
Odpalamy rangi aktu — szczegóły poznacie w specjalnym wpisie na ten temat — jednak zmiany w trybie rankingowym dotyczą m.in. poprawek w matchmakingu, których celem będzie lepsze parowanie graczy grających solo i w duecie z podobnymi grupami. Gracz otrzyma także więcej informacji związanych z wpływem porażki na jego rangę.
Gwóźdź Programu Raze doczekał się zmian, z kolei obrażenia Bombowej Paki zostały zmniejszone.
AKTUALIZACJE AGENTÓW
KILLJOY
Killjoy wkracza do VALORANT z jej zabójczymi robotami, by zrobić widowisko
Dodano pozwalający odblokować Killjoy i towarzyszące temu nagrody nowy kontrakt.
RAZE
Gwóźdź Programu
|
Ponieważ Gwóźdź Programu Raze jest wyjątkowo zabójczy, chcieliśmy dokonać pewnych zmian, które dadzą przeciwnikom więcej czasu na planowanie i załatwienie Raze od momentu, gdy usłyszą „Zaraz wybuchnie!”. Poza tym dostosowaliśmy związane z nią efekty wizualne, by gracze mogli zauważyć Raze podczas strzelania, co umożliwi im ostrzelanie jej, kiedy ta podejmuje ryzykowne działania.
Bombowa Paka
|
Bombowa Paka Raze karała przeciwników zbyt mocno, w niektórych przypadkach umożliwiając jej zabicie wroga z pełnym pancerzem. Chcemy zmniejszyć skuteczność tej umiejętności w zadawaniu obrażeń, jednocześnie zwiększając jej możliwości niszczenia wrogich przedmiotów użytkowych oraz przeszkód.
GRA RANKINGOWA
- Do gry dodano rangi aktu; poznaj szczegółowe informacje na ten temat.
- Patch 1.05 oznacza zakończenie gry rankingowej aktu I i rozpoczęcie gry rankingowej aktu II.
- Jeśli udało ci się zdobyć rangę w akcie I, rozegraj jeszcze 3 gry, by wyświetlić ją ponownie w akcie II. Jeśli jesteś nowym graczem, musisz rozegrać 5 początkowych gier, byśmy mogli odpowiednio dostosować się do twoich umiejętności.
- Oczekuj ostrożnej oceny swoich umiejętności, mniej więcej 2 kręgi rankingowe niżej niż twoja ranga w akcie I, dzięki czemu będziemy pewni co do twoich zdolności w akcie II. Twoje osiągi będą mieć ogromny wpływ na pierwsze gry, dlatego jeśli dobrze się zaprezentujesz i wygrasz, szybko zyskasz wyższą rangę.
- Rankingowy matchmaking będzie mógł częściej dobierać ze sobą grających solo lub w duecie z podobnymi liczebnie umówionymi grupami, jednak odbędzie się to kosztem nieco dłuższego oczekiwania w kolejce.
- Niezależnie od rozmiaru umówionej grupy, wyważenie meczu jest wciąż na poziomie 50/50, jednak nadal może występować ogromna różnica umiejętności między najlepszymi i najsłabszymi graczami przy większych liczebnie umówionych grupach. Zmiana ta powinna ograniczyć przypadki, kiedy grający solo dołączą do gry, w której różnica umiejętności jest wysoka.
- Wskaźniki rangi zmodyfikowano tak, by w przypadku porażki gracz otrzymywał bardziej szczegółowe informacje odnośnie do zmian jego rangi. Teraz możesz zobaczyć następujące komunikaty:
- Ranga nieco obniżona (1 strzałka w dół)
- Ranga obniżona (2 strzałki w dół)
- Ranga znacznie obniżona (3 strzałki w dół)
- Dotychczas przekazywaliśmy niewiele informacji związanych ze zmianą rangi po przegranej, by ograniczyć i tak bolesne doświadczenia, jakie niesie ze sobą porażka. Mogło to jednak prowadzić do sytuacji, gdzie gracze zaliczyli naprawdę kiepską rozgrywkę (przegrali z kretesem i mieli bardzo słaby występ), a następnie, mimo rozegrania kilku zwycięskich gier, nie awansowali. Powinno to zaradzić temu problemowi poprzez zapewnienie większej przejrzystości związanej z przegraną i utratą rangi.
- Wraz z kolejnymi patchami postaramy się jeszcze bardziej zwiększyć przejrzystość wokół zmian rangi.
- W historii gry widoczna będzie teraz ranga, z którą rozpoczynasz grę, oraz ta, z którą ją kończysz.
- Możesz teraz sprawdzić zakładkę kariery swoich znajomych, używając menu kontekstowego w panelu społeczności. Dzięki temu zobaczysz ich rangę, rangę aktu oraz historię gry.
- Teraz możesz zobaczyć, jak dobrze radzą sobie twoi znajomi w meczach oraz jak idzie im zdobywanie kolejnych rang… A jeśli nie idzie im najlepiej, zawsze możesz ich pocieszyć.
- Teraz dowódcy w trakcie gier niestandardowych mogą wybrać lokację docelowego serwera gry i sprawdzić, jaki ping osiągają poszczególni gracze.
- W przypadku gier niestandardowych, kiedy wszyscy gracze wchodzą do gry, chcieliśmy zapewnić dowódcom większe rozeznanie na temat opóźnień, jakich mogą doświadczać gracze. Liczymy, że dowódcy gier niestandardowych postarają się szukać optymalnych centrów danych dla wszystkich graczy, jeśli jednak będą samolubni, każdy będzie mógł opuścić grę bez konsekwencji.
TRYBY GRY
- Pojawia się Deathmatch! Wskakuj, by udoskonalić swoje strzelanie lub rozgrzać się przed grą rankingową.
- 10 graczy — każdy na każdego.
- Wygrywa ten, kto w ciągu 6 minut zaliczy 30 zabójstw.
- Żadnych umiejętności.
- Dołączysz do gry jako losowy agent spośród tych, których posiadasz.
- Kupuj dowolną broń z arsenału. Automatycznie otrzymasz także ciężki pancerz.
- Zabijanie przeciwników zapewnia zestawy zdrowia. Każdy z nich w pełni odnawia zdrowie, pancerz ORAZ automatycznie przeładowuje twoją broń.
- Wszyscy przeciwnicy zostają cyklicznie ujawnieni na minimapie.
- Tryb Deathmatch jest na etapie bety, ponieważ wciąż oceniamy wydajność i stabilność gry. Dostępność tego trybu po opublikowaniu patcha 1.05 będzie ograniczona — pierwszy etap dostępności rozpocznie się w środę, 5 sierpnia.
JAKOŚĆ ROZGRYWKI
- Gracze zgłaszający uciążliwe zachowanie innych osób otrzymają e-mailem wiadomość z informacją, czy zgłaszany gracz został ukarany.
- Niebawem znikną z ofert sklepu rzeczy, które już posiadasz!
NAPRAWIONE BŁĘDY
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Sowi Dron Sovy obracał się wolniej.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Reyna nie odnawiała w pełni zdrowia, jeśli odnawianie rozpoczęło się w momencie, w którym nadmiarowe zdrowie zaczęło maleć.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego krótkowzroczność nie była nakładana poprawnie, kiedy postać przechodziła przez dym ścian Viper lub Phoenixa.
- [Hotfix 1.04] Naprawiono błąd, w wyniku którego Phoenix mógł podłożyć Spike’a poza strefą detonacji, jeśli zakończył podkładanie po zakończeniu działania Drugiego Podejścia.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego obserwatorom nie wyświetlał się ping na tablicy wyników.
- Naprawiono rzadki błąd, w wyniku którego Phoenix automatycznie zaczynał rozbrajać Spike’a, jeśli rozbrajał go po zakończeniu działania Drugiego Podejścia.
- Usunięto lukę, w wyniku której ciągłe sprawdzanie broni z makro mogło powodować lagi na serwerze.
- Zmiany modyfikatorów i kodów wyświetlane są w czacie dla wszystkich graczy.
- Ogólne poprawki moderatorów, trybu turniejowego i modyfikatorów gry.
- Naprawiono błąd związany z minimapą, w wyniku którego minimapa nie obracała się poprawnie w rundach ze zmianą stron w przypadku korzystania z ustawień stałej orientacji minimapy i jej obrotu w zależności od zajmowanej strony.
- Naprawiono problemy z niespójnością oraz uprzątnięto interfejs użytkownika z opcjami dostępnymi w zakładce gry na ekranie ustawień w grze.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego w zakładce kariery wyświetlana była niepoprawna ranga.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wskaźniki rangi pojawiały się po najechaniu kursorem przy wyborze agenta.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego # tag konta nie wyświetlał się poprawnie po najechaniu kursorem w zakładce gry na ekranie ustawień w grze.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego tylko jedna drużyna mogła głosować za poddaniem się, jeśli obie drużyny zainicjowały głosowanie w tym samym czasie.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego możliwa była interakcja z interfejsem użytkownika wyboru postaci na ekranie wczytywania strzelnicy.
- Po wyposażeniu przywieszki nie jest już wybierana nieprzypisana przywieszka.
- Naprawiono błąd graficzny, w wyniku którego w lobby odgrywana była niechciana animacja, kiedy znaleziono grę.